Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Panowie idzie zima. Zamontujcir okna każdy w swoim systemie i weźcie kamery bo task znów tu będą kłótnie bez końca. Skupcie sie może nad rozwinięciem pomysły z półka to przynajmniej pomożecie znaleźć alternatywę. chleba wam od tego nie ubędzie.

Jestem tego samego zdania.

Myślę, że znajdzie się inwestor, który ma dwa identyczne okna obok siebie i z chęcią zleci montaż (po promocyjnej cenie ;) ) jednego z nich w systemie JB-D, a drugiego w systemie AD.

Jeżeli taki montaż wykonałoby się przed zimą, to rzeczywiście kamera termowizyjna bardzo wiele by wyjaśniła :).

Przy okazji będzie można porównać też koszty jednego i drugiego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maron, przyjąłeś parametry dobre, ale zawyżone. Wyliczenie końcowe 36 kWh/rok jest już błędne. Nie wiem co to jest 0,2x24. Ciepło przechodzi przez powierzchnię a nie przez linię. Uwzględniając długość obwodu okna 6m, trzeba przemnożyć przez szerokość ramy okiennej 0,07m (przyjąłem 7 cm). To musi się znaleźć w liczniku. Ciepło przechodzi przez pianę PUR, na której osadzona jest rama okienna, to 2cm, czyli 0,02m, ale to już jest w mianowniku. Im grubsza warstwa tym mniej ciepła przechodzi. W końcu mamy: Q = 0,1 x 0,42m2 x 12,4/0,02m = 26 Watów. Tak samo musisz policzyć kotwy blaszane, 10 szt na obwodzie, tylko uwzględnić współczynnik przenikania ciepła dla stali 58, pole przekroju kotwy stalowej 0,000035m2, i jej czynną długość łączącą ramę okienną z murem ocieplonym 0,035m. Wynik to 7 Watów, razem 33 Waty. To musisz przemnożyć przez 24 godziny, 30 dni, 6 miesięcy i 0,5 zł/ kWh. Suma to 71 zł strat na okno 2m2 na sezon grzewczy. Pierwszy wniosek, to okna energooszczędne z szeroką ramą np. 9 cm, osadzone z licem muru nośnego dadzą więcej strat, niż okna przeciętne, więc nie powinno się ich osadzać w tym systemie. Już lepiej jest, tak jak proponuje Arturo, straty wyniosą tylko 28 zł, a najlepiej to, kiedy okno osadzone jest w warstwie ocieplenia na elementach z tworzywa, które jest 200x cieplejsze od stali i 80x cieplejsze od silikatów, i są straty 0,2 Wata, co daje 0,5 zł na sezon grzewczy.

0,2x24= 200 dni/1000(wynik w kWh) x 24 godziny

Nie bardzo rozumiem sposób liczenia przez ciebie mostka liniowego z uwzględnieniem szerokości ramy. W tym wypadku trzeba by uwzględnić też współczynnik przenikania ciepła samej ramy. Temperatura na ramie nie jest przecież identyczna w każdym punkcie, tylko im głębiej tym cieplej.

http://www.mostkicieplne.pl/mas.html

Obliczenia opierałem na tym wzorze

 

Htr = Σi [btr,i · (Ai · Ui + Σi li · Ψi)] W/K

Nie jest tu uwzględniona powierzchnia mostka liniowego tylko strumień i długość mostka. Może mnie ktoś uświadomi, czy dobrze myślę:confused:

W twoich obliczeniach Q = 0,1 x 0,42m2 x 12,4/0,02m = 26 Watów nie wiem co to jest 12,4

Montaż na kotwy czy dyble to mostki punktowe, ale zastanawiam się, czy one nie są już uwzględnione w wartości mostka liniowego, który biorę z normy PN, może ktoś wie:o.

@T12345T

Pole przekroju kotwy metalowej to 35 mm2, a pole przekroju metalowego dybla fi10 to 78 mm2 czyli mostek cieplny punktowy będzie większy dla dybla a nie kotwy (chyba, że mówimy o kołkach szybkiego montażu, a nie metalowych dyblach). Pewnie znowu czegoś nie wiem!!! Uświadom ciemniaka:rolleyes:

 

Ktoś pytał, ile trzeba podpór dla okna jednoskrzydłowego o wadze 100 kg (podobno wystarczą dwie). Dla okna nieotwieranego może by wystarczyły dwie podpory, ale jak to okno otworzymy to na jednej podporze wisi cały ciężar okna, a to duuużo więcej niż ta podpora potrafi utrzymać;) i stąd moje wątpliwości co do montażu okien w warstwie ocieplenia:P

Co powiecie na to, żeby okno wysunąć poza mur na połowę szerokości ramy okiennej (taka hybryda:p) i dodatkowo zastosować ciepły parapet. Z mojego punktu widzenia prawie same plusy:

- nawet przy ścianie 18 z silki i ociepleniu 25 cm styropianu będzie to wyglądać przyswoicie,

- można użyć standardowych kotew,

- każdy montażysta sobie z tym poradzi (no może prawie:sick:), a z montażem w warstwie ocieplenia to już takie oczywiste nie jest.

- ciepły parapet to brak mostka, pewne podparcie okna i szczelny montaż,

- spokojny sen, bo okno nie będzie miało możliwości schować się za ociepleniem:p

Minusem będzie pewnie trochę większe straty przez mostki cieplne w porównaniu do montażu w warstwie ocieplenia, ale nie można mieć wszystkiego.

 

Ale walnąłem epopeję!!!!

Edytowane przez Maron79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Krzysztofie, a w którym miejscu ten mur ma +20*C, jeśli rama na zewnątrz ma -20*C? Na powierzchni farby w mieszkaniu chyba i to też w bardzo sprzyjających warunkach:-). Myślę, że w tych warunkach temperatura powietrza zewnętrznego powinna wynosić +/- jakieś - 35*C, bo z oczywistych względów rama okna długo nie przyjmie takiej temperatury jak powietrze zewnętrzne. Jeśli już musi Pan popisywać się "znajomością" fizyki budowli, a ciepło jest przekazywane z muru, do ramy okna poprzez warstwę PU (jak Pan sobie życzy), to należałoby chyba w obliczeniach uwzględniać temperatury muru, pianki i ramy w miejscu przewodzenia, a nie gdzieś tam... w murze:-), współczynniki przejmowania ciepła i inne takie bajery... . Pisałem już nie raz, że przyjmowane przez Pana założenia są mało warte i mają prowadzić nie tyle do uzyskania prawidłowego wyniku, a jedynie do zachwalania Pańskiego wynalazku i wyższości kotwy z PVC nad kotwą ze stali.

Moje wyliczenia dotyczą tylko i wyłącznie mostków termicznych związanych z zastosowaniem kotw i konsol stalowych. W jednym tylko przypadku uwzględniłem wpływ ucieczki ciepła przez pianę PUR, dla okna osadzonego z licem muru nośnego, ale policzyłem także wpływ mostków kotw i dybli stalowych, aby mieć punkt odniesienia. Jeżeli przyjmiemy, że mury nośne są coraz lepiej ocieplone (20-30 cm), to przy temperaturze wnętrza 21*-22* można przyjąć do obliczeń, że mur ma temperaturę 20*. Jeżeli przyjmiemy, że na zewnątrz jest temperatura średnia 0*, w pomieszczeniu 21*-22*, to w środku ramy okiennej można przyjąć do obliczeń temperaturę 10*. Te dwie temperatury łączymy elementami stalowymi, tym bardziej, że w ramie okiennej znajduje się także kształtownik stalowy, więc wyniki są takie jakie są. W coraz cieplejszych domach i oknach nie ma miejsca na stalowe mostki termiczne. Tym bardziej, że UE określiła rok 2020, po którym nowo budowane domy nie powinny korzystać z energii pierwotnej, jako domy pasywne. Obliczenia są proste, ale trzeba mieć odwagę na nie spojrzeć i pomyśleć, a nie pisać jak JAREKO, że straty z tego tytułu są znikome, wręcz zerowe. Inwestorzy ładują ogromne pieniądze w skomplikowany montaż systemu JB-D, który nie daje żadnych korzyści, i nie ma szansy zwrócić się w czasie 50 lat. Nie dosyć że drogo to jeszcze są straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pozostaje kwestia górnego mocowania,czy podobnie jak w bocznym gęściejsze zastosowanie kotew jest ok ?

Czy standartowe kotwy są na tyle długie,że wystarczą do montażu z wysunięciem okna o ok.6-8cm ?

 

No i pytanie narazie bez odpowiedzi,w jaki sposób montuje się okna w ścianie 3W bez kotew JB-D ?

Czy można prosić o zdjęcia ? Wszak sporo osób doradzających montaż JB-D tutaj robiło montaże w takiej ścianie bez JB-D ;)

Arturo, nikt się nie wychyli ze sposobem montażu powszechnie stosowanym, bo zostanie on tu skrytykowany jako nieprawidłowy a autor wpisu zostanie posądzony o tandetę.

Jestem świeżo po JD-B w murze trójwarstwowym, zewnętrzna krawędź okna wysunięta o 14cm od lica ściany wewnętrznej.

Przy oknie grubości 9cm i dobrej,grubej, standardowej kotwie ok 16cm nadal było miejsce (ok 5cm) by ją złapać do muru.

Szczerze - nie wyobrażam sobie tego montażu na podporach AD. Okna nie były duże (ok 2x1,4), ale ich cięzar przekraczał grubo 100-150kg. Wciśnięcie ich w ścianę było karkołomne (ogromnie dużo mi brakuje by startować w mistrzostwach). Ale nie ważne.

Zapytałem swojego majstra jak by to zrobił u siebie. Padło, że kotwy standard,, dłuższe kliny jakaś dobra podpora, np. z impregnowanej łaty dachowej lub kątowik i to wszystko.

Do tej pory wszystkie ściany 3W montowane są w zdecydowanej większości przypadków właśnie w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo, nikt się nie wychyli ze sposobem montażu powszechnie stosowanym, bo zostanie on tu skrytykowany jako nieprawidłowy a autor wpisu zostanie posądzony o tandetę.

 

Trochę chyba przesadziłeś finlandia. Mnie osobiście bardzo podobają się poszukiwania rozwiązań alternatywnych do tych polecanych, stosowanych i zalecanych. Stąd być może moje zainteresowanie "ciepłym parapetem" i zabiegi, aby trochę wbrew woli właściciela patentu jednak wszedł na polski rynek. Teraz jest już "podrabiany", a to znaczy, że warto było. Pomysł z wykorzystaniem odpowiednio ustawionych cegieł progu ościeży jako elementu nośnego też jest ciekawy. Niesie pewne ograniczenia, ale warto się nad nim pochylić z uwagą.

 

A ilość podpór AD? Według mnie nie zależy wyłącznie od ciężaru okna, a przede wszystkim od jego szerokości i konstrukcji. Każdy wspornik dolny (niezależnie od systemu i materiału) jeśli nie jest mechanicznie połączony z oknem jest niczym innym jak specyficzną odmianą zwykłego "klocka podporowego", a sposób ich rozmieszczania jest powszechnie znany. Niestety brak połączenia mechanicznego narzuca konieczność zastosowania dodatkowych łączników mechanicznych, które będą odpowiedzialne za przenoszenie obciążeń od sił działających prostopadle do okna. Jeśli wspornik dolny jest połączony mechanicznie z oknem spełnia dwie funkcje jednocześnie, jest klockiem i kotwą, a wtedy trzeba podejmować decyzje o rozmieszczeniu z uwzględnieniem obu czynników naraz. W sumie nie wiem po co to piszę, bo to chyba jest tak oczywiste, że szkoda atramentu:-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po JD-B w murze trójwarstwowym, zewnętrzna krawędź okna wysunięta o 14cm od lica ściany wewnętrznej.

Przy oknie grubości 9cm i dobrej,grubej, standardowej kotwie ok 16cm nadal było miejsce (ok 5cm) by ją złapać do muru.

Szczerze - nie wyobrażam sobie tego montażu na podporach AD. Okna nie były duże (ok 2x1,4), ale ich cięzar przekraczał grubo 100-150kg.

Fin, zdradź trochę więcej; jaka była szerokość okna, ile konsol poszło na dół, i ile kotw poszło na boki i górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fin, zdradź trochę więcej; jaka była szerokość okna, ile konsol poszło na dół, i ile kotw poszło na boki i górę.

Sprawdziłem jedno okno 206x122. Waga wg programu 102kg (trzyszybówka). Fix w skrzydle, bez podziałów. Podparty na 4 konsolach JDB przeznaczonych na wysuniecie o 10 cm + ich systemowy kątownik podporowy dodający nośności (do osi okna było 9cm). Jako że to okno nieotwierane zgodziłem sie na kotwy standard po bokach (wyjęcie szyby to niepotrzebne ryzyko).

Od zewnątrz do węgarka z elewacji klinkierowej poszła taśma rozprężna, od środka folia paroszczelna.

Karkołomne jest włożenie okna i trafienie wspornikami JDB we wstępne ułożone konsole dolne. Doszedłem do wniosku, że JDB jest lepsze w zastosowaniu, kiedy nie ma jeszcze ściany zewnętrzej. W przypadku otynkowanych glifów i włożonych narożników oraz ściany zewnętrznej wstawienia takiego okna wymaga prawdziwego mistrzostwa.

Zadanie do wykonania na turnieju montażowym jest wg mnie prostym elementem nadającym się tylko do szkoleń (ale też potrzebne).

Finalnie doszedłem do wniosku: szacun dla Jareko, że się w tym "lubi" bawić.

Ps. AD w tym przypadku by się nie sprawdziło - wg mnie nie pozwala na takie dalekie wysunięcie okna. Druga sprawa - rzeźbienie rowka pod podporę też jest czasochłonne, szczególnie jeśli się trafi na dół w postaci wylewanego wieńca.

 

Ps.2. Dla Arturo - jeszcze nie podsumowałem sobie dokładnie tego montażu - ale wstępnie widzę, że wykonanie go zajęło nam 3-4razy więcej roboczogodzin niż przy tradycyjnym montażu w licu ściany bez taśm. Same taśmy z przyklejeniem ich to mniej więcj 2 x więcej pracy niż przy zwykłym montażu.

Edytowane przez finlandia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jedno okno 206x122. Waga wg programu 102kg (trzyszybówka). Fix w skrzydle, bez podziałów. Podparty na 4 konsolach JDB przeznaczonych na wysuniecie o 10 cm + ich systemowy kątownik podporowy dodający nośności (do osi okna było 9cm). Jako że to okno nieotwierane zgodziłem sie na kotwy standard po bokach (wyjęcie szyby to niepotrzebne ryzyko).

Fin, pytałem jaka jest szerokość okna i ile kotw standardowych poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jedno okno 206x122. Waga wg programu 102kg (trzyszybówka). Fix w skrzydle, bez podziałów. Podparty na 4 konsolach JDB przeznaczonych na wysuniecie o 10 cm + ich systemowy kątownik podporowy dodający nośności (do osi okna było 9cm). Jako że to okno nieotwierane zgodziłem sie na kotwy standard po bokach (wyjęcie szyby to niepotrzebne ryzyko).

Od zewnątrz do węgarka z elewacji klinkierowej poszła taśma rozprężna, od środka folia paroszczelna.

Karkołomne jest włożenie okna i trafienie wspornikami JDB we wstępne ułożone konsole dolne. Doszedłem do wniosku, że JDB jest lepsze w zastosowaniu, kiedy nie ma jeszcze ściany zewnętrzej. W przypadku otynkowanych glifów i włożonych narożników oraz ściany zewnętrznej wstawienia takiego okna wymaga prawdziwego mistrzostwa.

Zadanie do wykonania na turnieju montażowym jest wg mnie prostym elementem nadającym się tylko do szkoleń (ale też potrzebne).

Finalnie doszedłem do wniosku: szacun dla Jareko, że się w tym "lubi" bawić.

Ps. AD w tym przypadku by się nie sprawdziło - wg mnie nie pozwala na takie dalekie wysunięcie okna. Druga sprawa - rzeźbienie rowka pod podporę też jest czasochłonne, szczególnie jeśli się trafi na dół w postaci wylewanego wieńca.

 

Ps.2. Dla Arturo - jeszcze nie podsumowałem sobie dokładnie tego montażu - ale wstępnie widzę, że wykonanie go zajęło nam 3-4razy więcej roboczogodzin niż przy tradycyjnym montażu w licu ściany bez taśm. Same taśmy z przyklejeniem ich to mniej więcj 2 x więcej pracy niż przy zwykłym montażu.

Fin, policzyłem straty jakie będziesz ponosić przy takim osadzeniu okna. Jest to 17 zł na sezon grzewczy. Gdybyś zastosował kotwy boczne JB-D, byłoby to 37 zł. Można powiedzieć, że zarabiać będziesz 20 zł na tym oknie, przez najbliższe kilkadziesiąt lat. Ale wróćmy do osadzenia okna. Piszesz o karkołomnych wyczynach i dużym szacunku, dla tych którzy to robią. Czas montażu określasz na 3-4 razy więcej roboczogodzin od tradycyjnego osadzenia okna. Tak się napracowałeś, że nawet sugerujesz, że mur elewacyjny powinien być zrobiony po osadzeniu okien. Zaślepiony systemem JB-D, nie wziąłeś pod uwagę innej możliwości tego wykonania. W systemie AD, jest podpora spinająca oba mury do szerokości 20 cm. Nacięcie przecinarką szczeliny, nie stanowi problemu takiego, jak piszesz, ale wygoda ustawienia okna na podporach i przepchnięcia go pod mur elewacyjny, jest nieoceniona. Do tego te podpory mają nośność gwarantowaną po 150 kg. Więc 102 kg okno to dla nich PIKUŚ, a przy kotwach obwodowych z tworzywa, miałbyś całkowite straty w wysokości 20 gr. Aż się nie chce wierzyć, że takie coś wyszło z obliczeń. Zarabiałbyś dodatkowo 17 zł rocznie, nie napracował byś się i zaoszczędził na taśmie paroszczelnej, oraz wydumanych kosztach konsol, które jako wysięgnikowe na pewno są dużo droższe. Taki montaż oceniam na 700 zł, gdy tradycyjny AD zamknął by się sumą 200 zł. Pociesz się, że drugi dom wyjdzie Ci lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturo jestes zdecydowany na montaz na wysunietych bloczkach juz ns sto procent? Jezeli tak to może zrobiłbyś tutaj fotorelację? Bedzie to na pewno nieoceniony materiał dla innych. Moim zdaniem to jest super alternatywa dla drogich montaży i dobry kompromis pomiędzy ceną a stratami ciepła. Dodatkowo nie trzeba sie martwić o to czy dolne konsole wytrzymają mur to mur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie napracował byś się i zaoszczędził na taśmie paroszczelnej, oraz wydumanych kosztach konsol, które jako wysięgnikowe na pewno są dużo droższe. Taki montaż oceniam na 700 zł, gdy tradycyjny AD zamknął by się sumą 200 zł. Pociesz się, że drugi dom wyjdzie Ci lepiej.

Przyjrzałem się trochę temu systemowi AD i jak dla mnie to najsłabszy punkt tego montażu to szczelny montaż parapetu. Nie wiem jak się też zachowuje folia w płynie, bo okno jednak cały czas pracuje i czy to połączenie po jakimś czasie się rozszczelni. Czy listwy przyokienne załatwią sprawę?

Może gdyby zastosować takie

http://www.apu.ch/webnavigator.html

Listwa przyklejona jest szczelnie do okna, dzięki piance PUR w tej listwie całe połączenie może pracować, po otynkowaniu wygląda estetycznie, nie trzeba nic uszczelniać silikonem.

W tym wątku nawet Jareko pozytywnie się o nich wypowiadał.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?130748-listwy-przyokienne/page2

Nie przekonuje mnie montaż okna na podporach AD, JB-D. Moim zdaniem okno podparte na całej powierzchni lepiej przenosi obciążenia.

Nikt nie skomentował mojego pomysłu montażu okna to napiszę jeszcze raz

 

1. Dokręciłbym do ściany pod parapetem porządnie zaimpregnowaną belkę, na której oparłoby się okno.

2. "Ciepły parapet" dla zapewnienia szczelnego połączenia pod oknem.

3. W ocieplenie wysunąłbym ok. połowy szerokości ramy, jestem jakiś strachliwy:p i obawiam się, że podczas piankowania zwykłe kotwy by się powyginały, tak jest możliwość zaklinowania okna.

4. Do kotwienia bocznego i górnego można użyć standardowych kotew lub pokusić się o kotwy z tworzywa AD ( podobno tanie).

5. Teraz naszła mnie myśl, żeby zamiast taśmy paroszczelnej użyć listwy przyokiennej z pianką PUR.

Edytowane przez Maron79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest super alternatywa dla drogich montaży i dobry kompromis pomiędzy ceną a stratami ciepła. Dodatkowo nie trzeba sie martwić o to czy dolne konsole wytrzymają mur to mur

Ile kosztuje bloczek silikatowy i klej? Na ile wyceniasz swoją robociznę z jego osadzeniem? Dlaczego demonizujecie ceny konsoli JB-D? Wg mnie jeżeli ktoś zdecyduje się sam "dłubać" to koszt z zastosowaniem JB-D wyjdzie zbliżony do rozwiązań "kombinowanych".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje bloczek silikatowy i klej? Na ile wyceniasz swoją robociznę z jego osadzeniem? Dlaczego demonizujecie ceny konsoli JB-D? Wg mnie jeżeli ktoś zdecyduje się sam "dłubać" to koszt z zastosowaniem JB-D wyjdzie zbliżony do rozwiązań "kombinowanych".

Sam koszt kotew nie jest może powalający, bo ok. 20 zł szt., ale moim zdaniem okno podparte na całej ramie lepiej przenosi obciążenia niż podparte w kilku miejscach (może się mylę:confused:). Jak się zachowują kotwy przy oknie jednoskrzydłowym np. 1,5 x 1,5 waga ok. 100 kg? Jak się takie okno otworzy, to na zawiasach wisi 100 kg. Jak się zachowają kotwy, kołki mocujące po 1000 cyklach otwarte - zamknięte. Na pewno nic się nie zmieni. Ja mam obawy, że jednak coś się obluzuje:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okno podparte na całej ramie lepiej przenosi obciążenia niż podparte w kilku miejscach (może się mylę:confused:).

Mylisz się. Praktycznie nigdy nie podpiera się okna na całej długości (bo niby jak je podeprzeć i jednocześnie uszczelnić połączenie?) ale w newralgicznych punktach (klocki podporowe).

Jak się zachowują kotwy przy oknie jednoskrzydłowym np. 1,5 x 1,5 waga ok. 100 kg? Jak się takie okno otworzy, to na zawiasach wisi 100 kg. Jak się zachowają kotwy, kołki mocujące po 1000 cyklach otwarte - zamknięte. Na pewno nic się nie zmieni. Ja mam obawy, że jednak coś się obluzuje:P

Kotwy należy odpowiednio rozmieścić (nie zawsze ślepo wierząc w wytyczne systemodawcy), zastosować odpowiednie kołki montażowe i nic złego się nie stanie nawet po 1000 cyklach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się. Praktycznie nigdy nie podpiera się okna na całej długości (bo niby jak je podeprzeć i jednocześnie uszczelnić połączenie?) ale w newralgicznych punktach (klocki podporowe).

Przy zastosowaniu "ciepłego parapetu" całe okno jest podparte i równocześnie uszczelnione:rolleyes:, przynajmniej tak mi się wydaje, bo widziałem tylko na zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Taki montaż oceniam na 700 zł, gdy tradycyjny AD zamknął by się sumą 200 zł. Pociesz się, że drugi dom wyjdzie Ci lepiej.

 

Krzysztof. Znowu się nakręcasz. Miałem nadzieję, że wróciłeś po spokojnych przemyśleniach.

Dla mnie jesteś "wariatem ślepo wpatrzonym w swój wynalazek".

Nadal kompletnie nie słuchasz tego, co mają do powiedzenia inni. Ani nie traktujesz uczestników Forum jako rozmówców, a zwykłych uczniaków których hurtowo poddajesz swojemu maglowi. Zupełnie jakbyś nas traktował jak tępe, nie potrafiące myśleć umysły w słabej zawodówce?

Dlaczego tak myślę? Nie buduję domu, a od paru lat jestem na tym forum jako Wykonawca.

Test (czyli nick T12345T) podał Ci w ostatnim wpisie miejsca w których się mylisz i jak dla mnie obalił Twoje tezy na super straty. Nie zauważyłeś tej wypowiedzi? bo nie odniosłeś się do niej.

 

Z takim "marketingiem" nie zyskasz we mnie ambasadora swojej marki. Nie cierpię ludzi "najlepiej wiedzących".

 

UZUPEŁNIENIE:

Aha i do senda. Podałeś 200zł w AD. Przeliczyłem wg siebie. Montaż standard to średnio ok 150zł. Taśma rozprężna odpowiedniej wielkości i jakości 50zł. Brakuje zapasu na podpory. Nie wspomnę o rzeźbieniu bruzd i klejeniu taśmy wewnętrznej i ew. wcześniejszym przygotowaniu otowru przez montażystów (w zależności od umownego zakresu prac)

Edytowane przez finlandia
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maron, możesz przykręcić belkę zaimpregnowaną do muru nośnego i na niej oprzeć osadzane okno. Pomysł dobry, choć drogi i pracochłonny, ale po ustawieniu okna, będziesz musiał je wypoziomować, więc będzie podparte na dwóch punktach. Co do klinów bocznych; okno w murze nie może być zaklinowane, musi się rozszerzać i kurczyć pod wpływem temperatury...

Belka ma być wypoziomowana, a na niej ma stać okno podparte na "ciepłym parapecie" np. takim

http://www.cieply-parapet.pl/?pl_pr01,1

albo

http://www.cieply-parapet.pl/?pl_l02,52

Kliny boczne mają być tylko na czas montażu, żeby ustabilizować okno.

Z tego powodu, że okno cały czas pracuje, zastanawiam się, jak zachowa się uszczelniająca folia w płynie w systemie AD?

Edytowane przez Maron79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...