Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wentylacja z nawilżeniem powietrza!!!, a jak prądu zabraknie w nocy ? to można się tylko poddusić. Przy dłuższej awarii, to spanie przy otwartych oknach.

Folia w płynie jest bardzo dobrym wynalazkiem. Po odparowaniu wody, (wyschnięciu) tworzy elastyczną warstwę, wodoodporną, o dobrej przyczepności. Jest prosta i wygodna w nakładaniu. Jest bardzo tania i ma zastosowanie uniwersalne.

 

mamy np 370m3 kubatury, w mieszkaniu śpią cztery osoby.

o ile się zmniejszy ilość tlenu, i o ile wzrośnie poziom wilgoci w ciągu jednej nocy?

pomijam fakt że połowa domów nie posiada kratek wentylacyjnych w sypialniach, a i drzwi do pokoi mamy pozamykane...

jakoś do tej pory nie słyszałem żeby ktoś się udusił z powodu braku tlenu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Szczególnie zimą, kiedy linie energetyczne, uległy zniszczeniu pod świeżym śniegiem. Ludzie byli bez prądu ponad miesiąc. Można kupić generator, włączyć, zostawić małe dzieci w domu, i pójść do pracy, tam można odpocząć od chwilowego kłopotu.

 

jest pan śmieszny..., nasi dziadowie i pradziadowie się tak wychowali i jakoś nikt nie przepadł...

kiedyś w ogóle nie było prądu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest pan śmieszny..., nasi dziadowie i pradziadowie się tak wychowali i jakoś nikt nie przepadł...

kiedyś w ogóle nie było prądu;)

Pyta Pan jak się żyje w mieszkaniu styropianowym, gdzie wentylacja i nawilżenie musi chodzić na okrągło, ja odpowiadam, a Pan, że dawniej ludzie żyli w domach murowanych........ Bo nie było styropianu i prądu. A jak żyje się w tworzywie to łatwo się przekonać, zakładając sobie worek foliowy na głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyta Pan jak się żyje w mieszkaniu styropianowym, gdzie wentylacja i nawilżenie musi chodzić na okrągło, ja odpowiadam, a Pan, że dawniej ludzie żyli w domach murowanych........ Bo nie było styropianu i prądu. A jak żyje się w tworzywie to łatwo się przekonać, zakładając sobie worek foliowy na głowę.

 

normalnie ręce opadają..., po co te skrajności do porównania, niech pan przyjedzie do mojego domu ze styropianu ( dosłownie;))

i pokarze mi te wszystkie cuda o których pan pisze...

na tym kończę bo szkoda robić bałagan

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz ciekawszą dyskusja. Kabaret Olgi Lipińskiej przy niej wysiada. Kolego Krzysztofie. Padło pytanie jak zamontować wykorzystując twój wynalazek przy ociepleniu od wewnątrz. Nie odpowiedziałeś.

Bardzo prosto, tylko odwrotnie. Ale nie z oknem. Ono musi otwierać się do środka. Rysunki rozwiązania można zobaczyć na stronie PODPORY OKIENNE AD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety zawsze staram się być wyważony i w miarę obiektywny jak to sie da ale tera z kolega Krzysztof pisze takie głupoty ze uszy więdną :( Jest jeszcze u was ktoś inny w firmie od tych systemów? Jakiś kontakt?

Pańskie pomysł nie jest typowy, ale na stronie PODPORY OKIENNE AD, można adoptować któreś rozwiązanie, są rysunki. Komplet elementów do montażu, to

80 zł. Warunki : 1. Otwór w styropianie musi być wymiarowo 5 cm większy na stronę (góra i boki) i równy z dołem.

2. Styropian przy murze musi być skośnie podcięty 6x8 cm.

3. Okno z listwą progową powinno być wymiarowo 6 cm węższe od otworu w murze, i 4 cm niższe od tegoż otworu

4.Węgarek musi być gotowy do naklejenia taśmy rozprężnej 2 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja lubie merytoryczne odpowiedzi :) u mnie najpierw beda montowane okna a dopiero potem robione ocieplenie wiec nie ma problemu. A jak z ta folia w plynie? Malujemy z wewnatz czy z obu stron?

Można dać tylko od strony wewnętrznej na PUR. Trzeba pamiętać o otworach w listwie progowej, przez które wprowadzi się pianę pod parapet zewnętrzny. Potem piana pod listwę progową i w końcu pod parapet wewnętrzny. Wszędzie tam są wolne, nie zakłócone kotwami przestrzenie. Następnie idzie listwa przyokienna z uszczelką i otynkowanie framug. Powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal mało rozumiem, tym bardziej, że nie mam systemu JBD czy jakoś tam. Mam ciepło i szczelnie, badania termowizyjne zrobię może w przyszłym roku i wtedy się okaże. Bałem się czy posadzka za bardzo się nie wychłodzi przy oknie ale nic takiego się nie działo więc chyba jest ok. Liczyłem na bardziej konkretne pokazanie błędów w moim montażu :( pozdr adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal mało rozumiem, tym bardziej, że nie mam systemu JBD czy jakoś tam. Mam ciepło i szczelnie, badania termowizyjne zrobię może w przyszłym roku i wtedy się okaże. Bałem się czy posadzka za bardzo się nie wychłodzi przy oknie ale nic takiego się nie działo więc chyba jest ok. Liczyłem na bardziej konkretne pokazanie błędów w moim montażu :( pozdr adam

Montaż okien w warstwie ocieplenia jest sprawą prostą, ale jak się przyjmie niewłaściwą technologię, to zaczynają się trudności. Jak osadzić okna w warstwie ocieplenia, nie mając zrobionej tej warstwy ? Trzeba stworzyć sztuczną warstwę izolacji termicznej. Na ramę z zewnątrz, przykleja się (przykręca) pas foli (jakiej?), i wywija na mur nośny, mocując (jakoś). To wszystko, są prace zbędne. Wymęczone, ta biedna rama, z tą masą wkrętów (nitów), a potem jeszcze nie można prawidłowo wykonać węgarek, i uszczelnić go taśmą rozprężną. Przy ociepleniu styropianem, tam ta taśma powinna być. Droga na skróty jest najdłuższa i zawiła. A przecież o wiele prościej jest wykonać ocieplenie z węgarkami otynkowanymi na gotowo (i tak trzeba to zrobić), przykleić do nich taśmę i wstawić okna na piankę PUR. Samo wstawienie to półgodziny pracy dla dwóch osób. Ważne jest, aby okna z listwą progową, były niższe i węższe o 3-4 cm od otworu okiennego, w przeciwnym wypadku, czeka dodatkowa zbędna praca, obrabiania framug płytami kartonowo-gipsowymi. Warunkiem, mocnego i szczelnego zamocowania okna w warstwie ocieplenia, jest pełne zatynkowanie kotw bocznych, razem z listwą przyokienną. To można zrobić tylko, przy luzie 2 cm na stronę. Ja nie wiem jak jest u Pana zrobione. Może być ciepło, ale czy dobrze i ładnie ? Jak się nie wybierze drogi prostej na początku, to potem są same zakręty. A doradcy, jak doradcy, jakiś interes w tym musieli mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Folia w płynie jest bardzo dobrym wynalazkiem. Po odparowaniu wody, (wyschnięciu) tworzy elastyczną warstwę, wodoodporną, o dobrej przyczepności. Jest prosta i wygodna w nakładaniu. Jest bardzo tania i ma zastosowanie uniwersalne.

 

Producent tej folii w płynie nie podziela niestety Pańskiej euforii... Owszem, ma ona te wszystkie zalety, o których Pan pisze, jednak ma też jedną wadę: nie zapewni trwałej szczelności w miejscu połączenia piany z ościeżnicą i piany z murem. A to powoduje, że takie "zabezpieczenie" nie uchroni nas przed wnikaniem pary wodnej w warstwę ocieplenia (piankę). pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent tej folii w płynie nie podziela niestety Pańskiej euforii... Owszem, ma ona te wszystkie zalety, o których Pan pisze, jednak ma też jedną wadę: nie zapewni trwałej szczelności w miejscu połączenia piany z ościeżnicą i piany z murem. A to powoduje, że takie "zabezpieczenie" nie uchroni nas przed wnikaniem pary wodnej w warstwę ocieplenia (piankę). pzdr

Folia w płynie nie chroni przed wnikaniem pary wodnej w piankę, ale przed jej utlenieniem, jeżeli tynki wewnętrzne będą położone w jakimś odległym czasie. Natomiast taśma paroszczelna, chroni tylko pas 12 cm wokół okna, ale jednocześnie nie daje masywnego połączenia tynku wewnętrznego z kotwami i murem nośnym. Takie okno łatwo jest obruszyć, dlatego daje się masywne stalowe kotwy JB-D, żeby to zrekompensować. Coś za coś. Ale w okna energooszczędne nie można pchać stal, skoro sam producent okien ją ogranicza. Żyjemy w środowisku wodnym. Wilgotność względna to 40-90%, diametralnie różna, ale tu i tam koszule na ciele wydają nam się suche. To samo jest z murami, wchłaniają wilgoć i oddają. Ważne jest aby nie była duża różnica temperatury otoczenia i muru nośnego, bo nastąpi skroplenie wilgoci. Osadzamy okna w warstwie ocieplenia, ponieważ tym sposobem, oddalamy zewnętrzny pas muru nośnego wokół okna, od niskich temperatur zimowych. Przy osadzeniu okien w licu muru, są większe straty ciepła, ale jednocześnie przy słabym wykonaniu tynków zewnętrznych, dochodzi do ich połączenia z murem nośnym, i lokalnym wychłodzeniem z możliwością skroplenia wilgoci. W przypadku okien osadzonych w warstwie ocieplenia, to nie ma miejsca. Sprawy trzeba upraszczać a nie komplikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wypowiedzi Krzysztofa i nie bardzo wiem na czym ma polegać to uproszczenie. Czy możesz podsumować jak według Ciebie powinien wyglądać taki poprawny montaż i podać przykłady (zdjęcia) jego wykonania?

Uproszczenie jest w przyjętej technologi osadzenia okien:

1. Ocieplenie budynku musi być wykonane wcześniej, a przynajmniej cała 50 cm obramówka wokół otworu okiennego, z podcięciem skośnym przy murze dla PUR.

2. Okno z listwą progową, musi być niższe i węższe o 3-4 cm od otworu okiennego. 3..Okno osadzone na dwóch podporach okiennych, wysuwane w warstwę ocieplenia na szerokość ramy okiennej, z regulacją poziomu podkładkami.

4. Uszczelnienie zewnętrzne oparte na taśmie rozprężnej lub listwie przyokiennej z siatką, a wewnętrzne na listwie przyokiennej z uszczelką.

Jak piszę, nie ma tam czasochłonnej regulacji i ustawień nakrętkami, taśm paroszczelnej i paroprzepuszczalnej, smarowania klejem framug. Czas osadzenia przeciętnego okna to 05 godziny dla dwóch pracowników. Na stronie PODPORY OKIENNE AD są rysunki dla różnych ociepleń i murów nośnych, opis montażu krok po kroku, i zdjęcia montażowe. Prosty i krótki montaż, to brak błędów, spokojne i ładne wykonanie, i cena około 35 zł za metr bieżący ramy okiennej. A najważniejsze to, że nie ma tam grama stali montażowej w oknach, które powinny być coraz cieplejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najważniejsze to, że nie ma tam grama stali montażowej w oknach, które powinny być coraz cieplejsze.

Jeżeli jest to wg Ciebie najważniejsze, to dobrze byłoby pokazać różnicę pomiędzy systemem montażu z wykorzystaniem kotew stalowych i systemem AD.

Najprościej to wykonać montując w tym samym pomieszczeniu obok siebie dwa identyczne okna, jedno w systemie np. w systemie JB-D, drugie w systemie AD.

Oczywiście w obu przypadkach montaż powinien być poprawnie wykonany przez firmę, która ma w tej dziedzinie doświadczenie.

Potem wystarczy poczekać do zimy i kamera termowizyjna dokładnie pokaże, który system montażu jest lepszy pod względem termoizolacyjności.

Przy okazji będzie też można porównać pracochłonność obu sposobów montażu i ich koszty, a także stabilność montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pożenić dwa systemy, konkretnie mówiąc ciepły parapet i po bokach plastikowe kotwy.?

"Ciepły parapet" ILLBRUCK-a nie zapewnia podparcia okna umieszczonego w warstwie ocieplenia :(.

Konieczne jest np. pobrubienie ściany pod oknem (wysunięte na zewnątrz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...