Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

A jak do tych izoterm dolozymy styro na ta sciane tak z 20 cm to jak to bedzie przebiegac ??

 

pozdrawiam

 

Nie ma to znaczenia jaka grubosc styropianu bedzie i tak beda straty po prostu troche mniejsze ale beda, pod cieplym parapetem bloczki beda zimne bo nie bedzie mozliwosci ich ogrzania przez powietrze wewnatrz, zamiast tego wysunietego bloczka przeciez mozna zastosowac krawedziak drewniany tak jak to opisalem wyzej a najlepiej po calym obwodzie ,drewno to slaby przewodnik i odrazu uszczelni polaczenie framugi ogna z murem. A ze jest to odpowiedni material do tego typu konstrukcji nie ma watpliwosci poniewaz takze z drewna produkuje sie ramy okienne. Chodzi o to by poza lico muru wystawalo samo okno i jak najmniej elementow konstrukcyjnych dobrze przewodzacych takich jak metal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czytam, czytam i nie widzę jednego - CEL tych wszystkich kombinacji!

Po co to wszystko? - aby wyeliminować mostki...

Po co eliminować? - by zmniejszyć koszty ogrzewania...

O ile rocznie? Po dokładnych obliczeniach nawet metalowych kotw wkręconych śrubkami w ramę będzie to 100zł? - nieistotne czy 1000zł? - już warto rozważyć np. niepewne drewno czy inne nierozpoznane cuda - może warto przykleić do ściany szkło piankowe a do tego ramę (kleje się znajdą)?

 

No widzisz, nie widzisz, a ja widze :). Juz dzis w niektorych przypadkch montaz w warstwie ocieplenia jest oplacalny, a co bedzie jak 1 kwh z pradu bedzie po 1 zl ??

 

Dolozenie kilku cm ocieplenia na calym domu moze dac podobny efekt jak poprawienie U okien o 10%, jest tu o co walczyc choc nie zawsze to sie szybko zwroci.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna bzdura

 

"Załuzmy ze pod ociepleniem na powierzchni muru mamy 15 stopni a oddalajac sie od lica muru temperatura spada, wiec wysunieta konstukcja bedzie w jeszcze nizszej temperaturze i przez nia bedzie uciekalo cieplo."

 

Przez wysuniete okno - wysuniete w strefe izolacji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna bzdura

 

"Załuzmy ze pod ociepleniem na powierzchni muru mamy 15 stopni a oddalajac sie od lica muru temperatura spada, wiec wysunieta konstukcja bedzie w jeszcze nizszej temperaturze i przez nia bedzie uciekalo cieplo."

 

Przez wysuniete okno - wysuniete w strefe izolacji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

Chodzilo o wysuniete bloczki na ktorych ma stac okno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ale nie wkręcaj ich w ramę, bo tworzą mostki."

Tia - najlepiej kotwy kleic na gume arabska.

Kotwy sa w ramach zapinane a nie wkrecane.

takich bzdetow o mocowaniu kotwami jakie sie tu pojawiaja to od 26 lat nie widzialem

Pchelek, widzę, że się nie orientujesz. W systemach stalowych JB-D i Fentech osadzenia okien w warstwie ocieplenia, kotwy boczne wymagają przewiercenia ramy w miejscu kształtownika stalowego, i ich przykręcenia, co już to stanowi mostek termiczny, który chcemy uniknąć. Taki montaż jest tutaj popierany, ale czy słusznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mostek termiczny od sruby w plaszczyznie okna - nie badz smieszny

zlikwiduj jeszcze usztywnienia - to tez mostki

Pchelek, jest 12 takich wkręceń bezpośrednio w ramę okna. Elementami stalowymi łączysz ocieplony mur nośny z kształtownikiem stalowym w ramie. Jeżeli to nie jest mostek termiczny to co to jest ? To już lepiej jest zastosować zwykłe blaszane kotwy wpinane. One też przenoszą ciepło do ramy, ale tylko przez swoją powierzchnię, a to jest już 2x mniej strat. Tak są osadzane okna z licem muru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wkręcać nie w stalowe wzmocnienie tylko w pozostałe, te tylko z tworzywa, części ramy? I wkrętem z podkładką z tworzywa przez co nie będzie styku wkręta z uchwytem?

Wtedy te 12 mostków, powodujących nie do końca poznane straty, będą zmniejszone.

Kszhu.int, konstrukcja kotew bocznych systemu JB-D nie daje innej możliwości, niż bezpośrednie wkręcenie jej w pole kształtownika stalowego ramy okiennej. Dlatego jest to zwykły mostek termiczny, którego powinno się unikać. Stal jest przewodnikiem ciepła, a nie opornikiem, więc straty muszą być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, a jak odniesiesz się do tego co napisał IVO. Jak sie ma mocowanie zawiasów i zaczepów w oknie PCW ? Wszak też są one wkręcone wieloma wkrętami do wzmocnienia... ???

 

Pchełku

Ja przykręcam kotwy do ramy wkrętem samowiercącym. Taka kotwa siedzi super solidnie i żaden fachowiec z łapką nie "wypnie" kotwy z plastiku. Takie też zalecenie jest w instrukcjach - zdaje się, że tej z ITB także..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, a jak odniesiesz się do tego co napisał IVO. Jak sie ma mocowanie zawiasów i zaczepów w oknie PCW ? Wszak też są one wkręcone wieloma wkrętami do wzmocnienia... ??? Pchełku

Ja przykręcam kotwy do ramy wkrętem samowiercącym. Taka kotwa siedzi super solidnie i żaden fachowiec z łapką nie "wypnie" kotwy z plastiku. Takie też zalecenie jest w instrukcjach - zdaje się, że tej z ITB także..

Finlandia, jeżeli producent, okien zmuszony jest na takie rozwiązanie, to wcale nie znaczy, że montażyści poza jego wiedzą mogą wkręcać dodatkowe mostki termiczne. Jeżeli producent podaje U-ramy na 1,2 to tam są uwzględnione zawiasy, a nie kotwy montażowe, bo wtedy musiałby podać U-ramy na 1,7. I to jest prawda. W instrukcji montażu okien w systemie JB-D, nie ma takiego zalecenia, bo Firma FSS nie wystąpiła do ITB o aprobatę tego systemu. A kto da dziś aprobatę na mostki termiczne, skoro 9 lipca 2012 roku, a więc już, wchodzi nowa norma budowlana, w której docelowo do 2020 roku, zużycie energii pierwotnej (opałowej) ma spaść do zera. Trzeba patrzeć do przodu a nie do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za niedoprecyzowanie ale mówię o zwykłym kątowniku przymocowanym do ściany i odsuniętym po bokach i od góry od ramy na kilka/kilkanaście mm, od dołu okno stoi na kantówce.

Kszhu.int, dobrze że okno osadzasz na kantówce, wypoziomujesz je podkładkami, ale kotwy boczne zastosuj zwykłe blaszane i wpinane w ramę bez wkręcania. Do muru musisz przykręcić zaraz po załamaniu jej. Taka zwykła kotwa ma moc 0,3 Wata, wycięta z blachy 1,4mm i szerokości 25mm. Jest to 9x mniej niż Twoja kotwa. Jest to rozwiązanie do przyjęcia, dla Twojego nietypowego okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz mieć okna szersze od otworu? Stosujesz jakieś specjalnie poszerzone ramy? Bo przy standardowych nie bardzo wyobrażam sobie obrobienie glifów no i końcowy efekt estetyczny przy oknie szerszym o 35mm na stronę. Obawiam się, że nie da się nawet otworzyć okna do kąta 90 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są fixy - nieotwierane. Oczekuję dwóch efektów - rama z obu stron w ociepleniu na ok 45mm oraz właśnie wizualnie nie podobają mi się szerokie na 8cm "ciężkie" optycznie ramy przy dużej tafli fix-a.

Biorąc pod uwagę, że rama jest znacznie zimniejsza od styropianu lub wełny to szersze okno spowoduje wg mnie gorszy efekt cieplny tej kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...