Krzysztof49 20.09.2011 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 http://jareko.pl/page29.php zdjęcia z za Poznania (zwłaszcza na jednym zdjęciu widać jak to folia całkowicie zakrywa kotwy ), z okolic Psar(tu szczególnie widać jak to niemożliwe jest uszczelnienie taśmą w przypadku montażu w ścianie, planowanej ścianie 2W ) - czy ja dobrze widzę że jest tam ściana 3W i montaż na JB-D ? Nieeeee, to niemożliwe !!!! Kolega Krzyś napisał przecież że 3W nie ma miejsca na JB-D Oczywiście, że za pieniądze. Dziś nie ma nic za darmo ;)A montaż u kolegi Gandolfa wygląda prawidłowo - choć ja jestem zwolennikiem wstawiania okien jak już jest ściana osłonowa, zwłaszcza gdy ma być z klinkieru Jareko, na litość Boską, 80% tych zdjęć, to osadzenie okien z licem muru nośnego, bez konsol JB-D, a problemem są okna w ociepleniu. Może mam bielmo na oczach. Pierwsza seria zdjęć, pokazuje elewację z cegły, ale nie klinkierowej, i nie widać czy jest węgarek. Ale zakładam że jest, to nie widać tam Twoich ukochanych konsol JB-D, bo nie ma gdzie ich tam zmieścić, bo i po co ? i jak to zrobić. Łączysz mur elewacyjny podporą z murem nośnym, stawiasz okno za węgarkiem, i po problemie. Po co tam pchać stal i topić pieniądze. Mur 3W musi być zrobiony całkowicie, aby w prosty i tani sposób, osadzić okna. "Montaż u kolegi Gandolf"a wygląda prawidłowo", TYLKO WYGLĄDA ! Jak trudno, będzie szła praca z opaską styropianową, z uszczelnieniem tego żelastwa, z postawieniem muru elewacyjnego w odległości 1 cm od ramy okna, Bóg raczy wiedzieć. Ten co namówił na Gandolf"a na konsole i takie rozwiązanie, nie miał sumienia. Tylko na na jednym zdjęciu od wnętrza, widać mocowanie konsoli JB-D. Co to za przykład ? Na czym się wzorować ? Nic dziwnego, że Bitter błądzi jak ślepy we mgle, kiedy doradcy zamiast poprowadzić go punkt po punkcie do celu, mówią co im ślina na język przyniesie- idź w prawo, potem w lewo i przed siebie, i jesteś na miejscu, w szambie. Ale co to znaczy pierwsza miłość do JB-D, jaka jest silna. Jeszcze głowa wystaje, ale są pytania o kierunek do rantu dryny, pewnie wydał majątek na konsole i musi je wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 20.09.2011 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Generalnie nie zwracam się z problemem co teraz zrobić z tym montażem. Uważam że jest najbardziej optymalny. Szukałem podpowiedzi aby nie zapomnieć o szczegółach przy takim montażu. Pozdr Problemy to dopiero się zaczną. Konsole stalowe, są pod samą ścianą elewacyjną, dopiero kamera termowizyjna pokaże słuszność decyzji i rachunki za energię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 20.09.2011 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Może jakieś uwagi zanim zapłacę za montaż!? Z Twoich zdjęć niewiele dla mnie wynika. Robione były chyba na różnych etapach zaawansowania montażu. Jedno okno z fartuchem EPDM inne bez? No, ale to Ty wiesz jak to wygląda "w naturze", a po Twoich postach widzę, że wiesz czego chcesz. Zdjęcia pokazują, że zrobiona jest jakaś 1/3 montażu (ta łatwiejsza), więc i 1/3 zapłaty się należy, jeśli umowa mówi o zamontowaniu okien w warstwie ocieplenia "na gotowo". To tyle uwag montażowych. Nieco poza tematem, trochę mnie dziwią te szprosy międzyszybowe, bo to morderstwo dla wartości Uw, ale... . Też mam żonę, a ona ma pomysły:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 20.09.2011 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Tracisz poprawność rozwiązania. Nie jestem montażystą, ale wtrącę swoje trzy grosze. Na początek trochę złośliwie napiszę, że tak mi się kojarzy, iż kolega Krzysztof 49 startował w Turnieju i wyłożył się na "teorii". Raczej słusznie:-). Masz rację, ale trudno zgodzić się z organizatorami Turnieju, którzy przewidują przed umieszczeniem okna w otworze, otynkowanie framug, dla jego wyrównania. Czy framuga okna doceni te starania ? Jednym słowem przerost formy, nad treścią. Teoria była taka sama, jak montaż, który wszyscy widzieli, oderwany od życia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 20.09.2011 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Masz rację, ale trudno zgodzić się z organizatorami Turnieju, którzy przewidują przed umieszczeniem okna w otworze, otynkowanie framug, dla jego wyrównania. Czy framuga okna doceni te starania ? Jednym słowem przerost formy, nad treścią. No, to tym razem ja muszę poprzeć organizatorów i osoby, które układały pytania. Nie z przekory. Podobnie do nich uważam, że wyrównanie ścian ościeży jest jedną z ważniejszych czynności, które powinny być wykonywane przed i w trakcie montażu. Pozbycie się tych wszystkich wpustów, zamków, fug, zadziorów i pyłu jest niezwykle istotne dla jakości wykonania uszczelnień w szczelinie dylatacyjnej. Framuga tego nie doceni, ale pianka PUR, wszelkiego rodzaju kleje i taśmy rozprężne będą dozgonnie wdzięczne, a jak wyrównany mur ościeży potraktujesz na dodatek odpowiednim gruntem lub jak kto woli primerem, to i inwestorzy. Ci bardziej świadomi. Dla niedowiarków prosty test. Każdy z nas wierzy, że u niego w domu porządeczek jak się patrzy. Z podłogi można by jeść! No to spróbujcie do tej podłogi, bez wstępnego sprzątania, w tym stanie w jakim teraz jest, przykleić 1 mb zwykłej przejrzystej taśmy klejącej. Obok "posprzątajcie" kawałek podłogi i zróbcie to samo. Teraz pozostaje sprawdzić, która pierwsza "puści". Ktoś już wie, która? Ciekawe dlaczego? Przecież podłoga jest taka prosta i równa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 20.09.2011 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Test - darujmy sobie. My sie nie znamy, do pięt koledze z naszą wiedzą nie dorastamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 20.09.2011 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 No, to tym razem ja muszę poprzeć organizatorów i osoby, które układały pytania. Nie z przekory. Podobnie do nich uważam, że wyrównanie ścian ościeży jest jedną z ważniejszych czynności, które powinny być wykonywane przed i w trakcie montażu. Pozbycie się tych wszystkich wpustów, zamków, fug, zadziorów i pyłu jest niezwykle istotne dla jakości wykonania uszczelnień w szczelinie dylatacyjnej. Framuga tego nie doceni, ale pianka PUR, wszelkiego rodzaju kleje i taśmy rozprężne będą dozgonnie wdzięczne, a jak wyrównany mur ościeży potraktujesz na dodatek odpowiednim gruntem lub jak kto woli primerem, to i inwestorzy. Ci bardziej świadomi. Dla niedowiarków prosty test. Każdy z nas wierzy, że u niego w domu porządeczek jak się patrzy. Z podłogi można by jeść! No to spróbujcie do tej podłogi, bez wstępnego sprzątania, w tym stanie w jakim teraz jest, przykleić 1 mb zwykłej przejrzystej taśmy klejącej. Obok "posprzątajcie" kawałek podłogi i zróbcie to samo. Teraz pozostaje sprawdzić, która pierwsza "puści". Ktoś już wie, która? Ciekawe dlaczego? Przecież podłoga jest taka prosta i równa. A dlaczego taśma paroszczelna się nie trzyma ?, bo jest kurz. Jeżeli się powiedziało A, to powiedzmy B. Na ten tynk, trzeba od razu położyć glazurę, a jak przyjdzie montaż okien, przetrze się ściereczką i taśma będzie się trzymać. Przy tak gładkiej powierzchni, kotwy boczne będą równo pod sznur, same zalety. Tak to jest, jak skręci się z prostej drogi, jedne pomysła gonią drugie pomysła. A król jest nagi, tylko nikt tego nie chce zauważyć. Boi się wychylić. A TERAZ MOJE ROZWIĄZANIE: nie ma taśmy paroszczelnej (15 zł mb), nie ma otynkowania wyrównującego framugi, nie ma smarowania klejem. Tylko biedny mokry tynk, wczepia się w framugę i listwę przyokienną, mimo chodem wzmacniając kotwy boczne, i nie przeszkadza mu kurz i wertepy framugi. To jest rozwiązanie, na wykończenie okna od środka, na całą szerokość muru nośnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 20.09.2011 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Test - darujmy sobie. My sie nie znamy, do pięt koledze z naszą wiedzą nie dorastamy Jareko, nie obrażaj się. Przemyśl to na spokojnie, na prostym montażu można zarobić większe pieniądze, szczególnie jak się jest pierwszym. Brak błędów, kombinacji, krótki czas osadzenia okien w warstwie ocieplenia. A tych okien będzie dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 20.09.2011 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 A TERAZ MOJE ROZWIĄZANIE: nie ma taśmy paroszczelnej (15 zł mb), nie ma otynkowania wyrównującego framugi, nie ma smarowania klejem. Tylko biedny mokry tynk, wczepia się w framugę i listwę przyokienną, mimo chodem wzmacniając kotwy boczne, i nie przeszkadza mu kurz i wertepy framugi. To jest rozwiązanie, na wykończenie okna od środka, na całą szerokość muru nośnego. Wyjątkowo muszę się zgodzić. Ma Pan rację, to rozwiązanie, to faktycznie sposób na wykończenie okna. Każdego:-). A poważniej, to może Pan swoim klientom, biorąc za to dowolne pieniądze, montować i "wykańczać" okna jak tylko zechce, na mokry tynk, suchy tynk, a nawet na ślinę. Nie mój zysk, nie moja strata, nie moja chata. Tylko tego króla tak Pan szybko nie rozbieraj, bo jeszcze ludzie sobie, co pomyślą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 20.09.2011 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Wyjątkowo muszę się zgodzić. Ma Pan rację, to rozwiązanie, to faktycznie sposób na wykończenie okna. Każdego:-). A poważniej, to może Pan swoim klientom, biorąc za to dowolne pieniądze, montować i "wykańczać" okna jak tylko zechce, na mokry tynk, suchy tynk, a nawet na ślinę. Nie mój zysk, nie moja strata, nie moja chata. Tylko tego króla tak Pan szybko nie rozbieraj, bo jeszcze ludzie sobie, co pomyślą. Dyskusja jest jałowa. A wystarczy tylko obejrzeć krytycznie zdjęcia, przytoczone przez Jareko, kilka postów wcześniej. Same mówią za siebie. Nie da się uszczelnić, kotwy przestrzennej JB-D przez płaską taśmę. To jest tylko samozadowolenie, że coś się zrobiło i wygląda na szczelniejsze. Dlaczego nie ma tam otynkowanych framug ? Może ładniej by ta folia się prezentowała na tych kotwach. Wygląd jest najważniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
farmi 21.09.2011 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Gandolf - a mogę technicznie zapytać w nieco innym temacie - jak zamierzasz mocować styropian do ściany żeby wystawić te kotwy - między kotwami czy "nadziewając" styropian na druty- a poza tym na zdjęciach wydaje sie ich być trochę mało- specjalnych - dedykowanych kotew zaleca sie 5-6szt/m2 a jak jakiś samodzielny pomysł ze zwykłego drutu to może ze 2 więcej??? A jak potem wygląda obmurowanie i uszczelnienie takiego okna - z góry dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.09.2011 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 posiłkować się będę stroną kolegi Testa - ma chyba więcej czasu niż ja lub... jest lepiej zorganizowany http://oknotest.pl/1/news/artykuly/sfs-intec-system-jb-d.php Nie wydaje mi się, by liczba kotew była zbyt mała, zgodnie z zawartymi na stronie wymaganiami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 21.09.2011 12:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 A ja powoli dochodzę do wniosku że wcale nie drążysz tematu. [...] A zresztą twój dom, twoje okna, twoja kasa i mnie to g... obchodzi co i jak zrobisz. Natomiast bardzo chętnie skroję cie za kilka lat poprawiając po innych montaż. Po takiej wypowiedzi chyba nie poprawisz bo po prostu poczułem się urażony ale cóż .... g...Cię to obchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandolf 21.09.2011 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Gandolf - a mogę technicznie zapytać w nieco innym temacie - jak zamierzasz mocować styropian do ściany żeby wystawić te kotwy - między kotwami czy "nadziewając" styropian na druty- a poza tym na zdjęciach wydaje sie ich być trochę mało- specjalnych - dedykowanych kotew zaleca sie 5-6szt/m2 a jak jakiś samodzielny pomysł ze zwykłego drutu to może ze 2 więcej??? A jak potem wygląda obmurowanie i uszczelnienie takiego okna - z góry dzięki za odpowiedź. Styropian (paski szer. 20 cm) bedzie przyklejany do ściany wokół okna. Miedzy styropianem a ramą okna ma być zostawiona szczelina - ok. 1 cm - aby zapianować. Kotwy w ten sposób bedą zapianowane. Przynajmniej taki jest plan Styropian w pozostałej części ściany rzeczywiście bedzie "nadziewany" na druty. Tam jednak bedą dwie grubości styropianu - "mijanka" Obmurowanie będzie wyglądało zwyczajnie - cegła licówka bedzie zachodziła na ramę. Mały problem pewnie będzie z taśmą rozprężną ale jakoś damy radę. Ilość kotew jest OK. Bardzo dziekuję koledze Jareko za przytoczenie profesjonalnego wykładu w tym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.09.2011 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 owszem. nie poprawię. mało tego - ponownie przytoczę w całości swoją wypowiedź - bo Twój cytat lekko ja fałszuje A ja powoli dochodzę do wniosku że wcale nie drążysz tematu. Gdyby tak było przeczytałbyś wszystkie wypowiedzi TESTA i innych w tym wątku. Popatrzyłbyś na zdjęcia z montaży czy na mojej stronie- jareko.pl czy stronie kolego TESTA - oknotest.plPowoli dochodzę do wniosku że tylko podkręcasz atmosferę - dlaczego? Bo gdybyś faktycznie był zainteresowany jak to zrobić dobrze to już byś znał odpowiedź. Odrzuciłbyś rozwiązania negowane przez wszystkich a promowane przez KrzysztofaA zresztą twój dom, twoje okna, twoja kasa i mnie to g... obchodzi co i jak zrobisz. Natomiast bardzo chętnie skroję cie za kilka lat poprawiając po innych montaż. Możesz wierzyć bądź nie ale powoli na tym przede wszystkim zaczynam zarabiać - na poprawkach po takich "krzysztofach"Sorki - ale jest część mojej wiedzy której za friko sprzedawać tu nie będę. Żyję z montaży więc słuchaj sobie dalej Krzysztofa i nic tu po mnie Widzisz, wszyscy z branży, znający się na montażach od lat, by nie powiedzieć dziesięcioleci, punktują błędy czy wręcz jawne przekłamania prezentowane przez kolegę KrzysztofaNa każe twoje pytanie dostałeś odpowiedź nie tylko ode mnie. Reszta to już Twój wybór. Co mi do tego? Jeśli uraziły Ciebie me ostre słowa - trudno.Ani ja, ani inni, nie jesteśmy tu po to, by kogokolwiek na siłę przekonywać do jakiś rozwiązań. Przestrzegamy przed błędami, przestrzegamy przed teoretycznymi oszczędnościami ale nie mamy żadnego wpływu na Wasze decyzje. Jeśli uraził tekst o ewentualnym późniejszym skrojeniu ciebie - to też prawda wypowiedziana Ci prosto w oczy. Na podstawie kilku bywalców Forum sprzed lat, którzy nie pomni przestróg w drodze na skróty czy też chęci pozornych oszczędności podjęli krytykowane tu przez nas decyzję, a mieli odwagę później zwrócić się o pomoc w naprawieniu szkód - to mówię. Koszta napraw, przemontowywania okien, wymiany g.. . wartych okien na nowe - to są koszty czasem wielokrotnie przekraczające koszty poniesione przy podejmowaniu decyzji.Ale jak wspomniałem i powiem znów wprost - to nie mój cyrk, nie moje małpy i g... mnie to obchodzi. I nie muszę nikomu przyklaskiwać jak nie chce słuchać - bynajmniej nie tylko moich słów, bo mnie możesz olać, ale skoro w podobnym tonie wypowiadają się inni to powinno dać ci do myślenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.09.2011 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Styropian (paski szer. 20 cm) bedzie przyklejany do ściany wokół okna. Miedzy styropianem a ramą okna ma być zostawiona szczelina - ok. 1 cm - aby zapianować. ... Bardzo dziekuję koledze Jareko za przytoczenie profesjonalnego wykładu w tym zakresie. Jeśli będziesz to robił sam to proponuję ci lekka modyfikację wykonania opaski. Jako, że będzie pianowane tylko od zewnątrz, to tak gdzie są kotwy przy ościeżnicy, podetnij głębiej styropian, zrób takie jakby wnęki na kotwy, dopiero później dokładnie to opianuj. Wtedy będziesz miał gwarancję dokładnego opianowania kotwy, bo tak jak dosuniesz styropian do wsporników mogą powstać szczeliny, jeśli zaś będzie jeszcze na to kolejna warstwa styropianu to możesz się o to nie martwić gdyż ona dokładnie wszelkie nieszczelności zakryje Miło mi, że mogłem być pomocny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gandolf 21.09.2011 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 ... podetnij głębiej styropian, zrób takie jakby wnęki na kotwy, dopiero później dokładnie to opianuj. Wtedy będziesz miał gwarancję dokładnego opianowania kotwy, bo tak jak dosuniesz styropian do wsporników mogą powstać szczeliny ... Dzięki za wskazówkę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 21.09.2011 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Jeśli będziesz to robił sam to proponuję ci lekka modyfikację wykonania opaski. Jako, że będzie pianowane tylko od zewnątrz, to tak gdzie są kotwy przy ościeżnicy, podetnij głębiej styropian, zrób takie jakby wnęki na kotwy, dopiero później dokładnie to opianuj. Wtedy będziesz miał gwarancję dokładnego opianowania kotwy, bo tak jak dosuniesz styropian do wsporników mogą powstać szczeliny, jeśli zaś będzie jeszcze na to kolejna warstwa styropianu to możesz się o to nie martwić gdyż ona dokładnie wszelkie nieszczelności zakryje. Miło mi, że mogłem być pomocny Jareko, całej prawdy nie piszesz, a tylko część, tą wygodniejszą. Całe ocieplenie 15 cm, nie będzie brane do obliczeń, tylko najsłabsze jego miejsca. A są to konsole i kotwy, które znajdują się 2 cm za murem elewacyjnym. I żeby nie wiem jak je piankować i chronić, to zawsze będą 2 cm za murem. To jest naga prawda. Są to typowe mostki termiczne, jest ich pełno, inwestor sam je zaakceptował, podobały mu się. Problem z taśmą rozprężną na pewno będzie bardzo duży, bo nie przewidziano na nią miejsca. Wewnętrzna powierzchnia muru elewacyjnego, pokrywa się z powierzchnią ramy okiennej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.09.2011 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 (edytowane) Płyta ci się zacięła OBLICZ sobie w końcu o ile zwiększą się straty ciepła przez te kotwy - OBLICZ i dopiero później strasz innych, że przez cały sezon grzewczy będą musieli wydać 1 grosz więcej bo zamiast AD wykorzystali JB-D Do obliczeń bierzesz CAŁE miejsce łączenia a nie tylko najgorsze. Przy liniowym obwodzie okna O-34 wynoszącym 5,8 mb liniowo kotwy zajmują aż 0,49 mb !!!. Mało tego, ta przeklinana przez Ciebie stalowa kotwa nie styka się z otoczeniem !!! Jest cofnięta zarówno względem ościeżnicy jak i elewacji. Tym samym nie możesz przyjąć sobie do obliczeń temperatury kotwy równej temperaturze zewnętrznej - bo jest wyższa Poprawka w takim razie - żadne 1 gorsz na sezon grzewczy więcej, ułamek grosza Naprawdę mija się z celem dalsza z Tobą dyskusja Edytowane 21 Września 2011 przez jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.09.2011 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 ... Wewnętrzna powierzchnia muru elewacyjnego, pokrywa się z powierzchnią ramy okiennej.A skąd to wiesz? bo ja jestem pewny, że jeśli ma to być zrobione dobrze to ściana osłonowa będzie odległa swym wnętrzem od ościeżnicy, to tu będzie luz minimum 10mm a to już wystarcza by pięknie włożyć tam taśmę rozprężną - więc w czym problem? Stwarzasz problemy tam gdzie nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.