bwojtek 29.10.2011 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Kliny boczne mają być tylko na czas montażu, żeby ustabilizować okno. To nieprawda albo przynajmniej nie cała prawda. Część klinów/klocków powinna pozostać na wieki wieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 29.10.2011 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Belka ma być wypoziomowana, a na niej ma stać okno podparte na "ciepłym parapecie" np. takim http://www.cieply-parapet.pl/?pl_pr01,1 albo http://www.cieply-parapet.pl/?pl_l02,52 Podobno kradzione nie tuczy, jak pokazują zdjęcia pod linkami plagiatorom rozumu też nie dodaje:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.10.2011 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Test (czyli nick T12345T) podał Ci w ostatnim wpisie miejsca w których się mylisz i jak dla mnie obalił Twoje tezy na super straty. Nie zauważyłeś tej wypowiedzi? bo nie odniosłeś się do niej. Z takim "marketingiem" nie zyskasz we mnie ambasadora swojej marki. Nie cierpię ludzi "najlepiej wiedzących". UZUPEŁNIENIE: Aha i do senda. Podałeś 200zł w AD. Przeliczyłem wg siebie. Montaż standard to średnio ok 150zł. Taśma rozprężna odpowiedniej wielkości i jakości 50zł. Brakuje zapasu na podpory. Nie wspomnę o rzeźbieniu bruzd i klejeniu taśmy wewnętrznej i ew. wcześniejszym przygotowaniu otowru przez montażystów (w zależności od umownego zakresu prac) Fin, nie czytasz uważnie, Testowi zaraz potem wyjaśniłem, jak liczyłem i co liczyłem, oraz jakie parametry przyjąłem. Przemilczał więc chyba się zgodził, a nie obraził. Więc tezy nie są obalone jak piszesz na wyrost. A teraz UZUPEŁNIENIE: montaż standard prosty to 15 zł za mb. co przy 6,5 mb ramy daje 97,5 zł + taśma rozprężna 15/4 - 5 zł za mb, co daje 22,5 zł, + 85 zł podpory z kotwami, razem 205 zł. Nie ma wcześniejszego przygotowania otworu okiennego i klejenia taśm paroszczelnych. Nacięcie szczeliny przecinarką odbywa się jednym przejściem i nie trwa dłużej niż 2 min. Ponieważ jest prosto, to nic więcej się nie wymyśli. Mimo, że praca była ciężka i trudna, jak piszesz, i pot Ci zalał czoło i oczy, to nie dostrzegasz różnicy. Trafienie 4 bolcami, okna witrynowego, w otwory konsol JB-D, to jest jak trafienie 4 w TOTKA, trudne ale możliwe, jednak nie ma co się równać z prostym przesunięciem okna w ocieplenie, na podporach AD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 29.10.2011 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 To nieprawda albo przynajmniej nie cała prawda. Część klinów/klocków powinna pozostać na wieki wieków. Dokłanie jest tak jak napisał Wojtek. Wszelkie dostępne, fachowe instrukcje montażu przewidują takie klocki podporowe pozostawiano na zawsze, dlatego w ścianie 3W pojawia się problem - zrobić to na wyczucie czy zgodnie z instrukcją. Nikt też poważny nie włoży klocków podporowych opartych o styropian... W moim przykładowym oknie (które Krzysztof wziął sobie jako zadanie do liczenia) zgodziłem się na boczne kotwy standard dlatego, że jest to nieotwierany FIX i żadne nieprzewidziane siły poza wiatrem na niego nie powinny działać, a i jest to FIX, wiec o jakieś "regulacje" nie mam obaw. AD w warstwie ocieplenia nie przewiduje zastosowania trwałych klocków bocznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.10.2011 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Kliny boczne mają być tylko na czas montażu, żeby ustabilizować okno. Z tego powodu, że okno cały czas pracuje, zastanawiam się, jak zachowa się uszczelniająca folia w płynie w systemie AD? Maron, folia w płynie jest zabezpieczeniem dodatkowym, nie musi być. Ponieważ jest tania, elastyczna, prosta w użyciu, tynk wewnętrzny bardzo dobrze jej się trzyma, więc przezornie można ją zastosować. Przecież jest to tylko wąski pasek 2 cm między ramą a murem. Inni w to miejsce przyklejają 15 cm foli paroszczelnej, przysłaniając tym samym kotwy obwodowe, które bezwzględnie powinny być zatynkowane, aby miały swoją moc i stabilizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 29.10.2011 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Fin, nie czytasz uważnie, Testowi zaraz potem wyjaśniłem, jak liczyłem i co liczyłem, oraz jakie parametry przyjąłem. Przemilczał więc chyba się zgodził, a nie obraził. Przemilczałem, co wcale nie oznacza zgody, raczej rezygnację. Według mnie Pańskie obliczenia są funta kłaków warte i nakierowane wyłącznie na promocję swojego systemu podpór i kotew przy jednoczesnej dyskredytacji podpór i kotew stalowych. Ja mam swoje zdanie w obu tych sprawach, czyli co do ilości ciepła przepływającego przez kotwę stalową jak i przydatności Pańskiego systemu na budowie, co nie znaczy, że będę nadal wdawał się w bezsensowne polemiki na forum w sprawie rzekomego przekazywania ciepła przez mur na okno za pośrednictwem kotwy z pominięciem pianki PU zupełnie jakby przepływ ciepła przez przegrodę odbywał się równolegle do jej płaszczyzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 29.10.2011 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 . A teraz UZUPEŁNIENIE: montaż standard prosty to 15 zł za mb. co przy 6,5 mb ramy daje 97,5 zł + taśma rozprężna 15/4 - 5 zł za mb, co daje 22,5 zł, + 85 zł podpory z kotwami, razem 205 zł. Montaż za 15zł wykonują najtańsze firmy. Znam taką, co robi i po 12, ale znajomy z niej korzystający nie ukrywa, że to montażysta pracujący w innej firmie i materiały ma za friko, czyli po prostu je kradnie od swojego pracowacy. Z takiej ceny od ekipy nie uzyskam ŻADNEJ gwarancji późniejszej regulacji czy reklamacji, bo to zwyczajnie stawka minimalna niezakładająca ponownego dojazdu do poprawek. Taśma - 15/8 (czyli za 7-8zł mb) i to minimum, bo dokładność murowania elewacji nawet klinkierowej pozostawia wiele do życzenia. Jak dla mnie czas na zrobienie bruzdy wraz z odpyleniem tej powierzchni jest podbny temu, który trzeba poświęcić na wstepny montaż innych podpór. Oj Panowie - proponuję więcej czasu spędzać na budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.10.2011 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 ...Finalnie doszedłem do wniosku: szacun dla Jareko, że się w tym "lubi" bawić.... Oj Fin, nie za bardzo lubię ale w mej ocenie jest to jedyny sposób montażu gdzie spokojnie mogę dać kklientowi gwarancję na wykonaną pracę na 10 lat a nie na rok - jak to czynią inni Ale do meritum Powrót Krzysztofa znów sieje zamęt i szerzy głupoty byleby tylko udowodnić,że wymyślił system tani łatwy i przyjemny dla każdego Promując to swoje rozwiązanie popełnia przy tym tyle błedów że aż żal d... ściska - nie jest prawdą, że okno podpiera się po całej szerokości. Podpiera się zgodnie z zasadami sztuki opisanymi w każdej instrukcji opracowanej przez producentów okien, ITB czy Rosenheim, czyli punktowo pod okien w założonych odległościach od naroży jak i każdego pionowego słupka ORAZ pozostawia się kliny po przekątnej okna - nie jest prawdą, że folia w płynie nadaje się do zastosowania identycznego jak folie paroszczelne w przypadku przegród gdzie jeden z materiałów pracuje i zmienia swoje wymiary pod różnymi wpływami np. temperatury - nie jest prawdą, że można podeprzeć okno tylko w dwu punktach - tak jak w sysyemie AD, gdyż takie podparcie daje gwarancji wygięcia się okna pod wpływem własnego ciężaru - nie jest prawdą, że mur przy oknie ma taką samą temperaturę jak ten sam mur wewnątrz pomieszczenia - przeczy choćby temu założeniu do obliczeń przyjmowanych przez Krzysztofa, przebiegi izoterm w murze. - nie jest prawdą, że okno "ciągnie" bezpośrednio z muru temperaturę, gdyż nikt o zdrowych zmysłach nie wstawia już okien jak kiedyś - wraz z murowaniem ścian, dociskając np. pustaki do ościeżnicy beż żadnego uszczelnienia i zarazem izolacji termicznej tego miejsca - nie jest prawdą, że kotwa JB-D połączona jest ze wzmocnieniem stalowym okna z PVC za pomocą śruby M8 dalszych głupot nie zapamiętałem, za dużo ich tu Krzysztof napisał by je wszystkie wypunktować do innych zainteresowanych montażem w warstwie ocieplenia W mej ocenie o wiele lepszym rozwiązaniem jest obłożenie otworów okiennych dokładnie zabezpieczoną kantówką niż wysuwaniem pustaków czy innych materiałów z których wykonana jest ściana w warstwę ocieplenia. Wykonałem kilka takich montaży. Mniej pracochłonne dla montażysty gdyż po stronie Inwestora leżało przygotowanie otworu i on się z tym bawił, nie ja. Jest to jedna z dróg zastąpienia kosztu kotew JB-D czy Fentech-u ale czy lepsza i faktycznie tańsza - nie wiem, nie liczyłem tego i tak naprawdę mnie to nie interesowało Podobnie nie jestem do końca przekonany czy "zysk" da nam wysunięcie materiału konstrukcyjnego ściany w warstwę ocieplenia tak by okno było dalej montowane w licu takiego "występu" z ściany. Obawiam się, że realnie daje to mniej korzyści jak wysunięcie okna poza normalną ścianę o 20-30 mm. Nie chce mi się i nie mam czasu by to liczyć ale na czuja sądzę, że to gra nie warta świeczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.10.2011 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Ja mam swoje zdanie w obu tych sprawach, czyli co do ilości ciepła przepływającego przez kotwę stalową jak i przydatności Pańskiego systemu na budowie, co nie znaczy, że będę nadal wdawał się w bezsensowne polemiki na forum w sprawie rzekomego przekazywania ciepła przez mur na okno za pośrednictwem kotwy z pominięciem pianki PU zupełnie jakby przepływ ciepła przez przegrodę odbywał się równolegle do jej płaszczyzny. Test, najprostsza droga ucieczki ciepła, jest droga po stali, gdzie współczynnik przewodzenia ciepła wynosi 58, a nie przez PUR ze współczynnikiem 0,03. Tam też ciepło uchodzi, ale 1933x wolniej, więc nie ma tego co liczyć. Konsola i kotwa metalowa, jest typowym mostkiem termicznym, który łączy coraz bardziej ocieplony mur nośny, z ramą okienną, która jest stroną zewnętrzną wystawiona na temperatury minusowe. Tym bardziej, że w ramie okiennej jest kształtownik stalowy, który to ciepło rozprowadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.10.2011 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Powrót Krzysztofa znów sieje zamęt i szerzy głupoty byleby tylko udowodnić,że wymyślił system tani łatwy i przyjemny dla każdego Promując to swoje rozwiązanie popełnia przy tym tyle błedów że aż żal d... ściska - nie jest prawdą, że kotwa JB-D połączona jest ze wzmocnieniem stalowym okna z PVC za pomocą śruby M8 dalszych głupot nie zapamiętałem, za dużo ich tu Krzysztof napisał by je wszystkie wypunktować Jareko, kotwa boczna JB-D jest połączona ze wzmocnieniem stalowym okna PVC, dwoma małymi wkrętami fi 4 mm, ale że to się odbywa przez blachę o powierzchni 1200 mm2 i przez ściankę PVC grubości 3 mm, więc pochłanianie tego ciepła jest cztery razy większe niż przepływ jego po śrubie M8. Takie to jest Twoje punktowanie. Przy coraz cieplejszych oknach i murach, każde zastosowanie stali w ich połączeniu, zawsze będzie mostkiem termicznym i będzie dawać straty co roczne. Po za tym, system JB-D nie ma i nie będzie mieć Aprobaty Technicznej, Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie, jako system generujący straty energii pierwotnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.10.2011 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 chłopie - zrozum wreszcie. To jest miejsce gdzie wałkowany jest temat "montaż w warstwie ocieplenia" a nie folwark reklamowy gdzie byle głupotę pisać można Cienki Bolek jesteś w temacie okiennym i dobrze by było byś z wyjątkową uwagą przeczytał wszystkie wypowiedzi kolego Testa (T12345T) może czegoś się nauczysz - choć wątpię, bo odporny jesteś na wiedzę jak mało kto. O wypowiedziach bwojtka czy innych znających się na rzeczy nie wspomnę Chrzanię te twoje wyliczanki z sufitu tylko... szkoda innych, którzy twe głupoty tu wypisywane biorą za pewnik Dostałeś już kilka ostrzeżeń od redakcji forum ale jak widzę masz to w d... a szkoda, wielka szkoda, bo temat jest ciekawy i trudny a zaśmiecony twym źle pojetym marketingiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbig11 29.10.2011 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Jareko, kotwa boczna JB-D jest połączona ze wzmocnieniem stalowym okna PVC, dwoma małymi wkrętami fi 4 mm, ale że to się odbywa przez blachę o powierzchni 1200 mm2 i przez ściankę PVC grubości 3 mm, więc pochłanianie tego ciepła jest cztery razy większe niż przepływ jego po śrubie M8. Takie to jest Twoje punktowanie. Przy coraz cieplejszych oknach i murach, każde zastosowanie stali w ich połączeniu, zawsze będzie mostkiem termicznym i będzie dawać straty co roczne. Po za tym, system JB-D nie ma i nie będzie mieć Aprobaty Technicznej, Instytutu Techniki Budowlanej w Warszawie, jako system generujący straty energii pierwotnej. krzysztof, jeżeli to co napisałeś,tzn.że JB-D nie ma Aprobaty Technicznej ITB to jest to BOMBA.Która Ciebie pewnie wykluczy z forum,a nam daje dużo do myślenia.Ktoś lansując system JB-D wpuszcza Nas w kanał.Jareko sądząc z twoich wypowiedzi TY mocno siedzisz w JB-D,dlatego sądzę,że nie pozostawisz tego bez wyjaśnień mimo,że kszysztofa już pewnie nie usłyszymy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.10.2011 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 (edytowane) ....Ktoś lansując system JB-D wpuszcza Nas w kanał.....Jareko sądząc z twoich wypowiedzi TY mocno siedzisz w JB-D....oczywiście, zapewne za chwile napiszesz, że jestem albo pracownikiem SFS albo dostaję od nich wynagrodzenie za promowanie tego systemu System JB-D został opracowany w Niemczech, ma pozytywną rekomendację instytutu w Rosenheim ( o ile wiesz co to za instytut i czym się zajmuje) do montaży w warstwie ocieplenia. O ile wiem ma europejski znak CE i tym samym nie musi mieć AT ITB. Masz czas - poszperaj sobie na stronie http://www.ift-rosenheim.com Masz więc swoją BOMBĘ a ja dodatkowe źródło dochodów płatne albo z SFS a może i nawet z instytuty Rosenheim Edytowane 29 Października 2011 przez jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 29.10.2011 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 (edytowane) ... jeżeli to co napisałeś,tzn.że JB-D nie ma Aprobaty Technicznej ITB to jest to BOMBA... Według mnie co najwyżej niewybuch, żeby nie powiedzieć niewypał. Uważasz, że w wypadku tego typu wyrobów istnieje wymóg posiadania AT? Wyrób pochodzi ze Szwajcarii:-), która nie jest członkiem UE Nie może być znakowany oznakowaniem CE ponieważ, dla tego typy wyrobów budowlanych nie została ustanowiona jeszcze norma europejska EN:-). Z tego co wiem, to nawet mandatu nie ma:-). Ale ciekawie dyskutujecie, podoba mi się Edytowane 29 Października 2011 przez T12345T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 29.10.2011 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 (edytowane) Rozpętała się wojna o wyższość jednego systemu nad drugim. Dla mnie zarówno system JB-D jak i AD ma swoje plusy i minusy. Przeliczanie na PLN-y strat, naciąganie wyników itp. Każdy tu ma rację, a druga strona to debile!!! Zupełnie jak w innych wątkach o PCi, solarach, WM, jak już ktoś wydał kasę to uważa, że tylko on ma rację i zaczyna się pyskówka (zaraz przypomina mi się TB:sick:, chociaż czasem się z nim zgadzam). Mnie INWESTORA interesuje, żeby wybrać rozwiązanie najlepsze, a z drugiej strony nie przepłacić. Chciałbym wiedzieć jak powinie wyglądać poprawny montaż i rozwiać wątpliwości co do niektórych rozwiązań. Nie zamierzam sam montować okien (jak kogoś stać na konia to trzeba też mieć na bat) nawet z tego błahego powodu, że zależy mi na gwarancji. Nie chciałbym, żeby montaż skończył się tak:http://oknotest.pl/1/news/artykuly/cieply-montaz-zimne-wykonanie.phphttp://oknotest.pl/1/news/artykuly/hymn-na-czesc-partaczy.phphttp://oknotest.pl/1/bledy_montazu_okien_pcv/Montaz-okien-bez-klockow-podporowych-kotew-progowy.phphttp://oknotest.pl/1/news/artykuly/montaz-okien-krotki-film-o-zabijaniu-okien-czesc-I.php Jak za coś płacę, to chcę, żeby tyło to wykonane poprawnie.Nikt się nie chce wypowiedzieć na temat "ciepłego parapetu", listew przyokiennych, a moim zdaniem to dobra alternatywa.http://oknotest.pl/1/news/artykuly/illbruck_proste_rozwiazanie_trudnego_problemu.php Pozdrawiam Edytowane 29 Października 2011 przez Maron79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 29.10.2011 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Nikt się nie chce wypowiedzieć na temat "ciepłego parapetu", listew przyokiennych, a moim zdaniem to dobra alternatywa. Maron, to jest dobra alternatywa! Tyle mogę powiedzieć od razu. Jeśli miałbym wypowiadać się co do szczegółowych rozwiązań, albo zaplanować taki montaż, to bez projektu, obejrzenia placu budowy i długiej z Tobą rozmowy ani rusz. Tak jest zdrowiej dla Twojego domu. Na szybko i bez rozeznania, to Ci odpowiedzą w każdym punkcie sprzedaży okien, tam jest pełno profesjonalistów i znawców tematu. Ja jestem amatorem - pasjonatem, co najwyżej:-) Dla mnie montaż bez wad. To dobry plan na montaż, czy będzie "bez wad", to się okaże w trakcie. Jest tu do rozwiązania pewien drobiazg, a może i dwa:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.10.2011 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 jeśli "listwy przyokienne" to listwy dylatacyjne - polecam je od dawnaciepły parapet - też super rozwiązanie choć dla miłośników ceny - zapewne także za drogie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.10.2011 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 wiesz Arturo, dla średniego domku to minimum 500 zeta a można to samo osiągnąć dwoma maksimum trzema opakowaniami piany za maksimum 40 zeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 29.10.2011 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 To co trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę,żeby było dobrze ? Arturo, chętnie powiem Tobie jak ja bym to widział, ale pisać? Co to to nie:-). Mam tego za dużo na co dzień. Czy mógłbyś do mnie przedzwonić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 29.10.2011 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Jasne,tel na PW ? czy gdzieś znajdę ? http://oknotest.pl/kontakt.php Nawet zaraz:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.