Sławek... 08.08.2013 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 W ramie jest kształtownik stalowy, który rozprowadzi to ciepło dalej. Pokażą to zdjęcia termiczne. Dlatego wszystkie elementy mocujące okno powinny być wykonane z kompozytowego tworzywa, ...kretynizm i nieudolna reklama własnego produktu pokaż przynajmniej jedno zdjęcie potwierdzające to co wypisujesz (porównanie okna na jbd i ad w tych samych warunkach), dopóki tego nie zrobisz to przestań ludziom mącić w głowach szarlatanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 08.08.2013 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Zasadniczo przyznaję - nie znam się na tym. Jak się zdecyduję, użyję rozwiązania 2 (czyli belka 8x8 cm na całej długości pod oknem, na niej XPS 50mm). maciej wiem, że to dla Ciebie będzie za proste rozwiązanie, ale zamontuj dobrze i prawidłowo okna w murze bez ich wysuwania (ew zlicuj z murem profil podparapetowy to da Ci ok 3 cm wysunięcia) dodatkowy wydatek na wysuwanie okna jest ekonomicznie nieuzasadniony, zastosowanie niepewnych rozwiązań (belki drewniane itp) tym bardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.08.2013 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 a jaka byłaby wytrzymałość wieloletnia takiej drewnianej belki (drewnianej)? Belka pewnie wytrzyma, ale czy się nie odkształci, to trudno powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 08.08.2013 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 no właśnie, istotna jest też kwestia odporności na wilgoć i ewentualne grzyby lub inne korniki..no i jakie drewno? sosny bym nie zaryzykował.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 08.08.2013 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Belka pewnie wytrzyma, ale czy się nie odkształci, to trudno powiedzieć. chyba, że kompozyt, wtedy nic się nie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.08.2013 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 (edytowane) chyba, że kompozyt, wtedy nic się nie stanie Wydaje mi się, że kompozyt też trzeba przymocować, wwiercając się wgłąb ściany i mocując płytką/śrubą metalową. 10 takich śrub dookoła ramy to utrata 30kWh ciepła rocznie. Właśnie studiuję ten wątek i może znajdę rozwiązanie mojego problemu na którejś stronie Update: właśnie dzwonił przedstawiciel firmy montażowej, z którym wczoraj rozmawiałem, i powiedział, że nie ma problemu żeby zamontować w izolacji. I bądź tu człowieku mądry. ------- Czy żeby nie błądzić jak ślepy we mgle w tematyce montażu okien mogę gdzieś znaleźć informacje o rocznej oszczędności energii wynikającej z montażu w warstwie izolacji? Dziękuję z góry za podanie jakiegoś linka Edytowane 8 Sierpnia 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 08.08.2013 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Witam Wydaje mi się, że kompozyt też trzeba przymocować, wwiercając się wgłąb ściany i mocując płytką/śrubą metalową. 10 takich śrub dookoła ramy to utrata 30kWh ciepła rocznie. Właśnie studiuję ten wątek i może znajdę rozwiązanie mojego problemu na którejś stronie Update: właśnie dzwonił przedstawiciel firmy montażowej, z którym wczoraj rozmawiałem, i powiedział, że nie ma problemu żeby zamontować w izolacji. I bądź tu człowieku mądry. nie za dużo szaleństwa z tymi 10 śrubami ??? Okno MUSI być trwale związane z murem w sposób mechaniczny a ja nie znam takiego sposobu aby całkowicie wyeliminować łączniki stalowe - mówię tutaj o rozwiązaniach, które mają odpowiednie kwitki, chyba najbliższym był/jest system SAAW - ale dawno nie słyszałem o nim nic nowego. Doszło w tej chwili do paranoi - jeszcze przed chwilą montowano stolarkę na odpie..... i nikt się nie czepiał, teraz wskazuje się elementy, które są w montażach najsłabsze i jak je zmienić/poprawić aby sam montaż był bardziej efektywny od strony termicznej - i pojawiają się wymagania aby mostki termiczne były ... nie nie aby ich nie było wcale. Panowie nie da się z drezyny przesiąść do teleportera Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.08.2013 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 (edytowane) No to kolejna symulacja: http://i42.tinypic.com/10pdbac.jpg U góry montaż w izolacji, na dole tradycyjny, zlicowany z murem. Ściana na dole jest trochę zimniejsza, w narożniku pod ramą żółto-zielony odcień (zimniejszy o około 6 stopni). Najzimniejszy fragment narożnika ma 7'C. Przy montażu w warstwie izolacji ściana jest bardziej jednorodnie ciepła. Minimalna temp. około 13'C w okolicy belki podokiennej. Natomiast temperatura powierzchni ściany w okolicach okna jest taka sama.W obu przypadkach nie ma mostka termicznego, przy założeniu, że a) okno jest zlicowane z murem, oraz b) zamontowane na 3cm pianki montażowej, oraz c) izolacja zewnętrzna (styropian / pianka/ wełna) nachodzi na ościeżnicę. Jedyne mostki cieplne to kotwy do montażu w warstwie izolacji (czyli poziomo mocujące konsolę podokienną do muru). ============================== Tu dla porównania zaznaczyłem na czerwono mostek cieplny w starej metodzie (okno pośrodku muru, styropian na zewnątrz zlicowany z otworem okiennym) - ciepło ucieka przez mur wokół ramy okiennej: http://i41.tinypic.com/huimnr.jpg =============================================== Wracając do różnicy między montażem w izolacji a montażem na krawędzi muru: Ze względu na niższą temperaturę ściany, w montażu na krawędzi muru będzie uciekać trochę więcej ciepła - około 1,5kWh na metr ramy okna przez cały sezon grzewczy (dla temp. śr. 0'C na zewnątrz). Czyli licząc dla 10 okien 170 x 150 cm: w montażu na krawędzi muru ucieknie rocznie więcej ciepła o około 96 kW. Czyli około 2x więcej niż w montażu w warstwie izolacji. Niestety, w tym samym czasie kotwy do montażu w warstwie izolacji wyciągną z analogicznego domu z oknami w izolacji sporo ciepła. Różnica jest niewielka i trudno wskazać jednoznacznie, który montaż jest cieplejszy. Niezależnie od zastosowania trwalszy jest montaż w murze. I o ile zostanie wykonany prawidłowo i szczelnie różnicy w ciepłocie nie sposób zauważyć na rachunku za ogrzewanie. Wnioski:1. Przy montażu w warstwie izolacji rama okna (czyli to, co chcemy ocieplić) jest ocieplona nie 30cm styropianu tylko 30cm - szerokość profilu. Czyli ramę otula np. 22cm styropianu. A więc w miejscu, które chcemy ocieplić zakładamy najcieńszy styropian, co moim zdaniem mija się z celem.2. Myślę, że dobrym pomysłem, żeby wyeliminować mostek na styku mur-rama okienna jest zrobienie nieco większego otworu okiennego i wyłożenie go od środka 3cm styropianu. Wymusza to zamontowanie okna na dyblach o te 3cm dłuższych, ale zmniejsza ucieczkę ciepła wokół ramy o połowę. Styropianu na dom z 10 przykładowymi oknami 170x150 potrzeba 0,5m3. Jak ktoś grzeje gazem, powinno się zwrócić po pierwszym sezonie grzewczym. Jak węglem - w ciągu drugiego. Jak prądem to w trakcie pierwszej zimy. Trzeba tylko uważać, żeby starannie przykleić styropian, aby nie było infiltracji powietrza. Edytowane 8 Sierpnia 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrabi 08.08.2013 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 w czym robisz obliczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.08.2013 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 (edytowane) Therm 7.1 Tu porównanie wartości U dla odcinka 1m ściany przy oknie: http://i39.tinypic.com/k9hpp0.jpg Różnica jest na 2 miejscu po przecinku, przy czym U ściany przy oknie w izolacji nie uwzględnia wpływu mostków termcznych kotew/śrub/prętów itp. elementów mocujących konsolę podokienną do ściany. Różnica U ściany daje dla 10 okien 85kWh mniejszą ucieczke ciepła przy montażu w izolacji (śr. temp. w sezonie 0'C, temp. w domu 20'C). Wpływ kotew (zał. różnica temperatur między punktami skrajnymi kotwy 2,8'C): http://i41.tinypic.com/wtepfn.jpg Płaskowniki 4cm x 0,3cm, stal zwykła: strata 37 kWh na rok na 10 okienKotwy M10 nierdzewka: strata 8 kWh na rok na 10 okienKotwy M10 stal zwykła: strata 25kWh na rok na 10 okien Po uwzględnieniu mniejszej różnicy temperatur (spowodowanej przez wprowadzenie stalowych elementów połączeniowych), wszystkie mocowania wychodzą na plus w bilansie. Ale dla 50-80 kWh różnicy rocznie dla 10 okien 170x150cm, to nie wiem kiedy się zwróci... Uwzględniając wpływ ssania i ciśnienia wiatru, rozszerzanie i kurczenie izolacji, kotew i ramy okna, wpływ wilgoci itp. to przy zwrocie maks. 10zł na rok, to raczej się nie zdąży zwrócić zanim się rozszczelni. Równie dobrze można zrobić sobie raz na rok ognisko z dziesięciozłotówek, równie sensowny sposób ogrzewania http://forum.muratordom.pl/images/smilies/biggrin.gif Edytowane 8 Sierpnia 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławek... 08.08.2013 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Różnica jest niewielka i trudno wskazać jednoznacznie, który montaż jest cieplejszy. Niezależnie od zastosowania trwalszy jest montaż w murze. I o ile zostanie wykonany prawidłowo i szczelnie różnicy w ciepłocie nie sposób zauważyć na rachunku za ogrzewanie. brawo maciuś... jedyny słuszny wniosek... znając Ciebie wiedziałem, że nie uwierzysz na słowo, ale fajnie, że Twoje wyliczenia potwierdziły to co jest kwestią oczywistą, (mimo wszystko nie wierzę, że zamontujesz okna tak po prostu w murze ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 08.08.2013 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 a możesz w tym programie zrobić symulację montażu 3cm w warstwie ocieplenia i połowę ramy w styrodurze 3cm zamknąć? (taki narożnik) na który wejdzie ocieplenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.08.2013 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Jeszcze załącze obrazek mostków cieplnych: w montażu na skraju muru i w montażu z konsolami drewnianymi pod oknem w warstwie izolacji. http://i39.tinypic.com/33uwqjb.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.08.2013 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 a możesz w tym programie zrobić symulację montażu 3cm w warstwie ocieplenia i połowę ramy w styrodurze 3cm zamknąć? (taki narożnik) na który wejdzie ocieplenie? Narysuj na kartce czy jakoś pokaż, jak konkretnie to ma wyglądać. Postaram się zrobić, ale możesz też sam - program Therm jest darmowy i dość rzetelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 08.08.2013 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 (edytowane) tyle że podejrzewam że na ipadzie nie zadziała..coś takiego: [ATTACH=CONFIG]200628[/ATTACH] okno wysunięte 3cm poza mur i to co na zdjęciu ze styroduru zrobione, a nad tym warstwa styropianu Edytowane 8 Sierpnia 2013 przez _artur_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 08.08.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Witam Jeszcze załącze obrazek mostków cieplnych: w montażu na skraju muru i w montażu z konsolami drewnianymi pod oknem w warstwie izolacji. no rozumiem, że okno trzyma się muru czy też drewnianej ramy na ... słowo honoru ?? czy może jednak planujesz jakimiś łącznikami - zapewne stalowymi - to okno zamontować ? wszędzie pokazujesz jedynie pozycję okna a jakoś nie planujesz jego MONTAŻU. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.08.2013 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Zmiana U o 0,0091. http://i43.tinypic.com/kd6cdy.jpg Okno wysunięte o 3cm jest odrobine cieplejsze. Dla 10 okien 170x150cm daje to ok. 50kWh ciepła na rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 08.08.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Dla przykładu obłożenie otworu okiennego warstwą 3cm styropianu i następnie zamontowanie okna na skraju muru daje (dla 10 okien) około 100kWh ciepła oszczędności rocznie: http://i44.tinypic.com/2liask7.jpg Ale nawet mimo względnej prostoty wykonania i tak się nie opłaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 08.08.2013 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 czyli przy bezkosztowym montażu (w sensie nie stosowania dodatkowych kotew) można się zdecydować na taki montaż.. bo z tego co napisałeś to w przypadku montażu w ociepleniu masz +85 kwh, przy takim +50.. ja zrobię u siebie jeszcze taśmy i węgarek ze styroduru i myślę że starczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 08.08.2013 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Witam czyli przy bezkosztowym montażu (w sensie nie stosowania dodatkowych kotew) można się zdecydować na taki montaż.. bo z tego co napisałeś to w przypadku montażu w ociepleniu masz +85 kwh, przy takim +50.. ja zrobię u siebie jeszcze taśmy i węgarek ze styroduru i myślę że starczy Mieszasz odrobinę różne kwestie, kolega maciejzi rozpatruje jak na razie TYLKO kwestię umieszczenia okna w murze jak na razie nie widzę tutaj kompleksowej odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule wątku. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.