Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A ja nie widzę w tym nic dziwnego. Nie każy codziennie sprzedaje okna ze szprosami, szczególnie trzyszybówkę. Prawidłową odpowiedź na to pytanie może dać osoba o wyższym poziomie wiedzy w tym zakresie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://img25.imageshack.us/img25/118/snc01395.jpg

 

http://img267.imageshack.us/img267/1135/snc01400.jpg

 

 

Pięć razy zadałem pytanie, najlepszym doradcom, co zrobić z taśmą paroprzepuszczalną przyklejoną do zewnętrznej części ramy okiennej. Nie uzyskałem odpowiedzi. Brak wiedzy czy świadome działanie? Dopiero zdjęcia AADAMUSS’a 24 olśniły mnie. Pomysł użycia foli EPDM jest z piekła rodem. Brzeg taśmy wywija się do muru i przykleja. Od środka wypełnia się pianą PUR i znowu zakleja się taśmą teraz paroszczelną, od strony wewnętrznej. Jak gęsi pipek. Jest to uszczelnienie trójwarstwowe I3. Sam diabeł lepszej kombinacji by nie wymyślił. Są okna wysunięte w warstwę ocieplenia i uszczelnione. Tylko za niewinną cenę 100 zł za metr bieżący ramy okiennej w systemie JB-D. A ile jeszcze pracy i pieniędzy trzeba włożyć w tynki framug wewnętrznych (po 5 cm na stronę), wykończenie ocieplenia zewnętrznego z węgarkiem (dodatkowe pianowanie), to już inwestor doceni na własnej skórze. Można to zrobić szybciej, lepiej i taniej, przestrzegając 5 podstawowych zasad:

1. Dom musi być najpierw ocieplony z wykonanymi podcięciami przy murze nośnym, wokół otworów okiennych na całym ich obwodzie (dla pianki PUR wiążącej ramę z murem).

2. Wykonane i otynkowane węgarki na gotowo dla styropianu, (dla wełny, węgarki zrobione po montażu okien).

3. Okna z listwą progową, są węższe i niższe o 3-4 cm od otworu okiennego (prosta obróbka tynkarska framug okiennych).

4. Wysunięcie okien w warstwę ocieplenia nie więcej niż na szerokość ramy okiennej (więcej to problematyczne zyski).

5. Po zapiankowaniu okien w dwóch rzutach, głęboko pod węgarkami i w skosach przy murze, kotwy boczne i górne muszą być zatynkowane całkowicie.

Widać z tego, że nie ma tam miejsca na taśmę paroszczelną i paroprzepuszczalną. Już można zaoszczędzić 30 zł na metrze bieżącym ramy. W to miejsce wchodzi listwa przyokienna z uszczelką, wewnątrz, a z zewnątrz taśma rozprężna dla styropianu, lub listwa przyokienna z siatką, dla wełny mineralnej. Są trzy warstwy uszczelnienia, jest smak wykończenia i prostota. Dalsze oszczędności, to rezygnacja z JB-D na rzecz dużo prostszych i cieplejszych systemów, bo z tworzywa. Jest to praca podstawowa, a nie doktorska, którą widać na zdjęciach. A tak wyszło, bo był to montaż okien w „warstwie ocieplenia”, bez wykonania tegoż ocieplenia. Chęci były, a wyszło jak zwykle, kiedy robi się z d……. strony. Prawidłowy montaż to jedna roboczogodzina na przeciętne okno 2 m2. I jest to prawdziwy ciepły montaż dla domów energooszczędnych i pasywnych.

Edytowane przez Krzysztof49
Nie wyświetla załączonych obrazków
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem "techniczny" i chyba dlatego nie bardzo zrozumiałem Twoją instrukcję. Poza tym, że chcesz udowodnić, że taniej i niby prościej, ale jak zauwazysz Krzysztofie - tych zalet nikt nie neguje. Nie zgadzają mi się jedynie cyfry które podajesz - taśmy których miałbym nie użyć to koszt dla Klienta nie większy niż 20 zł/m. A i montaż za 100zł/mb to wg mnie "wartość zaokrąglona, zawyżona na poczet niespodziewanych komplikacji", bo racjonalnie licząc można zejść niżej, ale podaje się ok stówki, by łatwiej było przyswoić ten wydatek.

Pozostaję nadal nieprzekonany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać z tego, że nie ma tam miejsca na taśmę paroszczelną i paroprzepuszczalną. Już można zaoszczędzić 30 zł na metrze bieżącym ramy.

Zrezygnuj jeszcze z pianki PUR, kołków/dybli/itp. i będzie za darmo. To, że nie ma tam miejsca na materiały paroszczelne i paroprzepuszczalne ma być zaletą? Zaczynasz gadać od rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnuj jeszcze z pianki PUR, kołków/dybli/itp. i będzie za darmo. To, że nie ma tam miejsca na materiały paroszczelne i paroprzepuszczalne ma być zaletą? Zaczynasz gadać od rzeczy.

Panowie, właśnie ta komplikacja jest droga, czasochłonna i niepotrzebna. Bo co daje taśma paroszczelna naklejona na rant wewnętrzny ramy okiennej? Nie dosyć, że przysłania żebra technologiczne i piana PUR nie ma gdzie wejść, to jeszcze zasłania kotwy boczne. Przez to, jakie jest ich zatynkowanie. Okno trzyma się jak na szczudłach. A co daje wąski 12 cm pasek paroszczelny wokół okna? A 2 cm dalej to wilgoć może wchodzić? Gdzie jest ta granica? To może powinno się całe framugi wewnętrzne wyłożyć folią. Wilgoć nie przejdzie, tylko będzie ściekać do podłożonego spodeczka. Jak okno jest osadzone z małym luzem, to łatwo jest położyć tynk we framudze, kotwy boczne są zatynkowane całkowicie, a listwa przyokienna z uszczelką gwarantuje pełną szczelność. Okno osadzone z dużymi luzami na kotwy regulowane JB-D, być może trzeba osłaniać folią paroszczelną, ale czy to jest właściwa droga? To samo dotyczy strony zewnętrznej. Tam to już jest całkowity przerost formy nad treścią. Zdjęcia to pokazują. Najprostsze rozwiązania są najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raaaany kolego kto Cię tu wpuścił i jeszcze dalej pozwala pisać takie bzdury ? Moderator herezje sie tu szerzy i krzywdę klientom montującym okna w warstwie ocieplenia robi.

Niech powyższe głupoty wypisuje na innych forach.

Redakcja pozwalając wypisywać takie bzdury powoduje że traci wiarygodność i znajomośc podstawowych zasad fizyki budowli

Najwyższy czas usunąć ta paplaninę mająca tylko jeden cel-reklame

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie jestem "techniczny" i chyba dlatego nie bardzo zrozumiałem Twoją instrukcję. Poza tym, że chcesz udowodnić, że taniej i niby prościej, ale jak zauwazysz Krzysztofie - tych zalet nikt nie neguje. Nie zgadzają mi się jedynie cyfry które podajesz - taśmy których miałbym nie użyć to koszt dla Klienta nie większy niż 20 zł/m. A i montaż za 100zł/mb to wg mnie "wartość zaokrąglona, zawyżona na poczet niespodziewanych komplikacji", bo racjonalnie licząc można zejść niżej, ale podaje się ok stówki, by łatwiej było przyswoić ten wydatek.

Pozostaję nadal nieprzekonany..

 

JA też nie rozumiem.

 

Z tym że ja okna będę wkładał od środka :) Czyli cofał.

 

natomiast folie moim zdaniem mają nie dopuścić do zawilgocenia izolacji, bo wiadomo mokra izolacja jest do doooopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytoczone są zdjęcia termowizyjne, gdzie ja określam, jakie są błędy zastosowania konsol JB-D, a na to pada odpowiedź, że pracownik zapomniał zapiankować parapetu. To kto tu bredzi. Albo zapomniał, albo pianka nie doszła, bo konsole przesłaniają jej drogę. Jedno i drugie DYSKWALIFIKUJE taki montaż. Skomplikowany system, to i skomplikowany montaż. Kotwy boczne wystają na 2 cm, a luz montażowy to gdzie? Nie da się okna ciężkiego wstawić z luzem H/H. Trzeba jeszcze dodać 2-3 cm. To jest paplanina? to jest prawda, która w oczy kole. Możemy podyskutować, tylko wszystkie moje wypowiedzi merytoryczne, są klasyfikowane jako bzdury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof49 - Zdjęcia zostały wstawione , by sprawdzić Twoją wiedzę. Niestety oblałeś. I nie wyciągasz wniosków z tego, a dalej piszesz głupoty. Chcesz reklamować swój produkt to OK - ale nie w ten sposób, choć mnie nie przekonasz.

 

A co do luzów montażowych to średnio wychodzi 20-25 mm na stronę (trochę więcej niż standardowo - aby umożliwić swobodną regulację), a nie 50 mm tak jak piszesz - wprowadzasz w błąd celowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wolam o Moderatora

to już nie sa żadne porady tylko z pełna premedytacją wprowadzanie ludzi w błąd

na dodatek wygłaszanie herezji o taśmie paroszczelniej i tp

totalny brak znajomości zarówno fizyki budowli jak i krytykowanego przez Ciebie systemu innego niż twój totalnie ciebie dyskredytuje

każda swą wypowiedzią udowadniasz że jestes totalnym laikiem a takich tu tępimy gdyż szkodę robią zamiast pomagać innym w budowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile trzeba regulować , po co i jak? Jeżeli będą po cztery kotwy boczne, od której zacząć. A może trzeba to robić jednocześnie. Z prawej napinamy, z lewej popuszczamy. Tylko, żeby było dobrze zrobione, bez napięcia, trzeba regulować wszystkie osiem na raz. Głowa pęka, a rama się krzywi. Może trzeba to robić według schematu, jak przy głowicy od silnika. Praca doktorska to małe piwo. Nie można prościej, na litość Boską. Kotwy z tworzywa, przykręcone do ramy małym jednym wkrętem i dogięte do muru jednym dyblem z gwoździem. Ciepło, szybko i mocno, bo cała kotwa w tynku jest jak zbrojenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...