Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czyli o połowę lepiej.

Wiadomo tę połowę trzeba przełożyć na PLN na rok.

ale to różnica ... bardzo już nikła .. 0,014 do 0,008 co prawda nie mieści się w pasywności to 0,014 .. bo ma być niby max 0,01. ale matematycznie już tak.

ściana testowa.jpg odniesienie do strat

Mostek na skraju.jpg to szkoda komentować ..

Moste na skraju.jpg to jest 0,11 W/mK czyli sporo bardzo sporo ..

Moste na skraju węgar.jpg to jest 0,04 blisko czyli też spor

W izolacji.jpg i to w iziolacji plus zestawienie i jest pełne porównanie.

Izotermy ułożone równolegle obejmują cały mostek także też jest ok ...

wyżej samo zestawienie wykleiłem, bo te obrazki i zestawienie już było, ale dla przypomnienia.

 

Jeśli da się wyrugować mostek procedurą, to ma to być zrobione, a nie dywagacje ..

co innego jak by wiązało się to z jakimiś kosztami ... absurdalnymi.

Ale widz że mostek 0,1 to tak jak byś dodatkowo pas 1m izolacji pasywnej dokładał ...

lub dodał 4 waty mocy do 1m2 kW w układzie 1 do 1 .. nie cały dom .. tylko jeden mostek jeden m2 mocy w górę ..

 

Fajny rys. tylko gdzie parapet.

W mądrych instrukcyjach powiadają aby podkładać pod ramę.

to jest schiza producentów okien bo nie potrafią profila dobrego zrobić ..

po za tym co się nie da.. w drewnianych oknach stosuję silikon i uszczelnienie chce być.

I jest wypróbowane, to samo z węgarkiem.

Jak ktoś chce i zobaczy jak to da radę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Super zestawienie no i mamy cały przekrój montaży które może być puentą 316 stron.

 

A mógłbyś dorzucić jeszcze jedno rozwiązanie proste i równie często stosowane czyli

[ATTACH=CONFIG]290934[/ATTACH]

 

i byśmy mieli cały przekrój wariantów.

 

Jeżeli podsumowanie to TYLKO przebiegu izoterm a nie montażu - jak już niejednokrotnie wspominałem montaż to nie tylko ustawienie okna względem muru. Pokaż mi m@rio jak pewnie, trwale i stabilnie zamontować tak ustawione okna ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dla mnie najważniejsze jest to co może i na pewno kiedyś się wydarzy - konieczność wymiany okien. Tu pod każdym względem MOWO wygrywa z konsolami

 

a możesz sprecyzować ? dlaczego niby wygrywa ?

 

a co do różnic w cenie to nadal jest kosmiczna - mówię o zakupie materiałów bo kto ile bierze "za robotę" to nic mi do tego :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wegarek naklejony na prowadnice rolet co daje? Bo mnie sie zdaje ze 0,00 nic.

Są prowadnice do rolet aluminiowe firmy "Aluprof" i prowadnice z PCV firmy "BeClever". Dla bezpieczęństwa stosujesz aluminium o przewodności ciepła 200 W/mK a dla izolacji PCV o przewodności 0,2 W/mK. Tutaj jest duża różnica strat ciepła, bo sam węgarek niewiele daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tak to jest jak się z prostej sprawy robi pracę doktorską, aby zgarnąć więcej pieniędzy. " Cos ten Templer bokami robi - nikt nie kupuje tego badziewia. Ops.

Masz coś do zarzucenia montażowi okien w AD to napisz, ale konkretnie bez badziewia. W prostej technologii osadzenia okien w warstwie ocieplenia jest niska cena, bo robocizna jest prosta i szybka bez udziwnień. Ciężkie okno stawiasz na podporach okiennych i przesuwasz je jak na szynach do taśmy rozprężnej naklejonej na węgarki. Skomplikujesz robociznę, to wykonanie będzie drogie. Masz swoją koncepcję tego montażu to napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

 

Jeżeli podsumowanie to TYLKO przebiegu izoterm a nie montażu - jak już niejednokrotnie wspominałem montaż to nie tylko ustawienie okna względem muru. Pokaż mi m@rio jak pewnie, trwale i stabilnie zamontować tak ustawione okna ?

 

Pozdrawiam

Jako inwestor wybierając wariant liczymy zyski do kosztów.

Inni policzą tylko nakłady bo nie musi się zwrócić.

A jeszcze inni nic nie policzą wybiorą wariant i przypilnują technologii.

 

W idealnym świecie generalnie montażysta/sprzedawca powinien po pomiarze kiedy klient już u niego zleca oprócz doboru rodzaju okna ( wszystkie współczynniki U ramki/okna itd.)

Zaproponować te 5 wariantów montażu i podać ich koszty dla zamawiającego (robocizna + materiał). Nie co mu jest najwygodniej. Jednocześnie obliczyć straty jakie każdy wariant generuje. Wady i zalety każdego. Jak każdy wariant działa po 5-10-15 latach. Wtedy inwestor mógłby świadomie podjąć decyzję. Następnie Umowa, rodzaje okien, rodzaj montażu i warunki gwarancji. Inwestor poinformowany jak to ma się odbywać jak przygotowana ma być wnęka okienna i co ma nadzorować i kiedy. No i najważniejsze co kto robi (jaka ekipa) i za co płaci - proste chyba.

 

No ale jeśli z prostych spraw robi się temat tabu - wmawia ludziom, ze technologie kosmiczne. Nikt sobie z nimi nie poradzi. Porównuje do leczenia żywego organizmu i wiedzy do tego potrzebnej.

 

Jak zamontować:

Najprościej jak się da. Ja robię np tak.

Mur z porotherm, zapiankowany od góry ostatni pustak w otworach. warstwa na którym stoi okno.

Listwa pod okienna pod ramą ustawiona na murze podparta odpowiednio zgodnie ze sztuką klinami.

Dodatkowo miedzy listwą podokienną a ramą okna zapodana pianka. Również pianka wstrzyknięta w tą listwę.

Od środka pianka od listwy podokiennej do krawędzi ramy. Na to od środka pójdzie taśma paroszczelna przyklejona klejem również nieprzepuszczającym pary (tak samo po bokach),do tego dojdzie parapet wewnętrzny na styk.(nie podsuwany pod ramę). Wewnątrz z grubsza tyle.

Na zewnątrz:

Doklejone dookoła okna klocki ze styro o U=0,31. Między nimi a ramą painka. Wszystko oklejone taśmą paroprzepuszczalną do ramy okiennej i do muru.

Następnie dojdzie ocieplenie ze styro 25cm podciętym na gorąco przy oknie. W szparę miedzy głównym ociepleniem a wcześniej przygotowaną ramę znowu piana. Po jej obcięciu doklejony węgarek zachodzący 5cm na ramę. Znowu dopianowanie miedzy węgarkiem a ramą. Zakończenie styk rama-tynk albo taśma rozprężna lub listwy z uszczelką i taśmą (raczej to drugie łatwość/wygoda obróbki).

Trochę może chaotycznie napisane - może wyłapiesz.

 

 

Może przerost formy nad treścią. Koszty materiałów żadne więc czemu nie.

Najgorzej jest to, że okno pracuje i nie wierzę w jakieś stałe połączenia. Więc chyba te wszystkie warstwy nie puszczą. Zawsze któraś coś zatrzyma.

 

Coś można poprawić uważasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości

Kolego z czołgiem w awatarze (nie wiem jak się do ciebie zwracać) lub kto inny.

Ponieważ ten wątek to w większości jeden wielki bełkot/spór, czytałem go ogólnie cały od pierwszej strony ale trudno tu coś wyłapać. (ja też się do tego bełkotu nie na temat przysłużyłem na kilka stron).

 

Chyba to już było ale jest taka sprawa:

Znam mb swoich parapetów lub sumaryczne długości dolnych ram jak kto woli =25,74mb

Znam mb pozostałych ram okrytych 5cm szerokim węgarkiem grubości 25cm = 86,34mb

Czy jest jakiś wzór aby policzyć (no na pewno jest :rolleyes:) różnice w Watach a co za tym idzie w PLN miedzy moim montażem 4cm poza lico muru a w warstwie ocieplenia? Jaka to jest metodologia. Grubość styro 25cm U=0,31.

 

Jeśli dobrze wyłapałem z 317 stron to ogólnie jeśli chodzi o zwrot to się nigdy nie zwróci w warstwie ocieplenia. Tu ustaliliście i umotywowaliście - prawda?.

Tak na marginesie. Moim zdaniem ważniejsze będzie jak montaż zachowa się po 5-10-15 latach. W ciągu całego roku jest to mnóstwo cykli wydłużania i kurczenia plastiku. Modne są przecież ciemne okna z okleiną.

Nawet wciągu jednej doby cykli może być kilka. Przecież tu nie chodzi tylko o zima lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że będzie podobnie jak na skraju, czyli mostek 0,048, lub ciut lepiej niech przeliczę to zobaczę .. ale niech będzie 0,04 W/mK

czyli 25,74mb* 0,04 W/mb*K =1,029 Wata na stopień .. średnio w sezonie jest to koło 18 wat * 24 h* 120 dni /1000.. to i tak za długi sezon na Twój dom..

53 kWh straty ... dużo ? może nie, ale przeszukajmy cały dom i się uzbiera tysiaczek .. lub lepiej ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doklejone dookoła okna klocki ze styro o U=0,31. Między nimi a ramą painka. Wszystko oklejone taśmą paroprzepuszczalną do ramy okiennej i do muru.

Następnie dojdzie ocieplenie ze styro 25cm podciętym na gorąco przy oknie. W szparę miedzy głównym ociepleniem a wcześniej przygotowaną ramę znowu piana. Po jej obcięciu doklejony węgarek zachodzący 5cm na ramę. Znowu dopianowanie miedzy węgarkiem a ramą. Zakończenie styk rama-tynk albo taśma rozprężna lub listwy z uszczelką i taśmą (raczej to drugie łatwość/wygoda obróbki).

Masz 112 mb ramy okiennej i za montaż okien zapłaciłeś 1500 zł z materiałami, co wypada 13,5 zł/mb ramy. Podaj namiary na tą firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Montazysta nie jestem, ale w MOWO zdaje sie ze mocowanie mechaniczne do profili MOWO jest od "srodka", wkretami. Wiec w przypadku wymiany okna wieksze szanse na zachowanie elewacji w calosci ?

 

No może nie jesteś ale zasadę znasz :D tylko DLACZEGO zakłada się a może raczej zakład niktważny, że w konsolach tak nie można ? o ile o to właśnie chodziło. Są konsole do których montuje się okno IDENTYCZNIE jak w Movo więc .... można ale tak jak już mówiłem nie raz i nie dwa trzeba po prostu te rozwiązania znać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak zamontować:

Najprościej jak się da. Ja robię np tak.

Mur z porotherm, zapiankowany od góry ostatni pustak w otworach. warstwa na którym stoi okno.

Listwa pod okienna pod ramą ustawiona na murze podparta odpowiednio zgodnie ze sztuką klinami.

Dodatkowo miedzy listwą podokienną a ramą okna zapodana pianka. Również pianka wstrzyknięta w tą listwę.

Od środka pianka od listwy podokiennej do krawędzi ramy. Na to od środka pójdzie taśma paroszczelna przyklejona klejem również nieprzepuszczającym pary (tak samo po bokach),do tego dojdzie parapet wewnętrzny na styk.(nie podsuwany pod ramę). Wewnątrz z grubsza tyle.

Na zewnątrz:

Doklejone dookoła okna klocki ze styro o U=0,31. Między nimi a ramą painka. Wszystko oklejone taśmą paroprzepuszczalną do ramy okiennej i do muru.

Następnie dojdzie ocieplenie ze styro 25cm podciętym na gorąco przy oknie. W szparę miedzy głównym ociepleniem a wcześniej przygotowaną ramę znowu piana. Po jej obcięciu doklejony węgarek zachodzący 5cm na ramę. Znowu dopianowanie miedzy węgarkiem a ramą. Zakończenie styk rama-tynk albo taśma rozprężna lub listwy z uszczelką i taśmą (raczej to drugie łatwość/wygoda obróbki).

Trochę może chaotycznie napisane - może wyłapiesz.

 

No i właśnie w tym jest problem, że ja tutaj widzę przepis na wykonanie warstwy termoizolacyjnej i jej zabezpieczenie/uszczelnienie - całkiem poprawny.

Nie widzę natomiast montażu mechanicznego okna a to właśnie nad nim należy się pochylić po wybraniu miejsca w którym znajdzie się okno.

 

Pamiętać należy, że montaż okna to trzy etapy:

-montaż mechaniczny

-wykonanie warstwy termoizolacyjnej

-zabezpieczenie i doszczelnienie połączenia.

Rozpatrujcie montaż zawsze w całości albo wcale.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam że będzie podobnie jak na skraju, czyli mostek 0,048, lub ciut lepiej niech przeliczę to zobaczę .. ale niech będzie 0,04 W/mK

czyli 25,74mb* 0,04 W/mb*K =1,029 Wata na stopień .. średnio w sezonie jest to koło 18 wat * 24 h* 120 dni /1000.. to i tak za długi sezon na Twój dom..

53 kWh straty ... dużo ? może nie, ale przeszukajmy cały dom i się uzbiera tysiaczek .. lub lepiej ..

 

A według mnie to będzie tyle: 25,74m x 0,11W/mK x 18*C x 5000h + 86,34m x 0,048 x 18*C x 5000h = 255 kWh + 374 kWh =629 kWh

Dochodzi jeszcze dodatkowy przepływ ciepła z ocieplonego muru do ramy okiennej: 112 m x 0,025 W/mK x 0,05m x 9*C x 5000h/0,02m = 315 kWh Liczę 5000h bo tyle trwa sezon zimowy w Polsce. Razem daje to skromną sumę 944 kWh strat ciepła rocznie na takim montażu : "chciałbym wysunąć okna w warstwę ocieplenia, ale boję się". I tak dalej przez najbliższe 30 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale brutalny montaż ;) już mam pomysł jak to wykorzystać ..

 

A według mnie to będzie tyle: 25,74m x 0,11W/mK x 18*C x 5000h + 86,34m x 0,048 x 18*C x 5000h = 255 kWh + 374 kWh =629 kWh
:lol2:

nie naciągaj faktów .. sezon grzewczy nie trwa tyle !!!

właśnie udowadniasz że jesteś w tym względzie diletane ..

Aby konkretnie długość sezonu wyliczyć trzeba zrobić pełne OCZ ! a nie przyjmować długość

dla ceglanego zamczyszka .

Jesteś mało poważny w tych swoich wyliczeniach, bez doświadczenia w dziedzinie obliczeń takich strat, przez co skaczesz jak pchła na łańcuchu.

A cała branża okienna ma polewkę z twoich wywodów ..Wyciągasz wartość mostka z kontekstu i jedziesz radośnie ..

To co piszesz potwierdziło by się w domu, który ma w około okien po 50cm izolacji

reszta goła cegła.. i inne warunki paździeżowatej chałupy zachowane, aby na się naciągnąć na tą wartość, długości sezonu grzewczego. Specjalnie stawiać kominy, jedno okno przynajmniej uchylone, reszta rozszczelniona... aby osiągnąć upragnione 5 kh sezonu . Tylko im cieplej tym krócej trwa sezon, W pasywnym 2-4 tygodnie ..

Ale tego nie możesz wiedzieć ... bo skąd ..

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...