fighter1983 03.09.2017 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2017 Będzie jednak Caparol. Poniżej zestawienie warstw. Pytanie czy do klejenia styropianu austrothermu super fasada brać klej 190s jak w poniższym zestawieniu, czy na wszystko wziąć 190? klej do klejenia styropianu Caparol 190s klej zbrojący do siatki szary Caparol 190 siatka Caparol 165gr Putzgrunt 610 25kg Amphisilan Fassaderputz K15 25kg zestawienie jak najbardziej prawidlowe. 190S w zupelnosci wystarczy. Jezeli budynek jest z materialu chlonnego: gazobeton/ytong/silka/keramzyt - trzeba jeszcze dorzucic Sylitol Konzentrat 111. I pomyslec o zamianie tynku na troche drozy ale duzo lepszy czyli Thermosan lub Carbopor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
riderd 03.09.2017 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2017 Dom zbudowany jest z maxa. Pytanie czy myć ściany przed położeniem styropianu?Ten thermosan jest sporo droższy. Potrzebuję22 x160 Amphisilian - razem 3520lub 24 x 270 Thermosan - razem 6480Około 3000 różnicy to dużo. Rzeczywiście szału nie ma przy tym Amphisilianie? Bedzie biały tynk. Wypada gorzej od Greinplasta, Termorogniniki, ceresitu, Atlasa, Bolixa itp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 04.09.2017 06:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2017 (edytowane) masz 220m2 jezeli dobrze rozumiem na podstawie Amphisilana. sorry ze w netto, ale ja mam wszystkie ceny i zuzycia w glowie w netto: Amphisilan K15 (1,5MM BARANEK): 220m2x2,5kg/m2 = 550kg x 5,20 = 2860netto 3517,80brutto Thermosan NQG K15 (1,5mm baranek) = 220*1,9kg/m2 = 418kg czyli 420kg x 10 = 4200netto 5166 brutto Roznica zatem: 5166-3517,80 = 1648,20 a to juz nie jest az taka przepasc. Natomiast to co niemieckie to niemieckie. Wszyscy sie zachwycaja Caparol AMphisilan mowiac nie wiedziec dlaczego ze to "gorna polka" ze wzgledu na cene, a wcale ze nie gorna polka, bo tynk Greinplasta, Termoorganiki, Bolixa... wychodzi w szczegolnosci w kolorze drozej niz amphisilan Z Ceresitem bywa roznie. Amphisilan jest rozsadny jakosciowo i patrzac na to co jest na rynku: jest tani i "w porzadku". Bardzo dobry byl kilka lat temu, kiedy byl produkowany w DE i kosztowal 220-240 brutto/25kg. teraz produklcja niemiecka amphisilanu jest praktycznie niedostepna w pl, mozna go teoretycznie zamowic, ale cena jest zaporowa i lepiej juz korzystac z lepszych tynkow: Thermosan I Carbon Jezeli budynek jest z ceramiki poreatyzowanej - nie wymaga gruntowania, alepowierzchnia powinna byc odpylona, wiec sprawdzic (przejechac otwarta dlonia w kilku miejscach) lub po prostu zmyc na wszelki wypadek. Edytowane 4 Września 2017 przez fighter1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pod 04.09.2017 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2017 Wszystko fajnie ale to zużycie Amphisilana 2.5kg/m2 jest przesadzone. Tak mi powiedziała moja ekipa która robiła nim już sporo domów.. Powiedzieli żeby zakupić ilość 2kg/m2 a najwyżej domówie na osotatnią ścianę jak zobaczą że braknie. Ale się nie pomylili bo tynku starczyło praktycznie na styk. Zostało mi około 5kg. Miałem około 190m2, zamowilem 16 wiader po 25kg czyli 400kg. Co daje dokładnie 2.1kg/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coachu13 04.09.2017 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Września 2017 Jakie są przewagi Thermosanu i Carbon ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.09.2017 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Thermosan: odpornosc na starzenie sie koloru nieporownywalna z zadnym innym tynkiemCarbon: Zbrojony wloknem weglowym, mozliwe ulozenie w 1.0mm baranek (kompensuje naprezenia termiczne) , wyzsza udarnosc, i najlepiej ze wszytskich caparolowskich zachowuje sie pod katem czyszczenia elewacji (najlatwiej) Poza tym: sa to tynki z DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.09.2017 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Wszystko fajnie ale to zużycie Amphisilana 2.5kg/m2 jest przesadzone. Tak mi powiedziała moja ekipa która robiła nim już sporo domów.. Powiedzieli żeby zakupić ilość 2kg/m2 a najwyżej domówie na osotatnią ścianę jak zobaczą że braknie. Ale się nie pomylili bo tynku starczyło praktycznie na styk. Zostało mi około 5kg. Miałem około 190m2, zamowilem 16 wiader po 25kg czyli 400kg. Co daje dokładnie 2.1kg/m2. to sie zdarza, ale niezwykle rzadko, ze na AMS K15 uzyskuje ekipa tak niskie zuzycie. 95% realizacji wykonawcow rowniutkie 2,5kg/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
riderd 05.09.2017 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Panowie, brać narożniki Caparola? Mają chyba tylko plastikowe, czy metalowe z innych firm typu bellaplast są lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.09.2017 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2017 sprawdz cenowo... bo zawsze bylo tak ze capartola te "duperele" typu narozniki , przyokienne etc kosztowaly mniej wiecej w takim przeliczniku:Caparol 1eur - Bella Plast 1Pln w tym roku troche sie zmienilo, nie sprawdzalem jakos super dokladnie, ale BellaPlast jest mega spoko niemiecka jakosc za polski pieniadz. BTW: bella ma PCV a nie metalowe. i to akurat bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
riderd 05.09.2017 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2017 (edytowane) Ok, to wezmę te Caparola 2,5m plastikowe. Mogę je kupic za 4 lub 4,5 pln, więc cena podobna do bellaplastu. Rozumiem, ze lepiej plastik, ze względu na ewentualną korozję metalowych w przyszłości ?Z bellaplastu biorę listwy do boniowania, z szalunkiem traconym.Listwy przyokienne z vertexu (sorki, chyba tez bellaplast z siatką z napisem vertex) Edytowane 5 Września 2017 przez riderd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 05.09.2017 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2017 Ok, to wezmę te Caparola 2,5m plastikowe. Mogę je kupic za 4 lub 4,5 pln, więc cena podobna do bellaplastu. Rozumiem, ze lepiej plastik, ze względu na ewentualną korozję metalowych w przyszłości ? Z bellaplastu biorę listwy do boniowania, z szalunkiem traconym. Listwy przyokienne z vertexu (sorki, chyba tez bellaplast z siatką z napisem vertex) Bella ma z siatką z napisem Bella lub sporadycznie czyste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
riderd 05.09.2017 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2017 (edytowane) No właśnie używają tez siatki z napisem Vertex, przynajmniej tak pisze na ich stronie, w opisie listwy do boniowania. Takie przynajmniej są w hurtowni i wyglądaja jak te bellaplast, a już mi się nie chce za tym biegać. Materiałów jest mnóstwo, ale jak przyjdzie co do czego, to listwę do boniowania, trzeba zamawiać przez neta, narożniki, kazdy pimpuje swoje, listwy startowe są bez kapinosów (na szczęście druga hurtownia ma z kapinosem). Z parapetów winchester schodzi okleina, nie wiadomo co brać. Już nie mówię o wyborze systemu, ale to na szczęście mam za sobą - tu dopiero jest jazda bez trzymanki, co człowiek to inna opinia, uzależniona glównie od prowizji producenta tynków. ehhh Dopiero teraz zrozumiałem, czemu tynk wewnętrzny Baumita, był beeeeee, jak rok wcześniej przed zamawianiem ekipy był super... mam Knaufa, ale grubsze ziarno niz baumit koniec off top Edytowane 5 Września 2017 przez riderd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bubonek1982 15.09.2017 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 Witam czy tynk Caparol Tynk Carbopor baranek można kłaść na tradycyjny tynk cementowo-wapienny (tynk w bardzo dobrym stanie robiony 2 lata temu).Znajomy twierdzi że na tynk cementowo wapienny trzeba najpierw położyć siatkę z klejem, ktoś inny twierdzi że trzeba tylko zagruntować a 3 osoba twierdzi że jeśli tynk jest w dobrym stanie to można śmiało kłaść strukturę bezpośrednio na nim. Sam już nie wiem kto ma rację więc bardzo proszę o porady.Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darkat 15.09.2017 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 A ja z kolei mam inne pytanie. Elewacja generalnie będzie koloru białego. Tynk silikonowy. Ale mam też wstawki z ciemniejszego koloru pomiędzy oknami (kolor grafitowy ).Wykonawca radzi żeby te wstawki zrobić w ten sposób, że najpierw zrobią tynk koloru białego, a później pomalują go na kolor ciemniejszy farbą silikonową.Czy to jest gorsza opcja niż zrobienie tego koloru ciemniejszego tynkiem barwionym w masie. Czy to nie ma znaczenia.Pewnie w wykonaniu będzie łatwiej dla nich. Ale nie mam zaufania do jakości tych wstawek farbą. Niech mnie ktoś uspokoi.Druga sprawa jakie są przerwy technologiczne pomiędzy różnymi etapami. Szef mi powiedział że będą chcieli skończyć w środę (pogoda ma być też kiepska) . To znaczy gotową elewację.A zaczęli kleić styropian dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 15.09.2017 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 Bubonek1982: jezeli podłoze jest nosne, nie pyli i na tyle rowne, ze mozna klasc - to normalnie: PG610 + Carbopor Darkat: silikonowy bialy i pomalowanie go odpowiedniej jakosci farba - oczywiscie ze jest ok, pamietaj jednak ze nadal trzymaja Cie granice HBW najlepiej cos w przedziale 30-100% HBW czyli stopienia odbicia swiatla jak to sa na prawde male wstawkj 20-100%HBW , wiec nie przesadzaj z tym "grafitem" za bardzo. O RAL 7016 zapomnij np Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darkat 15.09.2017 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 Bubonek1982: jezeli podłoze jest nosne, nie pyli i na tyle rowne, ze mozna klasc - to normalnie: PG610 + Carbopor Darkat: silikonowy bialy i pomalowanie go odpowiedniej jakosci farba - oczywiscie ze jest ok, pamietaj jednak ze nadal trzymaja Cie granice HBW najlepiej cos w przedziale 30-100% HBW czyli stopienia odbicia swiatla jak to sa na prawde male wstawkj 20-100%HBW , wiec nie przesadzaj z tym "grafitem" za bardzo. O RAL 7016 zapomnij np Na wzorniku pisze że współczynnik odbicia światła dla tych kolorów które pasują mi na te wstawki to 14% a jeden nawet ma tylko 10%. A co do tych przerw technologicznych to jakieś są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 15.09.2017 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 (edytowane) nooo....to tam gdzie 14% prosze Pana na styropianie: styropian+siatka+caparolcarbonspahtell +Putzgrund610 + carbopor (barwiony) lub farba Carbosol (tanie nie jest, i niedostepne w PL, dzisiaj dostalem z Austrii 1szt 25kg po 3 tyg czekania) tam gdzie 10% i mniej: wypad ze styro, welna w to miejsce, carbonit z siatka, putzgrund610+carbopor (baarwiony) lub farba Carbosol (j.w) jezeli nie, tzn na kleju cementowym i z tynkiem silikonowym : HBW tak jak napisali... o ile napisali - jakie jest graniczne dla danego produktu. przerwy:kleic.. jak wyschnie (na 2 dzien) kolkowac. zrobic siatke z klejem. jak wyschnie - a tu juz znaczenie maja warunki atmosferyczne 1-4dni ... ale ma byc suche - gruntowacmin 24h - klasc tynk. Edytowane 15 Września 2017 przez fighter1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darkat 15.09.2017 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 A co się będzie działo gdy zastosuje takie kolory na styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 15.09.2017 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 (edytowane) HBW 14% na silikonowym - warstwa zbrojna na kleju cemntowym nie daje rady, zaczyna pekac, gdy peknie, przeniesie pekniecie na tynk, gdy tynk peknie - pod tynk dostanie sie woda , gdy dostanie sie woda - zamarznie/rozmarznie - zaczyna odpadac HBW <10% - tu juz nie sa cwiczenia, lipiec/sierpien upaly, temperatura na powierzchni tynku siega okolic 70st. Wszystko co w przypadku powyzej opisanym, plus dodatkowo styropian zaczyna sie "zapadac" na wskutek zbyt wysokiej temperatury. robia sie "balwany" kolki zaczynaja wylazic na zewnatrz. Poniekad jest tez to odpowiedz dlaczego fighter1983 czaly czas tylko: Caparol/Dryvit/STO ... a nie cos innego. Ze znanych mi producentow (znam i mialem w swojej ofercie prawie wszystkich poza jakimis totalnymi "made in garaz by ja ze śwagrem") rozwiazania na sciany dwuwarstwowe docieplane eps/welna w takiej kolorytstyce, maja zgadnijcie kto : Dryvit, STO, Caparol, od niedawna tez Bolix z produktami z linii HD, oraz wszyscy producenci, ktorzy nie wiedza, ze nie moga stosowac takich kolorow bo sie dopiero od tych wczesniej wymienionych ucza i jeszcze nie doszli do tego dlaczego cos jest nie halo Edytowane 15 Września 2017 przez fighter1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tkaczor123 16.09.2017 05:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2017 Jakiej firmy tynk elewacyjny silikonowy polecacie , metoda aplikacji natryskowa za pomocą pistoletu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.