markoos 02.11.2010 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 Papy nie potrzeba ale podkład systemowy bym radził zastosować. Deski mogą być ale na pióro-wpust. Może być też impregnowana płyta wiórowa. Pozdrawiam. A czym różni się papa od podkładu systemowego? Czy ten podkład wychodzi taniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.11.2010 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Nie wiem czy wychodzi taniej ale wychodzi lepiej! Jest cienki więc go nie widać pod gontem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dagom-e 01.12.2010 00:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2010 (edytowane) wszystko tylko nie gont. Trochę przesadziłem, ale nie dużo, uważam że to jedne z najsłabszych pokryć dachowych. Być może jest też to kwestią odpowiedniego produktu, marki . Swoja tezę opieram na dotychczasowym doświadczeniu z dachami pokrytymi gontem bitumicznym, miałem sporo takich sytuacji gdzie gont albo już zupełnie "nie wyglądał" albo zwyczajnie przeciekał, a rada była taka że kładło się na to blachodachówke. Edytowane 1 Grudnia 2010 przez Dagom-e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
abigaill 02.12.2010 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 (edytowane) juz nic Edytowane 2 Grudnia 2010 przez abigaill Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.12.2010 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2010 wszystko tylko nie gont. ... miałem sporo takich sytuacji gdzie gont albo już zupełnie "nie wyglądał" albo zwyczajnie przeciekał.... Bo wszystko ma określoną żywotność. Gont bitumiczny to około 20 lat, więc bije się na niego następny gont lub kładzie inne pokrycie. Blachodachówka to też około 20 lat i później nowa blachodachówka. Nic nie jest wieczne. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dagom-e 05.12.2010 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Ponieważ jak już wcześniej wspominałem, swoja "przygodę" za dachami zaczynałem ponad 10 lat temu i od tamtej pory leżą "moje dachy" z różnych pokryć dachowych. Z tego punktu widzenia mogę powiedzieć, że blachodachówka trzyma się dobrze, o dachówce ceramicznej się nie wypowiadam, ponieważ nie ma o czym. Gontów bitumicznych nie kładłem, ale te na które kładliśmy blachodachówkę, właściciele określali ich okres użytkowania na około 10-15 lat. Nie wiem skąd opinia o 20- letniem okresie użytkowania blachodachówki skoro zaczęto ją stosować na dobre jakieś 15 lat temu. I znowu są blachodachówki i blachodachówki, podobnie jak dachówki i może jest podobnie z gonatmi, do tego jeszcze dochodzi kwestia montażu, materiał można zepsuć. Niewątpliwą zaleta blachodachówki i gontów jest cena. Dla mnie blachodachówka lepiej się prezentuje. Cegła w mat-cie wygląda bardzo dobrze, oczywiście od kilku lat króluje brąz w pokryciach dachowych.W jednym się zgadzam, nic nie jest wieczne, a dachy w szczególności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 06.12.2010 00:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2010 Akurat te pierwsze gonty bitumiczne to były te najtańsze czyli trochę słabsze, natomiast te pierwsze blachodachówki akurat dobrej jakości i montowane na pełnym deskowaniu i papie czyli pożyją trochę dłużej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markoos 15.12.2010 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 Jaki może być teraz koszt desek na pełne deskowanie za 1 m sześcienny ? i czy deski grubości 2,5 cm i szerokości do 15cm będą ok?Oczywiście pewnie muszą być impregnowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 15.12.2010 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 Będą OK. Zalecana szerokość desek to 12~14 cm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markoos 15.12.2010 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2010 A czy pełne deskowanie ma duży wpływ na obciążenie dachu? czy trzeba zmieniać konstrukcje czy powinna wystarczyć? Iloma gwoździami mocować deski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 16.12.2010 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 Będę miał dach dwuspadowy o kącie 35stopni. Konstrukcja z gotowych wiązarów. Poddasze użytkowe. Zamierzam dać deskowanie. Jednym z powodów jest usztywnienie domu (strop drewniany). Odległość pomiędzy krokwiami (wiązarami) 1 metr. Na to dachówka betonowa. Poradźcie, jaki powinien być prawidłowy układ dachu?Planuję (licząc od góry):- dachówka cementowa,- łaty,- kontrłaty (pustka wentylacyjna nad deskowaniem),- papa,- deskowanie,- kontrłaty(?) (pustka wentylacyjna pomiędzy deskowaniem a ociepleniem),- byle jaka membrana wysokoparoprzepuszczalna (?),- krokwie,- (pomiędzy krokwiami) wełna,dalej pewnie wg uznania, ja planuję:- folia paroszczelna,- płyty GK. Czy to jest poprawny układ dachu? Moje wątpliwości budzą pozycje ze znakiem zapytania.Rozumiem, że pustka wentylacyjna pomiędzy ociepleniem a deskowaniem jest najważniejsza?Czy zrealizować ją za pomocą kontrłat, czy położyć deskowanie bezpośrednio na krokwiach, a "cofnąć" ocieplenie?Czy koniecznie oddzielać ocieplenie od przestrzeni wentylacyjnej membraną?Jeśli tak, czy położyć membranę na krokwiach (i do tego kontrłaty tworzące przestrzeń wentylacyjną), czy zamontować ją od środka, pomiędzy krokwiami i omijając je od wewnątrz (taki zawijas z membrany wówczas powstanie)? Mam wrażenie, że powstanie bardzo drogi i przekombinowany dach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 16.12.2010 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 Znaki zapytania niepotrzebne. Wałkowane aż do znudzenia. Czytaj. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 16.12.2010 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2010 OK. W zasadzie byłem i jestem zdecydowany na konstrukcję jaką podałem w poprzednim poście. Moje wątpliwości budzi jedynie rozwiązanie jednego szczegółu - sposobu montażu membrany chroniącej wełnę: http://i52.tinypic.com/315ltg4.jpg Nie kryję, że wolałbym uzyskać (choćby lakoniczną, typu "1", "2") odpowiedź, miast odesłania do starszych wątków. Sposób pierwszy wydaje się solidniejszy, mniej membrany, krokwie są chronione przed wilgocią ale, myślę, trudniej będzie zachować ciągłość paroizolacji (dekarz depnie a za chwilę przykryje deskowaniem) i dochodzą dodatkowe kontrłaty. Sposób drugi ma tę zaletę, że mogę wykonać izolację sam i od wewnątrz, jednak zużyję o 30 procent więcej membrany, co więcej,a krokwie pozostaną nie chronione. Ciekawostką jest fakt, że z drugim sposobem spotkałem się w prasie (para)fachowej ("Buduję DOM" czy jakoś tak). Różnica w grubości izolacji pomiędzy krokwiami nie ma dla mnie znaczenia ( i tak zastosuję drugą warstwę, o takiej grubości aby uzyskać łącznie 30-35cm ocieplenia, ale to temat na inny dział). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.12.2010 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Przed czym ma chronić izolację cieplną ta membrana? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.12.2010 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 ...Iloma gwoździami mocować deski ? Każda deska (o szerokości 12~14 cm) powinna być przybita dwoma gwoździami do każdej krokwi, na której leży. Gwoździe powinny być bite w odległości 2,5~3,0 cm od brzegu deski. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 18.12.2010 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Przed czym ma chronić izolację cieplną ta membrana? Pozdrawiam. Przed ewentualnym zawilgoceniem. Rozumiem, że w dobrze wykonanym dachu do szczeliny pomiędzy deskowaniem a izolacją nie powinno nawiać śniegu, deszczu, a jeżeli, szybko wyschnie, ale czy owa membrana nie będzie dodatkowym zabezpieczeniem przed błędami wykonawczymi? * Jak zachowa się wełna po kilkunastu latach "targania" przez powietrze przepływające szczeliną? Czy powietrze nie będzie miało lepszych warunków, jeśli szczelinę z jednej strony ograniczy w miarę równa płaszczyzna desek a z drugiej strony gładka powierzchnia membrany, zamiast porowatej wełny? Odpowiedzi na te pytania skłaniają mnie do zastosowania membrany. Sugerujesz, by zrezygnować z jej? Mógłbym prosić o rozwinięcie tematu? Rozumiem, że w takim przypadku (jeśli zrezygnuję z membrany) sensowym będzie zastosowanie wariantu drugiego, bez kontrłat pod deski. * Wczoraj, podczas dyskusji o deskowaniu, znajomy opowiadał mi, że niedawno będąc "w gościach" zauważył zaciek na ścianie. Okazało się, że na membranę nawiało w jednym miejscu sporo śniegu (kilkuletni dom, dach bez deskowania). Membrana dała radę, ale miała w jednym miejscu małą dziurkę. I przez nią kapało. Śniegu być na membranie nie powinno, a był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
docent56 18.12.2010 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2010 Moim zdaniem sposób nr 1 jest najwłaściwszym rozwiązaniem.Robiłem już kiedyś w ten sposób dach ,ale było to dawno jak jeszcze inwestorzy nie oszczędzali na tym etapie wykonania domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.12.2010 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 ... Śniegu być na membranie nie powinno, a był. A na jakiej podstawie twierdzisz, że śniegu nie powinno tam być? Gdyby tak było to membrana byłaby zbyteczna! Wracając do Twojego dachu krycie wstępne będzie wykonane papą więc kolejne zabezpieczenie nie ma uzasadnienia. Przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej ma charakter laminarny (niejednokrotnie dławiony małym przekrojem szczeliny) a nie burzliwy więc zjawisko tzw. przewiewania izolacji cieplnej nie wystąpi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markoos 19.12.2010 23:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2010 A mam pytanie co do wyboru folii lub papy. Głownie na pełne deskowanie daje się papę (nie wiem dokładnie jaką), ale czy np można zastosować folię bezpośrednio na deskowanie ? Wiem że folia mozę byc wystawiona na UV okolo 3-4 miesięcy. Ale zakładam że zaraz po wykonaniu pełnego deskowania będzie położona dachówka. Czy w takiej sytuacji folia jest w stanie zastąpić papę? Jeśli tak to jaka będzie dobra? I czy można ją wtedy przybijac tak jak papę czyli gwoździami? Pytam bo widzę że cenowo wychodzi w sumie tak samo. (chyba że się myle) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pietrekzbronami 20.12.2010 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2010 Są membrany na pełne deskowanie. Wpisz w wyszukiwarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.