Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

KRAWEDZIAK 80X60 SOSNA 5,31zł/mb brutto + plaskowniki i katowniki metalowe 30zl na okno więc duuuuzo taniej niz inne systemy.

 

 

Musisz uwzglednic koszty przytwierdzenia do sciany opisanej konstrukcji .Biorąc pod uwagę robociznę i koszt elementów łaczacych kraweziaki ze ścianą jest to znacznie droższe niż sie wydaje. Krawędziak należy przytwierdzić do ściany wkrętem ( dyblem, śrubą ) , mocowanym prostopadle do płaszczyzny ściany. Przy ścianie np z porotermu musisz zastosować kotwy chemiczne . Jeżeli okna są bardzo ciężkie to trzeba przewierecać ściane na wylot . Reasumując musisz dobrze skarkulować ile to finanie będzie kosztowało. Ale jak masz czas i wykonasz to samodzielnie to pewenie wyjdzie taniej niż inne gotowe systemy.

Od zewnatrz najrozsądniej bedzie zastosować taśmę rozprężną.

 

Chyba nie przyjzales sie zalaczonemu obrazku, krawedziak jest przytwierzony do siany za pomoca katownikow i plaskownikow, Krawedziaka nie nalezy przytwierdzac bezposrednio bo poniewaz jest za blisko winkla( no chyba ze w zelbecie). Przez plaskownik polaczony z krawedziakiem i przytwierdzony w srodku przekroju sciany, przenosi sily poziome. Natomiast sily prostopadle sa przenoszone przez katowniki przytwierdzone do krawedziaka a kolki rozporowe jak najdalej od winkla. Zalety takiegoz rozwiązania: szczelnosc połączenia okna z murem nalata, obwodowy rozklad sil na mur, mocne polaczenie, napewno duzo wytrzymalsze niz gotowe systemy oprate na samych kotwach stalowych (poniewaz sily rozkladaja sie na wszystkie katowniki i plaskowniki rownomiernie). A co do montazu mozna montowac samemu bez problemu O.

Edytowane przez WVIP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

 

.. krawedziak jest przytwierzony do siany za pomoca katownikow i plaskownikow, Krawedziaka nie nalezy przytwierdzac bezposrednio bo poniewaz jest za blisko winkla( no chyba ze w zelbecie).

 

Akurat z płaskowników bym zrezygnował, a dyble, kołki dobrał odpowiednio do materiału muru (mocowane pod kątem). Jedynie dla dolnej podpory możnaby zastosowac dodatkowy kątownik, jeśli okno ciężkie a pustak ceramiczny, ale to też da się wyliczyć.

Tak czy inaczej zgadzam się, że jest to bardzo dobre rozwiązanie dla mocowania w warstwie ocieplenia. I nie nowe wcale, bo stosowane od lat w budownictwie pasywnym. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc zrozpaczonej;-)

Nie wiem czy chcą mi wodę zrobić wodę w głowie czy tak jest OK.

Chodzi mi o I3, wykonawca twierdzi że:

- od środka folia paroszczelna

- później piana poliuretanowa dookoła okna

- taśma rozprężna od zewnętrznej strony okna zasłaniająca piankę poliuretanową.

Czy tak może być czy na zewnątrz musi być folia paroszczelna?

Będę wdzięczna za info.

 

Ania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc zrozpaczonej;-)

Nie wiem czy chcą mi wodę zrobić wodę w głowie czy tak jest OK.

Chodzi mi o I3, wykonawca twierdzi że:

- od środka folia paroszczelna

- później piana poliuretanowa dookoła okna

- taśma rozprężna od zewnętrznej strony okna zasłaniająca piankę poliuretanową.

Czy tak może być czy na zewnątrz musi być folia paroszczelna?

Będę wdzięczna za info.

 

Ania

tak jak planuje zrobić jest dobrze

możesz spać spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie w wyzwaniach "starorocznych" były badania Twojego systemu w ITB. Czy odbyły sie? Czy system uzyskał aprobatę Instytutu? Pytam z życzliwością... pzdr

Blokno, aprobata ITB będzie, ale bądź uczciwy a nie życzliwy, i zapytaj JB-D czy mają aprobatę na swój system. Jak dotąd to JB-D papierów nie ma i prowadzi sprzedaż na "gębę". A mieć nie będzie, bo wprowadzanie stalowych mostków termicznych bezpośrednio w ramę, nie uzyska żadnej aprobaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mieć nie będzie, bo wprowadzanie stalowych mostków termicznych bezpośrednio w ramę, nie uzyska żadnej aprobaty.

 

I kto tu wzywa do uczciwości:-). Panie Krzysztofie, a od kiedy "mostki termiczne" są przedmiotem badań aprobacyjnych dla takich elementów jak kotwy i łączniki budowlane? Bzdury Pan piszesz i tyle. A co do samego wymogu posiadania papierów dla takich wyrobów budowlanych jak konsole i wsporniki JB-D, to radziłbym zdecydowanie ostrożniej, bo to co Pan pisze moim zdaniem ociera się już o pewną ustawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokno, aprobata ITB będzie, ale bądź uczciwy a nie życzliwy, i zapytaj JB-D czy mają aprobatę na swój system. Jak dotąd to JB-D papierów nie ma i prowadzi sprzedaż na "gębę". A mieć nie będzie, bo wprowadzanie stalowych mostków termicznych bezpośrednio w ramę, nie uzyska żadnej aprobaty.

 

proponuję zostawić konkurencję w spokoju, a mówić o swoim rozwiązaniu. I wcale nie chodzi o formalny dokument pod nazwą Aprobata, ale o wiarygodne badania, na podstawie których producent tego rozwiązania powie: "biorę odpowiedzialność za stosowanie tego systemu w takim to a takim zakresie, w takich, a nie innych warunkach budowlanych". Bez takiego zapewnienia żaden szanujący się montażysta nie sięgnie po jakiekolwiek niesprawdzone, choćby i najlepsze na świecie, rozwiązanie. Dlatego pytałem o to czy są już wyniki badań laboratoryjnych.. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kto tu wzywa do uczciwości:-). A co do samego wymogu posiadania papierów dla takich wyrobów budowlanych jak konsole i wsporniki JB-D, to radziłbym zdecydowanie ostrożniej, bo to co Pan pisze moim zdaniem ociera się już o pewną ustawę.

T12345T, o jaką ustawę chodzi ? Chyba o "Wiem, ale nie powiem". Jeżeli jest papier, to powinien być jawny, a nie tajemniczy. Konsole i kotwy, to nie są zwykłe łączniki, jeżeli łączą ocieplony mur nośny z ramą okienną, a typowe mostki termiczne, których w energooszczędnym budownictwie należy unikać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T12345T, o jaką ustawę chodzi ? Chyba o "Wiem, ale nie powiem".

 

W zależności do kogo kierowany jest Pański przekaz, jako przedsiębiorca może Pan sobie wybrać właściwą:-).

 

Dz.U. z 1993 roku, Nr 47, poz. 211

Dz.U. z 2007 roku, Nr 171, poz. 1206

 

Co do reszty Pańskiego wywodu pozwolę sobie zachować milczenie, bo czego by nie powiedzieć, to i tak Panu wszystko skojarzy się z.... Sensu zatem nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie nowe? po prostu nie chcecie przypisac tego super patentu mojej skromnej osobie...

WVIP, nie będzie to patent, ale wzór użytkowy, i musisz to zgłosić w Urzędzie Patentowym. Z płaskowników i kątowników zrezygnowałbym, bo to mostki termiczne. Dasz większą kantówkę 12cm x 6cm i dyble co 0,5m, to one i tarcie jej o mur, przeniosą ciężar okna. Gorzej z wycięciem kształtu kantówki w ociepleniu. Ci co robią ocieplenie, powinni wcześniej zrobić Twoje obramowanie, tak aby dwa razy nie wchodzić na rusztowanie. Będzie pracochłonnie, ale ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Może ktoś zechce mi doradzić przed montażem okien. Otóż mam przygotowane uchwyty do montażu jak na orientacyjnym rysunku (proporcje na rys. nie zawsze zachowane ale wymiary ok):

Kszhu.int, jeden taki kątownik, o szerokości 8cm, przeniesie moc cieplną równą 7 Watów, i wygeneruje stratę 35 kWh w sezonie grzewczym. Żadna kieszeń tego nie wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, wysuwanie okien przy montażu do warstwy ocieplenia okazało się w przypadku mojego domu zbyt kosztowne. Zamontuję je więc w warstwie muru i wysunę tak daleko jak na to pozwoli konstrukcja okien.

Zastanawiam się tylko czy w takim przypadku zmieniają się wymagania związane z warstwami zewnętrzną i wewnętrzną?

Taki jest mój plan:

Od zewnątrz: membrana paroprzepuszczalna Illbruck z włókniny polipropylenowej umożliwiającej dyfuzję pary wodnej, która jest pokryta obustronnie warstwą butylu. Używana jest jako uszczelnienie pomiędzy ościeżnicami okiennymi i elementami złączy na zewnątrz budynku.

Od wewnątrz, membrana paroszczelna Illbruck składa się z folii aluminiowej wzmocnionej włókniną - do mocowania do ścian za pomocą taśmy butylowej, do ościeżnic za pomocą taśmy samoprzylepnej.

 

Czy takie rozwiązanie będzie OK, czy raczej to zbędny wydatek?

 

Druga sprawa to parapety zewnętrze:

jak czytam dyskusje na forum to mam wrażenie, że też nie wolno zaniedbac ich odpowiedniego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego takie uchwyty? Ponieważ zeszłej zimy widziałem na kamerze termowizyjnej jak ładnie "świecą" uchwyty/kotwy (różnica 2-4stC) do tzw. ciepłego montażu w ociepleniu; poza tym nie wyglądały jak dla mnie pewnie, zwłaszcza do okien o powierzchni 4-6m2.

Kszhu.int, piszesz jednoznacznie, że widziałeś zeszłej zimy w kamerze termowizyjnej, świecenie stalowych konsol i kotw do tzw. ciepłego montażu w ociepleniu, i osadzasz swoje okna na kątownikach stalowych jeszcze grubszych, to musisz się liczyć z jeszcze większymi stratami ciepła. Tamte systemy osadzenia okien w warstwie ocieplenia, są wykonane z blachy o grubości 2,5mm, a jedna taka kotwa przekazuje moc około 1,5 Wata i daje podwyższenie temperatury 2-4stC, jak sam piszesz. Twój kątownik to blacha 6mm i moc 7 Watów. Jeżeli chcesz żeby było cieplej, musisz zrezygnować ze stali, bo są to mostki termiczne. Sam to widziałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 100% zgadzam się z tym, że metal przewodzi idealnie ciepło i dlatego też chcę go jak najbardziej odizolować od zewnątrz i nie wprowadzać bezpośrednio do wewnątrz. Ciekawie byłoby zobaczyć przebiegi linii izoterm z programu SAT.

Kszhu.int, ten mniejszy mostek termiczny ma moc 2,6 Wata - jeden, i na nim będzie się opierać bezpośrednio rama okienna. Osłonięcie mostka termicznego niewiele daje. Zobacz drugie zdjęcie, jak mostek termiczny spycha izotermy w zewnętrzną część ramy, podwyższa jej temperaturę o 2-4st C i generuje stratę przez ramę, a nie przez dobre ocieplenie muru. Zamiast kątowników użyj zwykłych krawędziaków 8 x 8cm przymocuj dyblami co 40cm i osadź okna, tylko odsuń je od ściany nośnej o 2cm, aby rama nie przejmowała ciepła dotykowo z muru nośnego. Pamiętaj też o luzie bocznym 2cm na stronę, bo rama się wydłuża na słońcu. Cały ciężar okna przejmą dyble i tarcie dolnego krawędziaka o mur. Na obwodzie ramy co 70cm, możesz wkręcić wkręty przez krawędziak do ramy, tylko płytko i w

zewnętrzną część ramy. Pamiętaj o większych otworach w krawędziaku, aby wkręty go nie rozsadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...