piotrek0m 09.04.2016 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Jak oczyścić zabrudzenia na tynku silikonowym Caparol?Czy można przetrzeć np. miękką szczoteczką i jakimś płynem do mycia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 09.04.2016 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 czym pobrudziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek0m 09.04.2016 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Rdzawa strużka spływająca z balkonu. Monterzy balustrady zostawili odrobinę stalowego pyłu i akurat padało i ściekła taka strużka o brązowym kolorze... i teraz trzeba ją czymś zmyć... albo zamalować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 09.04.2016 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 czymś kwaśnym trzeba - popatrz na jakies domowe środki do odkamieniania kabin prysznicowych lub żel do kibla usuwający kamień (nie ten smierdzący chlorem) Mogą być za słabe. Taki preparat sobie poradzi ale nie wiem czy nie uszkodzi tynku: http://www.libella.com.pl/resources/document/materialy_do_pobrania-_karty_informacyjne/chemiczne/karta_fosol_maj_2012.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cartel1 09.04.2016 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2016 Witam, Proszę o pomoc w wyborze tynku silikonowego. Wykonawca którego najprawdopodobniej wybiorę proponuje zastosowanie całego systemu Atlasa lub Kabe ze wskazaniem na Atlas. Hurtownia w której zaopatrywałem budowę proponuje mi Baumita jeżeli zdecydowałbym się zlecić prace na powierzonym materiale. I teraz pytanie, na co się zdecydować. Liczę na Wasze sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 10.04.2016 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Szczerze? Na żadną z podanych opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cartel1 10.04.2016 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Taka odpowiedź niewiele dla mnie znaczy, proszę o argumenty dlaczego Kabe, Atlas czy Baumit jest zły.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 10.04.2016 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Taka odpowiedź niewiele dla mnie znaczy, proszę o argumenty dlaczego Kabe, Atlas czy Baumit jest zły.. Poważnie sądzisz że ktoś kto ma pp napisze Ci dlaczego publicznie na największym forum w pl? Żeby nie było jedna z ww firm gdy byłem product managerem systemów dociepleń u dużego dystrybutora sugerowała że dostaje łapówki od Caparol i zaproponowała większą bez względu na to ile by to nie było. Druga zaś podczas odrzucenia reklamacji sprawiła że opierając się o opinie itb i własne badania zmusiła mnie do tego aby doprowadzić niemal do tego że cofnieto im aprobatę na system dociepleń. Jednak przyciśnięcie do ściany pomogło i sprawę załatwiono w sposób akceptowalny dla inwestora i dystrybutora O trzeciej też mogę coś napisać ale po co? Wystarczy? Żadna z ww firm nie pojawi się już w mojej ofercie chociaż kiedyś były. Dryvit, Sto, Caparol. Może być basf. Reszta jest po prostu reszta.. Niedługo będzie cykl artykułów w formie bloga na mojej stronie, jak znajdę chwilę żeby to opisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 10.04.2016 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 Fighter ubiegłeś mnie Ja bym tylko dodał, że każda opinia skądś się bierze.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 10.04.2016 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2016 W kwestii reklamacji: znam jedną opowieść z bardzo dobrego źródła jak przebiegała reklamacja u jednego z producentów (żaden z tu wymienionych), a z rozmów z producentami kilku innych wynika, że takie załatwianie reklamacji to klasyka. W skrócie polega to na tym, że trzema mieć naprawdę potężną wiedzę by móc udowodnić, że moje jest bardziej moje i racja bardziej niż racja. Dziś rozmawiałem z jednym z panów, z wielkiej firmy - który niemal wprost powiedział - że ktoś dopytując się za bardzo czemu - nie ma szans na uzyskanie odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DominP 27.04.2016 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Jest to mój pierwszy post więc witam Przeczytałem cały wątek i nie widziałem żadnej opinii o tynkach silikonowych Knauf. Mam prośbę o opinię jeżeli ktoś z Państwa ma w tym temacie doświadczenie. Planuję w ciągu najbliższych tygodni wykonać elewację i taki tynk poleca mi wykonawca ponieważ najczęściej na nim pracuje i sobie go chwali. Nie widzi problemu, że zrobić elewację tynkiem innego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
red_hose 27.04.2016 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Co powiecie na tynk silikonowy Dekoral Proffesional? Wykonawca bardzo go poleca. Niestety nie znalazłem w internecie mówiących o wadach lub zaletach tych produktów.Dziękuję za odpowiedź i pomoc. tł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mekanic 21.05.2016 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2016 Witam.Przymierzam się do ocieplenia domu. Zasadniczo zaplanowałem sobie zastosowanie na części mieszkalnej Knaufa 0,32 a na piwnicy Austrotherm 0,38 - czy to będzie ok? Termoorganika chyba przereklamowana?Druga rzecz to wybór klejów, ostatecznie chyba skieruję się w kierunku Caparola, wcześniej myślałem nad Kreisel (linia 210 i 220 z dopiskiem Extra ponoć dedykowana jest do grafitu), lub Termoorganike ale tą lepszą, ale jeśli faktycznie można śmiało kleić Caparolem 190 i 190s styro grafitowy to wyjdzie cenowo podobnie albo nawet taniej? bo rozumiem że tak jest? czy wymagane są jakieś dodatkowe zabiegi w przypadku grafitu? szlifowanie całości przed siatką itp.? żebym wiedział na co zwrócić uwagę wykonawcom?Powodem dla którego trafiłem na to forum jest tynk, a właściwie grunt pod tynk, chciałem żeby jedno i drugie było od jednego producenta, muszę to teraz zaplanować, chociaż sam tynk chcę zrobić może w przyszłym a może jeszcze w kolejnym roku. i tutaj moje pytanie, czy zagruntowanie teraz ocieplenia nie mija się z celem? gruntuje się aby poprawić nasiąkliwość, wzmacnia powłokę itd. tylko czy jak będę kładł tynk za rok czy dwa ten grunt spełni swoją rolę? czy trzeba będzie jednak jeszcze raz mimo wszystko gruntować? czy to zależy w jakimś stopniu od rodzaju tynku? dobrze że poczytałem ten wątek to teraz już wiem że silikony to nie samo dobre, że mineralne tynki i farba to lepsze rozwiązanie. może w takim przypadku taniej będzie zastosować biały klej na wierzch i nie gruntować, a przed tynkiem zagruntować już pod konkretny kolor? kilka stron wcześniej też przeczytałem że na biały klej można stosować tynk mineralny bez gruntowania - ale czy to będzie dobre przy tej przerwie pomiędzy ociepleniem a wykonaniem tynku? czy to tylko tyczyło się gdy wszystko jest razem wykonywane?mieszkam na wsi, więc jedyne niekorzystne warunki to te atmosferyczne.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 22.05.2016 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 ja grafitowy styropian kleiłem na piankę bo tak było mi wygodniej i łatwiej i myślę że dużo mocniej ale za to w zamian duużo drożej bo przesadzałem z tą pianką , kiedyś czytałem elaborat na temat grafitowego i gościu twierdził że grafit ma same wady a to że w słoneczną pogodę kładziony na klej z worka odpada od ściany za jakiś czas a to że nie wolno przecierać całych płyt tylko wyrównać na łaczeniach że niby drobinki powoduja złą przyczepność do podłoża , to nie moje słowa i fachmani to pewnie wyprostują , ja wolałem na piankę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 22.05.2016 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 Witam. Przymierzam się do ocieplenia domu. Zasadniczo zaplanowałem sobie zastosowanie na części mieszkalnej Knaufa 0,32 a na piwnicy Austrotherm 0,38 - czy to będzie ok? Termoorganika chyba przereklamowana? Druga rzecz to wybór klejów, ostatecznie chyba skieruję się w kierunku Caparola, wcześniej myślałem nad Kreisel (linia 210 i 220 z dopiskiem Extra ponoć dedykowana jest do grafitu), lub Termoorganike ale tą lepszą, ale jeśli faktycznie można śmiało kleić Caparolem 190 i 190s styro grafitowy to wyjdzie cenowo podobnie albo nawet taniej? bo rozumiem że tak jest? czy wymagane są jakieś dodatkowe zabiegi w przypadku grafitu? szlifowanie całości przed siatką itp.? żebym wiedział na co zwrócić uwagę wykonawcom? Powodem dla którego trafiłem na to forum jest tynk, a właściwie grunt pod tynk, chciałem żeby jedno i drugie było od jednego producenta, muszę to teraz zaplanować, chociaż sam tynk chcę zrobić może w przyszłym a może jeszcze w kolejnym roku. i tutaj moje pytanie, czy zagruntowanie teraz ocieplenia nie mija się z celem? gruntuje się aby poprawić nasiąkliwość, wzmacnia powłokę itd. tylko czy jak będę kładł tynk za rok czy dwa ten grunt spełni swoją rolę? czy trzeba będzie jednak jeszcze raz mimo wszystko gruntować? czy to zależy w jakimś stopniu od rodzaju tynku? dobrze że poczytałem ten wątek to teraz już wiem że silikony to nie samo dobre, że mineralne tynki i farba to lepsze rozwiązanie. może w takim przypadku taniej będzie zastosować biały klej na wierzch i nie gruntować, a przed tynkiem zagruntować już pod konkretny kolor? kilka stron wcześniej też przeczytałem że na biały klej można stosować tynk mineralny bez gruntowania - ale czy to będzie dobre przy tej przerwie pomiędzy ociepleniem a wykonaniem tynku? czy to tylko tyczyło się gdy wszystko jest razem wykonywane? mieszkam na wsi, więc jedyne niekorzystne warunki to te atmosferyczne. Pozdrawiam Zarówno na 190S jak i 190 można przyklejać grafit. Szary klej warto zagruntować CT 610 jeżeli budynek ma pozostać bez struktury. Koszt znikomy a klej zostanie zabezpieczony, dodatkowo można zobaczyć jak budynek będzie wyglądał w danym kolorze. W przypadku białego kleju nie trzeba go zabezpieczać, a budynek będzie biały i estetyczny. Po tak długiej przerwie przed położeniem tynku i tak będzie trzeba zagruntować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 23.05.2016 08:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 W przypadku białego kleju nie trzeba go zabezpieczać, a budynek będzie biały i estetyczny. hmmm???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 23.05.2016 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Eeeee? Nie trzeba zabezpieczać białego kleju? No nie no bez przesadyzmu... Jeśli traktować go jako finalną wyprawę, to jest ona za cienka do norm wszelakich (bo powinien być szpryc i narzut, każde odpowiedniej grubości liczonej w cm...), jeśli zaś zagruntować to też tak sobie. Poza tym jaka struktura? Jeśli zaś ściana ma być na gładko to też taki klej finalną warstwą nie jest bo być nie może... Poza tym każdy tynk/klej po iluś latach jest tłusty i musi być wyczyszczony by coś mogło być z nim robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 24.05.2016 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Nie uważam kleju za finalną warstwę,,, bez przesady. W sytuacji gdy zostawia się budynek bez tynku na powiedzmy rok, w większości przypadków i tak zostaje szary, niezabezpieczony klej. Biały wygląda w tej sytuacji estetyczniej. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją żeby białemu coś się stało. Fakt, nigdy czegoś takiego nie znajdziemy w karcie z wiadomych powodów. Przykład. Budynek stoi już 5 lat na białym kleju i co? I nic, a wygląda znaczenie lepiej niż wyglądałby w szarym kleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 24.05.2016 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Nie uważam kleju za finalną warstwę,,, bez przesady. W sytuacji gdy zostawia się budynek bez tynku na powiedzmy rok, w większości przypadków i tak zostaje szary, niezabezpieczony klej. Biały wygląda w tej sytuacji estetyczniej. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją żeby białemu coś się stało. Fakt, nigdy czegoś takiego nie znajdziemy w karcie z wiadomych powodów. Przykład. Budynek stoi już 5 lat na białym kleju i co? I nic, a wygląda znaczenie lepiej niż wyglądałby w szarym kleju... eeeeee Szare: 32,5R, 42,5R Białe: 52,5R i wiecej .... co jest potrzebne w warstwie zbrojacej? Wytrzymalosc na sciskanie, czy elastycznosc? Biały klej w 99% przypadków jest: droższy gorszy bez sensu Nie robic partyzantki i nie psuc marki.... szary+pg610 a przed tynkiem zmyc i pg610+tynk. tak jak powinno byc a nie "lepianka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KolorowySłoń 24.05.2016 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 eeeeee Szare: 32,5R, 42,5R Białe: 52,5R i wiecej .... co jest potrzebne w warstwie zbrojacej? Wytrzymalosc na sciskanie, czy elastycznosc? Biały klej w 99% przypadków jest: droższy gorszy bez sensu Nie robic partyzantki i nie psuc marki.... szary+pg610 a przed tynkiem zmyc i pg610+tynk. tak jak powinno byc a nie "lepianka" Jaka niby lepianka? 190 biała jest hydrofobizowana i z racji tego dopuszczalne jest pozostawienie jej bez zabezpieczenia np. na okres zimowy... Droższy? owszem chociaż tragedii nie ma Gorszy? bardzo odważny osąd, z którym się absolutnie nie zgadzam bez sensu? no nie powiedziałbym... Mało tego. Taka dygresja. To chyba najlepszy klej do przyklejania styro. Fakt może lekka przesada, ale w testach pewnych inwestorów wypadł najlepiej. . Nosz same wady ma ten klej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.