plusfoto 08.11.2016 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 jPoczątkowo myślałem że jesteś tylko nawiedzony. Teraz widzę, że robisz to ŚWIADOMIE I CELOWO w imię swoich zysków. Czego to nie robi się dla kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Znanywszystkim 08.11.2016 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 jareko (?)pokazał zdjęcia ze szczególnego przypadku (niedokończony montaż i WCALE nie uszczelniony dół. A ty po raz kolejny OSZUKUJESZ ludzi (bo ile razy można tłumaczyć okoliczności zrobienia zdjęcia) by ich nastraszyć, że tylko twój sposób jest cudowny. Początkowo myślałem że jesteś tylko nawiedzony. A ja cały czas myślałem, że Pan ma większą wiedzę od Jareko, ale myliłem się. Tłumaczę dlaczego. Okno osadzone w murze ma tak wysokie Psi = 0,19 W/mK bo znajduje się w mostku termicznym tego muru. Teoretycznie miedzy murem a ramą jest 2 cm piany PUR,czyli izolatora. Do tego dochodzą kotwy blaszane (0,6 mm), ale udział ich w przenoszeniu ciepła jest mały (10%) bo są tylko wpięte w ramę. Takie jest bezpośrednie oddziaływanie ciepłego muru na ramę. Im rama szersza tym więcej ciepła przepływa z muru do ramy, bo jest to przejście ciepłe z powierzchni do powierzchni. Aby tego przepływu uniknąć, ramę ustawia się w warstwie ocieplenia. Ale jaka jest korzyść takiego rozwiązania, skoro teraz spina się ramę żelaznymi mostkami termicznymi z murem? kotwy są potężne (2,5 mm) przykręcone do stalowego kształtownika w ramie śrubami M8. Nie ma żadnej technologicznej możliwości, aby te mostki ocieplić. Pisanie, że montaż tego okna jest niedokończony, jest bujaniem w obłokach, bo dokładne położenie piany i parapetu da co najwyżej w termowizji wynik taki jaki jest na bokach i górze po otynkowaniu czyli wychłodzenie ramy będzie wynosić 7,1*C. W środku poza zasięgiem termowizji dalej będzie przepływ ciepła z muru do ramy i wychłodzenie 11,4*C tylko ukryte. Tak to wygląda jak się ładuje 3 kg żelastwa w "ciepły montaż". Jeżeli parapet będzie zrobiony z 10 cm styro, z zewnątrz damy 7 cm węgarek, to też będzie źle, bo okno jest prostym mostkiem termicznym i ciepło przesunie się dalej w pakiet szybowy, co pokazują zdjęcia termowizyjne. Wymyślanie, że montaż jest niedokończony, ktoś wyrwał pianę i folię, jest dziecinadą i dyletanctwem, świadczy tylko braku wiedzy w tej materii. Moje rozwiązanie jest proste i poparte termowizją, aby było dobrze tanio i ciepło, to musi być zrobione najpierw ocieplenie muru a potem w tak przygotowane ościeże osadzenie okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Znanywszystkim 08.11.2016 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Teraz widzę, że robisz to ŚWIADOMIE I CELOWO w imię swoich zysków. O jakich i czyich zyskach Ty piszesz? Osadzenie okna w mojej technologii jest tanie 30 zł/mb ramy to i zysk jest mały, ale zadowolenie Inwestorów duże, bo straty ciepła małe. Osadzenie okna w technologii JBD to już 100 zł/mb ramy i zysk duży a zadowolenie Inwestorów problematyczne, bo kosztowne a straty ciepła duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 08.11.2016 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Po pierwsze gdzie ty widzisz przykręcenie kotwy śruba M8Po drugie opis zdjęcia jest zgodny ze stanem zastanym na budowiePo trzecie Przestań sobie mną gęby wycierać bo gadasz niestworzone rzeczy Po vzwarte twoim zdaniem im większy profil tym straty są większe a to już totalna herezja Fin masz wyjątkowo cierpliwość tym razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Znanywszystkim 09.11.2016 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 jareko (?)pokazał zdjęcia ze szczególnego przypadku (niedokończony montaż i WCALE nie uszczelniony dół. A ty po raz kolejny OSZUKUJESZ ludzi (bo ile razy można tłumaczyć okoliczności zrobienia zdjęcia) by ich nastraszyć, że tylko twój sposób jest cudowny. Na czym to oszustwo Inwestorów ma polegać? Na wyjaśnieniu, że uszczelnienie z ociepleniem parapetu nic nie da, bo ciepło ucieka po żelaznych mostkach termicznych z muru do ramy okiennej? Mój sposób nie jest jedyny na ograniczenie strat ciepła, ale jest najprostszy i przez to najtańszy. Jest jeszcze system MOWO za jedyne 150 zł/mb ramy, 5x drożej ale czy lepiej i kiedy to się zwróci. Osadzenie okna po wykonaniu ocieplenia i wykończeniu ościeży na gotowo, upraszcza cały montaż i daje dodatkowo gwarancję, że w przypadku następnej wymiany okna nie zachodzi potrzeba prucia ocieplenia zewnętrznego. Przy MOWO już trzeba. Czekam dalej na inne dobre rozwiązania osadzenia okna w warstwie ocieplenia ale poparte zdjęciem termowizyjnym a nie mową. Znasz takie rozwiązanie to je pokaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 09.11.2016 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Kolejne klamstwoWlasnie przy MOWO w przypadku wymiany okna nie rusza sie elewacji.Ciagle manipulujesz i klamiesz w zywe oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Znanywszystkim 09.11.2016 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Po vzwarte twoim zdaniem im większy profil tym straty są większe a to już totalna herezja Wszystko trzeba Ci tłumaczyć jak dziecku. Rama okna o długości 6 m i szerokości 70 mm osadzona w murze nośnym, ma powierzchnię pozyskania ciepła z muru 0,42 m2, a rama o szerokości 90 mm ma powierzchnię 0,54 m2 czyli o 28,5% większą. Ciepło przechodzi z powierzchni ciepłej do powierzchni zimnej, to który profil przejmie więcej ciepła, węższy czy szerszy o 28,5%? Więcej ciepła w ramie to większe straty tego ciepła, bo rama jest wystawiona na mróz. Dlatego dzisiaj szerokie i ciepłe ramy powinno się osadzać w warstwie ocieplenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Znanywszystkim 09.11.2016 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Kolejne klamstwo Wlasnie przy MOWO w przypadku wymiany okna nie rusza sie elewacji. Ciagle manipulujesz i klamiesz w zywe oczy Tak to wygląda tylko w teorii. Jak rama jest wystawiona poza mur, to Ci co robią ocieplenie, po przymiarkach dostawiają węgarek do ramy, przyklejają i tynkują. A gdzie jest miejsce na taśmę rozprężną (1 cm) między węgarkiem a ramą? A jak utrzymać tą równą odległość na długości 6 m? Przed wciśnięciem tam taśmy rozprężnej węgarek powinien być otynkowany, kto to robi i kiedy? Te pytania Cię nie interesują, bo jakość końcowa Cię nie interesuje. Spójrz na moje zdjęcie powyżej jak to powinno być zrobione. Wykonanie ocieplenia z otynkowanymi węgarkami przed montażem okna, to powinien być standard budowlany, bo kończy z polską prowizorką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikt ważny 09.11.2016 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Widac po raz kolejny widac ze wypowiadasz sie w tematach o ktorych nie masz zielonego pojecia..Przy wymianie okna zamontowanegi w sustemie MOWO nie naruszasz elewacji nawet gdy zastosowano listwy dylatacyjne. Fin. Zlituj sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 09.11.2016 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 (edytowane) Wszystko trzeba Ci tłumaczyć jak dziecku. Rama okna o długości 6 m i szerokości 70 mm osadzona w murze nośnym, ma powierzchnię pozyskania ciepła z muru 0,42 m2, a rama o szerokości 90 mm ma powierzchnię 0,54 m2 czyli o 28,5% większą. Ciepło przechodzi z powierzchni ciepłej do powierzchni zimnej, to który profil przejmie więcej ciepła, węższy czy szerszy o 28,5%? Więcej ciepła w ramie to większe straty tego ciepła, bo rama jest wystawiona na mróz. Dlatego dzisiaj szerokie i ciepłe ramy powinno się osadzać w warstwie ocieplenia. Odpowiedz mi na takie pytanie... Masz otwór okienny, w ten otwór zamiast okna montujesz "ściankę" ze styropianu o grubości np. 5cm, a następnie w to samo miejsce montujesz taką ściankę o grubości 10cm. Oczywiście na murze dookoła jest ocieplenie. Która ścianka będzie miała więcej strat? Cieńsza czy grubsza? Edytowane 10 Listopada 2016 przez Elfir kultura wypowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Znanywszystkim 10.11.2016 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Czy Ty naprawdę jesteś takim idiotą, czy tylko udajesz? Odpowiedz mi na takie pytanie... Masz otwór okienny, w ten otwór zamiast okna montujesz "ściankę" ze styropianu o grubości np. 5cm, a następnie w to samo miejsce montujesz taką ściankę o grubości 10cm. Oczywiście na murze dookoła jest ocieplenie. Która ścianka będzie miała więcej strat? Cieńsza czy grubsza? Uspokój się i pomyśl spokojnie, styropian jest izolatorem, a okno jest przewodnikiem ciepła czyli mostkiem termicznym, bo rama okienna ma U zbliżone do muru. Zamiast tego styropianu wstaw 5 cm blachę a potem 10 cm blachę, która ścianka przyniesie więcej strat ciepła ta co ma powierzchnię styku z murem 0,3m2 czy 0,6m2? Cieńsza czy grubsza? Miej odwagę odpisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Znanywszystkim 10.11.2016 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Widac po raz kolejny widac ze wypowiadasz sie w tematach o ktorych nie masz zielonego pojecia.. Przy wymianie okna zamontowanegi w sustemie MOWO nie naruszasz elewacji nawet gdy zastosowano listwy dylatacyjne. Widać z tego tematu, że to Ty nie masz zielonego pojęcia o tynkowaniu i materiałach stosowanych. W systemie MOWO czy JBD lub Knelsen (osadzenie okien przed wykonaniem ocieplenia) w procesie tynkowania najprościej jest zastosować listwę dylatacyjną z uszczelką i siatką pod tynk zewnętrzny. Jak jednym bokiem przykleisz tą listwę do ramy okiennej to drugi bok z siatką wykłada się na węgarku i po położeniu tynku tworzy trwałe elastyczne połączenie z ramą okienną. Przy wymianie okna trzeba to pruć. Poza tym ta listwa dylatacyjna nadaje się tylko do okien białych, bo uwzględnia mały przyrost ramy po nagrzaniu (0,5 cm na szerokość okna). Ramy ciemne powinny być kompensowane taśmą rozprężną pod węgarkiem. W tym przypadku ocieplenia się nie niszczy, ale powinno ono być wykonane przed osadzeniem okna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kicaj222 14.06.2017 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 A jak polecacie mocować konsole np jb-d albo Knelsen do cegły silikatowej? Za pomocą standardowych kołków czy wkrętów do betonu typ fc np: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 14.06.2017 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 I tak i tak będzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.