jareko 22.07.2011 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 W zewnętrznej mówimy oczywiście o międzyszybowym Naprawdę tego nie wiedział ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 22.07.2011 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 A ja nie widzę w tym nic dziwnego. Nie każy codziennie sprzedaje okna ze szprosami, szczególnie trzyszybówkę. Prawidłową odpowiedź na to pytanie może dać osoba o wyższym poziomie wiedzy w tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 22.07.2011 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Prawidłowa odpowiedź brzmi: a w której sobie Pan/Pani życzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.07.2011 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2011 Lepsza jest inna. A po co Panu wogóle szprosy ? Więzienie Pan buduje czy co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 23.07.2011 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 (edytowane) Może buduje dom na wzór dworku XVIII-wiecznego. Wtedy takie okna były na czasie. Edytowane 27 Sierpnia 2011 przez joliska ort. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 23.07.2011 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 Żartowałem ale jeśli nawiązanie do starego dworu to najpiękniej wyglądają szprosy naklejane. Meczące przy myciu okien ale najpiękniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 23.07.2011 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 Znam kilka domów, które mają po kilkadziesiąt takich okien, i szprosy tworzą oddzielne szyby, a nie są naklejaną mistyfikacją. I okna są bardzo wysokie. takie czasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.07.2011 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 (edytowane) http://img25.imageshack.us/img25/118/snc01395.jpg http://img267.imageshack.us/img267/1135/snc01400.jpg Pięć razy zadałem pytanie, najlepszym doradcom, co zrobić z taśmą paroprzepuszczalną przyklejoną do zewnętrznej części ramy okiennej. Nie uzyskałem odpowiedzi. Brak wiedzy czy świadome działanie? Dopiero zdjęcia AADAMUSS’a 24 olśniły mnie. Pomysł użycia foli EPDM jest z piekła rodem. Brzeg taśmy wywija się do muru i przykleja. Od środka wypełnia się pianą PUR i znowu zakleja się taśmą teraz paroszczelną, od strony wewnętrznej. Jak gęsi pipek. Jest to uszczelnienie trójwarstwowe I3. Sam diabeł lepszej kombinacji by nie wymyślił. Są okna wysunięte w warstwę ocieplenia i uszczelnione. Tylko za niewinną cenę 100 zł za metr bieżący ramy okiennej w systemie JB-D. A ile jeszcze pracy i pieniędzy trzeba włożyć w tynki framug wewnętrznych (po 5 cm na stronę), wykończenie ocieplenia zewnętrznego z węgarkiem (dodatkowe pianowanie), to już inwestor doceni na własnej skórze. Można to zrobić szybciej, lepiej i taniej, przestrzegając 5 podstawowych zasad: 1. Dom musi być najpierw ocieplony z wykonanymi podcięciami przy murze nośnym, wokół otworów okiennych na całym ich obwodzie (dla pianki PUR wiążącej ramę z murem). 2. Wykonane i otynkowane węgarki na gotowo dla styropianu, (dla wełny, węgarki zrobione po montażu okien). 3. Okna z listwą progową, są węższe i niższe o 3-4 cm od otworu okiennego (prosta obróbka tynkarska framug okiennych).4. Wysunięcie okien w warstwę ocieplenia nie więcej niż na szerokość ramy okiennej (więcej to problematyczne zyski).5. Po zapiankowaniu okien w dwóch rzutach, głęboko pod węgarkami i w skosach przy murze, kotwy boczne i górne muszą być zatynkowane całkowicie.Widać z tego, że nie ma tam miejsca na taśmę paroszczelną i paroprzepuszczalną. Już można zaoszczędzić 30 zł na metrze bieżącym ramy. W to miejsce wchodzi listwa przyokienna z uszczelką, wewnątrz, a z zewnątrz taśma rozprężna dla styropianu, lub listwa przyokienna z siatką, dla wełny mineralnej. Są trzy warstwy uszczelnienia, jest smak wykończenia i prostota. Dalsze oszczędności, to rezygnacja z JB-D na rzecz dużo prostszych i cieplejszych systemów, bo z tworzywa. Jest to praca podstawowa, a nie doktorska, którą widać na zdjęciach. A tak wyszło, bo był to montaż okien w „warstwie ocieplenia”, bez wykonania tegoż ocieplenia. Chęci były, a wyszło jak zwykle, kiedy robi się z d……. strony. Prawidłowy montaż to jedna roboczogodzina na przeciętne okno 2 m2. I jest to prawdziwy ciepły montaż dla domów energooszczędnych i pasywnych. Edytowane 29 Lipca 2011 przez Krzysztof49 Nie wyświetla załączonych obrazków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 29.07.2011 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Ja nie jestem "techniczny" i chyba dlatego nie bardzo zrozumiałem Twoją instrukcję. Poza tym, że chcesz udowodnić, że taniej i niby prościej, ale jak zauwazysz Krzysztofie - tych zalet nikt nie neguje. Nie zgadzają mi się jedynie cyfry które podajesz - taśmy których miałbym nie użyć to koszt dla Klienta nie większy niż 20 zł/m. A i montaż za 100zł/mb to wg mnie "wartość zaokrąglona, zawyżona na poczet niespodziewanych komplikacji", bo racjonalnie licząc można zejść niżej, ale podaje się ok stówki, by łatwiej było przyswoić ten wydatek. Pozostaję nadal nieprzekonany.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 29.07.2011 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Widać z tego, że nie ma tam miejsca na taśmę paroszczelną i paroprzepuszczalną. Już można zaoszczędzić 30 zł na metrze bieżącym ramy. Zrezygnuj jeszcze z pianki PUR, kołków/dybli/itp. i będzie za darmo. To, że nie ma tam miejsca na materiały paroszczelne i paroprzepuszczalne ma być zaletą? Zaczynasz gadać od rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 30.07.2011 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Zrezygnuj jeszcze z pianki PUR, kołków/dybli/itp. i będzie za darmo. To, że nie ma tam miejsca na materiały paroszczelne i paroprzepuszczalne ma być zaletą? Zaczynasz gadać od rzeczy. Panowie, właśnie ta komplikacja jest droga, czasochłonna i niepotrzebna. Bo co daje taśma paroszczelna naklejona na rant wewnętrzny ramy okiennej? Nie dosyć, że przysłania żebra technologiczne i piana PUR nie ma gdzie wejść, to jeszcze zasłania kotwy boczne. Przez to, jakie jest ich zatynkowanie. Okno trzyma się jak na szczudłach. A co daje wąski 12 cm pasek paroszczelny wokół okna? A 2 cm dalej to wilgoć może wchodzić? Gdzie jest ta granica? To może powinno się całe framugi wewnętrzne wyłożyć folią. Wilgoć nie przejdzie, tylko będzie ściekać do podłożonego spodeczka. Jak okno jest osadzone z małym luzem, to łatwo jest położyć tynk we framudze, kotwy boczne są zatynkowane całkowicie, a listwa przyokienna z uszczelką gwarantuje pełną szczelność. Okno osadzone z dużymi luzami na kotwy regulowane JB-D, być może trzeba osłaniać folią paroszczelną, ale czy to jest właściwa droga? To samo dotyczy strony zewnętrznej. Tam to już jest całkowity przerost formy nad treścią. Zdjęcia to pokazują. Najprostsze rozwiązania są najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 30.07.2011 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Raaaany kolego kto Cię tu wpuścił i jeszcze dalej pozwala pisać takie bzdury ? Moderator herezje sie tu szerzy i krzywdę klientom montującym okna w warstwie ocieplenia robi. Niech powyższe głupoty wypisuje na innych forach. Redakcja pozwalając wypisywać takie bzdury powoduje że traci wiarygodność i znajomośc podstawowych zasad fizyki budowliNajwyższy czas usunąć ta paplaninę mająca tylko jeden cel-reklame Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 30.07.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Ja nie jestem "techniczny" i chyba dlatego nie bardzo zrozumiałem Twoją instrukcję. Poza tym, że chcesz udowodnić, że taniej i niby prościej, ale jak zauwazysz Krzysztofie - tych zalet nikt nie neguje. Nie zgadzają mi się jedynie cyfry które podajesz - taśmy których miałbym nie użyć to koszt dla Klienta nie większy niż 20 zł/m. A i montaż za 100zł/mb to wg mnie "wartość zaokrąglona, zawyżona na poczet niespodziewanych komplikacji", bo racjonalnie licząc można zejść niżej, ale podaje się ok stówki, by łatwiej było przyswoić ten wydatek. Pozostaję nadal nieprzekonany.. JA też nie rozumiem. Z tym że ja okna będę wkładał od środka Czyli cofał. natomiast folie moim zdaniem mają nie dopuścić do zawilgocenia izolacji, bo wiadomo mokra izolacja jest do doooopy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 30.07.2011 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Kolejnej bzdury nie rozumiem.Dobrze zwymiarowane okno pod JBD daje luz między ościeżnica a murem ok 20mmTynk ma grubość średnio 25 mmStosujac listwę dylatacyjna tynk nachodzi 8 mm na ościeżnicę.Oświec mnie gdzie jest problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 30.07.2011 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Przytoczone są zdjęcia termowizyjne, gdzie ja określam, jakie są błędy zastosowania konsol JB-D, a na to pada odpowiedź, że pracownik zapomniał zapiankować parapetu. To kto tu bredzi. Albo zapomniał, albo pianka nie doszła, bo konsole przesłaniają jej drogę. Jedno i drugie DYSKWALIFIKUJE taki montaż. Skomplikowany system, to i skomplikowany montaż. Kotwy boczne wystają na 2 cm, a luz montażowy to gdzie? Nie da się okna ciężkiego wstawić z luzem H/H. Trzeba jeszcze dodać 2-3 cm. To jest paplanina? to jest prawda, która w oczy kole. Możemy podyskutować, tylko wszystkie moje wypowiedzi merytoryczne, są klasyfikowane jako bzdury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 30.07.2011 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Czy widziałeś kiedykolwiek kotwę JBD ? Czy kiedykolwiek widziałeś na niej montaż ? Bo dalej bredzisz. O ile pamiętam zdjęcie zanieścilem ja i ja poprawiałem montaż i wiem o czym mowie. Przestań sie ostatecznie ośmieszać. Moderator nie śpij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_FIX_ 30.07.2011 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Krzysztof49 - Zdjęcia zostały wstawione , by sprawdzić Twoją wiedzę. Niestety oblałeś. I nie wyciągasz wniosków z tego, a dalej piszesz głupoty. Chcesz reklamować swój produkt to OK - ale nie w ten sposób, choć mnie nie przekonasz. A co do luzów montażowych to średnio wychodzi 20-25 mm na stronę (trochę więcej niż standardowo - aby umożliwić swobodną regulację), a nie 50 mm tak jak piszesz - wprowadzasz w błąd celowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 30.07.2011 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Dlatego wolam o Moderatorato już nie sa żadne porady tylko z pełna premedytacją wprowadzanie ludzi w błąd na dodatek wygłaszanie herezji o taśmie paroszczelniej i tptotalny brak znajomości zarówno fizyki budowli jak i krytykowanego przez Ciebie systemu innego niż twój totalnie ciebie dyskredytuje każda swą wypowiedzią udowadniasz że jestes totalnym laikiem a takich tu tępimy gdyż szkodę robią zamiast pomagać innym w budowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 30.07.2011 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 Ile trzeba regulować , po co i jak? Jeżeli będą po cztery kotwy boczne, od której zacząć. A może trzeba to robić jednocześnie. Z prawej napinamy, z lewej popuszczamy. Tylko, żeby było dobrze zrobione, bez napięcia, trzeba regulować wszystkie osiem na raz. Głowa pęka, a rama się krzywi. Może trzeba to robić według schematu, jak przy głowicy od silnika. Praca doktorska to małe piwo. Nie można prościej, na litość Boską. Kotwy z tworzywa, przykręcone do ramy małym jednym wkrętem i dogięte do muru jednym dyblem z gwoździem. Ciepło, szybko i mocno, bo cała kotwa w tynku jest jak zbrojenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 31.07.2011 04:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Jareko przyznaj się jak jednocześnie 8 kotew regulujesz? Normalny człowiek pająk z ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.