jareko 24.05.2012 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 ...Nie zrozum mnie źle ale ma takie subiektywne wrażenie, że nie chcesz aby koledzy po fachu wykonywali montaże tak dobrze jak Ty, czyżbyś bał się konkurencji ;p...Chyba mnie nie zrozumiałeś. Ale może zacznę od tego, rynek okienny w RP jest tak ogromny że konkurencji nie mam się co obawiać, dobrych montażystów jest coraz więcej i mam nadzieję, że edukują się także tutaj. Chleba dla wszystkich wystarczy. Głośno wypowiadam rozterki nie jednego klienta który ma mniejszą od nas wiedzę i staje przed dylematem - czy koniecznie trzeba tak montować Z uporem maniaka będę powtarzał, że są specyficzne sytuacje w konkretnie wykonanym budynku gdzie dla mnie jest to przerost formy nad treścią - rzecz zupełnie niepotrzebna CO NIE OZNACZA ŻE WOLNO TAK MONTOWAĆ !!! Dla mnie taki montaż to dodatkowy zysk i można by rzec że jestem żywotnie zainteresowany jego promowaniem. Sorki MMichał, wygląda na to, że wychodzę na kreteyna bo zamaist kroić jeleni mam wątpliwości poparte praktycznymi obserwacjami. Śmiejesz się ze sznyara nasączanego smoła - tak, postęp idzie naprzód ale czasem stare rozwiązania zaskakują swą skutecznością - wtedy wątpię by ktokolwiek roztrząsał przebieg izoterm itp teoretyczne problemy - wymyślono coś skutecznego, prostego, taniego, wytrzymałego przez stulecia - tak tak stulecia Opisałem na podstawie własnej łazienki zachowanie piany - bo podnoszony jest przede wszystkim temat jej zawilgocenia i erozji, która nawet w tak ekstremalnych warunkach nie ma miejsca, a co dopiero mówić gdy zakryta jest tynkiem, zwłaszcza gipsowym - dlaczego ? Już wyjaśniłem Nie musisz się ze mną zgadzać - powtarzam, wyrażam tu własne poglądy i przemyślenia w odniesieniu do konkretnej konstrukcji budowli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawekk1980 24.05.2012 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Co do taśm to mam pytanie do praktyków, czym najlepiej przykleić ją do ościeża? Czy wystarczy zagruntować ościeże primerem i taśma butylowa która jest na taśmie wystarczajaco będzie się tego trzymać? Myślę jeszcze dodatkowo dokleić taśmę do ościeża czymś takim http://www.forch.pl/product.aspx?p=bcec5796-0e54-4975-881f-66b7eba5a842&g=3088fc88-e09c-46dc-8f7f-fa9a23421619Miał ktoś z tym do czynienia, czy zda egzamin? U siebie trochę przesadziłem z szerokością taśmy wewnątrz i teraz muszę ją dobrze dokleić aby później tynk nie odpadał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.05.2012 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 dla siebie czy usługa? A gdy dla siebie - wystarczy primer + dociśniecie butylu, w wypadku gdy mimo wszystko w jakimś miejscu odskoczy (kto wie jak długo będzie nie otynkowane) tuz przed tynkiem dociśniesz jeszcze razJeśli usługa to tak jak dla siebie.... lecz.... podnieś stawkę montażu i dla bezpieczeństwa zatynkuj po przyklejeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slawekk1980 24.05.2012 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Robię dla siebie, zawodowo to ja całkiem inna branża, zastanawia mnie ten klej czy faktycznie jest taki dobry, u siebie mam taśmy 15cm więc trochę ich wystaje i nie wiem czy nie lepiej byłoby dodatkowo np. "zygzakiem" podkleić je do ościeża tam gdzie nie ma butylu żeby nie "latała"? Ciekawi mnie czy ten klej Forch trzyma tak jak butyl czy to tylko jakiś zwykły klej polimerowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.05.2012 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 zamiast kleju użyj po prostu silikonu - podpatrz na filmy instruktażowe Soudala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 27.05.2012 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Z innego tematu doczytałem: Z własnego doświadczenia: akryl położony na piance z zewnątrz nie jest dobrym pomysłem. U mnie po 8 latach pokruszył się.Jest zbyt sztywny, a okna cały czas pracują. Wtedy wydawał mi się to dobry pomysł.Nie zastanawiam się co jest bardziej kruche. Wiem jak to wygląda i wiem, że budując się drugi raz tego nie zrobię. Na razie zostało to pociągnięte jeszcze raz, ale to półśrodek. Jak będę mógł wreszcie zacząć budowę nowego domu, to niestety( a raczej stety) rozwiązania będą nieekonomiczne a dobre jakosciowo.Po latach dochodzę do wniosku ze trzeba zacisnąć zęby i kupować dobre, sprawdzone materiały, a nie tańsze. Proszę o komentarz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 27.05.2012 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 (edytowane) Druga sprawa.Pianka służąca do montażu okna jest otwarto-komorowa (o ile się nie mylę). W tym wypadku przepuszcza wilgoć.Jeśli tak jest (proszę mnie poprawić), dlaczego z zewnątrz okna stosuje się materiały paro-przepuszczelne, skoro można także zastosować uszczelnienie paroszczelne? Ewentualną wilgoć będzie pochłaniać ściana i oddawać ją do wnętrza budynku, która będzie odprowadzana przez wentylację.Chodzi mi o to, by zastosować po wewnętrznej stronie okna silikon, po zewnętrznej także silikon, który teoretycznie jest trwalszy od akrylu.Może zagalopowałem się za daleko. Dom mam z silikatów, które chłoną każdą wodę, stąd taki pomysł (chybiony?).Powstanie grzyb, pleśń po stronie wewnętrznej? Edytowane 27 Maja 2012 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 27.05.2012 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Witam Druga sprawa. Pianka służąca do montażu okna jest otwarto-komorowa (o ile się nie mylę). W tym wypadku przepuszcza wilgoć. Jeśli tak jest (proszę mnie poprawić), dlaczego z zewnątrz okna stosuje się materiały paro-przepuszczelne, skoro można także zastosować uszczelnienie paroszczelne? Ewentualną wilgoć będzie pochłaniać ściana i oddawać ją do wnętrza budynku, która będzie odprowadzana przez wentylację. Chodzi mi o to, by zastosować po wewnętrznej stronie okna silikon, po zewnętrznej także silikon, który teoretycznie jest trwalszy od akrylu. Może zagalopowałem się za daleko. Dom mam z silikatów, które chłoną każdą wodę, stąd taki pomysł (chybiony?). Powstanie grzyb, pleśń po stronie wewnętrznej? trochę się pogubiłem ale do rzeczy, NIE można zamknąć połączenia materiałem paroszczelnym od zewnątrz (bez znaczenia co to będzie) wilgoć z połączenia MUSI mieć możliwość "wyjścia" na zewnątrz. Jeżeli uparłeś się na stosowanie silikonu radzę zapoznać się jak dobrze wykonuje się taką izolację - większość po zapoznaniu się z tematem rezygnuje z tego rozwiązania, jeżeli chce wykonać izolację zgodnie ze sztuką. Co do wentylacji, która ma odprowadzić nadmiar wilgoci to zgoda w sensie odprowadzania wilgoci, pary wodnej z pomieszczenia ale warstwa paroprzepuszczalna w połączeniu okno-mur ma je zabezpieczyć również przed wnikaniem wód opadowych w samo połączenie - wszak nie jest to pożądane. Sam zacytowałeś użytkownika DOŚWIADCZONEGO takim rozwiązaniem więc... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 27.05.2012 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Witam trochę się pogubiłem ale do rzeczy, NIE można zamknąć połączenia materiałem paroszczelnym od zewnątrz (bez znaczenia co to będzie) wilgoć z połączenia MUSI mieć możliwość "wyjścia" na zewnątrz. Jeżeli uparłeś się na stosowanie silikonu radzę zapoznać się jak dobrze wykonuje się taką izolację - większość po zapoznaniu się z tematem rezygnuje z tego rozwiązania, jeżeli chce wykonać izolację zgodnie ze sztuką. Co do wentylacji, która ma odprowadzić nadmiar wilgoci to zgoda w sensie odprowadzania wilgoci, pary wodnej z pomieszczenia ale warstwa paroprzepuszczalna w połączeniu okno-mur ma je zabezpieczyć również przed wnikaniem wód opadowych w samo połączenie - wszak nie jest to pożądane. Sam zacytowałeś użytkownika DOŚWIADCZONEGO takim rozwiązaniem więc... Pozdrawiam W jednym z tematów, tu na forum, uzyskałem info, że pianki rozprężne są otwarto-komorowe, te z kolei przepuszczają wilgoć (parę?). Skoro tak jest, cała wilgoć podąży w kierunku ściany. Dom mam z silikatów. Jak wiadomo, silikaty ciągną wodę bardzo dobrze, bez problemu poradzą sobie z odbiorem wody. Mogę prosić o argumenty przeciw? Wilgoć wchłonięta od ramy okiennej (skąd tam wilgoć?) przy tradycyjnym rozwiązaniu będzie miała gdzie uciec przez izolację paroprzepuszczalną. Czemu ma nie "uciec" przez piankę do muru? Rozwiązanie powoduje szybszą destrukcję piany? Co w przypadku dni deszczowych i tych z wilgotnością 90% wzwyż? Izolacje paroprzepuszczalne są tak doskonałe, że puszczają wodę w jedną stronę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 27.05.2012 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Witam W jednym z tematów, tu na forum, uzyskałem info, że pianki rozprężne są otwarto-komorowe, te z kolei przepuszczają wilgoć (parę?). Skoro tak jest, cała wilgoć podąży w kierunku ściany. Dom mam z silikatów. Jak wiadomo, silikaty ciągną wodę bardzo dobrze, bez problemu poradzą sobie z odbiorem wody. Mogę prosić o argumenty przeciw? Wilgoć wchłonięta od ramy okiennej (skąd tam wilgoć?) przy tradycyjnym rozwiązaniu będzie miała gdzie uciec przez izolację paroprzepuszczalną. Czemu ma nie "uciec" przez piankę do muru? Rozwiązanie powoduje szybszą destrukcję piany? Co w przypadku dni deszczowych i tych z wilgotnością 90% wzwyż? Izolacje paroprzepuszczalne są tak doskonałe, że puszczają wodę w jedną stronę? Mylisz dwie różne sprawy, woda to nie to samo co para wodna, taśmy zewnętrzne są paroprzepuszczalne ale wodoszczelne. Pianka natomiast jest warstwą izolacji termicznej i należy ją w miarę możliwości zabezpieczać przed wnikaniem wilgoci z otoczenia oraz wody opadowej. Zawilgocenie pianki powoduje w rezultacie obniżenie jej właściwości izolacyjnej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sikorb 28.05.2012 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) klaudiusz_x cała para wodna "idzie" w kierunku najzimniejszego punktu a takim w domu jest okno. Czemu ma nie "uciec" przez piankę do muru? Rozwiązanie powoduje szybszą destrukcję piany? Pewnie przejdzie przez piankę i trafi na styropian który przykrył ramę z zewnątrz i co dalej ? Co w przypadku dni deszczowych i tych z wilgotnością 90% wzwyż? Sama wilgoć to nie wszytko jeszcze musi być różnica temperatury. Izolacje paroprzepuszczalne są tak doskonałe, że puszczają wodę w jedną stronę? Są tak doskonałe i działają tak samo jak podpaska ALWAYS Edytowane 28 Maja 2012 przez sikorb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 28.05.2012 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 ...Są tak doskonałe i działają tak samo jak podpaska ALWAYSsą jeszcze doskonalsze od podpasek, wiedzą kiedy puszczać a kiedy nie przepuszczać Echhhh... chciałbym zobaczyć tą paroprzepuszczalność piany poliuretanowej No dobrze, wracamy do punktu wyjścia Skoro Niemcy mówią ustami Rosenheim że montaż warstwowy uber alles to tak ma być, nawet w sytuacjach gdy mamy wątpliwości i wieloletnie obserwacje mówią coś innego na temat wyjątków - tam mać być i basta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 28.05.2012 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) Witam No dobrze, wracamy do punktu wyjścia Skoro Niemcy mówią ustami Rosenheim że montaż warstwowy uber alles to tak ma być, nawet w sytuacjach gdy mamy wątpliwości i wieloletnie obserwacje mówią coś innego na temat wyjątków - tam mać być i basta jareko lepiej chyba zastosować tam gdzie to wg Ciebie i wieloletnich obserwacji jest to zastosowanie "na wyrost" niż nie stosować tam gdzie jest to konieczne lub wskazane. Wiesz tak samo dobrze jak ja, albo i lepiej, że jak dasz wybór raz to klienci, inwestorzy itd będą chcieli tak zawsze, zawsze taniej i oszczędniej skoro można było raz to ... Pozdrawiam PS odnośnie tego, że taśma wie kiedy puszczać a kiedy nie, mam rozumieć, że to delikatny przytyk do tz "membran inteligentnych" ?? PS może ktoś mi podać kontakt do administratora/moderatora ? Edytowane 28 Maja 2012 przez MMichal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 28.05.2012 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 o sytuacjach gdzie myślę pod prąd już napisałem masz taki wykrzyknik w trójkącie - to kontakt do admina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 28.05.2012 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 No dobrze.Jaka jest żywotność taśm wewnętrznych i zewnętrznych do tych zastosowań?20-30 czy jeszcze więcej lat? Można przyjąć założenie że od wewnątrz silikon wytrzyma kilka(dziesiąt) lat. Od zewnąŧrz akryl. Ile lat ?Czym różni się membrana dachowa od takiej taśmy na okna montowanej po zewnętrznej stronie?Pewnie odpornością na UV i paskiem butylu. Czymś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 28.05.2012 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Witam No dobrze. Jaka jest żywotność taśm wewnętrznych i zewnętrznych do tych zastosowań? 20-30 czy jeszcze więcej lat? Można przyjąć założenie że od wewnątrz silikon wytrzyma kilka(dziesiąt) lat. Od zewnąŧrz akryl. Ile lat ? Czym różni się membrana dachowa od takiej taśmy na okna montowanej po zewnętrznej stronie? Pewnie odpornością na UV i paskiem butylu. Czymś jeszcze? co do żywotności zapytam i jutro napiszę ale obstawiam, że biodegradacja następuje po kilku setkach. Chciałbym zobaczyć silikon po kilkudziesięciu latach Czym taśmy różnią się od membrany dachowej; tym samym co koło rowerowe od samochodowego niby jedno i drugie to koło jednak zastosowanie inne; taśma ma po pierwsze pasek klejący do profilu po drugie wstęgę butylu do ściany lub siatkę podtynkową po trzecie inną strukturę zewnętrzna o lepszych właściwościach do przylegania tynku itp po czwarte w niektórych wypadkach większą "elastyczność" co do odporności na UV to standardowe taśmy NIE są odporne na UV należy je obrobić najdalej po 3 miesiącach, odporne na UV są jedynie taśmy rozprężne oraz fartuchy z epdm`u. Pozdrawiam PS tak na marginesie do czego mają prowadzić Twoje pytania klaudiuszu_x ?? bo już trochę błądzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sikorb 28.05.2012 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 PS tak na marginesie do czego mają prowadzić Twoje pytania klaudiuszu_x ?? bo już trochę błądzę Jakto do czego ,do stworzenia nowszej tańszej technologi pozyskiwanej z papieru toaletowego Albo ogólnego stwierdzenia że połowa inzynierów światowych z dziedziny izolacji to głąby i ja wiem lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 28.05.2012 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 PS tak na marginesie do czego mają prowadzić Twoje pytania klaudiuszu_x ?? bo już trochę błądzę Chcę rozwiać wszelkie wątpliwości co do stosowania zamienników. Mam na myśli także wersję ekonomiczną z pianką, akrylem i silikonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 28.05.2012 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 (edytowane) Jakto do czego ,do stworzenia nowszej tańszej technologi pozyskiwanej z papieru toaletowego Albo ogólnego stwierdzenia że połowa inzynierów światowych z dziedziny izolacji to głąby i ja wiem lepiej Niekoniecznie. Czasem należy postawić parę "głupich" pytań. Nigdzie nie napisałem że oprawa okna z "papieru" jest prawidłowa. Mam jeszcze pytanie o zastosowanie tylko częściowego rozwiązania: 1. od zewnątrz taśma, potem pianka i wewnątrz silikon 2. taśma, pianka, taśma Czy ma sens stosowanie rozwiązania pierwszego? Ewentualnie drugiego? Edytowane 28 Maja 2012 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 28.05.2012 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Witam Chcę rozwiać wszelkie wątpliwości co do stosowania zamienników. Mam na myśli także wersję ekonomiczną z pianką, akrylem i silikonem. już to wcześniej zamieszczałem ale niech będzie JAK MONTOWAĆ na stronie 19 rys 8 masz przedstawione uzupełnienie/zaizolowanie połączenia silikonem/akrylem jak policzysz ile tego należy zastosować i jak do takiej obróbki przygotować połączenie to może przestaniesz szukać TAŃSZYCH rozwiązań o przepraszam WERSJI EKONOMICZNYCH Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.