Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

 

to jest jedyna droga przed zamontowaniem okien aby sprawdzić co i jak.

Później termowizja i zgrzytanie zębów.

 

Jak poczytać ten wątek to jedni straszą bardziej od drugich.

Jak nie "wielce mordercze dla finansów konsole stalowe" to teraz "pożerające oszczędności ramy i skrzydła okien" - to kabaret już jest.

Jakoś powstają, w zapewne iście magiczny sposób, domy pasywne, w których to montuje się stolarkę - NORMALNĄ - posiadającą ramy w dodatku na STALOWYCH konsolach i mimo to osiąga się zużycie energii na odpowiednio niskim poziomie.

 

Więc, jak już wcześniej pisałem, rozwój i nowe pomysły, prototypowe rozwiązania są jak najbardziej konieczne bo świat by nagle się zatrzymał ale to co tutaj czytam ... bez komentarz - jedno jest pewne - nijak się to ma do rzeczywistości i powinno się zmienić powoli chyba tytuł tego wątku ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

SG1.jpg okna tu są bardzo ważnym elementem całości,

jak w stopce 6 wat przy -30 :) tak 6 wat mocy grzejnej na 1m2

 

MMichał może inaczej przyjęcie na klatę iż rama w porównaniu do szyby szałowa nie jest.

Szyby raczej już ciężko będzie poprawić.

W ramach jest jeszcze coś do ugrania.

 

Czy ja piszę o mega stratach ? może przy prekambryjskim 3komorowym profilu tak.

Design 60 oferuje rozwiązania dla osób polegających na jakości i których przekonują oszczędności.

 

 

 

Trójkomorowa budowa profi li pozwala na uzyskanie dobrych parametrów izolacyjności cieplnej i akustycznej.

http://www.inwestprofil.pl/euro-60.html o taki sloganowy marketing mnie chodzi Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]287344[/ATTACH] okna tu są bardzo ważnym elementem całości,

jak w stopce 6 wat przy -30 :) tak 6 wat mocy grzejnej na 1m2

 

MMichał może inaczej przyjęcie na klatę iż rama w porównaniu do szyby szałowa nie jest.

Szyby raczej już ciężko będzie poprawić.

W ramach jest jeszcze coś do ugrania.

Ciekawe co jeszcze możesz ugrać by miało to jakikolwiek sens i realny wpływ na zuzycie energii ?

Szersze ramy ? Totalnie nieporozumienie o czym wie każdy kto montował i wogóle miał z tym do czynienia.

Brak wzmocnienia ? Są takie profile jak choćby Adamsowe Passiv Line Ultra z Uf=0,7

Inny materiał ? Może papier ? Dlaczego nie - wszak pokazałeś link do filmu ukazującego jego wytrzymałość - lekka manipulacja z Twej strony, bo konstrukcje szkieletowe to jedno zaś rama okna to co innego

Do pasywniaka wystarczą już okna o Uw <= 0,8 i jakoś nikt się nie zabija o jeszcze niższe bo idee domu pasywnego gwarantują inne elementy konstrukcji domu

Edytowane przez nikt ważny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

MMichał może inaczej przyjęcie na klatę iż rama w porównaniu do szyby szałowa nie jest.

Szyby raczej już ciężko będzie poprawić.

W ramach jest jeszcze coś do ugrania.

 

Ale czy ja twierdzę, że rama jest szałowa ? a że producenci nadal coś tam zmieniają świadczy właśnie o tym, że jednak zmienić coś można.

 

Mówię tylko tyle, że zbudowanie prototypu, który zapewnił dobre osiągi ba niech będzie - najlepsze, rewelacyjne, bajeczne wręcz - to nie to samo co produkcja seryjna, normalna i idąc dalej produkcja dla przeciętnego zjadacza chleba.

 

Odwołam się do motoryzacji:

- rekord prędkości na lądzie to niecałe 1300 km/h - SZOK tak na marginesie :)

- najszybsze SERYJNIE produkowane auto to ok 430 km/h

- a auto średniej klasy to 180-200 km/h

 

To ostatnie DOSKONALE spełnia wszelkie pokładane w nim oczekiwania i tyle.

Oczywiście można pomarzyć o Bugatti czy też poczytać o kolejnym rekordzie prędkości - zawsze to jakieś ciekawostki ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny materiał ? Może papier ? Dlaczego nie - wszak pokazałeś link do filmu ukazującego jego wytrzymałość - lekka manipulacja z Twej strony, bo konstrukcje szkieletowe to jedno zaś rama okna to co innego
nie papier na budowę nie tylko chciałem pokazać że to od człowieka zależy jak dany materiał ukształtuje.

I co z niego osiągnie, tak jak z piasku sody i stłuczki i jeszcze czegoś tam osiąga się na tafli cynowej idealnie gładkie szkło.

Plus połączenie z foliami robi się szkło any włam.

 

Szersze ramy ? Totalnie nieporozumienie o czym wie każdy kto montował i wogóle miał z tym do czynienia.

Brak wzmocnienia ? Są takie profile jak choćby Adamsowe Passiv Line Ultra z Uf=0,7

Kwestia opracowania profilu uszywniającego :)

 

http://www.fk-lightplanes.com/aircraft.php?af=1&ln=2&pg=17 można i szybciej w cenie

bmw m4 można mieć coś szybszego

Kreśliło się rysunki, materiały się zna jakie idą na budowę i co z nich powstaje.

Skrzydło waży 9kg węgiel szkło i inne co powiedzieć nie mogę.

Samolot jest tak lekki iż lecąc pod wiatr ciężko nim wylądować ... trzeba go zmuszać do tego. Nawet z wyłączonym silnikiem zachowuje właściwości do łagodnego zejścia ..

 

Też pewnie mało kto wie ale te samoloty mają spadochron dla całego samolotu..

o ile nie leci się nad krzakami.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tym samym obniżenia Uf okna no chyba, że przy takiej samej komorze na wzmocnienie dodajemy kolejne komory - ale to właśnie życie zweryfikowało bo okazało się że 82 mm jest lepsze od 90.

Itd.....

zamkniete koło

Sekret tkwi gdzie indziej ... umożliwienie współpracy okna z węgarem ... aby łatwo to uszczelnić.

System sajmoński gdzie parapet włazi pod okno :bash: jest daleki od tego

 

z silnikiem UL power 3,5 litra 130 KM i 320 Nm 130 koni przy 2800 obr /min

przy masie samolotu pod 300 kg ... na filmie gościu ma zapewne rotax'a 115 konnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry!

 

Zamówiłem sobie okna z profili Brugmann MD 92 z szybą U=0,5. Będą montowane na kotwach JBD. Mają być normalnie otwierane, a tylko jeden fix w skrzydle dla drzwi tarasowcyh. Wymiary okien to 150x150cm lub mniejsze, a całe drzwi 270szer 240 wys.

Czy według was to dobry profil? Czy osadzenie tak dużego okna na kotwach ma sens, czy trzeba zrobić dodatkowe wzmocnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zanim napchasz tam pianki i nie wiadomo czego jeszcze przeczytaj to: http://www.ms.pl/produkty/termika_okien_ms

Myślę, że pisali to ludzie, którzy o oknach wiedzą 100x więcej niż ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa sloganów to jest wiedza :bash:

XPS 1.jpg no Uw 0,8 na szybie 1,4 :)

Szyba.jpg szyba to nie tylko U ale też ile energii słonecznej wpuszcza.

Tu jest 68 %

W repertuarze mam szybę Ug 0,3 i transmisji energii słonecznej 67%

szyba2.jpg tu tylko 56 procent i co z tego że super U jak na 2 szyby .. w porywach na kryptonie 0,9

link.jpg

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szyba 3.jpg bez kryptonów xenonów itp .. prosty rzemieślnik zbudował taką szybę.

sy.jpg teoria potwierdziła się w praktyce.

Ale to ślepa droga była.

dalej sza

 

W profil 92 pinki ? lepiej profil ino ino na szybę, resztę węgar.

Mnie nie interesuje sprzedaż okien, mnie interesuje połączenie przyzwoitego kosztu

z wybitnymi osiągami.

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no Uw 0,8 na szybie 1,4

Dla szyby Ug=1,4 uzyskałeś Uw=0,8???

Coś chyba pokręciłeś... Dla jakiego rozmiaru "okna" to ma to niby być? Zdaje się, że przypomina to trochę zaklinanie rzeczywistości. To jakby policzyć okno wraz pasem ściany o szerokości 1m i U=0,1 i nagle wyjdą nam cuda na kiju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...