malux20 11.11.2011 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 (edytowane) no ale przy konsolach to żeby podpory dolne dobrze zamocować to klinkier wręcz to uniemożliwia.no dobra - oprócz tego że u siebie zamontowałem na konsolach okna , to rocznie własnymi rękoma wstawiam okna w kilkudziesięciu domach w systemie na konsolach to mam zaliczone z 20 domów.ja w przyszłym tygodniu wstawiam chałupę w klinkierze z 32 oknami i toczę wojenki z kierownikiem budowy.klientom zaproponowałem albo montaż w systemie za kilkanaście tysięcy albo tańszy sposób sprawdzony tradycyjnie - podcięcie okna podparetowe opieram na parapecie zewnętrznym podcięcie wewnętrzne na drewnianym parapecie - który z kolei będzie podparty na stałe klinami .dodatkowo wymusiłem żeby w warstwie ocieplenia przemurować pod słupkami isomurami -tak żeby nie dotykały klinkierów. kierownik budowy właścielom zaproponował rozwiązanie problemu- cofamy okna w ścianę nośną[klinkier wymurowany]jeszcze inne szalone pomysły miał- kotwy ze stali z blachy 3,5 mm -ja mu to kazałem je tak powyginać żeby nie tworzyły dżwigni.w przyszłym tygodniu zdAM wam relację na palcach jednej ręki miałem sytuację gdzie klnkierowcy kazali zamontować okna przed nimi na konsolach.mają więcej myślenia z rozstawem klinkieru. ja u siebie konsole zamontowałem głownie ze względu na ilość światła ale nie ukrywam że będę chałupę grzał pom. powietrzną i dlatego walcze o każdy kilowat ciepła.- i wtedy jak jareko kiedyś powiedział warto przemyśleć konsolę choć nie podzielam wszystkich opini jareko- ale akurat to że lepiej dodać jedną konsolę za dużo niż na styk to jest logiczne.koszty konsol są takie jakie są - może was zbulwersuję -ale temat konsol folii taśm to trzeba z klientem trzeba przegadać na zasadzie nauk przemałużeńskich - muszą mieć świadomość na co się decydują. ciągle uważam że godnym przemyślenia jest sposób że warstwy z pustaka pod oknami są wysunięte z 4-5 cm. a najlepiej zastosować technologię jednowarstwową plus z 10 cm ocieplenia.i tradycyjny montaż do tego Edytowane 11 Listopada 2011 przez malux20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 11.11.2011 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2011 Okna zamontowane; tym Panom, którzy znaleźli chwile i przerwali bicie piany bardzo dziękuję za cenne rady. Jako podpory użyłem kotwy Knelsen http://alibaba.nazwa.pl/rrr/okna/IMG_5019.JPG Wyszło przede wszystkim solidnie - okna są ciężkie (szyby P4 i ciężkie okucia)pod balkonami poszerzenia (chyba tak sie to nazywa) oparte również na kotwach. http://alibaba.nazwa.pl/rrr/okna/IMG_5020.JPG Natomiast boki oraz góra okien trzymane są zwykłymi kotwami blaszanymi (w scianie 3W nie dało się zastosować tych droższych - brak możliwości regulacji). Całość zafoliowana dookoła chyba zgodnie ze sztuką http://alibaba.nazwa.pl/rrr/okna/IMG_5018.JPG i juz nie przeszkadzam. Nawet jak mi te 50W ucieknie - trudno. Jest czysto, prosto i szczelnie. pozdrawiam wszystkich Panów Fachowców. Sz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 12.11.2011 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 (edytowane) Moje ostatnie doświadczenie ze ścianą 3W (wykończenie klinkier)- okna zamówione na podstawie otworów w ściane nośnej (z podowodu czasu, itp)- montaż po ścianie zewnętrznej - mniejsza lub większa porażka (w zależności od oczekiwań można powiedzieć też, że sukces, bo wszystko się "udało").Po pierwsze włożenie okien na konsolach nie było łatwe (obowiązkowo nie powinno być warstwy cegieł pod parapetem zewnętrznym). Po drugie - murarz zrobił węgarki boczne tak jak mu wychodziło, mniej więcej równo, ale finalnie jedno okno chowało się o 1-2cm, inne o 5. Po trzecie - poziomy - tragedia. Tzn nie było wyjścia, bo trzeba się było trzymać poziomów wykońcoznej ściany, ale okazało się, że miejscami nadproże było nad otworem otworu głównego - skucie nadproza, by okno zachodziło za cegłę to najmniejszy problem - finalnie balkon był za krótki i zamiast być idealnie schowany w podłogę, byl wyciągnięty do góry. Także.. jak juz - to pomiary obowiązkowo po ścianie zewnętrznej, a jak nie - to okna przed ścianą, z mojej strony chciałbym by było wcześniej ocieplenie. Odpukać - mam wyrozumialych klientów, ale ostatnio koleżanka przysłała mi zdjęcie - wykusz łączony na słupkach - na dole specjalne podcięcia do parapetu, spasowanie dolne i boczne perfekt, na górze się nie zgrywa się pion łączenia o niecały 1cm.. Drobiazgowy Klient wini pomiar, bo wg niego należało odpowiednio "krzywo" zamówić okna.. Chore.. Dlatego.. jak mam wybór - najpierw okna, potem ściana.. Edytowane 12 Listopada 2011 przez finlandia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 12.11.2011 18:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 To wygląda na to ze ja miałem doczynienia z artystami co widać w moich zdjęciach z montaży. Fin-przy takim montażu mierzy się okna konkretnie do otworu. Wysokość to nie problem. Gorzej z szerokością. I o wiele gorzej będą wyglądać okna równie wystajace spod klinkieru niż nawet brak ich poziomu względem siebie gdyż ten oszuka nasze oczy fugą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 12.11.2011 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2011 k...a szkoda nie umie wkleić zdjęć ja w pażdzierniku wstawiałem okna na południu francji na balkonie o wysokości 3,6 m mur ucieka od ramy o 16 cm- przyjechał klient francuz popatrzył i stwierdził że ten dystans uzupełnią zaprawą fakt że popatrzył sobie 2,5 metrową łatę słowika - i luz dosłownie.cieszył się jak dziecko z 6 hs na basenie. praktycznie ja przez 15 lat to miałem z 5 budów perfekcyjnie przygotowanych aha u żabojadów to nie był klinkier tylko kamień . najlepszy jest parapet -jeden odlew betonowy jako wewn i zewn -jakiś perlitobeton chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 13.11.2011 18:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2011 podeślij fotki to ci wstawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 14.11.2011 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2011 Czy ktoś ma jakieś uwagi do moich obliczeń : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190122-Ile-ciep%C5%82a-tracimy-przez-kotwy-monta%C5%BCowe&p=5001356&viewfull=1#post5001356 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 15.11.2011 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Okna zamontowane; Całość zafoliowana dookoła chyba zgodnie ze sztuką http://alibaba.nazwa.pl/rrr/okna/IMG_5018.JPG Sz Zastanawiam się, czy prawidłowo przyklejona jest taśma zewnętrzna. Parapet powinien chyba być posunięty pod okno, a z taśmą przyklejoną do boku ramy to chyba niewykonalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 15.11.2011 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Tego nie widac na zdjęciu, ale wydaje mi się, ze miejsce na parapet zewnętrzny będzie. Taśmy są przyklejane od spodu do listwy parapetowej (chyba tak sie to nazywa) http://www.alibaba.nazwa.pl/rrr/okno3.jpghttp://www.alibaba.nazwa.pl/rrr/okno4.jpg Ale dzieki za info - większy problem bedzie w srodku budynku. Tam parapet ma wejść na 3-5 cm w mur - przecinać te taśmy? odkleić i przyklejać do parapetu? Fachowcy juz poszli... http://www.alibaba.nazwa.pl/rrr/okno1.jpghttp://www.alibaba.nazwa.pl/rrr/okno2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 15.11.2011 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Będzie problem. Dziś parapety wpuszcza się 10-20 mm w mur i nie ma wtedy problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_FIX_ 15.11.2011 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2011 Temat Krzysztofa i jego wynalazku został przeniesiony do innego wątku i proponuję by tak pozostało... Natomiast w temacie wiodącym tego wątku chciałbym spytać kolegów z branży o doradzaną kolejność prac w ścianie 3 warstwowej. Otóż ja zawsze byłem zwolennikiem kolejności: ściana nośna, okna, ocieplenie + ściana osłonowa. ....... Dokładnie z takimi sytuacjami ja się spotykałem - i mi to odpowiadało. Wtedy jest pewne, że okna są dobrze zamontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 16.11.2011 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 Będzie problem. Dziś parapety wpuszcza się 10-20 mm w mur i nie ma wtedy problemów. To znaczy, że taśmy są OK tylko parapet ma wejść płycej w ścianę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 16.11.2011 06:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 W tynk a nie w ścianę. Przeważnie parapet jest 2-4 cm szerszy od okna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 16.11.2011 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2011 To wygląda na to ze ja miałem doczynienia z artystami co widać w moich zdjęciach z montaży. Fin-przy takim montażu mierzy się okna konkretnie do otworu. Wysokość to nie problem. Gorzej z szerokością. I o wiele gorzej będą wyglądać okna równie wystajace spod klinkieru niż nawet brak ich poziomu względem siebie gdyż ten oszuka nasze oczy fugą Ostatnio sie spiesze i pisze nie dosc zrozumiale;) Własnie wysokosc jest problemem - okno mialem zamowione do wysokosci otworu 230cm od gotowej posadzki. Sciana licowa wyszla na 232cm + wpuszczenie okna za cegłę, więc prawidłowo powinienem uwzględniać okno do otworu ok 235cm! Tak wygląda u nas rzeczywistość budowlana.. Widze ze "wyszedl" problem z tasmami i parapetami - faktycznie:) ciekawe ile jeszcze takich kwiatkow sie pojawi, bo o tym przy teorii sie nie mysli. Moj "pomysl" na obejscie tego tematu to - wycięcie foli, wykucie otworu by parapet wpuścić w ścianę (nie tylko w tynk) i zamontowanie parapetu przy użyciu taśm, któe by uzupełniły wykutą wnękę.. tylko znow.. pojawia sie problem rownego podloza do naklejania folii.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitter 17.11.2011 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Co do taśm to może jednak darować sobie te wewnętrzne. Z zewnątrz i owszem doszczelnią przed wiatrem i wilgocią ale wewnątrz dyskusyjne. Jareko tam mnie dręczy jeszcze jeden problem. Jak przyklejasz ten opaski styropianowe i dajesz taśmę rozprężną nie od czoła ale z boku ościeży to w jaki sposób mocujesz styropian bo podobno ta taśma się szybko rozpręża. Skoro masz na to sposób to czy nie da się jednak przykleić tej taśmy pod węgarek a nie do tych opasek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 17.11.2011 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 opaski kleję na pianę do styropianu - mak 10 minut i już nic opaski nie ruszy, a taśma nawet w upalny i słoneczny dzień zanim zacznie działać duża siła na opaskę potrzebuje więcej czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szkaradzio 17.11.2011 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Chciałbym zadać jeszcze jedno pytanie. Tynkarz chciał obrobic okna zachodząc tynkiem ok 1 cm na rame okienną. Kupiłem specjalne listwy plastikowe do wykonania takiego tynku, niemniej inspektor budowy stwierdził, że korzystniej jest okleić okno paskiem 2cm styropianu. Jak to powinno być obrobione? Tynk na ścianie zewnętrznej będzie wapienno cementowy. Z góry dziękuję. Sz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 17.11.2011 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Jeżeli mówisz o obróbce od zewnątrz to oczywiście lepszy będzie styropian. I to nie zachodzenie 1cm (stanowczo jest to błąd) ale minimum do połowy szerokości ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maron79 17.11.2011 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Co do taśm to może jednak darować sobie te wewnętrzne. Z zewnątrz i owszem doszczelnią przed wiatrem i wilgocią ale wewnątrz dyskusyjne. Moim zdaniem właśnie ważniejsze są te taśmy wewnętrzne, bo one są paroszczelne, a zewnętrzne są paroprzepuszczalne. Może wypowiedzą się fachowcy:yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 17.11.2011 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2011 Moim zdaniem właśnie ważniejsze są te taśmy wewnętrzne, bo one są paroszczelne, a zewnętrzne są paroprzepuszczalne. Może wypowiedzą się fachowcy:yes: IMHO masz rację. Z drobnym zastrzeżeniem, że to nie muszą być taśmy tylko cokolwiek, co spełni rolę warstwy "paroszczelnej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.