Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

płytki, gres na balkonie - szczegóły izolacji


crab

Recommended Posts

Postanowiłem na balkonach ułożyć gres 30x30 opoczno. Balkon jest ocieplony, położona folia, zrobiona obróbka i na to wylewka. Balkon jest dość długi, dlatego w połowie jest dylatacja.

 

- mam zamiar uszczelnić wylewkę oraz kawałki ścian pod cokół masą ceresit CR 90 poprzez podwójne nakładanie pędzlem;

- w narożnikach oraz na dylatacji ułożyć taśmę ATLAS WODER;

- ułożyć gres na klej ceresit cm17

 

http://images37.fotosik.pl/301/ebf63d9f371df6a3m.jpg

 

Mam kilka pytań technicznych dla specjalistów:

 

1. Czy taśmę najpierw wkleić masą uszczelniającą, odczekać i całość z balkonem zamalować. Czy może najpierw zrobić izolację balkonu, odczekać i wkleić na masę uszczelniającą taśmę. Skłaniam się do tego by najpierw wszystko zamalować masą ceresit a później w drugą warstwę wtopić dylatację.

 

2. Czy po ułożeniu gresu w narożnikach i w miejscu gdzie jest w wylewce dylatacja wcisnąć sznur dylatacyjny i pokryć masą elastyczną, czy nie ma to sensu i wystarczy sama masa elastyczna bez sznura.

 

3. Czy w jakiś specjalny sposób obrobić płytki na rancie balkonu. Czy podsiąk od obróbki nie będzie powodował odpadania płytek? Czy kawałek dalej wysunąć płytkę na balkonie, czy zrobić ją na równo z tą pionową płytką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj.... nie mieszaj producentów

 

Jedyne mieszanie to taśma dylatacyjna atlas zamiast ceresit. Taką akurat mieli w sklepie ale nie widzę różnicy pomiędzy tą taśmą ceresitu i atlas. Przytoczone przez Ciebie strony rozwiały moją wątpliwość co do momentu użycia dylatacji. Mam ją wtopić w pierwszą warstwę hydroizolacji a później przyszpachlować drugą warstwą.

 

Nadal nie wiem jak trwała będzie płytka "czołowa" nad obróbką i czy ją jakoś specjalnie zabezpieczyć oraz to czy używać sznura dylatacyjnego czy jest on tylko zbędnym wydatkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sznur dylatacyjny kosztuje grosze i to doslownie, zmniejsza uzycie silikonu/poliuretanu i dodatkowo umozliwia jego prace, uszczelniacze tego typu pracuja najlepiej gdy sa w przekroju kwadratu, gdy wypchasz szczeline zbyt gleboko nie zapracuje tak jak trzeba a dodatkowo zuzycjesz wiecej silikonu/poliuretanu (ktory jest drozszy niz sznur).

Dobrym zwyczajem jest wyfrezowanie warstwy dociskowej i stworzenie zaglebienia pod obrobke, tak aby zlicowala sie z warstwa hydroizolacji.

Płytce czolowej nic nie bedzie :) ewentualnie zamiast niej mozesz uzyc listwy do tego celu:

http://schlueter-pl.schlueter.de/142.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...