damcio151 19.06.2010 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2010 Witam.Mam takie pytanko. Załóżmy, że kupuje działkę od firmy, działka jest w użytkowaniu wieczystym . Firma za działkę płaci rocznie 3% jej wartości, ja natomiast nie jestem przedsiębiorcą i wg. tego co wyczytałem jeśli działka będzie przeznaczona pod budowę mieszkaniową to opłata wynosi 1% wartości działki rocznie.Czy ktoś się orientuje jak ta sprawa wygląda, tzn. czy w księdze wieczystej jest możliwość zmiany z działki innej niż działka budowlana na działkę budowlaną ? I czy tym samym opłata roczna maleje z 3% do 1% ? Różnica jest spora, bo z 4500zł rocznie, cena spada na 1500zł rocznie i nie ma problemu ze zmianą na działkę własnościową.Dodajmy do tego, że dostałbym promesę od wodociągów i architektury.Po urzędach będziemy biegać dopiero od poniedziałku, ale może ktoś już się z czymś takim spotkał, lub ma taką wiedzę.Niestety nie znam się na tym i jeśli coś pokręciłem to przepraszam. PozdrawiamDamian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania