Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Okna Adams - warto?


Recommended Posts

no chyba właśnie zaczynam mieć wątpliwości.

 

właśnie trzymam w ręku ofertę na okna od Adamsa (nie do mojego domu). i znów okna dwuszybowe i to te najtańsze, które mają w ofercie (brugmann classic).

i tak dla przykładu okno 4100x2290 w połowie fix w połowie uchylno-przesuwne, szyba 4/16A/4TM - 24mm (U=1,0), okucie ROTO NT

cena 13823,07 PLN (to chyba strasznie drogo? co niektórzy mieliby za tyle cały komplet okien).

 

albo fix 2200x2300,cena 1521,66

 

do tego czytam taką uwagę pod oknem z ruchomym słupkiem: "okno o wymiarach 1970x2250 bez gwarancji"

jak to bez gwarancji? to tak można, zapłacić za coś grubą kasę i nie dostać gwarancji??? :eek:

 

dobrze ze zapaliła ci się czerwona lampka przy uwadze że bez gwarancji bo jak taras masz mieć bez gwarancji to przecież to jest okno przy którym zazwyczaj najbardziej trzeba się skupić aby było wszystko ok!

jak nie ma gwarancji to się nie bierze!!!

u nas można zrobić taki balkon ale na skrzydle pośrednim (dodatkowo rolki ułatwiające najazd)

nie wiem jak wygląda twój psk ale patrząc na cenę to myślał bym że to HS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 275
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

co do cen to nie wnikam, nie znam się ale skoro dostałeś wycenę na najtańsze okna to pewnie o takie pytałeś.

napisałam, że to nie do mojego domu. ktoś z rodziny się buduje i są właśnie na etapie zamawiania okien. wcześniej już pisałam, że taka dziwna jest polityka firmy, że droższych okien wcale nie proponują klientom. ale już jareko wyjaśnił, że pewnie ceny okien trzyszybowych są na tyle wysokie, że wciskają klientowi nie to co najlepsze, tylko to co najtańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież to jest okno przy którym zazwyczaj najbardziej trzeba się skupić aby było wszystko ok!

 

no właśnie, chyba najczęściej zdarzają się reklamacje przy takich dużych oknach. tylko, że ja się zupełnie nie znam od strony technicznej na oknach i może rzeczywiście niektóre rodzaje okien nie mogą przekraczać pewnych rozmiarów.

 

sama zanim pójdę do Adamsa (pewnie dopiero za rok) to zrobię wyceny w kilku innych firmach, żeby mieć porównanie. tym bardziej, że też mam spore okna i nie wyobrażam sobie, żeby chcieli mi coś wcisnąć bez gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, chyba najczęściej zdarzają się reklamacje przy takich dużych oknach. tylko, że ja się zupełnie nie znam od strony technicznej na oknach i może rzeczywiście niektóre rodzaje okien nie mogą przekraczać pewnych rozmiarów.

 

sama zanim pójdę do Adamsa (pewnie dopiero za rok) to zrobię wyceny w kilku innych firmach, żeby mieć porównanie. tym bardziej, że też mam spore okna i nie wyobrażam sobie, żeby chcieli mi coś wcisnąć bez gwarancji.

warto myśleć o oknach już na etapie fundamentów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

"okno wymiarem wykracza poza zalecenia systemowe", moim zdaniem właśnie taka informacja powinna się tam znajdować, no ale wiadomo "Klient Nasz Pan" - skoro chce to dostanie.

To bardzo dobre określenie. Dużo lepsze niż "brak gwarancji". Mądry klient zapyta, niemądry będzie nadal miał porównanie podobnej ceny co u innych (bez patrzenia na zalecenia;). Przy rozmowach / pomiarach warto pytać o inne propozycje. W tym konkretnym przypadku myślę, że problemem było kilka cm za dużo na szerokości okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...

piszesz że ci wieje, że jakiś lód, brak konkretów, zdjęć itd. Wićc pierwsze co się w takim przypadku robi to regulacja i przy okazji sprawdza się, czy okno jest dobrze zamontowane, winę producenta obstawiałbym na samym końcu. To tak z praktyki.

 

 

 

A i faktycznie nie wiem kim jesteś:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....kontaktowałem się telefonicznie ze sprzedawcą w celu usunięcia usterki TOTALNA OLEWKA tak jak ktoś pisał na gębę nic nie wskórasz :bash:

.

 

Jak widzę "olewkę" zrobił sprzedawca.. Ja też czasem na telefon nie zareaguję od ręki.

A reklamację do producenta najpewniej jest zgłaszać pisemnie (jak nie to przynajmniej e-mailem). Tylko że w tym przypadku to raczej nie ustreka a regulacja (mówię na to "większa regulacja", bo klient nie zawsze musi sobie z tym sam poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za cenne rady i uwagi

spróbuje sam to jakoś ustawić ( od ręki piszesz , pierwszy telefon jakiś rok temu , później wiosna ,lato więc spox ale mamy kolejną zimę)

muszę tylko poszukać w sieci jak się reguluje te okna

na ślizgach napisane jest roto

 

czy przesunięcie w stronę ściany nie spowoduje rozszczelnienia na środku, albo problemów z zamykaniem??

Edytowane przez rafałdo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie potrzebnie rwiesz się do tego sam. Te sugestie będą skuteczne o ile nie ma tam innych błędów montażowych. Jeśli dociski są "rozjechane" to wg mnie kwalifikuje się to do uzasadnionego zgłoszenia, mimo iż "naprawa" jest banalna a błąd bardzo prosty.

Zadzwoń do fabryki - opisz sytuację. Niech wpłyną na sprzewdawcę (jeśli z nim współpracują) a jeśli nie, to na pewno Ci pomogą w inny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim narobisz rabanu, to dokładnie kilka razy przeczytaj ostatnie cztery wiersze ich INSTRUKCJI UŻYTKOWANIA!

http://adams.com.pl/files/gwarancja.pdf

pkt 6 JEST KLAUZULĄ abuzywną!!!!!!!!!!!!!

 

 

6. Okres gwarancji liczony jest od dnia dokonania odbioru produktu od

Firmy „AdamS”, z tym, że uprawnienia wynikające z tytułu gwarancji

mogą być wykonane dopiero po całkowitym uregulowaniu należności za

dostarczone produkty.

7. Okres gwarancji dla dostawy zastępczej a więc nowego wyrobu

dostarczanego w zastępstwie wadliwego, wynosi 12 miesięcy, jednak nie

mniej niż pozostały pierwotny okres gwarancji.

8. Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej w punkcie

sprzedaży, w którym dokonano zakupu. Podstawą przyjęcia reklamacji

jest okazanie karty gwarancyjnej i dowodu zakupu wyrobu lub towaru.

Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać szczegółowy opis usterki

lub wady.

9. Producent rozpozna reklamację nie później niż w terminie 14 dni od

otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.

10. Wszystkie ujawnione wady będą usunięte w terminie 14 dni od

uwzględniania zgłoszenia reklamacyjnego.W przypadku bardziej

skomplikowanych usterek lub wyrobów nietypowych, czas ich usunięcia

może się wydłużyć. Dokładny termin usunięcia usterek będzie

każdorazowo uzgadniany z klientem.

11. Sposób usunięcia wad i usterek, pozostaje w gestii Firmy

„AdamS”.

12. Gwarancja obejmuje naprawę wad ujawnionych w czasie

eksploatacji, a ukrytych i niewidocznych podczas zakupu, wynikających

z winy producenta.

14. Gwarancja nie obejmuje:

a) regulacji okuć oraz konserwacji okien (użytkownik zobowiązany

jest do okresowych regulacji elementów okuć oraz konserwacji

wyrobów i towarów, przynajmniej raz w roku wykonywanych

odpłatnie przez sprzedającego),

b) wad nieistotnych, tzn. takich, które pozostają niewidoczne po

zamontowaniu lub nie mają wpływu na wartość użytkową

wyrobów i towarów,

c) usterek mechanicznych dodatkowych elementów stolarki

(np. pochwyty, wkładki zamków, automatyka drzwiowa itp.),

d) roszenia szyb tj. parowania szyb zewnętrznych i wewnętrznych,

które może wystąpić w pomieszczeniach słabo ogrzewanych,

o dużej wilgotności powietrza z ograniczoną wentylacją,

e) uszkodzeń mechanicznych i pęknięć szyb powstałych

w trakcie eksploatacji oraz wad dopuszczalnych zgodnie

z obowiązującymi normami,

f) uszkodzeń powstałych w wskutek zdarzeń losowych

i klęsk żywiołowych.

15. Gwarancja traci ważność z powodu:

a) wystąpienia uszkodzeń mechanicznych (np. zarysowań)

powstałych po odbiorze wyrobu lub towaru,

b) zbicia wkładu szybowego,

c) niewłaściwego transportu i przechowywania,

d) nieprawidłowego montażu, użytkowania i konserwacji,

16. Wady ukryte powinny być zgłaszane w ciągu 7 dni od daty ich

wystąpienia.

17. Klient zobowiązany jest do ilościowego oraz jakościowego odbioru

wyrobów i towarów w zakresie wad jawnych, które nie mogą być

podstawą reklamacji po dokonaniu odbioru. Za wady jawne uważa się

niezgodności: ilościowe, wymiarowe, podziałów wewnętrznych,

kolorów i funkcji, a także mechaniczne uszkodzenia szyb i profili.

Niezgodności te oraz inne wady jawne muszą być zgłoszone przy

odbiorze pod rygorem utraty prawa do gwarancji. Producent nie ponosi

kosztów związanych z demontażem i montażem stolarki z wadami

jawnymi.

18. Gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie

zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z

umową.

 

Najważniejszym jest tabelka na końcu Karty Gwarancyjnej- masz mieć ją uzupełnioną przez konserwatora okien, autoryzowanego przez ADAMS`a

 

muszę się z Tobą zgodzić

w poniedziałek zaatakuje ich ponownie

dziękuje wszystkim pomocnym za życzliwość

Edytowane przez Stynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie rafałdo

 

Chciałbym uwiarygodnić zarzuty stawiane naszej firmie na tej stronie.

Proszę przesłać na mój adres swoją umowę z naszym przedstawicielem, fakturę zakupu, kartę gwarancyjną, zgłoszenie reklamacji, etc.

 

pozdrawiam

Krzysztof Wycech

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

a) regulacji okuć oraz konserwacji okien (użytkownik zobowiązany jest do okresowych regulacji elementów okuć oraz konserwacji wyrobów i towarów, przynajmniej raz w roku wykonywanych odpłatnie przez sprzedającego)....

I w sumie nareszcie znalazła się firma, która gwarancję uzależnia od konserwacji okien - realnie taki zapis w gwarancji powinien mieć KAŻDY producent bo po kilku latach, jak się jedzie na reklamację to żal d... ściska jak ludzie traktują swoje okna, zakupione za - jak mówią przy zakupie - ogromną gotówkę, zawsze za drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przeczytałem te pkt z gwarancji i odnoszę je do dzisiejszych informacji od Pana Prawnika odnośnie zakazanych klauzul i ... tak naprawdę wynika z tych informacji, że klient ma bardzo dużo praw niezależnych od gwarancji i jej różnych zapisów, przynajmniej w okresie rękojmi - czyli 3 lata dla okien, montażu itp.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem te pkt z gwarancji i odnoszę je do dzisiejszych informacji od Pana Prawnika odnośnie zakazanych klauzul i ... tak naprawdę wynika z tych informacji, że klient ma bardzo dużo praw niezależnych od gwarancji i jej różnych zapisów, przynajmniej w okresie rękojmi - czyli 3 lata dla okien, montażu itp.

 

Rękojmia 3 lata? Zmień prawnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...