Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie śledziłem całej dyskusji 'AD vs. JB-D', bo musiałbym tylko to robić w ciągu dnia. Jeśli wcześniej pojawiły się już dowody przeczące tezom Krzysia, to zwracam honor.

 

By nie wnosić nic do tematu, załączam zdjęcie montaż w warstwie ocieplenia - jak można to schrzanić.

 

Takie były początkowe próby ekipy montażu okien w moim domu. Mur pękał w miejscu wkręcenia jednej ze śrub mocujących konsolę. Musiałem zatrzymać ich pracę.

- Kotwy są za krótkie!

- Nie. Są dobre. Takie przysłali dla wysunięcia 1 cm. Nic więcej nie zrobimy, takie są wytyczne producenta.

 

Tylko nie wzięli pod uwagę, że faktyczne wysunięcie to nie 1 cm, a 1 cm (od lica muru do początku ościeżnicy) + odległość od początku ościeżnicy do środka listwy podokiennej. Za dwa dni montowali już na właściwych, dłuższych konsolach.

kotwa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Też czytam ten wątek wieczorami, po pracy, jako prace domową. Też się chcę dokształcić.

Właśnie w tym problem, że z tematu jak to "zrobić dobrze" zeszło na ideę i koszty. W sumie też słusznie, bo jak coś robić, to z sensem.

I tak już od -iluś-dziesięciu stron pojawiają się wyliczenia z cyframi z kosmosu, które mają na celu tylko udowodnienie wyższości jednego systemu nad drugim, ale liczby te nie mają uzasadnienia w teorii wypracowanej przez uznane Instytuty. I stąd taki opór przeciwko tezom jednego użytkownika. Może on się czuć zaszczuty, ale.. tak też przez ok 20 lat czuł się wczorajszy laureat Nobla z chemii "za odkrycie kwazikryształów" - więc może ktoś kiedyś uzna ten tok myślenia za dobry.

Póki co jego sens i przekaz jest tylko jeden: znane już systemy generują koszty, najlepszy jest tylko system firmy reprezentownej przez autora wyliczeń..

A ja zamiast kłótni wolałbym poczytać o problemach takich jak Twoje, czyli odpowiednim doborze długości i ilości kotew, sposobie montażu itp.

Na szybko widziałem, ze w cytowanym przez Jareko artykule z oknotestu jest najlepsza - jaką póki co spotkałem - instrukcja montażu przy użyciu jednego z systemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie przysłali dla wysunięcia 1 cm. Nic więcej nie zrobimy, takie są wytyczne producenta.

 

Co do odległości mocowań, wytyczne producenta są takie jak na obrazku

 

Na szybko widziałem, ze w cytowanym przez Jareko artykule z oknotestu jest najlepsza - jaką póki co spotkałem - instrukcja montażu przy użyciu jednego z systemów.

 

Dziękuję

11_a_ar_odleglosci_mocowan_JBD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...z Krzysztofem co prawda żył, ale co to było za życie... ;)

 

idąc tropem naszego byłego dyskutanta wysunę tezę, iż otwarcie okna obsadzonego na JB-D raz w tygodniu zimą na godzinę spowoduje w ciągu 50 lat stratę 435 tys zł , natomiast otwarcie takiego samego okna na AD spowoduje zmniejszenie kosztów ogrzewania o 125 tys w ciągu 50 lat ;)

zapraszam do dyskusji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z montażem okien w ociepleniu wiąże się też ten temat: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?186038-Parapet-z-p%C5%82ytek-klinkierowych-prawid%C5%82owy-monta%C5%BC&p=4900853#post4900853

 

Mógłbym prosić o jeszcze jakieś rady w tamtym wątku? Schemacik/rysunek może?

Generalnie nie wiem gdzie i jaki materiał upchać wokół kształtki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wątek znów jest o montażu w warstwie ocieplenia mam dwa pytania do fachowców :

Jaką taśmę paroszczelną nabyć (bez/z paskiem butylowym, z siatką pod tynk) tak by później w miarę bezproblemowo dokleić do ściany i jak dobrać jej szerokość przy wysunięciu poza mur na całą szerokość ościeżnicy (MS- 72 mm) i szparach między nią a otworem pod okna dochodzących do 3cm ?

Co myślicie o montażu kotew bocznych JBD, gdzie obie śrubki są umieszczone w tzw. "fasolce", ma szanse to trzymać, czy trzeba się ratować?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..Jaką taśmę paroszczelną nabyć (bez/z paskiem butylowym, z siatką pod tynk) tak by później w miarę bezproblemowo dokleić do ściany i jak dobrać jej szerokość przy wysunięciu poza mur na całą szerokość ościeżnicy (MS- 72 mm) i szparach między nią a otworem pod okna dochodzących do 3cm ? Co myślicie o montażu kotew bocznych JBD, gdzie obie śrubki są umieszczone w tzw. "fasolce", ma szanse to trzymać, czy trzeba się ratować? ....
Szerokość taśmy 7cm, jaka? dowolna tak naprawdę ważne by paroszczelna była od środka, nie za bardzo rozumiem o jakich śrubkach mówisz, jeśli masz na myśli kołki to najlepiej dodać trzeci w ten pierwszy, pojedynczy otworek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, nie miałam netu do teraz

Jareko Thx za pomoc :-)

Tak to wygląda:

http://img11.imageshack.us/img11/8937/okno011.th.jpg

 

Na zdjęciu kotwa boczna i górna. W wszystkich kotwach bocznych śruba stabilizująca jest umieszczona w "fasolce". W górnej j.w. mocowano tylko na jedną. Powód jest prozaiczny- tam gdzie powinny być śruby, powiedzmy systemowo, jest warstwa 5cm styropianu (ściana : 1/2 suporeksu, 5 styro, suporeks). Czy ma szansę to się trzymać, czy trzeba dawać jakieś przedłużki, jeśli tak to co gdzie to nabyć? (przepraszam ale nie jestem "techniczna" ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... coś mi się wydaje, że masz kotwy do wysunięcia 10 cm a może mniejszą 75 mm a u ciebie powinna być dłuższa - w sumie na taką niespodziankę powinien być przygotowany montażysta w dniu pomiaru lub montażu. Chyba że się mylę bo skala w porównaniu z oknem może mnie mylić

Ostatnio oceniałem ofertę jaką klientowi przedstawiła jakaś tam firma i zaskoczyło mnie jedno - z założenia, dla podanej konstrukcji ściany wybrano kotwy krótsze (tańsze) i nie dziwię się, że porównując ją z innymi ofertami klient był zdziwiony - dlaczego tutaj montaż z JB-D był od innych o 30% tańszy.

Trzeba cholernie uważać, naprawdę uważać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale do rzeczy

jeśli jest możliwość to należałoby na końcu "fasolki" dodać jeszcze jeden kołek po prawej i drugi po lewej stronie, by uniemożliwić przesunięcie się kotwy - a wbrew pozorom, zanim pojawi się tynk, pojawi się bardzo silny wiatr, i śruby są zbyt lekko dokręcone - może się kotwa poruszyć na "fasolce" i będzie kicha :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem, ale i tak na końcu "fasolki" nic nie mogę dać, bo tam kończy się polówka suporeksu, czyli będzie się obłamywać. Myślałam o jakimś wydłużeniu kotwy (tylko nie wiem czym) przykręcając przedłużkę na końcu kotwy (mogę troszkę wydłubać styropian od spodu ;) ) i później stabilizując przedłużenie na murze. Ale może bzdury piszę, tak na logikę laika kombinuje.. Chyba, ze tynk, który pójdzie niebawem na tyle mi ustabilizuje kotwy bym nie musiała się martwić.

W ustaleniach z montażystami zapewniano mnie, ze całość będzie zgodna z systemem i nie mam co dopytywać, ja tu zgodności nie widzę.. Zaskoczeni też nie powinni być, bo sami dobierali kotwy (nie tylko ich cenę) i byli na miejscu. Nie powiem też, ze cena nie miała znaczenia- poprosiłam o wycenę montażu na kotwach, by wybrać sposób montażu, a nie firmę montującą (tam kupiłam okna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję troszkę inny montaż okna pasywnego http://www.oknoplast.com.pl/rolety/rolety-luna-sol-terra/Luna_1.jpg

Na zdjęciu widać roletę zewnętrzną nad ramą okna są nadstawki z profilu okiennego. Moja propozycja jest następująca w zależności od zasobności portfela można wykonać poszerzenia ramy okna dookoła na 5, 10, 15, 20 cm. Poszerzenie zostanie schowane pod ociepleniem. Unikamy mostków termicznych i co najważniejsze nie ma problemów z montażem okna poza obrysem muru na różnego rodzaju kotwach, które szczerze mówiąc w gazobetonie nigdy się nie sprawdzą a szczególnie montowane na kołki szybkiego montażu. Podobne rozwiązanie widziałem u kolegi inżyniera budowlańca. Tylko, że on ma nadstawkę 20 cm nad oknem na roletę mój pomysł polega na dołożeniu nadstawki dookoła. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wątek bez Krzysztofa umrze ;-(

 

Oj, chyba nie umrze, bo Krzysztof dał wczoraj pokaz na targach Muratora - całkiem ciekawy. To co proponuje rzeczywiście "trzyma się kupy", choć pewnie kilka mankamentów moznaby jeszcze mu wytknąć. Ale jak zapewnia Autor niebawem mają być wyniki oficjalnych badań wytrzymałościowych z ITB i wówczas już zapewne się okaże, czy nadaje się ten system do stosowania w budownictwie, czy też nie... Pominąwszy spory "mostkowe" sam sposób mocowania dość prosty i szybki. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj pokaz jak pokaz. Dla oka wyglądało to nieźle. Ale jak będzie w praktyce? Zobaczymy, jak będą badania. Z tego co zobaczyłem, to prezentowana opcja dotyczy tylko niewielkiego wysunięcia i tylko "niezadużych" okien. Poza tym i same kotwy boczne wymagają przerobienia, bo np jedna dziura montażowa kłóci się z wypracowaną teorią montażu kotwy na dwie śruby (drugi otwór powinien być choćby ze względu na fakt, że pierwszy może wypaść w "dziurze" lub ukręcić się koszulka.

Poza tym system ten zaklada idealność ścian i okien, a takich niemalże niema. Brak możliwości trwałego "przeklinowania" okna to podstawowa wada, bo liczenie, że przepchnięte jakimś sposobem okno będzie trzymać pozycję na samej pianie to z lekka mówiąc - pobożne życzenie.

 

Szybszy montaż? Może sprawiać takie wrażenie, ale tylko w założeniu, że otwory będą wcześniej właściwie przygotowane. W rzeczywistości jest o to bardzo ciężko, dlatego proponowałbym Twórcy więcej praktyki na budowach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czerwcu napisałem :

blokno - chyba zdjęcia Ci się nie wyświetlają na ich stronie, skoro nie widzisz różnicy ;)

 

A tak poważnie to moim zdaniem: ad-system jest niedopracowany, niewygodny w montażu, nieprzystosowany do dużych obciążeń i dalekiego wysunięcia, brak regulacji góra-dół, a także na kotwach bocznych.

I nadal nie zmieniłem zdania :p

 

Krzysztof przesłał mi próbki w zeszłym miesiącu. Po oględzinach tego wynalazku potwierdziłem tylko swoje dotychczasowe opinie.

System jest tani w produkcji - ale nie w montażu. Kwoty podawane przez Krzysztofa nie wliczają kosztów, które sprzedawca/monter musi doliczyć za usługę. Przecież nikt za darmo (po kosztach zakupu) nie będzie na tym montował. Tak samo jak JB-D czy Fentech: rzeczywisty koszt zakupu jest niższy, ale dodając usługę montażu (a w tym gwarancję !! ) trzeba doliczyć dodatkowe koszty. Gdybym miał korzystać z AD musiałbym skasować klienta w podobnej cenie, a może i wyższej.

 

Także dla mnie na dzień dzisiejszy królują stalowe systemy.

 

W niedzielę niestety nie byłem na Torwarze, a w sobotę działo się trochę mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie sądzisz, że ktoś zamontuje Ci okna w warstwie ocieplenia po koszcie zakupu materiałów ?! Przy takim założeniu to tylko musisz poszukać firm które robią "montaż GRATIS".

Chyba logiczne jest, że jak się coś kupuje to należy odsprzedać to z zyskiem - na tym polega handel.

A czemu montaż AD miałby kosztować tyle samo: bo mimo iż jest tańszy w zakupie to wcale nie jest taki "tani" i "szybki" w montażu. Dobrze to opisał post wyżej finlandia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...