Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tynk silikonowy jakiej firmy?


Recommended Posts

Będzie jednak Caparol. Poniżej zestawienie warstw. Pytanie czy do klejenia styropianu austrothermu super fasada brać klej 190s jak w poniższym zestawieniu, czy na wszystko wziąć 190?

 

klej do klejenia styropianu Caparol 190s

klej zbrojący do siatki szary Caparol 190

siatka Caparol 165gr

Putzgrunt 610 25kg

Amphisilan Fassaderputz K15 25kg

 

zestawienie jak najbardziej prawidlowe. 190S w zupelnosci wystarczy.

Jezeli budynek jest z materialu chlonnego: gazobeton/ytong/silka/keramzyt - trzeba jeszcze dorzucic Sylitol Konzentrat 111.

I pomyslec o zamianie tynku na troche drozy ale duzo lepszy czyli Thermosan lub Carbopor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dom zbudowany jest z maxa. Pytanie czy myć ściany przed położeniem styropianu?

Ten thermosan jest sporo droższy. Potrzebuję

22 x160 Amphisilian - razem 3520

lub 24 x 270 Thermosan - razem 6480

Około 3000 różnicy to dużo. Rzeczywiście szału nie ma przy tym Amphisilianie? Bedzie biały tynk. Wypada gorzej od Greinplasta, Termorogniniki, ceresitu, Atlasa, Bolixa itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 220m2 jezeli dobrze rozumiem na podstawie Amphisilana.

sorry ze w netto, ale ja mam wszystkie ceny i zuzycia w glowie w netto:

Amphisilan K15 (1,5MM BARANEK):

220m2x2,5kg/m2 = 550kg x 5,20 = 2860netto 3517,80brutto

Thermosan NQG K15 (1,5mm baranek) = 220*1,9kg/m2 = 418kg czyli 420kg x 10 = 4200netto 5166 brutto

Roznica zatem: 5166-3517,80 = 1648,20

a to juz nie jest az taka przepasc. Natomiast to co niemieckie to niemieckie.

Wszyscy sie zachwycaja Caparol AMphisilan mowiac nie wiedziec dlaczego ze to "gorna polka" ze wzgledu na cene, a wcale ze nie gorna polka, bo tynk Greinplasta, Termoorganiki, Bolixa... wychodzi w szczegolnosci w kolorze drozej niz amphisilan :) Z Ceresitem bywa roznie.

Amphisilan jest rozsadny jakosciowo i patrzac na to co jest na rynku: jest tani i "w porzadku".

Bardzo dobry byl kilka lat temu, kiedy byl produkowany w DE i kosztowal 220-240 brutto/25kg.

teraz produklcja niemiecka amphisilanu jest praktycznie niedostepna w pl, mozna go teoretycznie zamowic, ale cena jest zaporowa i lepiej juz korzystac z lepszych tynkow: Thermosan I Carbon

Jezeli budynek jest z ceramiki poreatyzowanej - nie wymaga gruntowania, alepowierzchnia powinna byc odpylona, wiec sprawdzic (przejechac otwarta dlonia w kilku miejscach) lub po prostu zmyc na wszelki wypadek.

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ale to zużycie Amphisilana 2.5kg/m2 jest przesadzone. Tak mi powiedziała moja ekipa która robiła nim już sporo domów.. Powiedzieli żeby zakupić ilość 2kg/m2 a najwyżej domówie na osotatnią ścianę jak zobaczą że braknie. Ale się nie pomylili bo tynku starczyło praktycznie na styk. Zostało mi około 5kg. Miałem około 190m2, zamowilem 16 wiader po 25kg czyli 400kg. Co daje dokładnie 2.1kg/m2.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thermosan: odpornosc na starzenie sie koloru nieporownywalna z zadnym innym tynkiem

Carbon: Zbrojony wloknem weglowym, mozliwe ulozenie w 1.0mm baranek (kompensuje naprezenia termiczne) , wyzsza udarnosc, i najlepiej ze wszytskich caparolowskich zachowuje sie pod katem czyszczenia elewacji (najlatwiej)

 

Poza tym: sa to tynki z DE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie ale to zużycie Amphisilana 2.5kg/m2 jest przesadzone. Tak mi powiedziała moja ekipa która robiła nim już sporo domów.. Powiedzieli żeby zakupić ilość 2kg/m2 a najwyżej domówie na osotatnią ścianę jak zobaczą że braknie. Ale się nie pomylili bo tynku starczyło praktycznie na styk. Zostało mi około 5kg. Miałem około 190m2, zamowilem 16 wiader po 25kg czyli 400kg. Co daje dokładnie 2.1kg/m2.

 

to sie zdarza, ale niezwykle rzadko, ze na AMS K15 uzyskuje ekipa tak niskie zuzycie. 95% realizacji wykonawcow rowniutkie 2,5kg/m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cenowo... bo zawsze bylo tak ze capartola te "duperele" typu narozniki , przyokienne etc kosztowaly mniej wiecej w takim przeliczniku:

Caparol 1eur - Bella Plast 1Pln

w tym roku troche sie zmienilo, nie sprawdzalem jakos super dokladnie, ale BellaPlast jest mega spoko niemiecka jakosc za polski pieniadz. BTW: bella ma PCV a nie metalowe. i to akurat bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to wezmę te Caparola 2,5m plastikowe. Mogę je kupic za 4 lub 4,5 pln, więc cena podobna do bellaplastu. Rozumiem, ze lepiej plastik, ze względu na ewentualną korozję metalowych w przyszłości ?

Z bellaplastu biorę listwy do boniowania, z szalunkiem traconym.

Listwy przyokienne z vertexu (sorki, chyba tez bellaplast z siatką z napisem vertex)

Edytowane przez riderd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to wezmę te Caparola 2,5m plastikowe. Mogę je kupic za 4 lub 4,5 pln, więc cena podobna do bellaplastu. Rozumiem, ze lepiej plastik, ze względu na ewentualną korozję metalowych w przyszłości ?

Z bellaplastu biorę listwy do boniowania, z szalunkiem traconym.

Listwy przyokienne z vertexu (sorki, chyba tez bellaplast z siatką z napisem vertex)

 

Bella ma z siatką z napisem Bella lub sporadycznie czyste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie używają tez siatki z napisem Vertex, przynajmniej tak pisze na ich stronie, w opisie listwy do boniowania. Takie przynajmniej są w hurtowni i wyglądaja jak te bellaplast, a już mi się nie chce za tym biegać. Materiałów jest mnóstwo, ale jak przyjdzie co do czego, to listwę do boniowania, trzeba zamawiać przez neta, narożniki, kazdy pimpuje swoje, listwy startowe są bez kapinosów (na szczęście druga hurtownia ma z kapinosem). Z parapetów winchester schodzi okleina, nie wiadomo co brać. Już nie mówię o wyborze systemu, ale to na szczęście mam za sobą - tu dopiero jest jazda bez trzymanki, co człowiek to inna opinia, uzależniona glównie od prowizji producenta tynków. ehhh

Dopiero teraz zrozumiałem, czemu tynk wewnętrzny Baumita, był beeeeee, jak rok wcześniej przed zamawianiem ekipy był super... :) mam Knaufa, ale grubsze ziarno niz baumit :) koniec off top

Edytowane przez riderd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam czy tynk Caparol Tynk Carbopor baranek można kłaść na tradycyjny tynk cementowo-wapienny (tynk w bardzo dobrym stanie robiony 2 lata temu).

Znajomy twierdzi że na tynk cementowo wapienny trzeba najpierw położyć siatkę z klejem, ktoś inny twierdzi że trzeba tylko zagruntować a 3 osoba twierdzi że jeśli tynk jest w dobrym stanie to można śmiało kłaść strukturę bezpośrednio na nim. Sam już nie wiem kto ma rację więc bardzo proszę o porady.

Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z kolei mam inne pytanie. Elewacja generalnie będzie koloru białego. Tynk silikonowy. Ale mam też wstawki z ciemniejszego koloru pomiędzy oknami (kolor grafitowy ).

Wykonawca radzi żeby te wstawki zrobić w ten sposób, że najpierw zrobią tynk koloru białego, a później pomalują go na kolor ciemniejszy farbą silikonową.

Czy to jest gorsza opcja niż zrobienie tego koloru ciemniejszego tynkiem barwionym w masie. Czy to nie ma znaczenia.

Pewnie w wykonaniu będzie łatwiej dla nich. Ale nie mam zaufania do jakości tych wstawek farbą. Niech mnie ktoś uspokoi.

Druga sprawa jakie są przerwy technologiczne pomiędzy różnymi etapami. Szef mi powiedział że będą chcieli skończyć w środę (pogoda ma być też kiepska) . To znaczy gotową elewację.

A zaczęli kleić styropian dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubonek1982: jezeli podłoze jest nosne, nie pyli i na tyle rowne, ze mozna klasc - to normalnie: PG610 + Carbopor

Darkat: silikonowy bialy i pomalowanie go odpowiedniej jakosci farba - oczywiscie ze jest ok, pamietaj jednak ze nadal trzymaja Cie granice HBW najlepiej cos w przedziale 30-100% HBW czyli stopienia odbicia swiatla jak to sa na prawde male wstawkj 20-100%HBW , wiec nie przesadzaj z tym "grafitem" za bardzo.

O RAL 7016 zapomnij np :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubonek1982: jezeli podłoze jest nosne, nie pyli i na tyle rowne, ze mozna klasc - to normalnie: PG610 + Carbopor

Darkat: silikonowy bialy i pomalowanie go odpowiedniej jakosci farba - oczywiscie ze jest ok, pamietaj jednak ze nadal trzymaja Cie granice HBW najlepiej cos w przedziale 30-100% HBW czyli stopienia odbicia swiatla jak to sa na prawde male wstawkj 20-100%HBW , wiec nie przesadzaj z tym "grafitem" za bardzo.

O RAL 7016 zapomnij np :)

 

Na wzorniku pisze że współczynnik odbicia światła dla tych kolorów które pasują mi na te wstawki to 14% a jeden nawet ma tylko 10%.

A co do tych przerw technologicznych to jakieś są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo....

to tam gdzie 14% prosze Pana na styropianie: styropian+siatka+caparolcarbonspahtell +Putzgrund610 + carbopor (barwiony) lub farba Carbosol (tanie nie jest, i niedostepne w PL, dzisiaj dostalem z Austrii 1szt 25kg po 3 tyg czekania)

tam gdzie 10% i mniej: wypad ze styro, welna w to miejsce, carbonit z siatka, putzgrund610+carbopor (baarwiony) lub farba Carbosol (j.w)

 

jezeli nie, tzn na kleju cementowym i z tynkiem silikonowym : HBW tak jak napisali... o ile napisali - jakie jest graniczne dla danego produktu.

przerwy:

kleic.. jak wyschnie (na 2 dzien) kolkowac.

zrobic siatke z klejem. jak wyschnie - a tu juz znaczenie maja warunki atmosferyczne 1-4dni ... ale ma byc suche - gruntowac

min 24h - klasc tynk.

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HBW 14% na silikonowym - warstwa zbrojna na kleju cemntowym nie daje rady, zaczyna pekac, gdy peknie, przeniesie pekniecie na tynk, gdy tynk peknie - pod tynk dostanie sie woda , gdy dostanie sie woda - zamarznie/rozmarznie - zaczyna odpadac

 

HBW <10% - tu juz nie sa cwiczenia, lipiec/sierpien upaly, temperatura na powierzchni tynku siega okolic 70st.

Wszystko co w przypadku powyzej opisanym, plus dodatkowo styropian zaczyna sie "zapadac" na wskutek zbyt wysokiej temperatury. robia sie "balwany" kolki zaczynaja wylazic na zewnatrz.

 

Poniekad jest tez to odpowiedz dlaczego fighter1983 czaly czas tylko: Caparol/Dryvit/STO ... a nie cos innego.

Ze znanych mi producentow (znam i mialem w swojej ofercie prawie wszystkich poza jakimis totalnymi "made in garaz by ja ze śwagrem") rozwiazania na sciany dwuwarstwowe docieplane eps/welna w takiej kolorytstyce, maja zgadnijcie kto :) :

Dryvit, STO, Caparol, od niedawna tez Bolix z produktami z linii HD, oraz wszyscy producenci, ktorzy nie wiedza, ze nie moga stosowac takich kolorow :) bo sie dopiero od tych wczesniej wymienionych ucza i jeszcze nie doszli do tego dlaczego cos jest nie halo :)

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...