Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Komentarze do Tatarakowego Dziennika


Recommended Posts

Niech się krety jeszcze zastanowią, please.

 

Tatarak, do czego miałaby nawiązywać ciemniejsza wnęka z drzwiami? Swoją drogą moje drzwi zewnętrzne antracytowe zamontowane wczoraj :) Fajnie wyglądają, ale teraz zmieniłabym kształt przeszklenia.

I całkowicie z zaskoczenia pojawiła się skrzynka z prądem. W ciągu jednego dnia, mieli nas podłączyć w styczniu - czyli 9 miesięcy, bez ponaglania ani nic. Musimy się w nią wpiąć.

 

Nie wiem, jak w Krispolu, ale w Hormannie ceny bram różnią się w zależności od koloru i wymiarów. Do ciemniejszych kolorów jest w cenie dopłata powyżej pewnego wymiaru, do jaśniejszych nie - ale wtedy i tak trzeba ją wziąć, bo duża brama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak sobie koncypuję, że jak by ta wnęka była ciemniejsza, to nieco zleje się z drzwiami i je optycznie powiększy.

 

Ty masz przeszklenie wąskie pionowe? A jakie byś teraz wybrała? Gratuluję prądu :)

 

My mamy bramę w zasadzie niedużą, chyba dość standardową. Mam konkretną wycenę dla każdego koloru.

 

Mam nadzieję, że krety wywróżyły ten jeden weekend mocnego ochłodzenia, po którym będziemy mięć +4 przynajmniej do chwili, gdy już zamontujemy okna...

 

Na kiedy planujecie przeprowadzkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatarak nie kojarzą jakiego koloru drzwi? Jeśli było gdzieś napisane to sorry (antracytowe? - jestem chyba facetem w kwestii kolorów). Ja bym dała bramę w kolorze drzwi.

 

Ja już nie pamiętałam, że p. Marcin to wykonawca. To fakt dziwne trochę, że on projektuje. Mój to nawet stali nie chce przeliczyć...

 

Co do zimy - ja bardzo proszę może dopiero w styczniu??? Tak ładnie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatarak - do dwóch okien połaciowych koło siebie potrzebujesz kołnierz zespolony.

Zamawia się go z konkretną rynienką, więc dobrze żeby ktoś z Roto Ci podał jaką rynienkę zamówić (u nas było łatwiej bo człowiek z Roto przyjechał i pomierzył rozstaw krokwi).

Musisz też wiedzieć czy okna będą z blokiem WD czy nie, bo to też wpływa na szerokość rynienki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach...]

Z jednej strony lepiej, z drugiej natomiast - czy w grudniu się da murować? Już pomijam temperatury (chociaż muszę sprawdzić, do jakiej się w ogóle da murować),

 

Może Ci się przyda:

 

Zarówno na zaprawach cementowo-wapiennych, cementowych, cementowych z plastyfikatorami, mieszankach fabrycznych (tzw. suchych zaprawach) nie powinno się murować w temperaturach niższych niż +5C. Im wyższa temperatura murowania, tym lepiej dla "kondycji" muru. W przypadku suchych zapraw sprawa jest oczywista, minimalna temperatura +5C podawana jest przez producenta na opakowaniu (tak na marginesie pytanie: jeśli istnieją plastyfikatory obniżające temperaturę murowania, to dlaczego producenci ich nie stosują?). Podobnie ma się sprawa z zaprawami cementowo-wapiennymi. Dawni fachowcy unikali murowania w okresie obniżonych temperatur, na zimę budowy zamierały.

Jeśli woda w zaprawie ulegnie zamrożeniu zanim zaprawa zacznie wiązać, to w okresie kiedy temperatura staje się dodatnia kryształki lodu zamieniają się z powrotem w wodę, i rozpoczyna się normalny proces wiązania. Po pewnym czasie, twardniejąca zaprawa osiąga zakładaną wytrzymałość. Jeśli natomiast woda w zaprawie ulega zamrożeniu w momencie kiedy proces wiązania już się rozpoczął, to powstające kryształki lodu rozsadzają dopiero co utworzone glinokrzemiany wapniowe. Po nadejściu odwilży taka zaprawa nie jest w stanie odtworzyć zniszczonych połączeń. W praktyce nie osiąga ona zakładanej wytrzymałości, a bardzo często na wiosnę mur daje się rozebrać „gołymi rękami”.

Pod żadnym pozorem nie należy murować w zimie na zaprawach cementowych z plastyfikatorami, które bez większego trudu można kupić w większości marketów czy składów budowlanych. Na opakowaniach plastyfikatorów umieszczono co prawda napisy informujące o możliwości prowadzenia prac w okresie obniżonych temperatur, ale nie jest to prawda (pytanie, dlaczego nie stosują ich producenci suchych zapraw, dysponujący olbrzymią wiedzą o działaniu plastyfikatorów, jest nadal aktualne). Tego typu stwierdzeń nie potwierdzają normy europejskie jak również aprobaty techniczne (należy czytać pełną, kilkustronicową wersję) wydane przez Instytut Techniki Budowlanej w Warszawie. Stosowanie zapraw cementowych z plastyfikatorami może natomiast przyczynić się do poważnego uszkodzenia muru. Plastyfikatory ze składów budowlanych są środkami napowietrzającymi zaprawę. Do zaprawy cementowej zostają wprowadzone liczne mikropęcherzyki powietrza, które działając jak łożyska kulkowe poprawiają urabialność zaprawy. Stąd wykonawcom wydaje się, że stosowanie wapna oraz domieszki napowietrzającej daje te same efekty. Duża zawartość powietrza w zaprawie prowadzi do znaczących spadków wytrzymałości zaprawy na ściskanie i zginanie (nawet do 50%) w porównaniu z zaprawą wzorcową niezawierającą domieszki (badania wykonane w temperaturach laboratoryjnych tj. ok. 23C). Zaprawy cementowe ze środkami napowietrzającymi są kruche, mało elastyczne, mają tendencję do pękania oraz osłabioną przyczepność do podłoża (im więcej powietrza w zaprawie tym słabsza przyczepność do cegły). Te negatywne cechy zaprawy ulegają jeszcze większemu pogłębieniu w niskich temperaturach. Im niższa temperatura mieszania zaprawy, tym więcej jest w niej powietrza. Bąble powietrza stają się większe, stąd i większe spadki wytrzymałości. Jeśli zaprawa w murze nie osiągnęła zakładanych parametrów mechanicznych to dociążenie takiego muru (np. wylanym stropem, lub kolejnymi kondygnacjami) może prowadzić do jego wyboczenia. Możliwe również jest pojawienie się w nim rys i szczelin.

Jeśli nie plastyfikatory, to co? Dawniej cykl stawiania budynku wynosił 1,5-2 lat. Z murowaniem ścian startowało się na wiosnę, tak aby na jesieni budynek był przykryty dachem i zabezpieczony przed mrozami. W zimie budynek sobie odpoczywał: schnął, układał się do terenu, więźba dachowa dopasowywała się do przenoszonych obciążeń. Na dużych budowach w trakcie zimy prowadzono i dalej prowadzi się prace murarskie, ale robi się to w szczególny sposób. W okresie zimy, do sprawdzonych i wielokrotnie przetestowanych metod należy wykonywanie murów w cieplaku oraz metoda zachowania ciepła.

Wykonywanie murów w cieplaku jest kosztowne. Wynika to z dwóch faktów. Po pierwsze należy wykonać prowizoryczną konstrukcję ochraniająca budowany mur od warunków atmosferycznych. Po drugie cieplaki powinno się podgrzewać. Zwykle używa się do tego nagrzewnic powietrznych, których eksploatacja do tanich nie należy. Temperatura wewnątrz cieplaka powinna być nie mniejsza niż +8C.

W metodzie zachowania ciepła dąży się do stworzenia takich warunków podczas murowania, aby wytrzymałość zaprawy osiągnęła co najmniej wartość 0,2 docelowej wytrzymałości na ściskanie uzyskiwanej po 28 dniach utwardzania. Przed murowaniem materiały murarskie przechowywane na wolnym powietrzu należy podgrzać. Dotyczy to głównie składników zaprawy. Jeśli istnieje taka możliwość to również cegły przed ich wmurowaniem powinno przechowywać przez okres nocy w ogrzewanym pomieszczeniu. Bezwzględnie natomiast należy podgrzewać składniki zaprawy, czyli piasek oraz wodę. Do podgrzewania piasku stosuje się płyty żeliwne lub stalowe umieszczone nad paleniskiem. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest stosowanie specjalnych dwukomorowych pieców. Na dużych budowach do ogrzewania piasku stosuje się „igły parowe”. Temperatura tak przygotowywanej zaprawy cementowo-wapiennej nie powinna przekraczać + 40C. W zimie zaprawy powinny być przygotowywane w pomieszczeniach zakrytych i ogrzewanych. Zaprawa powinna mieć konsystencję gęstoplastyczną, a więc taką którą uzyskuje się z dodatkiem niewielkiej ilości wody. Układanie zaprawy powinno odbywać się na krótkich odcinkach muru. Do minimum należy skrócić drogę z miejsca, w którym zaprawa jest wytwarzana do miejsca, w którym jest ona układana na murze. Stanowisko robocze powinno być osłonięte przed śniegiem lub deszczem oraz wiatrem. Wymurowany już fragment muru należy okryć matami ograniczającymi straty ciepła. Kiedyś w powszechnym użytku były maty słomiane, obecnie zastąpione zostały przez maty ze spienionych tworzyw sztucznych. Ważne jest, aby dobrze układały się na powierzchni muru i ściśle do niego przylegały.

Fetyszysta ceramiki,

Jarek

:bye:

 

PS. Brama tylko i wyłącznie biała... :) Sam mam zamówioną w takim kolorze... Tylko, że okres oczekiwania na nią to prawie 2 miesiące...:eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatarak - do dwóch okien połaciowych koło siebie potrzebujesz kołnierz zespolony.

Zamawia się go z konkretną rynienką, więc dobrze żeby ktoś z Roto Ci podał jaką rynienkę zamówić (u nas było łatwiej bo człowiek z Roto przyjechał i pomierzył rozstaw krokwi).

Musisz też wiedzieć czy okna będą z blokiem WD czy nie, bo to też wpływa na szerokość rynienki.

 

z blokiem WD,

 

Kołnierz zespolony, ok. A co to za rynienka? Muszę p. Marcina ścignąć w tym temacie.

 

A wydawało mi się, że przy fundamentach jest dużo rzeczy do ogarnięcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Brama tylko i wyłącznie biała... :) Sam mam zamówioną w takim kolorze... Tylko, że okres oczekiwania na nią to prawie 2 miesiące...:eek:

no ja na moją antracytową czekałam 8 tygodni, więc niedużo szybciej ;) To chyba normalne terminy.

 

 

Tatarak, nie daj się wkręcić w droższą dachówkę. Te 4 czy 5 tysięcy dużo bardziej przyda się Wam przy wykończeniówce.

Edytowane przez Madeleine
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie koncypuję, że jak by ta wnęka była ciemniejsza, to nieco zleje się z drzwiami i je optycznie powiększy.

 

Ty masz przeszklenie wąskie pionowe? A jakie byś teraz wybrała? Gratuluję prądu :)

 

My mamy bramę w zasadzie niedużą, chyba dość standardową. Mam konkretną wycenę dla każdego koloru.

 

Mam nadzieję, że krety wywróżyły ten jeden weekend mocnego ochłodzenia, po którym będziemy mięć +4 przynajmniej do chwili, gdy już zamontujemy okna...

 

Na kiedy planujecie przeprowadzkę?

Ale ciemniejszy powoduje, że dana część wydaje się mniejsza i bardziej oddalona?

 

Mam przeszklenie pionowe, ale za krótkie wyszło. Teraz chyba zrobiłabym szersze. Z drugiej strony - współczynnik przenikania byłby gorszy. Przeprowadzka koniec listopada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żartujcie z tą zimą. Jutro mają w końcu wkopać szambo. Nie mam jeszcze uruchomionego pieca i nie wiem, czy w tym tygodniu się uda.

Tatarak, sprawdź jeszcze cenę w Normstahlu. Tam standardowe kolory są chyba w tej samej cenie. Jak ja brałam, to mieli promocję, że wyszła mi taniej niż Hormann. Krispola w zasadzie nie brałam pod uwagę.

 

Co do dachówki - to, czy widać czy nie, że to cementowa nie ma w mojej ocenie znaczenia. Tegalit zresztą wygląda bardzo ładnie (Mazo chyba go ma). Istotniejsze są właściwości dachówki cementowej i ceramicznej. Pytanie, czy jest sens tyle kasy dorzucać do tych różnych parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatarak - z ciekawości, jaka Ci wyszła cena za sztukę dachówki podstawowej Nibry?

 

Rynienka do okien zespolonych to taki element który się montuje między kołnierzami. Jej rozstaw zależy m.in. od szerokości krokwi (o ile jest pomiędzy oknami), odległości między krokwiami, wymiarów okien itp.

Najlepiej zadzwonić do któregoś z doradców technicznych, wysłać mu rzuty dachu/więźby i policzyć.

Nie wiem jak w końcu robisz ten swój dach, ale uważaj żeby się np. nie okazało że jętki Ci wejdą w światło okien :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatarak, sprawdź jeszcze cenę w Normstahlu. Tam standardowe kolory są chyba w tej samej cenie. Jak ja brałam, to mieli promocję, że wyszła mi taniej niż Hormann. Krispola w zasadzie nie brałam pod uwagę.

To fakt, u mnie Normstahl wyszedł cenowo właściwie jak Hormann (różnica chyba 100-200pln), ale wzięłam tego drugiego ze względu na bardziej zaawansowaną elektronikę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Madeleine - dzięki za pocieszenie z dachem :)

zbliżenie/oddalenie to chyba bardziej zależy od tego, czy mamy do czynienia z kolorem zimnym/ciepłym?

 

jaki masz rozmiar bramy?

Ten Twój dom będzie taki inteligentny, że już czuję przed nim respekt :)

 

Spireo - żarty nam nie w głowie... ale ponoć ktoś mówił w radiu, że z tą zimą nie będzie tak źle. może krety histeryzują? Gdzie zamawiałaś bramę?

Tegalit ma 30 lat gwarancji. Najwyżej jak spłacimy hipotekę, to zrobimy remont dachu ;)

 

Ja też nie mogę od tego rysunku oczu oderwać - a mam jeszcze dwa inne... czad! :D chociaż jak czytam zestawienie złączy ciesielskich, których sobie zażyczył Magik, to nie wiem, czy nie powinnam myśleć o jeszcze tańszym pokryciu... no nic, poczekamy na wycenę i wtedy weźmiemy calms;)

 

Nie mam w ogóle pojęcia o tym, czego powinnam oczekiwać od bramy, automatyki itp. Wizualnie mi się podoba ten Krispol bo jest idealnie gładki, ma te panele szerokie... automatykę i tak będziemy instalować później, bo za dużo się naczytałam o wykonawcach, co popsuli bramy, że nie mam ochoty ryzykować.

 

Salik - 6,4 za sztukę brutto. Na samych podstawowych Tegalit mam 2,5 k taniej. Ja to sobie w sprawie tych okien zadzownię do moich dachowców, jakoś mam przekonanie, że będą wiedzieli, o co kaman. A tak orientacyjnie - ile kosztuje taki kołnierz zespolony w porównaniu do dwóch normalnych? tak circa about?

 

Zwracałam panom uwagę, żeby mi te jętki na pewno wyszły nad sufitem, więc mam nadzieję, że i nad oknami ;) ale dzięki za zwrócenie uwagi.

Edytowane przez Tatarak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E, 6.4zł brutto to jest bardzo dobra cena na Nibrę.

My w ubiegłym roku kupowaliśmy po ok. 6.6zł za sztukę - fakt że "droższy" kolor, ale musieliśmy się o tą cenę mocno targować.

Co do Tegalitu - my też planowaliśmy, ale raz że nie był dostępny a dwa że przeszło mi jak zobaczyłem kilkuletnie dachy z Tegalitem (porośnięte mchem).

No ale oczywiście decyzja należy do Ciebie i zresztą chyba się już zdecydowałaś :)

Nie pamiętam szczerze mówiąc ile kosztuje kołnierz zespolony, ale niewiele więcej bo on się składa właściwie z elementów składowych zwykłych kołnierzy (w trochę innych proporcjach :)

Pamiętaj żeby zamawiać okna Roto z kołnierzami EZI.

I walcz o przynajmniej 30% rabat na Roto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja porównuję cenę, jaką miałam latem na ten sam kolor, to 6,4 nie jest dobrą ceną. że nie wspomnę, iż czarny wiosną kosztowałby chyba 30 gr więcej niż tegalit.

 

szczerze mówiąc, jak jedną połać mamy całkiem od północy i jeszcze chcemy ją obsadzić drzewami, to nie mam złudzeń, że ceramika nie porosłaby mchem. zresztą co mi pozostało, jeśli nie się pocieszać? nie wyczaruję tej ekstra kasy, jak pożyczę od znajomych, to muszę oddać, więc zabraknie na coś innego... ech, głupie euro :(

 

o EZI wiem, mam ofertę na rabat 30% i nawet jeszcze lepszą - 26% z 8% Vatem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...