Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

oj od razu się wywyższam i do googlarki odsyłam ;) ale widzisz, tam najszybciej więcej informacji znajdziesz popartej zdjęciami i filmami.

Profil bazowy z poszerzeniami może dać podparcie nawet i 50 cm - to żaden kłopot tylko koszty. Podmurówka sprawia inne kłopoty, jak ocieplić styk drzwi tarasowych z podmurówką ? Można to oczywiście wykonać ale z głową a tej często murarzom (wybaczcie) brakuje. I masz póżniej zimną, lub o zgrozo, przemarzającą podłogę

Proponowane, lansowane od dawna nie tylko przeze mnie, rozwiązanie pozbawia cię ryzyka

Mało tego

Profil bazowy, przez to, że jest odpowiednio cofnięty i wyprofilowany ułatwia wykonanie izolacji wodoszczelnej na tarasie czy balkonie.

Ma same zalety natomiast kilka wad - wielu o czymś takim nawet nie wie że istnieje no i jest to koszt, przy dużych poziomach docelowej posadzki, wiekszy niż pustak czy cegła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

nie robimy ocieplenia. Co innego gdy montuję okna w planowanej warstwie ocieplenia, wtedy stosuję opaski ze styropianu.

Moim zdaniem stosowanie taśmy rozprężnej od zewnątrz nie jest niezbędnie konieczne - ale to znów moja subiektywna ocena pod prąd naciskom.

Przeważnie ociepla się od razu płytą o deklarowanej grubości, i później dokleja się pasek styropianu tworzący węgarek, albo ociepla się dwoma warstwami. Zarówno w jednym jak i drugim wypadku nie ma problemu z szybkością rozprężania się taśmy gdyż klej w pianie zwiąże o wiele szybciej niż taśma zacznie się rozprężać z siłą niszczącą połączenie

Na ukazanych zdjęciach jest montaż trochę inny. Ocieplenie będzie dwuwarstwowe, na to co widać pójdzie jeszcze 20 cm styropianu nasunięte na okno do którego będzie przyklejona listwa dylatacyjna. Piana na 1000% będzie zabezpieczona przed wyimaginowanymi zagrożeniami przy takiej konstrukcji połączenia

5m.jpg

6m.jpg

5m.jpg

6m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brass - nie mów tego głośno bo zaraz nas zakrzyczą ;) ale co tam, podyskutujmy na ten temat

Może zacznijmy od początku. Jaką funkcję ma pełnić folia paroprzepuszcalna czy taśma rozprężna?

- ma za zadanie umożliwić wydostanie się wilgoci z połączenia muru z oknem. I tu zasadnicze pytanie - skąd w tym miejscu ma być wilgoć ?

- ma zabezpieczyć przed erozją pianę - co jest powodem erozji? Wilgoć ? sorki ale nie. Piana eroduje tylko po d wpływem promieni UV

- ma zabezpieczyć przed wnikaniem wody opadowej jak i wilgoci z zewnątrz - ciekawe jak woda pokona taki labirynt by dostać się do piany, której woda nie niszczy. Dodatkowo po zastosowaniu listew dylatacyjnych, którędy ta woda ma się przedostać ?

 

Podobnie z folią paroszczelną pod oknem, pod parapetem wewnętrznym - ale to oddzielny temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie z folią paroszczelną pod oknem, pod parapetem wewnętrznym - ale to oddzielny temat

 

Na folii pod parapetem wewnętrznym to bym już nie oszczędzał, lepiej dać bo to sprawia, że system (folia paroszczelna) jest spójny. Bo jeśli nie dawać pod parapet to po co dawać w ogóle? Skoro pianka jest przykryta tynkiem, i często gładzią gipsową i akrylem, to też dostęp do niej pary wodnej jest utrudniony. A więc może zawilgocenie pianki nie jest tak wielkie, aby był to problem technologiczny? Ponadto pamiętam z zajęć "Materiały budowlane" Pan Doktor twierdził i kład nam do głów, że piana ma zamknięte kapilary i nie chłonie wilgoci (wiem, że zasadniczo dotyczy to tylko piany dwuskładnikowej powstającej w kontrolowanym procesie produkcyjnym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polemizuję choć swoje dalej podtrzymuję :) folia po bokach opuszczona pod parapet w mej ocenie wystarczy, ale co tam. Trzymajmy się tego co tam ktoś wymyślił :)choć wątpię by takie rozwiązanie także testował

Zresztą, może jestem konserwa, ale w wielu wypadkach folia moim zdaniem nie jest konieczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof nie nerwuj się. Nie ma co. Ja chce tylko powiedzieć, że naprawdę u nas mało ekip które to wykonają. Ja NIGDY nie widziałem takie sposobu, żeby ktoś robił najpierw ocieplenie a potem okna. Może panowie jareko spółka odpowiedzą JAK TO SIĘ ROBI ?

Temat naszego forum: MONTAŻ OKIEN W WARSTWIE OCIEPLENIA. System AD, tym różni się od innych systemów, że nie propaguje tego montażu od dupy strony. I to jest rewolucja, którą wszyscy zwalczają. Ja piszę jasno i nie zmieniam zdania. Najpierw ocieplenie, potem osadzenie okien, w końcu tynki zewnętrzne i wewnętrzne. Bo to ma być montaż w warstwie ocieplenia, a nie w miejscu gdzie będzie to ocieplenie. Pierwsze rozwiązanie jest proste do wykonania, drugie niesie komplikacje, bo nie ma ocieplenia. Ja kombinacjami się nie zajmuję, od tego są drodzy specjaliści z JB-D i FENTECHU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w wypadku gdy tynk zewnętrzny jest ocieplenie? Wiadomo , duża grubość ale jest :)

 

Nie widzę tez różnicy w tym co należy zrobić najpierw, czy ocieplenie czy okna :) To jak rozważania anglików które opisywał Orwell, co najpierw wlać do filiżanki mleko czy herbatę :) Dla mnie ważne aby było ciepło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się temacik rozwinął nawet nie pomyślałbym. Ja bym panowie dealerzy Krzysztofa nie niszczył, z mostkami termicznymi punkowymi ma rację jest na to norma do łączników stalowych, ze stalą ma 100% racji w każdej stali jest węgiel, nawet przewodność stali zaniżył, kotwy boczne jednak powinny być, wiem Krzysztofie to wprowadzanie dodatkowych mostków punktowych ale z tego co pamiętam naprężenia okna inaczej się rozkładają bardziej równomiernie po całej ramie trzeba tutaj znaleźć jakiegoś gościa od statyki żeby się wypowiedział autorytatywnie.

W systemie AD, są kotwy boczne, górne i dolne, w rozstawie do 50 cm i 15 cm od naroży, skąd domniemanie, że okno się trzyma na słowo honoru bez kotw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewkę podłogową właśnie planuję zrobić i chiciałbym nie mieć potem problemów z drzwiami i oknami balkonowymi.

Zerknąłem na stronę systemu AD i nie do końca rozumiem: "drzwi balkonowe powinny byc osadzone na podporach AD", a na czym powinny byc osadzone te podpory?

Stolarki drewnianej nie można montować przed wylewką podłogową. Podpory AD dla murów trójwarstwowych, muszą się oprzeć ze strony zewnętrznej na płycie tarasowej lub wejściowej, wewnątrz na wylewce podłogowej. Warunek : równy poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozważań ciąg dalszy

 

Kondensacja pary wodnej na powierzchni wewnętrznej może wystąpić, jeżeli powierzchnia przegrody ma temperaturę niższą od temperatury punktu rosy powietrza znajdującego się przy przeszkodzie. To czy taka sytuacja będzie miała miejsce zależy głównie od:

- czynników wewnątrz pomieszczenia:

- temperatury wewnętrznej

- wilgotności powietrza czyli ciśnienia cząstkowego pary

- ruchu powietrza w pomieszczeniu

- budowy przegrody:

- izolacyjność cieplna

- czynników na zewnątrz

- temperatury zewnętrznej

- ruchu powietrza na zewnątrz (wiatru).

W budownictwie wymaga się na ogół, aby projektować i wykonywać przegrody budowlane ( stropodachy, dachy, ściany itp.), tak aby nie dochodziło do skraplania się pary wodnej na powierzchni wewnętrznej przegrody. Taka sytuacja prowadzi bowiem do problemów eksploatacyjnych, w tym między innymi do:

zawilgoceniu przegrody lub jej elementów

- powstawania zagrzybienia

- utraty izolacyjności cieplnej ściany a tym samym nasilenie zjawiska zawilgocenia a w okresie zimy przemarzania

- niszczenia ściany, a w szczególności jej powierzchni

- w skrajnych sytuacjach, zalewania pomieszczeń.

 

i w tym kontekście, jak się ma trwałość, izolacyjność termiczna piany poliuretanowej? Jaki realnie ma sens zabezpieczanie piany przy ociepleniu styropianem? Jak to się ma do sytuacji jaka ma miejsce przy wentylacji mechanicznej? Czy wtedy nie cierpimy na nadmiar SUCHEGO powietrza?

Zważmy, że sytuacje gdy para wodna może mieć znaczenie mają miejsce zimą, gdy powietrze jest najsuchsze.

Zważmy też że wnęka okienna, i ruch powietrza w niej a tym samym minimalizowanie chłodu w jej obrębie zależy też od umieszczenia grzejników jak i ile wystaje parapet poza lico ściany

itd.itd, itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki realnie ma sens zabezpieczanie piany przy ociepleniu styropianem? Jak to się ma do sytuacji jaka ma miejsce przy wentylacji mechanicznej? Czy wtedy nie cierpimy na nadmiar SUCHEGO powietrza?

Zważmy, że sytuacje gdy para wodna może mieć znaczenie mają miejsce zimą, gdy powietrze jest najsuchsze.

Zważmy też że wnęka okienna, i ruch powietrza w niej a tym samym minimalizowanie chłodu w jej obrębie zależy też od umieszczenia grzejników jak i ile wystaje parapet poza lico ściany

Jak się ma tyle wiadomości, to trzeba mieć odwagę zrobić krok dalej. Być samokrytycznym, choć trochę. Taśmy paroprzepuszczalna i paroszczelna są zbędne, bo ich zadaniem nie jest ochrona PUR przed wymyśloną wilgocią, ani wydostania się jej z PUR. Ja zawsze pisałem, że to zbędna praca i wydatek pieniędzy. To po co się je stosuje? Żeby zabezpieczyć się przed słabym i nieszczelnym położeniem piany PUR wokół konsol i kotw JB-D. Elementy nośne i stabilizujące są rozbudowane, i piana nie obejmuje je szczelnie. O tym pisałem wielokrotnie. To nie jest wina pracowników, tylko systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w wypadku gdy tynk zewnętrzny jest ocieplenie? Wiadomo , duża grubość ale jest :)

 

Nie widzę tez różnicy w tym co należy zrobić najpierw, czy ocieplenie czy okna :) To jak rozważania anglików które opisywał Orwell, co najpierw wlać do filiżanki mleko czy herbatę :) Dla mnie ważne aby było ciepło :)

Różnicy nie ma na zewnątrz. Jest w kieszeni, która jest lżejsza o 65%, kosztem żony i dzieci. Jak z takim rozmachem pociągnie się całą budowę, to i nogi można wyprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ty pieprz.... głupoty. Jeszcze napisz, że te twoje % można na głodujące dzieci w Etiopii przeznaczyć.

 

Mój tekst nie miał na celu popierania Twych chorych teorii tylko zastanawiałem się by wywołać merytoryczną dyskusję, gdyż temat jest montaz w warstwie ocieplenia - jak to zrobic dobrze? a nie - system montażu AD o którym ciągle tu się produkujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wy ale ja czasami wymontowuje stare okna, które były uszczelniane różnymi wynalazkami: pakułami, szmatami itp. I w większości przypadków są one suche.

W większości przypadków okna były suche, ale i nieszczelne, przez to zimne. Dzisiaj są nowe materiały budowlane, okna ciepłe, tylko połączenie tych dwóch przedmiotów staje się skomplikowane dla pieniędzy. Pretekst musi być umotywowany. A drogo, wcale nie znaczy dobrze i ciepło.

 

ale ty pieprz.... głupoty. Jeszcze napisz, że te twoje % można na głodujące dzieci w Etiopii przeznaczyć.

 

Mój tekst nie miał na celu popierania Twych chorych teorii tylko zastanawiałem się by wywołać merytoryczną dyskusję, gdyż temat jest montaz w warstwie ocieplenia - jak to zrobic dobrze? a nie - system montażu AD o którym ciągle tu się produkujesz

Na początek jest zastanowienie, potem przemyślenie, następnie olśnienie, a w końcu może będzie współpraca?

Edytowane przez joliska
multi-cytat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

współpracy nie będzie - nie dlatego, że masz "towar"tańszy tylko dlatego, że pomijając mój brak zaufania do tego rozwiązania Ty skutecznie, swoją osobą, swoją "wiedzą" zniechęciłeś mnie do jakiejkolwiek współpracy z Tobą czy z producentem AD

Idea może i dobra, wymagająca dopracowania w szczegółach natomiast jej sprzedaż - w głównej mierze dzięki Tobie - beznadziejna

Ale bądź spokojny, nie jeden inwestor, będzie szukał jak najtańszego montażu, będzie wściekał się na wykonawców ocieplenia - i płacił tą "zaoszczędzoną" pozornie kasę, by zrobili tak, jak narzuca system AD

Na dodatek wszystkie okna idealnie w poziomie, pionie, w linii elewacji - bo każda skucha będzie widoczna i nienaprawialna lub okna będą wykonywane dokładnie pod wymiar otworu i tym samym różnej wielkości

Narysować można wszystko ale realia naszego budowania są takie jakie są. Za jakość i dokładność wykonania murów i elewacji trzeba płacić i to słono płacić - a Twój system montażu skuch nie darowuje.

Twoje wymagania co do przygotowania można porównać do wykonania ściany 3W z klinkieru - uwierz mi na słowo - wśród wszystkich swoich montaży tylko dwa - powtórzę - DWA razy ściany zostały wykonane idealnie i pięknie to wygląda. Jeden dom przed a drugi za Poznaniem. Reszta - pożal się Boże imitacja ściany z klinkieru, i by okna były na tej samej wysokości w jednym ościeżnica wystaje 3 cm ale już w sąsiednim 5mm. Żałosne - niestety żałosne

Mnie do tego systemu nie przekonałeś w ani jednym punkcie.

Edytowane przez jareko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo - czy nie widzisz jednego? Tego o czym napisałem? To co zaoszczędzisz na kotwach wydasz za perfekcyjnie wykonane ocieplenie

Pokaż mi takich speców, którzy ci je wykonają pod laser z dokładnością do 5mm - brew pozorom więcej niż 5mm już widać na sąsiadujących ze sobą oknach, za stawkę rynkową w danym rejonie kraju.

Ale co mi tam, masz prawo, jak każdy inwestor do wyboru dostawcy, sposobu montażu jak zapłaty za usługę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...