Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam czy zastanawial się ktos nad takim montażem okna w warstwie ocieplenia? czy to ma sens energetyczny? takie rozwiązanie jest solidne i proste w wykonaniu oraz bardzo szczelne, drewno do wykonania oscieznicy musi byc dobrej jakosci, suche oraz dobrze zainpregnowane oraz zaizolowane...

 

Mam wątpliwości co do tego "zaizolowane". Drewno musi "oddychać".

Czy ta folia mu w tym nie przeszkodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Raczej to niewykonalne, trzeba by było wyginać do wewnątrz - okno jest szersze po ok 35mm/strona od otworu okiennego i oddalone od ściany o ok 20mm - to miejsce na izolację.

Kszhu.int, jest tak jak założyłeś. Wepniesz zgięte kotwy na wymiar i przymocujesz je dyblami do muru, wygięciem na zewnątrz. Pasek styropianu 2cm x 3,5cm przykleisz wcześniej do ramy okiennej, lub muru. Oczywiście kotwy muszą być dłuższe o 2cm od ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wątpliwości budzi jednak cała ta konstrukcja - montowanie kantówki a montaż okna i tak do ściany. Ma to sens tylko jako podstawa ale z boku i z góry?

Kszhu.int, okno opierać się będzie na kantówce. Boki i góra na kotwach wpiętych w ramę i przymocowanych do muru, już bez kantówki. Warstwę ocieplenia musisz oddalić o 2cm od ramy okiennej i podciąć skośnie przy murze. W to miejsce wejdzie piana PUR i zwiąże mur nośny z ramą okienną. Wewnątrz do ramy, na granicy paska styropianowego, przykleisz listwę dylatacyjną z uszczelką i położysz tynk wewnętrzny. Z zewnątrz są dwa rozwiązania w zależności czy jest styropian czy wełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kszhu.int, okno opierać się będzie na kantówce. Boki i góra na kotwach wpiętych w ramę i przymocowanych do muru, już bez kantówki. Warstwę ocieplenia musisz oddalić o 2cm od ramy okiennej i podciąć skośnie przy murze. W to miejsce wejdzie piana PUR i zwiąże mur nośny z ramą okienną. Wewnątrz do ramy, na granicy paska styropianowego, przykleisz listwę dylatacyjną z uszczelką i położysz tynk wewnętrzny. Z zewnątrz są dwa rozwiązania w zależności czy jest styropian czy wełna.

 

Może jakiś rysunek, bo już się pogubiłem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wydaje mi się, że moje rozwiązanie jest mocniejsze i lepsze izolacyjnie - nie dotykam ramy bezpośrednio niczym (wkręt tylko w PCV i to przez podkładkę izolującą). A że uchwyt pancerny? Te na dole też są takie ale wszystkie głęboko w izolacji; fakt, że mur będzie miał 30cm izolacji a skrajna krawędź uchwytu min "tylko" 22cm (plus grubość zewnętrznego ozdobnika na okno z twardego styro) więc przy zewnętrznej powierzchni 30x6mm nie powinno to być w ogóle mierzalne.

Kszhu.int, mostek termiczny jak sama nazwa wskazuje przenosi ciepło z jednego końca na drugi. Im dokładniej i lepiej go zaizolujesz, tym on więcej ciepła przeniesie bez strat na boki. Stali jako mostki termiczne należy unikać, lub stosować w minimalnych ilościach i z głową. Cały ciężar okna przejmie ciepła i mocna kantówka. Dalsze utrzymanie okna to: kotwy, przykręcone do muru zaraz za zgięciem, piana PUR wiążąca ramę z murem, tynk w listwie dylatacyjnej i węgarek zewnętrzny. Razem tworzą mocne osadzenie okna. Nie ma siły i trąby powietrznej, żeby takie okno wyrwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trop montażu podobny:)

- listwa dylatacyjna, tynk wewnętrzny.

Co na zewnątrz przy styro i jak?

Faktycznie może odręczny nawet rys?

Kszhu.int, kantówkę na dole montujesz na takiej wysokości jak chcesz mieć osadzone okno (około 4cm poniżej dolnego rantu otworu) Na całym obwodzie okna przyklejasz 2cm X 3.5 cm pasek styropianu, i zaraz za nim listwę dylatacyjną z uszczelką. Zapinasz zwykłe wygięte kotwy. Wygięcie powinno być 1mm poniżej paska styropianu. Stawiasz okno, poziomujesz i mocujesz kotwy. Już wewnątrz możesz kłaść tynk. Musi być pasek styropianu, bo później trudno jest oczyścić okno z pianki. Styropian zewnętrzny musi być oddalony o 2cm od ramy okiennej i podcięty skośnie przy murze na wielkość 8 x 8 cm. Tam wejdzie piana PUR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kszhu.int, kantówkę na dole montujesz na takiej wysokości jak chcesz mieć osadzone okno (około 4cm poniżej dolnego rantu otworu) Na całym obwodzie okna przyklejasz 2cm X 3.5 cm pasek styropianu, i zaraz za nim listwę dylatacyjną z uszczelką. Zapinasz zwykłe wygięte kotwy. Wygięcie powinno być 1mm poniżej paska styropianu. Stawiasz okno, poziomujesz i mocujesz kotwy. Już wewnątrz możesz kłaść tynk. Musi być pasek styropianu, bo później trudno jest oczyścić okno z pianki. Styropian zewnętrzny musi być oddalony o 2cm od ramy okiennej i podcięty skośnie przy murze na wielkość 8 x 8 cm. Tam wejdzie piana PUR.

 

Litości, rysunek ! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej tak(?):

EDIT: Listwa dylatacyjna taka jak idzie na zewnątrz, z siatką do tynku czy może tzw. taśma rozprężna? Coś jeszcze wewnątrz? Paroprzepuszczalna? A co z zewnątrz? Czy może nic już nigdzie?

Kszhu.int, tak, dobrze myślisz. Po położeniu piany PUR, musisz z przodu przykleić węgarek, ale z luzem 1cm do ramy, który zajdzie na ramę, na szerokość jaką chcesz.W szczelinę wkleisz taśmę rozprężną. Będzie to ciężko zrobić, ale takie osadzenie okna wybrałeś. Problemem jeszcze będzie parapet zewnętrzny. On zawsze podchodził pod wcięcie w ramie od dołu. Tu ciepłego pomysłu nie mam. A parapet powinien być. Ale ponieważ okno będzie stać na ciepłej kantówce, to parapet możesz podłożyć bezpośrednio pod ramę. Będzie różnica w widoku ramy. Dół to cała szerokość ramy, boki i góra to połowa dołu. Ale coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, że nie będzie. Parapet będzie najlepiej z XPS-a lub jakiś cienki (może gres 6,5mm?, w ostateczności blacha) odpowiednio odsunięty od ramy a ta szpara uszczelniona (silikon?). Odwodnienia są z dołu a nie od frontu, przez kantówkę przejdą dreny i dalej w dół w ociepleniu do gruntu; z tym, że ile też może być tej wilgoci z rami fix-a...

Kszhu.int, tej wilgoci będzie tyle co nic, więc z drenów bym zrezygnował, a wyciął małe kanały pod otworami odwadniającymi. Z zamkniętej ramy, nie ma z czego skroplić się ta woda. Jednak powinieneś pomyśleć o parapecie wewnętrznym. Trzeba na czymś stanąć przy myciu okna. Z foli paroszczelnej zrezygnuj, bo nic nie daje, prócz kosztów. Pomysł z płytkami gresowymi na siatce szklanej jest dobry, oddal je tylko na 0,5cm od ramy i grubo szparę wypełnij silikonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego doradzasz ludziom błędne rozwiązania? Szkoda, że nie jesteśmy w Stanach bo by cię ktoś puścił w skarpetkach za te herezje!

Bwojtek, jeżeli inwestor zadecydował, że większe okna od ościeży, chce osadzić w warstwie ocieplenia, to mu doradziłem, jak zrobić to prosto i ciepło. Sam nie masz zdania w tej materii, bo nie wiesz o co chodzi, a straszysz mnie pozwami i puszczeniem w skarpetkach. Poczekajmy, aż okna będą osadzone, dom ogrzany i będzie tego efekt, w konkluzji inwestora na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwróciłem uwagę na drabinę... Bardzo pomocna przy wieszaniu tego okna ...

No ale po piwku wszystko łatwiej się robi ...

 

Tyle zesmy tu widzieli pomyslow, ale ten jest dosc odwazny :) Tylk osie zastanawiam czemu nie ma zadnych wegarkow na rame okna z zewnatrz, styro przylega do ramy okna i juz. Moze to beda robic pozniej choc to by bylo bez sensu przy detalach jakie tam robia np w scianie szczytowej :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się, ale mam pytanie.

Koledze zamontowali wczoraj okna w warstwie ocieplenia.

Problem polega na tym że robili to po raz pierwszy i element zaznaczony na zdjęciu przykręcili od zewnątrz do listwy podparapetowej .

Zgodnie ze sztuka powinno być od wewnątrz .

 

http://img339.imageshack.us/img339/3714/kotwa.jpg

 

Co z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj montowałem klientowi okna w ociepleniu przy gotowej ścianie trójwarstwowej. Profil si82 + prowadnica rolety + taśma rozprężna tak cofnęły okno że krawędź wewnętrzna wychodziła już poza ociepleniem. Przy poszerzeniach dołem też musiałem dać podkładkę od zewnątrz, bo od wewnątrz śruba regulacyjna wychodziła już w fundamencie. Ważne tylko żeby były odpowiednio dobrane ilości konsol do ciężaru i szerokości okien (konsola bardziej wysunięta przenosi mniejszy dopuszczalny ciężar).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się, ale mam pytanie.

Koledze zamontowali wczoraj okna w warstwie ocieplenia.

Problem polega na tym że robili to po raz pierwszy i element zaznaczony na zdjęciu przykręcili od zewnątrz do listwy podparapetowej .

Zgodnie ze sztuka powinno być od wewnątrz. Co z tym zrobić ?

Piczman, dla mostka termicznego to jest obojętne. Co najwyżej jeszcze więcej ciepła ucieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...