crab 20.06.2010 12:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Postanowiłem na balkonach ułożyć gres 30x30 opoczno. Balkon jest ocieplony, położona folia, zrobiona obróbka i na to wylewka. Balkon jest dość długi, dlatego w połowie jest dylatacja. - mam zamiar uszczelnić wylewkę oraz kawałki ścian pod cokół masą ceresit CR 90 poprzez podwójne nakładanie pędzlem;- w narożnikach oraz na dylatacji ułożyć taśmę ATLAS WODER;- ułożyć gres na klej ceresit cm17 http://images37.fotosik.pl/301/ebf63d9f371df6a3m.jpg Mam kilka pytań technicznych dla specjalistów: 1. Czy taśmę najpierw wkleić masą uszczelniającą, odczekać i całość z balkonem zamalować. Czy może najpierw zrobić izolację balkonu, odczekać i wkleić na masę uszczelniającą taśmę. Skłaniam się do tego by najpierw wszystko zamalować masą ceresit a później w drugą warstwę wtopić dylatację. 2. Czy po ułożeniu gresu w narożnikach i w miejscu gdzie jest w wylewce dylatacja wcisnąć sznur dylatacyjny i pokryć masą elastyczną, czy nie ma to sensu i wystarczy sama masa elastyczna bez sznura. 3. Czy w jakiś specjalny sposób obrobić płytki na rancie balkonu. Czy podsiąk od obróbki nie będzie powodował odpadania płytek? Czy kawałek dalej wysunąć płytkę na balkonie, czy zrobić ją na równo z tą pionową płytką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 20.06.2010 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Nie kombinuj.... nie mieszaj producentówCeresitPCi - (plik pdf)Botament - (plik pdf)Kerakoll - moj artykuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
crab 21.06.2010 19:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Nie kombinuj.... nie mieszaj producentów Jedyne mieszanie to taśma dylatacyjna atlas zamiast ceresit. Taką akurat mieli w sklepie ale nie widzę różnicy pomiędzy tą taśmą ceresitu i atlas. Przytoczone przez Ciebie strony rozwiały moją wątpliwość co do momentu użycia dylatacji. Mam ją wtopić w pierwszą warstwę hydroizolacji a później przyszpachlować drugą warstwą. Nadal nie wiem jak trwała będzie płytka "czołowa" nad obróbką i czy ją jakoś specjalnie zabezpieczyć oraz to czy używać sznura dylatacyjnego czy jest on tylko zbędnym wydatkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 21.06.2010 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 sznur dylatacyjny kosztuje grosze i to doslownie, zmniejsza uzycie silikonu/poliuretanu i dodatkowo umozliwia jego prace, uszczelniacze tego typu pracuja najlepiej gdy sa w przekroju kwadratu, gdy wypchasz szczeline zbyt gleboko nie zapracuje tak jak trzeba a dodatkowo zuzycjesz wiecej silikonu/poliuretanu (ktory jest drozszy niz sznur). Dobrym zwyczajem jest wyfrezowanie warstwy dociskowej i stworzenie zaglebienia pod obrobke, tak aby zlicowala sie z warstwa hydroizolacji. Płytce czolowej nic nie bedzie ewentualnie zamiast niej mozesz uzyc listwy do tego celu: http://schlueter-pl.schlueter.de/142.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piterek63 25.06.2010 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2010 1.najpierw taśma poźniej reszta i pamietaj o tym aby hydro dać 10 cm nad wysokość cokołu2. dać sznur!3. wejdz na strone sopro.pl i poszukaj film instruktażowy o systemach tarasowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.