bwojtek 24.08.2011 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Kupić taśmę rozprężną, nakleić na jedną ramę okienną, i przykleić otynkowany węgarek. Jak się nie uda, trzeba zerwać starą taśmę i nakleić nową. I po co piszesz takie głupoty? Twój system po dopracowaniu i badaniach ma być może szansę na sukces rynkowy. Tyko trzeba wiedzieć o czym się mówi. Taśma rozprężna bynajmniej nie rozpręża się w kilkanaście minut. Nie spotkałem się nigdy z przyklejaniem "otynkowanego węgarka" cokolwiek to oznacza. A jak taśma się rozpręży za wcześnie to wystarczy ją ścisnąć i mamy sporo czasu zanim się ponownie rozpręży. Może trzeba po prostu taką taśmę "pomacać" na żywo zamiast pieprzyć farmazony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.08.2011 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Jednak nerwy ci puszczają bwojtku. Po co ? Nie ma sensu karmić trola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 24.08.2011 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 I po co piszesz takie głupoty? Twój system po dopracowaniu i badaniach ma być może szansę na sukces rynkowy. Tyko trzeba wiedzieć o czym się mówi. Taśma rozprężna bynajmniej nie rozpręża się w kilkanaście minut. Nie spotkałem się nigdy z przyklejaniem "otynkowanego węgarka" cokolwiek to oznacza. A jak taśma się rozpręży za wcześnie to wystarczy ją ścisnąć i mamy sporo czasu zanim się ponownie rozpręży. Może trzeba po prostu taką taśmę "pomacać" na żywo zamiast pieprzyć farmazony? Bo mnie to wkurzyło. Piszę po raz kolejny, że w systemie AD, warstwa ocieplenia ze styropianu, powinna być zrobiona wcześniej, a przynajmniej 05 metrowe pasy wokół okna, z wyrobionym i otynkowanym węgarkiem, a BITTER pisze, że w POLSCE nie da się tego zrobić dobrze, to może da się to zrobić na UKRAINIE. Tam w 5 minut nakleją na węgarek taśmę rozprężną na boki i górę, wstawią okno, wypoziomują i wypionują, potem dyble w mur i pianka PUR pod samym węgarkiem i w skosach przy murze. Z zewnątrz okno jest na GOTOWO w pół godziny, bez maskowania. I taśma równo przyklejona. Ale tak robią na UKRAINIE a nie w POLSCE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.08.2011 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Człowieku, bo zaczynasz być naprawdę irytujący i namolny - czy kiedykolwiek widziałeś jakikolwiek montaż inny niż to Twoje AD ? (a może ADHD ? ) Wypowiadasz się tak, jakbyś z montażem miał do czynienia od lat a wypisujesz tu takie bzdury, że nic dziwnego, że co chwila któryś z nas nie wytrzymuje Sam na wstępie napisałeś o sobie że jesteś "przypadkiem" związany z branżą i lepiej niech tak zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maracchio 24.08.2011 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 WitamGoogluję już parę nocy po necie i różnych forach ale nie znalazłem przypadku takiego jak mój.Mam ścianę 3w: Pth 24 + 15 styro + 11,5 Pth i zrobione tynki wewn. Już kupione i czekają w magazynie okna i drzwi balkonowe drewniane z Sokółki - profil Elite 92. Firma od okien mówi: takie okna to meble i montaż się robi po wylewkach, bo nie dadzą gwarancji (montaż ma być ciepły z taśmami).Poradźcie w krótkich żołnierskich słowach jak zrobić te wylewki pod drzwi wejściowe/balkonowe, żeby potem nie płakać.Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.08.2011 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 dociągnąć wylewki do miejsca gdzie mają stanąć drzwi i po prostu zostawić to miejsce na później, tylko zakończyć to na tyle wcześniej by było później pole manewru przy montażu. Np. zakończyć wylewką na równo z wewnętrzną płaszczyzną ściany nośnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maracchio 24.08.2011 23:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 No tak - ale co dalej?Firma od okien chciała mieć podmurowane oparcie dla drzwi balkonowych np. z gazobetonu - myślałem czymś takim oszalować wylewkę i dać od zewnątrz styropian.Jak lepiej zostawić goły chudziak to jak zrobić ten montaż - przypominam drzwi drewniane w ścianie 3W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 25.08.2011 04:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 .. Taśma rozprężna bynajmniej nie rozpręża się w kilkanaście minut. Nie spotkałem się nigdy z przyklejaniem "otynkowanego węgarka" cokolwiek to oznacza. A jak taśma się rozpręży za wcześnie to wystarczy ją ścisnąć i mamy sporo czasu zanim się ponownie rozpręży. Może trzeba po prostu taką taśmę "pomacać" na żywo zamiast pieprzyć farmazony? Macanie nic nie da... Tym razem Krzysztof ma rację, że taśmę rozprężną trzeba docisnąć do węgarka w ciągu 15-20 minut, bo w tym czasie ona "sieciuje". Jeżeli rozpręży się nadmiernie, a potem ją ściśniesz, to zniszczysz strukturę, która ma właściwości wodoszczelne. Wtedy to nie będzie już przegroda wodoszczelna a paroprzepuszczalna, a zwykła gąbka. Tak na marginesie, podobny zakaz "ściskania" dotyczy piany montazowej, której nadmiar montażyści często próbują wciskać w szczelinę.. Mozna nie lubić Krzysztofa za jego nadmierną aktywność, ale w wielu wypowiedziach (także tych, o mostkach punktowych) ma on po prostu wiedzę i chyba jednak wie, co pisze. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.08.2011 05:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Możesz przytoczyć źródła zakazujące ściskania taśmy po jej rozprężeniu? Za to znalazłem filmik pokazujący rzecz podobno niewykonalną: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 25.08.2011 05:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Fajnie to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.08.2011 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 ... Jeżeli rozpręży się nadmiernie, a potem ją ściśniesz, to zniszczysz strukturę, która ma właściwości wodoszczelne. Wtedy to nie będzie już przegroda wodoszczelna a paroprzepuszczalna, a zwykła gąbka.....Hmmm....a mnie uczono, że taśma ma takie samo zadanie jak folia paroprzepuszczalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 25.08.2011 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Możesz przytoczyć źródła zakazujące ściskania taśmy po jej rozprężeniu? Za to znalazłem filmik pokazujący rzecz podobno niewykonalną: witam; u mnie w domu nie ma żadnej taśmy rozprężnej itp., tylko sama piana montażowa. wytłumaczcie mi tak na chłopski rozum co jest złego w tym rozwiązaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 25.08.2011 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Możesz przytoczyć źródła zakazujące ściskania taśmy po jej rozprężeniu? Za to znalazłem filmik pokazujący rzecz podobno niewykonalną: Mam teraz przed sobą na biurku, taśmę rozprężną o grubości wyjściowej 4 mm. Jak była nowa, to jej czas wynosił 20 minut. Teraz po zgnieceniu jej czas to 13 sekund. Trzeba dobrze się zwijać z montażem węgarka, najlepiej jak okno leży, bo można nogi wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.08.2011 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Rozumiem, że film z linku to fotomontaż? Pewnie obrócono kadr o 90 stopni i usunięto z widoku pomagające nogi:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 25.08.2011 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 u mnie w domu nie ma żadnej taśmy rozprężnej itp., tylko sama piana montażowa. wytłumaczcie mi tak na chłopski rozum co jest złego w tym rozwiązaniu? W przeważającej większości przypadków nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.08.2011 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 oj nie Krzysztofie, nogi zostaw w spokoju, zatrudnij stu pracowników by nadążyli, jak stonoga - poradzą sobie Oj chłopie praktyki to Ty nie masz za grosz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 25.08.2011 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Witam Googluję już parę nocy po necie i różnych forach ale nie znalazłem przypadku takiego jak mój. Mam ścianę 3w: Pth 24 + 15 styro + 11,5 Pth i zrobione tynki wewn. Już kupione i czekają w magazynie okna i drzwi balkonowe drewniane z Sokółki - profil Elite 92. Firma od okien mówi: takie okna to meble i montaż się robi po wylewkach, bo nie dadzą gwarancji (montaż ma być ciepły z taśmami). Poradźcie w krótkich żołnierskich słowach jak zrobić te wylewki pod drzwi wejściowe/balkonowe, żeby potem nie płakać. Z góry dzięki Stolarka drewniana, jest bardzo czuła na nadmiar wilgoci przy wylewkach podłogowych, bo jest tego dużo, i długi czas schnięcia. Ale domyślam się, że jeżeli są już tynki wewnętrzne, to i wylewka podłogowa też jest, a chodzi o wylewkę w warstwie ocieplenia pod drzwi i okna. Ale taka wylewka to całkowity most termiczny. W tym przypadku, drzwi i okna powinny być osadzone na podporach AD, całkowicie przesunięte pod ścianę elewacyjną, węgarkową, z naklejoną taśmą rozprężną. Ponieważ drzwi i okna znajdą się w ociepleniu, ale wysunięte daleko pod ścianę zewnętrzną, trzeba zastosować przedłużone kotwy boczne do stolarki drewnianej, też z systemu AD. Dokładne rozwiązanie tego problemu, można znaleźć na stronie PODPORY OKIENNE AD. Krótko po żołniersku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 25.08.2011 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Rozumiem, że film z linku to fotomontaż? Pewnie obrócono kadr o 90 stopni i usunięto z widoku pomagające nogi:rolleyes: Zrobić można wszystko, co tylko głowa wymyśli, ale będzie to kosztowne. Wszystkie nie standardowe rozwiązania, kosztują kilka razy drożej i są czasochłonne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 25.08.2011 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Bo mnie to wkurzyło. Piszę po raz kolejny, że w systemie AD, warstwa ocieplenia ze styropianu, powinna być zrobiona wcześniej, a przynajmniej 05 metrowe pasy wokół okna, z wyrobionym i otynkowanym węgarkiem, a BITTER pisze, że w POLSCE nie da się tego zrobić dobrze, to może da się to zrobić na UKRAINIE. Tam w 5 minut nakleją na węgarek taśmę rozprężną na boki i górę, wstawią okno, wypoziomują i wypionują, potem dyble w mur i pianka PUR pod samym węgarkiem i w skosach przy murze. Z zewnątrz okno jest na GOTOWO w pół godziny, bez maskowania. I taśma równo przyklejona. Ale tak robią na UKRAINIE a nie w POLSCE. Krzysztof nie nerwuj się. Nie ma co. Ja chce tylko powiedzieć, że naprawdę u nas mało ekip które to wykonają. Ja NIGDY nie widziałem takie sposobu, żeby ktoś robił najpierw ocieplenie a potem okna. Może panowie jareko spółka odpowiedzą JAK TO ROBIĄ? A co do jareko, który ma pretensje do mnie o brak googlowania. Otóż obejrząłem oba systemy, googlowałem a moje pytania to wątpliwości, które chciałem potwierdzić. Rozumiem, że piszecie tutaj po to aby się reklamować ale takie podejście do laika jakie zaprezentowałeś to tak jakbyś klientowi powiedział - idź se pan w "googlach poczytaj a nie mnie się pytasz po co to robię". Może odpowiesz mi Panie jareko też czy zamiast tych profili bazowych (dziękuję z wyjaśnienie pojęcia) nie można okna postawić po prostu na jakiejś podmurówce? Rozumiem, że ten profil umożliwia wciśnięcie pod niego styropianu oraz wylania na to wylewki? A co gdy chce 20cm styropianu i 10cm wylewki? To "cuś" da radę na taką wysokość (w sumie 30cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 25.08.2011 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2011 Ale się temacik rozwinął nawet nie pomyślałbym. Ja bym panowie dealerzy Krzysztofa nie niszczył, z mostkami termicznymi punkowymi ma rację jest na to norma do łączników stalowych, ze stalą ma 100% racji w każdej stali jest węgiel, nawet przewodność stali zaniżył, kotwy boczne jednak powinny być, wiem Krzysztofie to wprowadzanie dodatkowych mostków punktowych ale z tego co pamiętam naprężenia okna inaczej się rozkładają bardziej równomiernie po całej ramie trzeba tutaj znaleźć jakiegoś gościa od statyki żeby się wypowiedział autorytatywnie. Głupio wam będzie jak gość w końcu dostanie na to aprobatę i wyprodukuje te swoje konsole nieco je poprawiając o jakieś kotwy boczne. Usztywnienie profili okna stalą jest wymogiem konstrukcyjnym wcale dla profilu nie obojętnym i nie poprawia jego własności izolacyjnych bo gdzieś i taką wypowiedź zobaczyłem, producenci z tego co wiem starają się stal z okien wyrzucać i zastępować tworzywami sztucznymi o większych właściwościach izolacyjnych.PSJareko zerknij w szukam okien mam problem drobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.