Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

....Przy małym węgarku, braku taśmy rozprężnej, dochodzi do miejscowego połączenia tynku zewnętrznego z murem wewnętrznym.....
nawet w najbardziej spieprzonym domu nie widziałem by tynk zewnętrzny łaczył się z murem wewnatrznym.

Ale chętnie posłucham dalej twych rewelacji - zwłaszcza że

....W Polsce nie ma problemu złego wykonania budynku, jest problem słabego i nieświadomego nadzoru budowlanego.....

Nie szukaj daleko, pojedz na jakąkolwiek budowę, może zrozumiesz że w Polsce jest inny problem. Nie braku nadzoru bo takowego nie ma, Inspektor to w 99% wypadków figurant, dokonujący wpisów w dziennik budowy i do tego się ograniczający. Nie ma żadnego problemu z murowaniem, tak z 99% domów nie trzyma pionów i poziomów nawet z dokładnością +- 1 cm czy też linio ścian z dokładnością +-5mm.

A skąd to się bierze ? Z tego samego powodu jak powstanie niedopracowanego i niesprawdzonego systemu AD - kasy i tylko kasy. Im taniej tym teoretycznie najoszczędniej. Temat rzeka kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

nawet w najbardziej spieprzonym domu nie widziałem by tynk zewnętrzny łaczył się z murem wewnętrznym.

A to jest bardzo prosto sprawdzić. Trzeba tylko odsłonić kawałek ramy okiennej, i zaspokoić swoją ciekawość. Jeżeli nie ma taśmy rozprężnej pod węgarkiem, ani listwy przyokiennej, tylko tynk dochodzi bezpośrednio do ramy, to przy niestarannym wykonaniu ocieplenia, często tynk podpływa pod sam mur wewnętrzny. To tylko około 4 cm. Szczególnie w dolnej części ramy, i przy ociepleniu wełną mineralną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd to się bierze ? Z tego samego powodu jak powstanie niedopracowanego i niesprawdzonego systemu AD - kasy i tylko kasy. Im taniej tym teoretycznie najoszczędniej. Temat rzeka kolego

Idea systemów JB-D jest taka sama, wręcz identyczna. " Osadzenie okien w warstwie ocieplenia murów". Różnica polega w materiałach z których zrobiono te systemy. Pierwszy jest wykonany całkowicie ze stali, drugi ze wzmocnionego tworzywa. W pierwszym poziomowanie i ustawienie okna odbywa się nakrętkami i śrubami, w drugim podkładkami PVC. Trudno wręcz pisać, że pierwsza koncepcja jest dopracowana, a druga niedopracowana. Natomiast diametralnie różni je sposób wykonania tego osadzenia. Pierwszy system forsuje montaż okna w polu warstwy ocieplenia, bez wykonania jego, drugi po całkowitym ociepleniu budynku.

Więc w pierwszym systemie, trzeba wstępnie wykonać opaskę ocieplającą wokół ramy okiennej i związać ją z ramą, w drugim okno osadzane jest na gotowo w ocieplonym i otynkowanym domu. O mostkach termicznych nie piszę. Ot i cała prawda i różnica. A cena systemów jest pojęciem względnym. Zawiera w sobie utrudnienia lub uproszczenia wykonania i montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany, ja już nie mogę tego czytać. Krzysztof, w kółko powtarzasz swoją formułkę o AD. Wymyślił ją od marketingu w Amway?

Czy sądzisz, że człowiek który tynkuje dom przy pomocy sąsiada jest na bieżąco z praktyką dobrego wykonania? Owszem, takie rzeczy jak tynk dotykajacy ramy okiennej i muru się widuje, ale w domach budowanych własnymi siłami. Takie domy mają setki poważniejszych niedociągnięć, niż mały mostek dookoła okna. Tam są tylko szczere chęci, a brakuje jakichkolwiek wolnych środków, a Ty chcesz jeszcze ludzi naciagnąć na dodatkowe koszty.

Przyznam szczerze - im dłużej czytam Twoje słowa, tym mam większą niechęć do tego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sądzisz, że człowiek który tynkuje dom przy pomocy sąsiada jest na bieżąco z praktyką dobrego wykonania? Owszem, takie rzeczy jak tynk dotykajacy ramy okiennej i muru się widuje, ale w domach budowanych własnymi siłami. Takie domy mają setki poważniejszych niedociągnięć, niż mały mostek dookoła okna. Tam są tylko szczere chęci, a brakuje jakichkolwiek wolnych środków, a Ty chcesz jeszcze ludzi naciagnąć na dodatkowe koszty.

Jeszcze raz powtarzam, temat forum to: "Jak dobrze osadzić okna w warstwie ocieplenia", i ja takie rady daję, proste, rzeczowe, nie owijając je w bawełnę, bez reklamy. A dowiaduję się, że domy buduje się własnymi siłami przy pomocy sąsiada, tynkuje przy pomocy drugiego, a domy mają " setki poważniejszych niedociągnięć, niż mały mostek dookoła okna". JAREKO pisze, że tolerancja na budowie nie istnieje w Polsce, że budowy są krzywe jak żmija, bo 99% murarzy nie umie murować, a inspektorzy nadzoru budowlanego, to figuranci, którzy dokonują tylko wpisów. Jeżeli tak jest, to może to dotyczy 10% budów, i tam nie powinno być, osadzenia okien w warstwie ocieplenia, bo to jest dodatkowa trudność, i dodatkowy wydatek, chociaż nie tak wielki, jak wszyscy piszą. A pozostałe 90% to co?

Buduje prawidłowo, zgodnie z nadzorem budowlanym, świadomym, że okna w murze 2W powinny być w warstwie ocieplenia, a wstawia je z licem muru nośnego. A dlaczego? Bo jest prościej i szybciej, zamknąć stan surowy. Ale i obecne ceny, osadzenia okien w warstwie ocieplenia, nie zachęcają inwestorów do tego, są kilka razy za duże. I o tym powinna być rozmowa, bo wszyscy żalą się na cenę. Cena byłaby niższa, to idea okna w ociepleniu byłaby bliższa. Tędy jest droga do większego ilościowo osadzania okien w ociepleniu, a nie windowaniem cen i zajmowaniem się oborami. Za 10 lat, przyjdzie czas i na obory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o tym ja piszę ;-) Krzysztof, skoro montujesz okna to napisz w ilu domach zamontowałeś i w ilu stwierdziłeś, że ściany są idealnie równie. Ja wybudowałem dom, biegałem z poziomicą a i tak nie ustrzegłem się ściany 2cm odbiegającej od poziomu i kuchni w formie trapezu zamiast prostokąta. Na szczęście te rozbieżności nie były zbyt duże i dało się je "nadgonić" tynkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o tym ja piszę ;-) Krzysztof, skoro montujesz okna to napisz w ilu domach zamontowałeś i w ilu stwierdziłeś, że ściany są idealnie równie. Ja wybudowałem dom, biegałem z poziomicą a i tak nie ustrzegłem się ściany 2cm odbiegającej od poziomu i kuchni w formie trapezu zamiast prostokąta. Na szczęście te rozbieżności nie były zbyt duże i dało się je "nadgonić" tynkiem.

Czyli jak się chce, albo musi bo to swoje, to się robi dobrze. Ja okien nie montuję, ale uczestniczę przy ich montażu, i wyciągam wnioski. Budowy trzeba upraszczać, a nie komplikować i być na nich obecny z miarą. Pańskie oko konia tuczy. Jak się dobrze nie położy pierwszej warstwy pustaków, to potem są same kłopoty. Jak się przyjmie montaż okien nieprawidłowy, to też są kłopoty, i masa pytań jałowych na forum. Jak się pcha stal w okna, to kłopoty będą, ale w kieszeni, i później. Mądry Polak po szkodzie, czy aby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak,to podaj mi namiary na firmę,która zamontuje mi dobrze okna w systemie AD w Gliwicach na jesień 2012r.

Oczywiście zapraszam na czas montażu :)Oczywiście musi być konkurenyjna cenowo do systemu JB-D :)

Przyjmuję zaproszenie, jako konsultant. Ale dobrze jest wiedzieć, jaka jest szerokość wpustu ramy okiennej i z czego jest mur nośny. Okna wybierasz sam, wraz z firmą, która to zamontuje, ale pod moim okiem. Montaż przez nich nie może być droższy niż tradycyjny, ok. 15-20 zł za 1mb ramy. Nie będę obiecywał, że będziesz zadowolony, ale mam nadzieję, że Ty swoje spostrzeżenia i całą prawdę "osadzenia okien w warstwie ocieplenia" opiszesz na forum. Montaż nie będzie dłuższy, niż o,5 godziny na jedno okno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Poniżej znajdziecie kilka opcji wykonania ocieplenia okna. Narysowałem je po przeczytanie tego wątku i starałem się uwzględnić wszystkie warianty - chociaż z tego co piszecie, nie jest to chyba możliwe.

 

Opcja 1 - węgarek wysuwany - taśma rozprężna klejona do czoła okna

https://picasaweb.google.com/lh/photo/nSGQAM6qsssSXX6rVqN1zdPeVBk4lvo6KbVGiEovWs0?feat=directlink

 

Opcja 2 - węgarek doklejany - taśma rozprężna klejona do czoła okna

https://picasaweb.google.com/lh/photo/XHrmXJirrcFVNklR9J14rNPeVBk4lvo6KbVGiEovWs0?feat=directlink

 

Opcja 3 - węgarek wysuwany - taśma rozprężna klejona do boku okna

https://picasaweb.google.com/lh/photo/ZI0-6AHGV_chFSTlZ3OnNNPeVBk4lvo6KbVGiEovWs0?feat=directlink

 

Opcja 4- węgarek doklejany- taśma rozprężna klejona do boku okna

https://picasaweb.google.com/lh/photo/uPn4jfqqn25CqN6cMPoDF9PeVBk4lvo6KbVGiEovWs0?feat=directlink

 

Proszę o sugestie, najlepiej w formie wad i zalet, która z zaprezentowanych opcji jest najlepsza pod kontem izolacji i prostoty wykonania. W tym miejscu chciałbym podziękować Krzysztofowi za - na pewno - cenne uwagi, którymi zapewne i tak nas - po raz setny - zasypie. Wybrałem kotwy JBD (okna są już osadzone w murze) i o ew. zmianach systemu nie ma już mowy.

 

I jeszcze pytanka:

1. Jaka jest minimalna szerokość, którą należy zakryć ramę okna węgarkiem (na rysunkach oznaczone nawiasem klamrowym) aby zmieścić na ramie listwę dylatacyjną i taśmę rozprężną.

2. Czy taśma rozprężna i listwa dylatacyjna się nie wykluczają? W mojej opinii raczej nie, ale nie jestem pewien.

3. Czy jesteście w stanie polecić piankę PUR, która najlepiej się nadaje do zastosowania?

4. Czy w opcji z węgarkiem doklejanym (2 i 4) wystarczy jak będzie on doklejony, czy należałoby go przymocować też mechanicznie (szpilki, kotwy etc)

 

I jeszcze jedna rzecz

Ciepłe wykończenie żaluzji zewnętrznej Selt

 

Będę instalował skrzynki do takowych.

Czy poniższe rozwiązanie jest poprawne? Czy coś byście zminili?

https://picasaweb.google.com/lh/photo/2sLBYaesfnoAJTVcvAU7fNPeVBk4lvo6KbVGiEovWs0?feat=directlink

 

Dzięki i pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okna wybieram sobie sam ale do montażu muszę chyba wybrać firmę "obcą" bo nie sądzę,że np.Eurocolor zgodzi się tak montować pod kątem przyszłem gwarancji...

Mur nośny jest z silikatu 18cm,także nie powinno być problemu.Myślę o 22-25cm styropianu na ścianie.

Rozumie, że okna będą trzyszybowe. Z moich wyliczeń, dla przeciętnego styropianu 20 cm, U wynosi 0,191; a dla 25 cm U wynosi 0,154. Przy cieplejszym styropianie, można uzyskać jeszcze 15%. Montaż okien nie odbiega od tradycyjnego, a nawet punktów mocowania okna, będzie o dwa więcej. Jak firma nie da gwarancji, to musi dać rękojmie, a ona jest korzystniejsza od gwarancji. Po za tym, nikt z tego tytułu nie robi problemów, a montaż będzie bardziej prozaiczny i prosty, niż to wynikałoby z pisania na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...1. Jaka jest minimalna szerokość, którą należy zakryć ramę okna węgarkiem (na rysunkach oznaczone nawiasem klamrowym) aby zmieścić na ramie listwę dylatacyjną i taśmę rozprężną.

2. Czy taśma rozprężna i listwa dylatacyjna się nie wykluczają? W mojej opinii raczej nie, ale nie jestem pewien.

3. Czy jesteście w stanie polecić piankę PUR, która najlepiej się nadaje do zastosowania?

4. Czy w opcji z węgarkiem doklejanym (2 i 4) wystarczy jak będzie on doklejony, czy należałoby go przymocować też mechanicznie (szpilki, kotwy etc)...

1-minimalna w zależności jaką listwę dylatacyjną kupisz - o ile pamiętam najczęściej stosowana jest 9mm ale... ale to wykończenie, natomiast ile ma ocieplenie "wejść" na węgarek... poczucie własnej estetyki to narzuca ale by było jak najcieplej należałoby najść tyle ile ma wysokość ościeżnicy liczona od wewnątrz pomieszczenia - czyli 3-4 cm

2-nie wykluczają się, dobrze czujesz :)

3-pomijając marketing - każda :)

4-wystarczy doklejany ale by było to silne powiązanie bez dodatkowych (minimalnych co prawda) strat najlepiej wykonać to z zastosowaniem piany do montażu styropianu a nie kleju w workach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o sugestie, najlepiej w formie wad i zalet, która z zaprezentowanych opcji jest najlepsza pod kontem izolacji i prostoty wykonania. W tym miejscu chciałbym podziękować Krzysztofowi za - na pewno - cenne uwagi, którymi zapewne i tak nas - po raz setny - zasypie. Wybrałem kotwy JBD (okna są już osadzone w murze) i o ew. zmianach systemu nie ma już mowy. I jeszcze pytanka:

1. Jaka jest minimalna szerokość, którą należy zakryć ramę okna węgarkiem (na rysunkach oznaczone nawiasem klamrowym) aby zmieścić na ramie listwę dylatacyjną i taśmę rozprężną.

2. Czy taśma rozprężna i listwa dylatacyjna się nie wykluczają? W mojej opinii raczej nie, ale nie jestem pewien.

3. Czy jesteście w stanie polecić piankę PUR, która najlepiej się nadaje do zastosowania?

4. Czy w opcji z węgarkiem doklejanym (2 i 4) wystarczy jak będzie on doklejony, czy należałoby go przymocować też mechanicznie (szpilki, kotwy etc)

I jeszcze jedna rzeczCiepłe wykończenie żaluzji zewnętrznej Selt

Węgarek, powinien wynosić minimum 3 cm, pianka PUR 2 cm, ale styropian powinien być podcięty skośnie przy murze na głębokość 8 cm, aby związać pianą PUR, ramę z murem nośnym. Taśma paroszczelna od strony pomieszczenia jest zbędna, na wewnętrzny rant ramy, trzeba przykleić listwę przyokienną z uszczelką i położyć tynk na framugę wewnętrzną i w tą listwę. Z zewnątrz: listwa dylatacyjna i taśma rozprężna, to dwa podobne elementy i nie powinno się ich łączyć. Listwę stosuje się do okien drewnianych, a taśmę do okien tworzywowych i można drewnianych. Węgarek może być wysuwany i naklejany, to jest obojętne, ale powinien odstawać od ramy okiennej o 1 cm, a w tej szparze powinna być taśma rozprężna. Przy oknach drewnianych, może być na styk, ale z listwą przyokienną z siatką pod tynk zewnętrzny. Rozwiązanie z roletami nie jest złe, ale skrzynka roletowa z prowadnicami, powinna być oddalona o 1 cm od ramy okiennej, a w szparze taśma rozprężna. Problemem jest umocowanie prowadnic, ich szerokość to 5,3 cm, i w zasadzie całą szerokością powinny przylegać do ramy okiennej, a na nich opiera się skrzynka roletowa, z wejściem do silnika. Proponuję do grzbietu prowadnicy przykręcić listwy drewniane 2,2 cm x 7 cm, i dopiero je przykręcić przez styropian XPS do muru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Z zewnątrz: listwa dylatacyjna i taśma rozprężna, to dwa podobne elementy i nie powinno się ich łączyć. Listwę stosuje się do okien drewnianych, a taśmę do okien tworzywowych i można drewnianych. Węgarek może być wysuwany i naklejany, to jest obojętne, ale powinien odstawać od ramy okiennej o 1 cm, a w tej szparze powinna być taśma rozprężna. Przy oknach drewnianych, może być na styk, ale z listwą przyokienną z siatką pod tynk zewnętrzny. Rozwiązanie z roletami nie jest złe, ale skrzynka roletowa z prowadnicami, powinna być oddalona o 1 cm od ramy okiennej, a w szparze taśma rozprężna. ...

.

no kolego - dawaj teraz powody by tak pisać? dowody na poparcie Twych tez z sufitu

- dlaczego NIE POWINNO się łaczyć taśmy rozprężnej z listwą dylatacyjną ?

- dlaczego DOKŁADNIE tylko 3 cm ma nachodzić węgarek na ościeżnicę?

- dlaczego prowadnice rolet MAJĄ BYĆ ODDALONE od ościeżnicy akurat o 1 cm a nie 2 czy wcale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kolego - dawaj teraz powody by tak pisać? dowody na poparcie Twych tez z sufitu

- dlaczego NIE POWINNO się łaczyć taśmy rozprężnej z listwą dylatacyjną ?

- dlaczego DOKŁADNIE tylko 3 cm ma nachodzić węgarek na ościeżnicę?

- dlaczego prowadnice rolet MAJĄ BYĆ ODDALONE od ościeżnicy akurat o 1 cm a nie 2 czy wcale?

Nigdy nie daje się dwóch uszczelnień po kolei, zbędny wydatek pieniędzy i pracy, tak jakby w silniku dać uszczelniacz za uszczelniaczem.

Węgarek nie jest sprawą ozdobną, a użyteczną, i 3 cm to minimum na osłonięcie ramy, i pole pod taśmę rozprężną.

Przeważnie prowadnice są aluminiowe i będą związane z murem nośnym szpilkami stalowymi w tworzywie. Żeby nie oziębiać ramy okiennej z tworzywa i nie wpływać na jej rozszerzanie się, daje się taśmę rozprężną. A 1 cm to jest to minimum dla taśmy i wykonawcy. Może być i 2 cm, ale nie ładnie wygląda, jest drożej, i wcale nie będzie cieplej. Ale nie może leżeć aluminium bezpośrednio na ramie i być związane z nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym razem po radę do fachowców. Czy do okna montowane w ociepleniu (HS i Fixy do samej podłogi) lepiej będzie "wypuścić" fundament o te 8 cm i zastosować to coś na czym stawia się okna (zapomniałem nazwy) czy nie warto w to się bawić i koszt dolnych kotew (np. JB-D) będzie taki sam? Pytam bo mój HS ma ważyć 300kg. I taka jakoś obawiam się raz wytrzymałości kotew "wysuwanych" a dwa że będą to jakieś specjalne więc drogie. Mogę po prostu wylać grubszy fundament co wiąże się z kosztem betonu i lekką stratą na ociepleniu bo chcąc zachować płaszczyznę ściany będę musiał dać 8cm ocieplenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...