Brass 24.09.2011 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Ja wstępnie chciałem z niego zrezygnować. Ponieważ jednak zdecydowałem się na dom z silikatów i będę grzał czystym prądem szukam oszczędności energetycznych.(...) Przy 20cm styropianu okno w licu muru może kiepsko wyglądać, nie mówiąc już o zmniejszeniu powierzchni wpadania światła do domu. Ja przymierzałem się do tego w OZC i tak na szybko mi wyszło, że to może być przy ogrzewaniu prądem przy 100m domu 50-100zł rocznie ale ekspertem nie jestem więc mogłem coś pomylić. Przy takich oszczędnościach ten montaż nie zwróci się nigdy. Chyba że to tylko teoria. Pozostaje więc kwestia estetyczna, żeby dom nie wyglądał jak bunkier. Ja też wybudowałem ze SILKI + 20cm styro. Zapraszam na mój dziennik/blog. Zobacz ja to wygląda. Co do oszczędności i kosztów montażu w warstwie ocieplenia zgadzam się całkowicie z bitterem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 24.09.2011 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Ja też wybudowałem ze SILKI + 20cm styro. Zapraszam na mój dziennik/blog. Zobacz ja to wygląda. Co do oszczędności i kosztów montażu w warstwie ocieplenia zgadzam się całkowicie z bitterem. Jeżeli osadza się okna w systemie JB-D, który jest pracochłonny i drogi, to faktycznie zyski stoją pod znakiem zapytania. Może być lepiej, jak ceny energii pójdą w górę. Ale jeżeli zrobi to się z głową i dużo taniej, to zyskami można się cieszyć już po 2 latach. Tym bardziej jak dom będzie się ogrzewać 100W żarówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.09.2011 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 .... to zyskami można się cieszyć już po 2 latach. ....Udowodnij, proste pytanie i prośba - UDOWODNIJ zwrot kosztów po dwu latach Kłamiesz i wprowadzasz ludzi w błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.09.2011 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 wątpię byś był w stanie to udowodnićAle coś ci raz przytoczę59 mb obwodu okien to dla profila 6 komorowego Si82 raptem 4,8 mkw Zakładany współczynnik strat liniowych dla okna w licu ściany - 0,19 - ktoś tu już podał link do tych danychZakładając że montując okna w warstwie ocieplenia zejdziemy do zera wychodzi nam że w ciągu jednego roku mamy oszczędność (zakładając ogrzewanie gazem) oszczędność 10 m3 czyli w cenach dla Niemiec raptem 5,41 euro (wyliczenia za pomocą programu Schuco PlanSoft 3.0)Wytłumacz mi, jak to się ma zwrócić w ciągu dwu lat? 20 zł oszczędności na rok. Jaja sobie z nas wszystkich robisz, po prostu jaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 24.09.2011 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 wątpię byś był w stanie to udowodnić Wytłumacz mi, jak to się ma zwrócić w ciągu dwu lat? 20 zł oszczędności na rok. Jaja sobie z nas wszystkich robisz, po prostu jaja. Jareko, wytłumaczę Ci, ale Ty najpierw odpowiedz, dlaczego wykonanie ocieplenia domu przed osadzeniem okien jest droższe, niż to po osadzeniu ? To jest twoje stwierdzenie. Jak dotąd ja tylko odpowiadam na pytania, Ty nigdy. Więc skup się i obroń swoją tezę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 24.09.2011 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Krzysztof chyba mnie nie zrozumiałeś. Ja nie zamierzam wydać 100zł na ogrzewanie ale tyle stracę jak zamontuję okna nie w ociepleniu (czysto teoretycznie według programu w dużym przybliżeniu). Ale jednak nie wiem czy to nie bzdury. Poczytam dziennik Brasa i zaraz tu wrócę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 24.09.2011 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Ja też wybudowałem ze SILKI + 20cm styro. Zapraszam na mój dziennik/blog. Zobacz ja to wygląda. Co do oszczędności i kosztów montażu w warstwie ocieplenia zgadzam się całkowicie z bitterem. Szkoda, że dopiero zaczynasz i nie wiemy jak będzie wyglądało zimą to wyziębianie silikatów. Widzę, że taśmy rozprężnej i innych bajerów u ciebie też brak Jak zrobiłeś węgarek wysuwając okna na 3cm? Podcinałeś styropian przy ramie okna? I na koniec jak wyglądają według Ciebie na zywo okna osadzone tak głeboko - nie ma efektu bunkra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 24.09.2011 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Krzysztof chyba mnie nie zrozumiałeś. Ja nie zamierzam wydać 100zł na ogrzewanie ale tyle stracę jak zamontuję okna nie w ociepleniu (czysto teoretycznie według programu w dużym przybliżeniu). Ale jednak nie wiem czy to nie bzdury. Poczytam dziennik Brasa i zaraz tu wrócę Bitter, nie jasno napisałeś, ale to jest bliższe prawdy niż wyliczenia Jareko. Daje to, 10-20 zł na przeciętne okno, na sezon grzewczy. To jeszcze jest mało. Czekam na odpowiedź Jareko w sprawie ocieplenia, i wytłumaczę dlaczego te koszty wynoszą minimum 40 zł/okno, na sezon grzewczy, o czym pisałem już 3 miesiące temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 24.09.2011 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Krzysztof 40zł na okno? Nie przesadzaj. Ja pisałem o 100zł (a to i tak przesadzone) w przypadku montażu zlicowanym z murem przy 35m2 okien w moim domu (sumarycznie jakieś 80m po obwodzie ościeżnicy). Gdybym przyjął 40 zł na okno a mam ich 11 to wyszło by mi 440zł. Nie ma takiej opcji moi zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 24.09.2011 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Ja też buduję z silki ale 18cm i na to 22-25cm styropianu i dla mnie przy montażu w warstwie ocieplenia ważniejsze od ucieczki ciepła będzie zmniejszenie wnęki okiennej.Gdybym budował z BK i miał do 20cm styro to nie bawiłbym się w montaż w warstwie ocieplenia a jedynie jak Brass wysunąłbym okno o te 3-4cm poza lico muru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brass 24.09.2011 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Szkoda, że dopiero zaczynasz i nie wiemy jak będzie wyglądało zimą to wyziębianie silikatów. Widzę, że taśmy rozprężnej i innych bajerów u ciebie też brak Jak zrobiłeś węgarek wysuwając okna na 3cm? Podcinałeś styropian przy ramie okna? I na koniec jak wyglądają według Ciebie na zywo okna osadzone tak głeboko - nie ma efektu bunkra? Taśmy rozprężnej rzeczywiście brak, bo uważam ją za zbyteczną. Jest taśma paroszczelna od wewnątrz i to wystarczy w zupełności. Węgarki są zrobione z podcinaniem styropianu. A efektu bunkra ja nie odczuwam wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.09.2011 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Bitter, nie jasno napisałeś, ale to jest bliższe prawdy niż wyliczenia Jareko. Daje to, 10-20 zł na przeciętne okno, na sezon grzewczy. To jeszcze jest mało. Czekam na odpowiedź Jareko w sprawie ocieplenia, i wytłumaczę dlaczego te koszty wynoszą minimum 40 zł/okno, na sezon grzewczy, o czym pisałem już 3 miesiące temu.Mojej wypowiedzi już nie będzie Sorki ale powiem wprost i brutalnie - nie jesteś partnerem do rozmowy. Pierniczyć głupoty możesz tylko o chodzeniu na bosaka w zimie a nie o montażu i jego zyskach. Brass i ja udowodniliśmy ci, że sam montaż w warstwie ocieplenia realnie nei ma wpływu na wydawane pieniądze na ogrzewanie. Muszą być spełnione wyjątkowe warunki w danej chałupy by taki zwrot mógł nastąpić za jej życia. Kiedyś pisałem tu o kliencie spod Opola - jemu kalkulant wyliczył że dopiero za 11-12 koszty jakość się z bilansują. Realnie tylko w domach naprawdę pasywnych, o dziwnej dość architekturze udział sposobu montażu zaczyna mieć większe znaczenie choć i tak jest to ułamek wszystkich strat. Zagadka dla Ciebie Powiedz mi, o ile wzrośnie temperatura Bałtyku jak wejdziesz do wody? Tak mniej więcej jest z wpływem kotwy ze stali na zmiany strat ciepła całego domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 24.09.2011 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Krzysztof 40zł na okno? Nie przesadzaj. Ja pisałem o 100zł (a to i tak przesadzone) w przypadku montażu zlicowanym z murem przy 35m2 okien w moim domu (sumarycznie jakieś 80m po obwodzie ościeżnicy). Gdybym przyjął 40 zł na okno a mam ich 11 to wyszło by mi 440zł. Nie ma takiej opcji moi zdaniem. Bitter, 40 zł liczyłem na okno dwa lata temu. Przyjmijmy 45 zł x 11 okien, wychodzi 495 zł na rok, tyle zaoszczędzisz po pierwszym roku, i 990 zł po drugim roku. A teraz koszty: przeciętne okno to po obwodzie 6 mb x 11 = 66 mb x 15 zł = 990 zł. 15 zł/na mb ramy, są to koszty dodatkowe elementów, użytych przy montażu w warstwie ocieplenia. Rozumie, że montaż okien w licu i w warstwie ocieplenia będzie w tej samej cenie, bo robocizny będą zbliżone. A ile zarabiasz ? Do wymiany okien 50 lat x 495 = 24750 zł. Licząc, że co 10 lat energia drożeje o 50%, po 50 latach jest 760% = 188000 zł. Czy warto ? Decyzja należy do Ciebie. Jareko pisze, że oszczędności są znikome, ale nie umie odpowiedzieć, dlaczego ocieplenie budynku przed osadzeniem okien, jest dużo droższe od ocieplenia po osadzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 24.09.2011 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Kiedyś pisałem tu o kliencie spod Opola - jemu kalkulant wyliczył że dopiero za 11-12 koszty jakość się z bilansują. Realnie tylko w domach naprawdę pasywnych, o dziwnej dość architekturze udział sposobu montażu zaczyna mieć większe znaczenie choć i tak jest to ułamek wszystkich strat. Jareko, zgadza się co wyliczył kalkulant. Jeżeli przyjmiemy podobne wyliczenia dla Bitter"a, a koszty osadzenia okien w warstwie ocieplenia w systemie JB-D, to mamy: 66 mb x 80 zł = 5280 zł : 495 zł = 10, 66 lat. Dlaczego liczę 80 zł ? Bo koszt w JB-D to 100 zł/mb, a tradycyjny montaż to 20 zł/mb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 24.09.2011 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Taśmy rozprężnej rzeczywiście brak, bo uważam ją za zbyteczną. Jest taśma paroszczelna od wewnątrz i to wystarczy w zupełności. Węgarki są zrobione z podcinaniem styropianu. A efektu bunkra ja nie odczuwam wcale. Brass, zrobiłeś błąd. Cegła silikatowa, jest bardzo zimna, wynika to z ubicia materiału. Wystawienie okien na 3 cm, daje tyle co kot napłakał. Masz 5 cm zimnej ramy okiennej, w odłegłości 2 cm od muru nośnego, ocieplonego 20 cm styropianem. Gdzie sens, gdzie logika. Tutaj już inwestorzy żalili się na zimno w domach z cegły silikatowej. Przyczyna tkwi w szczegółach. Przemyśl to jeszcze raz, bo dom budujesz na 50 lat, a nadchodzą ciężkie czasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 24.09.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 (edytowane) Przemyśl to jeszcze raz, bo dom budujesz na 50 lat, a nadchodzą ciężkie czasy. Brass przemyśl to,ja bym teraz na Twoim miejscu wyciągnął te okna i wstawił na kotwach AD,albo co lepiej zburzyć dom i budować z porothermu lub BK,przemyśl to dokładnie Gdzie sens, gdzie logika. No właśnie,gdzie sens,gdzie logika przy takim doradzaniu... Już byłem skłonny przetestować AD ale...jeśli ktoś reklamujący produkt okazuje się być bezmyślnym typem to i produkt AD musi być nie warty funta kłaków... Edytowane 24 Września 2011 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 24.09.2011 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2011 Brass, zrobiłeś błąd. Cegła silikatowa, jest bardzo zimna, wynika to z ubicia materiału. Wystawienie okien na 3 cm, daje tyle co kot napłakał. Masz 5 cm zimnej ramy okiennej, w odłegłości 2 cm od muru nośnego, ocieplonego 20 cm styropianem. Gdzie sens, gdzie logika. Tutaj już inwestorzy żalili się na zimno w domach z cegły silikatowej. Przyczyna tkwi w szczegółach. Przemyśl to jeszcze raz, bo dom budujesz na 50 lat, a nadchodzą ciężkie czasy. Ciężkie czasy nadchodzą - to prawda. Ciężkie czasy dla Inwestorów bo jak trafią na takiego specjalistę od montażu jak Ty to będą się mieli z pyszna. Współczuję im już teraz. Znajomość tematu ograniczona li tylko do własnego ogródka i na dodatek ślepota w interpretacji wszystkich faktów jakie Ci się podaje. Nawet Twoje wyliczenia przekłamane tak by udowodnić twój tok rozumowania. Czasem zastanawiam się jak będzie po wyborach 9 gdyż jest taki jeden polityk z którym masz wiele wspólnego - każda informacje przekazuję w takim świetle że tylko On jest panaceum na wszystkie bolączki naszego żywota, na dodatek jest najlepszym manipulatorem mas jakiego kiedykolwiek widziałem - a żyję już trochę. Póki co pozostałem sam na placu boju o prawdę koledzy zwątpili, ja też zwątpiłem w Twą umiejętność myślenia - póki co mnie jeszcze bawi punktowanie głupot jakie tu wypisujesz A do meritum Popatrz sobie na Izotermy poniżej. Pomyśl. Zastanów się i przestań pieprzyć Brassowi ze popełnił jakikolwiek błąd w montażu źle pozycjonując okno Facet - twoja wiedza jest żałosna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 25.09.2011 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Ja też buduję z silki ale 18cm i na to 22-25cm styropianu i dla mnie przy montażu w warstwie ocieplenia ważniejsze od ucieczki ciepła będzie zmniejszenie wnęki okiennej.Gdybym budował z BK i miał do 20cm styro to nie bawiłbym się w montaż w warstwie ocieplenia a jedynie jak Brass wysunąłbym okno o te 3-4cm poza lico muru. Dla mnie 20cm styropianu to już jakoś"bunkrowato" Ponieważ też buduję z silikatów to boję się tych zimnych ram. Arturo a przy okazji zmiana ściany z 24 gazobeton (tak zatwierdzony projekt w PnB) na 18 silikat wymaga jakiś zezwoleń? Silka 18 jest mocniejsza od 24 gazobetonu więc na logikę nie powinno być problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 25.09.2011 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Ciężkie czasy nadchodzą - to prawda.A do meritum Popatrz sobie na Izotermy poniżej. Pomyśl. Zastanów się i przestań pieprzyć Brassowi ze popełnił jakikolwiek błąd w montażu źle pozycjonując okno Facet - twoja wiedza jest żałosna Jareko, te zdjęcia mówią, że róg ściany nośnej w montażu z licem ma 13*, po wysunięciu połowy ramy 16*, i wysunięciu całej ramy 18*. Widać z tego, że największy zysk 5* jest po osadzeniu okna w warstwie ocieplenia. Ponieważ jest to symulacja komputerowa, nie pokazuje dokładnie rozkładu izoterm w ramie okiennej, gdyż jest ich tam zgrupowanych aż 15, a to jest najważniejsze. Przepływ ciepła odbywa się od muru nośnego, przez ramę okienną na zewnątrz, a nie zimna do środka. Dlatego w kamerze termowizyjnej widać świecenie ram, okien osadzonych z licem muru nośnego. Rozkład izoterm będzie też inny, w zależności od budowy muru nośnego. Cegła silikatowa jest najzimniejszym elementem budowlanym, przy tym Brass, wysunął okna tylko na 3 cm. Na pewno będzie musiał podkręcić grzejniki o 2* w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 25.09.2011 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2011 No właśnie,gdzie sens,gdzie logika przy takim doradzaniu... Już byłem skłonny przetestować AD ale...jeśli ktoś reklamujący produkt okazuje się być bezmyślnym typem to i produkt AD musi być nie warty funta kłaków... Zrozumiałem, że rezygnujesz z rozwiązania tworzywowego na rzecz metalowego. Twoja decyzja i Twoje pieniądze na najbliższe lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.