Tomek W 24.06.2014 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Zgadza się to tynk mineralny ( polimerowo mineralny czyli z dodatkiem włókien celulozowych) one uplastyczniają sam tynk i pomagają w równomiernym oddawaniu wody. Tynk jest w postaci suchej i występuje w dwóch wariantach baranek i kornik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 24.06.2014 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 ( polimerowo mineralny czyli z dodatkiem włókien celulozowych) Waść się skonsultuje z jakimś technologiem zanim napisze podobne głupoty. Włókna celulozowe to włókna a nie polimer. Włóknami są np Arbocel ZZ 500 a polimerem np Vinnapas 5043N Jedno z drugim nie ma nic wspólnego, ma zupełnie inne funkcje w zaprawach budowlanych. Niemniej jednak chyba nie sensu na forum budwlanym wchodzić w takie szczegóły - przeciętnemu "zjadaczowi" tynków te informacje są zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal0810 24.06.2014 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 Witam.Mam pytanie: na ścianie jest "baranek" chyba cementowo wapniowy (nie znam się na tym dobrze) taki robiony maszynką, którą się kręci i wylatują bobki. Jest dość gruby i chropowaty. Dom to składak z kilku dobudówek i starego domu, ściany popękane. Co mogę z nim zrobić, żeby odświeżyć jego wygląd? Chciałbym położyć tynk mineralny + farba sylikonowa, ale nie wiem czy bez styropianu się obędzie, bo nie zależy mi na ocieplaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 24.06.2014 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2014 (edytowane) TomekW: nie uplastyczniają, a zmniejszają podatność na skurcze i zwiększają wytrzymałość na zginanie. Włókna polimerowe jak podejrzewam są nawilżane by same z siebie dawały nieco więcej wilgoci. Tak naprawdę plastyczność załatwia się chemią (ukłony), odporność na mrozy i przemarzanie - napowietrzaczem, a z racji braku wapna coś biobójczego powinno być jeszcze do szczęścia. (chyba do tego służy celuloza, łącznie z tą regulacją wilgoci).michal: po primo: wyczyść tynk ten stary, sprawdź co jest pod nim, uzupełnij ubytki, jak trzeba użyj siatki, wykorzystaj w razie potrzeby grunt głęboko penetrujący i jedź z koksem czyli nowym tynkiem. Zużycie może być nieco większe od normowego z racji faktury starego... Edytowane 24 Czerwca 2014 przez Balto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 25.06.2014 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Waść się skonsultuje z jakimś technologiem zanim napisze podobne głupoty. Włókna celulozowe to włókna a nie polimer. Włóknami są np Arbocel ZZ 500 a polimerem np Vinnapas 5043N Jedno z drugim nie ma nic wspólnego, ma zupełnie inne funkcje w zaprawach budowlanych. Niemniej jednak chyba nie sensu na forum budwlanym wchodzić w takie szczegóły - przeciętnemu "zjadaczowi" tynków te informacje są zbędne. Waść masz racje i zwracam honor chodzi o polimery syntetyczne a nie biopolimery takie jak celuloza. Niemniej tynk polimerowo - mineralny zbudowany jest na bazie kruszywa kwarcowego i plastyfikatorów ułatwiających nakładanie i przyczepność wyprawy tynkarskiej do podłoża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal0810 25.06.2014 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Tylko, czy czyszczenie starego i danie nowego tynku mineralnego nie wyjdzie drożej niż styropian 5 cm i na to tynk? I drugie: czy tynk mineralny można malować na drugi dzień? Bo tak twierdzi mój wykonawca. Edytowane 25 Czerwca 2014 przez michal0810 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 25.06.2014 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Tylko, czy czyszczenie starego i danie nowego tynku mineralnego nie wyjdzie drożej niż styropian 5 cm i na to tynk? I drugie: czy tynk mineralny można malować na drugi dzień? Bo tak twierdzi mój wykonawca. Chyba trochę za szybko chce skończyć Poczytaj na forum o malowaniu mineralnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 25.06.2014 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Tylko, czy czyszczenie starego i danie nowego tynku mineralnego nie wyjdzie drożej niż styropian 5 cm i na to tynk? I drugie: czy tynk mineralny można malować na drugi dzień? Bo tak twierdzi mój wykonawca. wyjdzie. nie mozna tak szybko malowac tynkow mineralnych. Chyba ze wykonawca bierze odpowiedzialnosc za ewentualne wykwity ktore pozniej moga sie pojawic. Jak bierze - to niech maluje jeszcze mokry... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 25.06.2014 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Minimum miesiąc. Im dłużej tym lepiej. Może być kilka miesięcy ale trzeba zdążyć przed zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 25.06.2014 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Minimum miesiąc. Im dłużej tym lepiej. Może być kilka miesięcy ale trzeba zdążyć przed zimą. eee tam miesiac bardzo asekuracyjnie piszesz. Przy sprzyjajacych warunkach czasami mozna troche wczesniej. ale fakt, miesiac bardzo bezpiecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 25.06.2014 22:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2014 Się wetnę - malować tynk, zależy jakie są warunki, ale ze dwa tygodnie to minimum. Jeśli tynk wyschnie po jednym dniu to masz sporą szansę, że zetrzesz go ręką... Bo wilgoć nie będzie wykorzystana do wiązania cementu (początki czasu wiązania jeśli nie ma kombinacji alpejskich określa się na ok 120-180 min, koniec początku czasu na ok 200 - 240 min (mówię o tzw. jedynkach). Poza tym cement musi mieć nieco czasu by nabrać wytrzymałości, jedynkom idzie szybciej, nie wiem co u kolegi w składzie, ale do szarych lubią dać popiołowy lub inne "V-ki" a tam przyrosty są wolniejsze.Czyszczenie tynku cię raczej nie minie, ale jak masz głębokie rowy, czyli stary tynk jest naprawdę gruboziarnisty - to zużycie może być dowolnie duże. Metoda styro 5 cm plus siatka i klej i grunt jest wygodniejsza do nakładania.TomekW: każdy tynk powinien mieć pełny, zwało się to chyba ładnie stos okruchowy, w sobie. Nie ważne jaki jest wypełniacz byle był stosunkowo twardy, odporny na warunki atmosferyczne i był w miarę możliwości albo neutralny (nie ta bajka) albo biały - bo obie wersje kolorystyczne da się ładnie wybarwić. Za przyczepność do ściany odpowiadać mogą dwa składniki: wapno (tynki wapienne) lub cement (cementowe, i cementowo-wapienne). Dobry tynk przyczepi się do ściany bez problemu z racji zawartości cementu i odpowiedniego składu (ilość poszczególnych składników, przy czym kupa cementu nie zawsze jest super rozwiązaniem, poza tym tak czy inaczej takie tynki nakłada się na trzy razy, chyba że są słabe wówczas można je jednorazowo - z pacy, ale nie należą do nich te z ilością cementu ok 20%...). Plastyfikatory są od czegoś innego - od tego by ilość wody zarobowej byla mniejsza, gorzej owa woda "wchodziła" w ściany. Mniej wody zarobowej przy dużej ilości cementu, pozwala ograniczyć skurcze, po prostu zwalnia to delikatnie proces przyrostu wytrzymałości, zaczyna jej w pewnym momencie brakować, a cement w tynku musi ją ściągnąć albo z powietrza, albo musi ją "na lewo" dostać. Poza tym plastusie lubią delikatnie (ok 5-8%) napowietrzać i niemal z zasady opóźniają początek czasu wiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
superportable 26.06.2014 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 każda sroczka swój ogonek chwali:) caparol,drivit, sto, termoorganika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 26.06.2014 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2014 każda sroczka swój ogonek chwali:) caparol,drivit, sto, termoorganika ale to o czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal0810 27.06.2014 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Skłaniam się jednak ku materiałą firmy PROMA. Dwóch moich szwagrów robiło tynkami silikonowymi tej firmy swoje domy 4 lata temu i do tej pory wyglądają jak nowe. Cenowo troszke tańsze jak caparol tzn ok 160/25kg - proma, a caparol 180-200. Dodam, że caparol zanim poszedł do taniej strefy przemysłowej w Kleszczowie, był produkowany w Bełchatowie tam gdzie teraz proma (tak mówił przedstawiciel w sklepie proma). W tym że sklepie w m. Łask sprzedawają caparol, kabe, proma i inne. Z tych co mają polecają proma (stosunek cena/jakość według nich najlepszy) Ale to wiadomo tylko sprzedawca. Czy warto dopłacić za caparola? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 27.06.2014 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 To ze Maciejewski (proma) go produkował to nie oznacza że jego tynki sa takie same. Taka wskazówka niewielka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bit512 05.09.2014 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2014 Witam.Jaki tynk mineralny polecacie na styropian grafitowy nie kołkowany, klej biały termo organiki siatka 165,jaką farbę polecacie do pomalowania tego tynku ewentualnie jaki tynk silikonowy jaki i które rozwiązanie lepsze ... kolor elewacji biały (cena robocizny nie istotna)Proszę o konkretną odpowiedz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 06.09.2014 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Tynk mineralny - dobry. Jest nas tutaj trójca święta od opiewania tynków mineralnych, z których ja jestem producentem barwionych w masie, a pozostała dwójca - inaczej. Tynk mineralny powinien być dobry, miło by było jakby miał trochę wapna i w miarę niewiele chemii. Na klej idzie grunt (pytanie po kiego grzyba dawałeś biały?) a potem tynk mineralny. Łatwiej się nakłada jak grunt jest z piaskiem kwarcowym. Farba - dobra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bit512 07.09.2014 17:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2014 (edytowane) A jaki tynk to bardzo dobry... mogę prosić o konkretny produkt. to lepsze rozwiązanie niż silikonowy od razu... koszt roboty nie istotny zależy mi na bardzo dobrym rozwiązaniu. Klej biały bo podobno lepszy i ładnie wygląda ... myślałem ze to trochę postoi jednak zmiana decyzji na wykonanie do końca tej elewacji.. poza tym elewację chcę mieć śnieżno białą. Edytowane 7 Września 2014 przez bit512 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 07.09.2014 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2014 tynkm mineralny Dryvit pomalowany farbą akrylową również Dryvit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 07.09.2014 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2014 I mówiłem że zgadzamy się na mineralkę, ale mamy różne podejścia co do najlepszy Ja bym pisał o swoim, ale mi nie wypada. Wiadomo, że robię i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.