nikt ważny 25.11.2014 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Ja mam czas +4h, zmeczony bylem jak pisalem Co do oslaniania prowadnic - o tym ze wegarek wg mnie nic nie daje juz napisalem w watku o montazu w warstwie ocieplenia, ale jeszcze sa kobiety i ich wzgledy wizualne Bedzie musiala przezyc. Z żoną walka jest najtrudniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 25.11.2014 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 [ATTACH=CONFIG]290855[/ATTACH] różnica 0,014 do 0,008 na korzyść węgarka Czyli o połowę lepiej. Wiadomo tę połowę trzeba przełożyć na PLN na rok. Fajny rys. tylko gdzie parapet. W mądrych instrukcyjach powiadają aby podkładać pod ramę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.11.2014 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Czyli o połowę lepiej. Wiadomo tę połowę trzeba przełożyć na PLN na rok. ale to różnica ... bardzo już nikła .. 0,014 do 0,008 co prawda nie mieści się w pasywności to 0,014 .. bo ma być niby max 0,01. ale matematycznie już tak. odniesienie do strat to szkoda komentować .. to jest 0,11 W/mK czyli sporo bardzo sporo .. to jest 0,04 blisko czyli też spor i to w iziolacji plus zestawienie i jest pełne porównanie. Izotermy ułożone równolegle obejmują cały mostek także też jest ok ... wyżej samo zestawienie wykleiłem, bo te obrazki i zestawienie już było, ale dla przypomnienia. Jeśli da się wyrugować mostek procedurą, to ma to być zrobione, a nie dywagacje .. co innego jak by wiązało się to z jakimiś kosztami ... absurdalnymi. Ale widz że mostek 0,1 to tak jak byś dodatkowo pas 1m izolacji pasywnej dokładał ... lub dodał 4 waty mocy do 1m2 kW w układzie 1 do 1 .. nie cały dom .. tylko jeden mostek jeden m2 mocy w górę .. Fajny rys. tylko gdzie parapet. W mądrych instrukcyjach powiadają aby podkładać pod ramę. to jest schiza producentów okien bo nie potrafią profila dobrego zrobić .. po za tym co się nie da.. w drewnianych oknach stosuję silikon i uszczelnienie chce być. I jest wypróbowane, to samo z węgarkiem. Jak ktoś chce i zobaczy jak to da radę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 25.11.2014 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Super zestawienie no i mamy cały przekrój montaży które może być puentą 316 stron. A mógłbyś dorzucić jeszcze jedno rozwiązanie proste i równie często stosowane czyli i byśmy mieli cały przekrój wariantów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 25.11.2014 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam Super zestawienie no i mamy cały przekrój montaży które może być puentą 316 stron. A mógłbyś dorzucić jeszcze jedno rozwiązanie proste i równie często stosowane czyli [ATTACH=CONFIG]290934[/ATTACH] i byśmy mieli cały przekrój wariantów. Jeżeli podsumowanie to TYLKO przebiegu izoterm a nie montażu - jak już niejednokrotnie wspominałem montaż to nie tylko ustawienie okna względem muru. Pokaż mi m@rio jak pewnie, trwale i stabilnie zamontować tak ustawione okna ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 25.11.2014 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam Dla mnie najważniejsze jest to co może i na pewno kiedyś się wydarzy - konieczność wymiany okien. Tu pod każdym względem MOWO wygrywa z konsolami a możesz sprecyzować ? dlaczego niby wygrywa ? a co do różnic w cenie to nadal jest kosmiczna - mówię o zakupie materiałów bo kto ile bierze "za robotę" to nic mi do tego Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 25.11.2014 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Tak będę poprawiał ale sam. Polecałbym jeszcze sprawdzić podparcie okna od spodu. Widziałem już podobny efekt jak u ciebie spowodowany brakiem zastosowania klinów podpierających od spodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SajmonTempler 25.11.2014 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Czy wegarek naklejony na prowadnice rolet co daje? Bo mnie sie zdaje ze 0,00 nic. Są prowadnice do rolet aluminiowe firmy "Aluprof" i prowadnice z PCV firmy "BeClever". Dla bezpieczęństwa stosujesz aluminium o przewodności ciepła 200 W/mK a dla izolacji PCV o przewodności 0,2 W/mK. Tutaj jest duża różnica strat ciepła, bo sam węgarek niewiele daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SajmonTempler 25.11.2014 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 "Tak to jest jak się z prostej sprawy robi pracę doktorską, aby zgarnąć więcej pieniędzy. " Cos ten Templer bokami robi - nikt nie kupuje tego badziewia. Ops. Masz coś do zarzucenia montażowi okien w AD to napisz, ale konkretnie bez badziewia. W prostej technologii osadzenia okien w warstwie ocieplenia jest niska cena, bo robocizna jest prosta i szybka bez udziwnień. Ciężkie okno stawiasz na podporach okiennych i przesuwasz je jak na szynach do taśmy rozprężnej naklejonej na węgarki. Skomplikujesz robociznę, to wykonanie będzie drogie. Masz swoją koncepcję tego montażu to napisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 25.11.2014 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam a możesz sprecyzować ? dlaczego niby wygrywa ? Montazysta nie jestem, ale w MOWO zdaje sie ze mocowanie mechaniczne do profili MOWO jest od "srodka", wkretami. Wiec w przypadku wymiany okna wieksze szanse na zachowanie elewacji w calosci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 25.11.2014 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam Jeżeli podsumowanie to TYLKO przebiegu izoterm a nie montażu - jak już niejednokrotnie wspominałem montaż to nie tylko ustawienie okna względem muru. Pokaż mi m@rio jak pewnie, trwale i stabilnie zamontować tak ustawione okna ? Pozdrawiam Jako inwestor wybierając wariant liczymy zyski do kosztów. Inni policzą tylko nakłady bo nie musi się zwrócić. A jeszcze inni nic nie policzą wybiorą wariant i przypilnują technologii. W idealnym świecie generalnie montażysta/sprzedawca powinien po pomiarze kiedy klient już u niego zleca oprócz doboru rodzaju okna ( wszystkie współczynniki U ramki/okna itd.) Zaproponować te 5 wariantów montażu i podać ich koszty dla zamawiającego (robocizna + materiał). Nie co mu jest najwygodniej. Jednocześnie obliczyć straty jakie każdy wariant generuje. Wady i zalety każdego. Jak każdy wariant działa po 5-10-15 latach. Wtedy inwestor mógłby świadomie podjąć decyzję. Następnie Umowa, rodzaje okien, rodzaj montażu i warunki gwarancji. Inwestor poinformowany jak to ma się odbywać jak przygotowana ma być wnęka okienna i co ma nadzorować i kiedy. No i najważniejsze co kto robi (jaka ekipa) i za co płaci - proste chyba. No ale jeśli z prostych spraw robi się temat tabu - wmawia ludziom, ze technologie kosmiczne. Nikt sobie z nimi nie poradzi. Porównuje do leczenia żywego organizmu i wiedzy do tego potrzebnej. Jak zamontować: Najprościej jak się da. Ja robię np tak. Mur z porotherm, zapiankowany od góry ostatni pustak w otworach. warstwa na którym stoi okno. Listwa pod okienna pod ramą ustawiona na murze podparta odpowiednio zgodnie ze sztuką klinami. Dodatkowo miedzy listwą podokienną a ramą okna zapodana pianka. Również pianka wstrzyknięta w tą listwę. Od środka pianka od listwy podokiennej do krawędzi ramy. Na to od środka pójdzie taśma paroszczelna przyklejona klejem również nieprzepuszczającym pary (tak samo po bokach),do tego dojdzie parapet wewnętrzny na styk.(nie podsuwany pod ramę). Wewnątrz z grubsza tyle. Na zewnątrz: Doklejone dookoła okna klocki ze styro o U=0,31. Między nimi a ramą painka. Wszystko oklejone taśmą paroprzepuszczalną do ramy okiennej i do muru. Następnie dojdzie ocieplenie ze styro 25cm podciętym na gorąco przy oknie. W szparę miedzy głównym ociepleniem a wcześniej przygotowaną ramę znowu piana. Po jej obcięciu doklejony węgarek zachodzący 5cm na ramę. Znowu dopianowanie miedzy węgarkiem a ramą. Zakończenie styk rama-tynk albo taśma rozprężna lub listwy z uszczelką i taśmą (raczej to drugie łatwość/wygoda obróbki). Trochę może chaotycznie napisane - może wyłapiesz. Może przerost formy nad treścią. Koszty materiałów żadne więc czemu nie. Najgorzej jest to, że okno pracuje i nie wierzę w jakieś stałe połączenia. Więc chyba te wszystkie warstwy nie puszczą. Zawsze któraś coś zatrzyma. Coś można poprawić uważasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 25.11.2014 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Tak z ciekawości Kolego z czołgiem w awatarze (nie wiem jak się do ciebie zwracać) lub kto inny. Ponieważ ten wątek to w większości jeden wielki bełkot/spór, czytałem go ogólnie cały od pierwszej strony ale trudno tu coś wyłapać. (ja też się do tego bełkotu nie na temat przysłużyłem na kilka stron). Chyba to już było ale jest taka sprawa: Znam mb swoich parapetów lub sumaryczne długości dolnych ram jak kto woli =25,74mb Znam mb pozostałych ram okrytych 5cm szerokim węgarkiem grubości 25cm = 86,34mb Czy jest jakiś wzór aby policzyć (no na pewno jest ) różnice w Watach a co za tym idzie w PLN miedzy moim montażem 4cm poza lico muru a w warstwie ocieplenia? Jaka to jest metodologia. Grubość styro 25cm U=0,31. Jeśli dobrze wyłapałem z 317 stron to ogólnie jeśli chodzi o zwrot to się nigdy nie zwróci w warstwie ocieplenia. Tu ustaliliście i umotywowaliście - prawda?. Tak na marginesie. Moim zdaniem ważniejsze będzie jak montaż zachowa się po 5-10-15 latach. W ciągu całego roku jest to mnóstwo cykli wydłużania i kurczenia plastiku. Modne są przecież ciemne okna z okleiną. Nawet wciągu jednej doby cykli może być kilka. Przecież tu nie chodzi tylko o zima lato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.11.2014 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Zakładam że będzie podobnie jak na skraju, czyli mostek 0,048, lub ciut lepiej niech przeliczę to zobaczę .. ale niech będzie 0,04 W/mKczyli 25,74mb* 0,04 W/mb*K =1,029 Wata na stopień .. średnio w sezonie jest to koło 18 wat * 24 h* 120 dni /1000.. to i tak za długi sezon na Twój dom..53 kWh straty ... dużo ? może nie, ale przeszukajmy cały dom i się uzbiera tysiaczek .. lub lepiej .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SajmonTempler 25.11.2014 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Doklejone dookoła okna klocki ze styro o U=0,31. Między nimi a ramą painka. Wszystko oklejone taśmą paroprzepuszczalną do ramy okiennej i do muru. Następnie dojdzie ocieplenie ze styro 25cm podciętym na gorąco przy oknie. W szparę miedzy głównym ociepleniem a wcześniej przygotowaną ramę znowu piana. Po jej obcięciu doklejony węgarek zachodzący 5cm na ramę. Znowu dopianowanie miedzy węgarkiem a ramą. Zakończenie styk rama-tynk albo taśma rozprężna lub listwy z uszczelką i taśmą (raczej to drugie łatwość/wygoda obróbki). Masz 112 mb ramy okiennej i za montaż okien zapłaciłeś 1500 zł z materiałami, co wypada 13,5 zł/mb ramy. Podaj namiary na tą firmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 25.11.2014 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam Montazysta nie jestem, ale w MOWO zdaje sie ze mocowanie mechaniczne do profili MOWO jest od "srodka", wkretami. Wiec w przypadku wymiany okna wieksze szanse na zachowanie elewacji w calosci ? No może nie jesteś ale zasadę znasz tylko DLACZEGO zakłada się a może raczej zakład niktważny, że w konsolach tak nie można ? o ile o to właśnie chodziło. Są konsole do których montuje się okno IDENTYCZNIE jak w Movo więc .... można ale tak jak już mówiłem nie raz i nie dwa trzeba po prostu te rozwiązania znać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 25.11.2014 15:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Są konsole do których montuje się okno IDENTYCZNIE jak w Movo więc .... można ale tak jak już mówiłem nie raz i nie dwa trzeba po prostu te rozwiązania znać. A konkretniej zatem ? Jakie to konsole ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 25.11.2014 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam Jak zamontować: Najprościej jak się da. Ja robię np tak. Mur z porotherm, zapiankowany od góry ostatni pustak w otworach. warstwa na którym stoi okno. Listwa pod okienna pod ramą ustawiona na murze podparta odpowiednio zgodnie ze sztuką klinami. Dodatkowo miedzy listwą podokienną a ramą okna zapodana pianka. Również pianka wstrzyknięta w tą listwę. Od środka pianka od listwy podokiennej do krawędzi ramy. Na to od środka pójdzie taśma paroszczelna przyklejona klejem również nieprzepuszczającym pary (tak samo po bokach),do tego dojdzie parapet wewnętrzny na styk.(nie podsuwany pod ramę). Wewnątrz z grubsza tyle. Na zewnątrz: Doklejone dookoła okna klocki ze styro o U=0,31. Między nimi a ramą painka. Wszystko oklejone taśmą paroprzepuszczalną do ramy okiennej i do muru. Następnie dojdzie ocieplenie ze styro 25cm podciętym na gorąco przy oknie. W szparę miedzy głównym ociepleniem a wcześniej przygotowaną ramę znowu piana. Po jej obcięciu doklejony węgarek zachodzący 5cm na ramę. Znowu dopianowanie miedzy węgarkiem a ramą. Zakończenie styk rama-tynk albo taśma rozprężna lub listwy z uszczelką i taśmą (raczej to drugie łatwość/wygoda obróbki). Trochę może chaotycznie napisane - może wyłapiesz. No i właśnie w tym jest problem, że ja tutaj widzę przepis na wykonanie warstwy termoizolacyjnej i jej zabezpieczenie/uszczelnienie - całkiem poprawny. Nie widzę natomiast montażu mechanicznego okna a to właśnie nad nim należy się pochylić po wybraniu miejsca w którym znajdzie się okno. Pamiętać należy, że montaż okna to trzy etapy: -montaż mechaniczny -wykonanie warstwy termoizolacyjnej -zabezpieczenie i doszczelnienie połączenia. Rozpatrujcie montaż zawsze w całości albo wcale. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 25.11.2014 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam A konkretniej zatem ? Jakie to konsole ? Jak już pisałem i wszyscy wiedzą reklama jest zabroniona na forum więc ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SajmonTempler 25.11.2014 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Zakładam że będzie podobnie jak na skraju, czyli mostek 0,048, lub ciut lepiej niech przeliczę to zobaczę .. ale niech będzie 0,04 W/mK czyli 25,74mb* 0,04 W/mb*K =1,029 Wata na stopień .. średnio w sezonie jest to koło 18 wat * 24 h* 120 dni /1000.. to i tak za długi sezon na Twój dom.. 53 kWh straty ... dużo ? może nie, ale przeszukajmy cały dom i się uzbiera tysiaczek .. lub lepiej .. A według mnie to będzie tyle: 25,74m x 0,11W/mK x 18*C x 5000h + 86,34m x 0,048 x 18*C x 5000h = 255 kWh + 374 kWh =629 kWh Dochodzi jeszcze dodatkowy przepływ ciepła z ocieplonego muru do ramy okiennej: 112 m x 0,025 W/mK x 0,05m x 9*C x 5000h/0,02m = 315 kWh Liczę 5000h bo tyle trwa sezon zimowy w Polsce. Razem daje to skromną sumę 944 kWh strat ciepła rocznie na takim montażu : "chciałbym wysunąć okna w warstwę ocieplenia, ale boję się". I tak dalej przez najbliższe 30 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 25.11.2014 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Ale brutalny montaż już mam pomysł jak to wykorzystać .. A według mnie to będzie tyle: 25,74m x 0,11W/mK x 18*C x 5000h + 86,34m x 0,048 x 18*C x 5000h = 255 kWh + 374 kWh =629 kWh nie naciągaj faktów .. sezon grzewczy nie trwa tyle !!! właśnie udowadniasz że jesteś w tym względzie diletane .. Aby konkretnie długość sezonu wyliczyć trzeba zrobić pełne OCZ ! a nie przyjmować długość dla ceglanego zamczyszka . Jesteś mało poważny w tych swoich wyliczeniach, bez doświadczenia w dziedzinie obliczeń takich strat, przez co skaczesz jak pchła na łańcuchu. A cała branża okienna ma polewkę z twoich wywodów ..Wyciągasz wartość mostka z kontekstu i jedziesz radośnie .. To co piszesz potwierdziło by się w domu, który ma w około okien po 50cm izolacji reszta goła cegła.. i inne warunki paździeżowatej chałupy zachowane, aby na się naciągnąć na tą wartość, długości sezonu grzewczego. Specjalnie stawiać kominy, jedno okno przynajmniej uchylone, reszta rozszczelniona... aby osiągnąć upragnione 5 kh sezonu . Tylko im cieplej tym krócej trwa sezon, W pasywnym 2-4 tygodnie .. Ale tego nie możesz wiedzieć ... bo skąd .. Edytowane 25 Listopada 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.