fighter1983 06.11.2014 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 (edytowane) lukaszeczek4 - wez to rozkuj i zobacz co jest pod spodem - w 2 zdjeciu na 90% bedzie brak siatki lub brak zakladu na siatce. na pierwszym zdjeciu - jak rozkujesz i wrzucisz zdjecie cos pomyslimy. devileczek: bardzo stanadardowe jest to, ze masz dziwne ceny. My na na miejscu u siebie robimy po 12-14zl netto/m2 za grunt i tynk, ale przy wyjazdach gdzie rusztowanie i ludzi trzeba wiezc, zapewnic im nocleg itd ceny beda od 18-25zl za sama robocize za to samo. Dlatego pewnie masz taki rozstrzal. Teraz robimy jedna taka elewacje... 2km od siedziby, gdzie praktycznie nie ma kosztow dodatkowych... po 10zl netto/m2 Edytowane 6 Listopada 2014 przez fighter1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wotaswf 06.11.2014 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 Trzeba wyciąć i sprawdzić - możliwe, że ciesielka daszka wywołała naprężenia jak budynek nowy lub ocieplone bez żadnej dylatacji. Belka dolnego daszka nie jest w styropianie zatopiona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wotaswf 06.11.2014 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 NA pewno brać od producenta, który sprzedaje całe systemy - DUFA to farby (całkiem dobre zresztą kiedyś) - Ceresit ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
devileczek 08.11.2014 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Fighter1983, Napisałem maila z prośbą o wycenę do 5 może 6 firm. Dostałem jedna odpowiedz, od przedstawiciela Dufy. Robocizna to 20PLN/m2, Natomiast z materialem,tynkiem silikonowym( barwionym cena ok 175 PLN za wiadro 25kg ) na gotowo to 50PLN/m2. W to wchodzi gruntowanie, VAT na 8%. Odleglosc ok 10km od mojej budowy. 200m2 elewacji. Cos za drogo i cos mi sie wydaje ze wezmę ekipę która docieplała i zrobię to bez 'VAT'u, a materiał zamówię sam. Tylko to pozniej roznie bywa z reklamacja, wszystkiego trzeba bedzie pilnowac...echh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 13.11.2014 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Fighter1983, Napisałem maila z prośbą o wycenę do 5 może 6 firm. Dostałem jedna odpowiedz, od przedstawiciela Dufy. Robocizna to 20PLN/m2, Natomiast z materialem,tynkiem silikonowym( barwionym cena ok 175 PLN za wiadro 25kg ) na gotowo to 50PLN/m2. W to wchodzi gruntowanie, VAT na 8%. Odleglosc ok 10km od mojej budowy. 200m2 elewacji. Cos za drogo i cos mi sie wydaje ze wezmę ekipę która docieplała i zrobię to bez 'VAT'u, a materiał zamówię sam. Tylko to pozniej roznie bywa z reklamacja, wszystkiego trzeba bedzie pilnowac...echh Jezeli tego jest 200m2 w Czestochowie i w miare tanio zakwateruje ludzi - pewnie nie bedzie problemu z tym moge sie podjac za 18zl netto robocizna (grunt i tynk) o ile nie dojda miejscowe naprawy. Materialy w cenie netto, fakturowane razem z robocizna na 8% VAT: Grunt: Putzgrunt610 - 0,3kg/m2 6,50/kg (op.25kg) wiec 75kg potrezbne przy 200m2: 487,50 netto Tynk: Amphisilan FP K15 2,5kg/m2 cea bialgo lub jakiegos jasnego: 5,45/kg wiec 500kg: 2725 netto Tynk opcja: Thermosan FP K15 NQG 1,7kg/m2 cena bialego lub jasny: 10zl/kg wiec 340kg: 3400 netto Robocizna: 18 x 200 = 3600 netto Tym samym wychodzi: Z tynkiem Amphisilan: 6812,50 netto VAT 8% 7357,50 brutto Z tynkiem Thermosan: 7487,50 netto VAT 8% 8086,50 brutto I w zasaaaadzie... mozemy to zrobic. Dojda jeszcze koszty zabezpieczen (folie, tasmy etc... no ale tego juz Ci nie policze zdalnie, no ale tez i to niewielki koszt jest) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pannawlosciach 13.11.2014 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Gwarancja bardzo ważna rzecz, ja bym nie ryzykował, propozycja Fightera brzmi sensownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 13.11.2014 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2014 Gwarancja bardzo ważna rzecz, ja bym nie ryzykował, propozycja Fightera brzmi sensownie No ale na co ja tu moge udzielic gwarancji w zasadzie na bardzo niewiele: ze grunt i tynk zostanie polozony zgodnie z wytycznymi, ze wlasciwosci tynku - zgodnie z parametrami deklarowanymi w karcie tech - ale to i tak producent gwarantuje a nie ja. Nie jestem w stanie dac gwarancji na nic wiecej bo: - nie wiem jak przyklejono styropian - nie wiem jak mocowano lub nie mocowano mechanicznie, i czy to mocowanie jest pewne - wiec jak to wiatr zerwie - nie moja wina - nie wiem jak zrobiono warstwe zbrojaca, zbrojenia dioagonalne, zaklady siatki - z jakiego materialu - jezeli popeka, porysuje sie - nie moja wina - nie wiem jak z detalami: narozniki, kapinosy, dylatacje jezeli wystapily - wiec pekniecia przeniesione z w.zbrojacej - tez nie moja wina wiec z ta gwarancja to ciezki temat jest, za bardzo niewiele moge wziac odpowiedzialnosc i dac gwarancje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pannawlosciach 14.11.2014 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 ok masz rację, ale gwarancja to w ogóle jest temat rzeka jeśli chodzi o gwarancje bo nikt ich nie daje de facto: wykonawcy mówią że nie mogą dać gwarancji bo nie wiedzą de facto na czym robią, nigdy nie mają 100 %pewności deklarowanych parametrów ( patrz kleje które nie kleją) A producenci mówią że nie mogą dac gwarancji bo nie mogą być pewni ja została wykonana robota budowlana. Jest coś chyba na rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
majster80 15.12.2014 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 gwarancją dobrego ocieplenia jest wybór izolatora od znanego producenta, dobrzy wykonawcy i dobra chemia w systemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 15.12.2014 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 majster: dobra chemia tzn jaka? Mocna? Czyli taka która potrafi sprawić, że kiepski cement zachowuje się jako tako? Czy może delikatna, bo bazą jest porządny cement a my tylko delikatnie modyfikujemy jego właściwości? Dobry styropian - czyli? Z założenia system polega na tym by kupować wszystko u jednego producenta, bo on mówi siatka kupiona u mnie, klej kupiony u mnie i tynk kupiony u mnie są moje... Teoretycznie z racji składu można użyć dowolnego dobrej jakości kleju, odpowiedniego styropianu, porządnej siatki i gruntu (wszak baza tych wszystkich tynków jest zasadniczo ta sama, różni się zasadniczo tylko ilością wsadu czyli dyspersji i rodzajem chemii by ów wsad działał), w praktyce coś się może z czymś zgryźć.. To nie jest takie proste jak się wydaje....Kilka słów o cemencie popełniłem - możesz poczytać - http://www.bialycement.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartek-kuc 17.12.2014 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Szukam ładnego i trwałego tynku zewnętrznego. Znajomy polecał mi Muriston z firmy Ecorson, podobno jest bardzo wytrzymały. To tynk silikonowo siloksanowy. Czy ktoś może używał tego tynku? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 17.12.2014 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Każdy tynk zewnętrzny powinien być trwały. Ja lubię z różnych powodów mineralne... Choć z kilka osobami różnimy się w kwestii jak wybarwić kolor malować czy w masie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pakuś 11.03.2015 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 sezon na tynki pomału się zaczyna więc wskrzeszę temat mam rozłożone rusztowanie i czekam na w miarę sensowne temperatury, oczywiście czytam i szukam info na temat tynku i teraz tak klej położony(robiłem sam, kładłem klej i jak był taki,hmm, lekko twardy zacierałem pacą styropianową ,lekko polewając wodą) obecnie wygląda to tak że miejscami jest warstwa pylącego kleju,ale przeciągnę ręką i jest ok. pytanie pierwsze - zmieść zmiotką(oczyścić) i położyć podkład? - jak bym się decydował na mineralny,też gruntować? (chyba tak) - czy kładąc dwa różne tynki,np: mineralny,silikonowy (dwie ściany tak, dwie tak) uzyskam jeden kolor? - są miejsc - bardzo sporadyczne i małe(tak od 5 do 10cm) gdzie prześwita śiatka, mozna to miejscowo naprawić nakładając klej i zacierając? czy dać sobie spokój? - dom położony przy ulicy asfaltowej -średni ruch, raczej oddalony od sąsiadów - jaki tynk? kusi mnie właśnie mineralny + farba akrylowa/sylikonowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 11.03.2015 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Po kolei:- tak musisz po zimie oczyścić podkład - zakładam z opisu, że jest klej, ale niezagruntowany. Musisz sprawdzić jak przezimował.- tak musisz gruntować klej (się to ładnie nazywa - warstwa zbrojąca) przed położeniem każdego! tynku. Grunty do tynków są rożne, osobno do mineralnego osobno do silikonowego. Grunt tego producenta jakiego będziesz miał tynk- przy dwóch różnych typach tynków robionych przez jednego producenta pełna zgodność kolorów może być i jest zwykle problematyczna z racji składu tynku, sposobu wybarwiania, faktury i takich tam "pierdół"- musisz poprawić nałożenie kleju i sprawdzić czemu odpadł lub czemu go tam nie ma - może ten fragment siatki jest akurat źle położony?- najsensowniejszym tynkiem - według mnie i kilku innych osób jest mineralny, z tym że panują rozbieżności czy barwiony w masie czy malowany. Jeżeli jest nie barwiony to trzeba go pomalować. Farbę dobierz w zależności od tego jakie są u konkretnego producenta do niego przeznaczone i od tego czy będziesz go chciał myć. Pamiętaj, że pomalowania wygładza strukturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 12.03.2015 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Dołączam do wątku. Budynek ociepliłem i zaciągnąłem klejem w listopadzie / grudniu. Sezonuje się 3 miesiąc. W narożnikach niektórych okien, oraz w okolicach parapetów powstały zarysowania. Domyślam się, że są wynikiem naprężeń w tych rejonach? Czy wystarczy je zaciągnąć klejem i siatką, czy tynki silikonowe są na tyle elastyczne, że nic nie będzie pękać w przyszłości? Jak upewnić się że klej i siatka nie odspoją się z biegiem lat ? Opukiwać ścianę? Tynkowałem w temperaturach powyżej 50C, ale mogło się zdarzyć, że w nocy temp spadła do + 2 / + 3 C .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EWBUD 12.03.2015 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Dawałeś siatki diagonalne?Chyba nie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kewis71 12.03.2015 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Przyczyn może być wiele1. Brak siatek diagonalnych - najbardziej prawdopodobne2. Zbyt gruba warstwa kleju - troszkę mniej3. Siatka np 90-120g/m24. Zaszpachlowanie a nie wtopienie siatki5. Kiepskiej jakości klej + cała reszta wyżej 6 Układanie zbrojenia w niskich temp, Chmmmm Pewnie to tyle w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 12.03.2015 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 Możliwe, że na boniach nie ma siatek diagonalnych - ale zapytam wykonawcę... Pozostałe materiały Caparola, klej Capatect Klebe 190, temperatury układania około 5 - 7 C, choć możliwe, że nad ranem spadła do 2-4 jednak zawsze była powyżej zera. Jak to naprawić? I jak upewnić się że w przyszłości klej się nie odspoi od wełny ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 12.03.2015 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 (edytowane) Możliwe, że na boniach nie ma siatek diagonalnych - ale zapytam wykonawcę... Pozostałe materiały Caparola, klej Capatect Klebe 190, temperatury układania około 5 - 7 C, choć możliwe, że nad ranem spadła do 2-4 jednak zawsze była powyżej zera. Jak to naprawić? I jak upewnić się że w przyszłości klej się nie odspoi od wełny ?! http://pliki.astrobud.pl/grafika/kd600.pdf strona 15 wersja dla hardkorowcow: http://pliki.astrobud.pl/grafika/systemy.pdf ewbuxxxo ! przejrzyj koniecznie Edytowane 12 Marca 2015 przez fighter1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 13.03.2015 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 (edytowane) Została wykonana standardowa warstwa z kleju Capatect 190 + siatka Capatect 650/110. Po wyschnięciu zostały przyklejone bonie. W krawędziach boni zostały przyklejone narożniki Capatect-Gewebe-Eckschutz 656. Siatek diagonalnych nie ma, ale na powierzchni boni są siatki z 2 narożników - zewnętrznego i wewnętrznego. Skoro jest tak gęsto od siatki, to dlaczego pęka? Będę chyba musiał podłubać głębiej w tych pęknięciach... Edytowane 13 Marca 2015 przez piotrek0m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.