Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

W jaki sposób ocieplacie poddasze?


minuszka

Recommended Posts

Witam, chciałabym spytać w jaki sposób ocieplacie poddasze. Mam dwie ekipy wykonczeniowe i dwa różne sposoby ocieplenia poddasza, nie wiem ktory jest lepszy.

Pierwsza ekipa ociepla tak: robi delatacje na 5 cm, potem daje wełne mineralną 15 cm, potem znow delatacja, potem welna 5 cm i folia.

Druga ekipa daje welne 20 cm, potem folia bez delatacji.

Czy lepiej związywac welne sznurkiem czy drutem? Bardzo prosze o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 109
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie piszesz jaki masz dach, ale w przypadku dachu deskowanego dylatacja pomiędzy deskami a wełną jest potrzebna.

Dylatcja pomiędzy poszczególnymi warstwami wełny jest niepotrzebna a tylko powiększa koszty (utrudnienia) oraz zmniejsza wysokość pomieszczenia.

Co do wyboru sznurek czy drut. Ja tam nie widzę szczególnych wad sznurka a na pewno jest wygodniejszy. Po założeniu płyt G-K czy innej konstrukcji sufitu, wełna jest potrzymywana przez te płyty. Czyli nawet jak sznurek puści to i tak jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do anny99: Oczywiście że można. Jeślibyś jednak chciała później wykorzystywać w jakiś sposób poddasze nieużytkowe, to na jętki należałoby najpierw nabić (np. w poprzek) jakieś łatki i dodatkową wełnę ułożyć między tymi łatkami, później deski czy coś. Właśnie tak robię w tej chwili :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anna99 zgadzam się z Camelem, tylko później trzeba będzie trzeba nadbijać jętki, aby można było wykorzystać poddasze.

 

Miniuszka przy blachodachówce ponieważ masz folię wiatroizolacyjną nie ma potrzeby zostawiać pustki powietrznej. Przy grubości twoich krokwi można dać tylko wełnę 15cm, chociaż lepiej dwie warstwy, bo unikasz mostków cieplnych. Np. 15cm między krokwiami a w drugą (prostopadle)stronę 5cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie. A jak to ci się będzie trzymać? Poza tym musisz do czegoś przymocować ruszt pod płyty g-k. A folia musi być wszędzie, nie tylko w łazience. Para wodna wytwarza się nie tylko podczas kąpieli w łazience ale w każdym powieszczeniu gdzie przebywają ludzie. Folia chroni zatem wełnę przed tą wilgocią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszt będzie identycznie położony jak przy dwóch warstwach wełny!

A co się stanie z tą parą jeżeli zatrzyma ją folia ? Zakładam, że pomieszczenia poddasza użytkowego typu pokoje nie posiadają wentylacji własnej. I co wtedy ? Folia w innych niż łazienki pomieszczeniach poddasza o normalnej wilgotności jest tylko zalecana. Ciekawe po co ?

pzdr C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ruszt będzie przybity do krokwi (równolegle) to tam wlaśnie utworzą sie mostki termiczne (krokwie+ruszt). Jesli ruszt jest w poprzek - unika sie tego.

A jesli chodzi o parę wodną - właśnie dlatego, że pokoje nie mają wentylacji grawitacyjnej zaleca się układanie folii paroszczelnej, bo nigdy nie osiągniesz w pokoju idealnej wilgotności (ocieplone sciany, podłoga, szczelne okna). Mimo ewentualnych nawiewników i/lub wietrzenia uderzeniowego może zaistnieć sytuacja, że wilgotność będzie wysoka. A wtedy wszystko idzie ...... w wełnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadmości z pierwszej ręki od Szefa duuużej hurtowni budowlanej. Nie dawać foli (oprócz łazienek-tam jest wentylacja). Istnieje duża szansa na "grzybki" w ofoliowanych pomieszczeniach. Para wodna, jeżeli wystąpi w większej ilości, nie przenika dalej (do warstwy ocieplenia), ale zostaje w płycie g-k (szczególnie narożniki) i stąd już krok do pojawienia się pleśni itp paskudztw. Niestety przypadki znane z autopsji również.

Z warstwy ocieplającej wilgoć odprowadzana jest poprzez folię wysokoparoprzepuszczalną (folia wstępnego krycia) lub poprzez szczelinę wentylacyjną przy pełnym deskowaniu. Ot i cała filozofia.

 

Jakoś bardziej do mnie przemawiają powyższe argumenty. Ciekawe co o tym sądzą inni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadmości z pierwszej ręki od Szefa duuużej hurtowni budowlanej. Nie dawać foli (oprócz łazienek-tam jest wentylacja). Istnieje duża szansa na "grzybki" w ofoliowanych pomieszczeniach. Para wodna, jeżeli wystąpi w większej ilości, nie przenika dalej (do warstwy ocieplenia), ale zostaje w płycie g-k (szczególnie narożniki) i stąd już krok do pojawienia się pleśni itp paskudztw. Niestety przypadki znane z autopsji również.

Z warstwy ocieplającej wilgoć odprowadzana jest poprzez folię wysokoparoprzepuszczalną (folia wstępnego krycia) lub poprzez szczelinę wentylacyjną przy pełnym deskowaniu. Ot i cała filozofia.

 

Jakoś bardziej do mnie przemawiają powyższe argumenty. Ciekawe co o tym sądzą inni?

 

na forum zagląda pan Wojciech Nitka, z pewnością doradzi w sposób fachowy.

 

Aczkolwiek według mnie, aby nie powstawały grzybki w domu należy pomieszczenia odpowiednio wentylować.

Owszem, wilgoć może migrować przez ocieplenie stropu, ale ta migracja jest bardzo utrudniona - para kondensuje w wełnie tworząc jeden duży mostek termiczny ( mokra wełna ).

Czyli pan z hurtowni mówi bzdury - zmień hurtownię !

 

Cz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Domatorka
Ocieplenie wewnątrz- poddasze użytkowe ma się u mnie tak.Między krokwie wełna URSA 20cm podwiązana sznurkiem, na to folia potem deskowanie, na to siatka ledóchowskiego i tynk tradycyjny. Nie mam żadnych grzybków ani pęknięć na suficie jak to się ma na przy płytach gk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Czyli pan z hurtowni mówi bzdury - zmień hurtownię !"

 

Na opóźniacz pary (paroizolację) należy stosować folie polietylenowe o parprzepuszczalności 2-6 g/m2/24g. Taka folia, jak nazwa wskazuje, gwarantuje powolne przepuszczanie pary, a tym samym zabezpiecza przed wkaraplaniem się pary gdy ta trafi na zimne powietrze.

Nie stosowanie opóźniacza GWARNTUJE wykraplanie się dużej ilości pary, a tym samym zamoknięcie izolacji cieplnej i konstrukcji dachu.

Efekty - najgorsze jakie można się spodziewać - grzyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Tylko jakoś do mnie to powoli dociera :p

Czy w sypialniach na poddaszu użytkowym, przy kubaturze ok 40 m3 i dwóch osobach spędzających tam 8 godzin, wydziela się tyle pary, że może to spowodować zawilgocenie warstwy ocieplenia ??? Zakładam, że nie ma żadnej folii paroizolacyjnej ??

Nie ruszam tematu łazienek. Tutaj sprawa jest oczywista. Ale z pomieszczeniami, gdzie nie występuje podwyższona wilgotność mam mieszane uczucia co do tej folii. Tym bardziej, że jest jeszcze bariera z płyt g-k, które mają pewną zdolność akumulacji pary.

Oczywiście najlepiej byłoby poprowadzić wentylację. Tylko kominy zajmowałyby wtedy 20% powierzchni mieszkalnej :D

Może da się mnie jeszcze nawrócić na folię paroizolacyjną ???

pzdr C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zatem pytanie:

 

Dach ówka ceramiczna, FWK krokwie 20cm.

 

1. dawac 20cm pomiędzy krokwie potem ruszt prostopadle do krowki, na ruszt folia paroizolacyjna i płyta Gk.

czy

2. dawać 15cm (zostawiając dodatkowa szczelinę pomiedzy folią FWK i welną) pomiędzy krokwie ruszt prostopadle do krokwi pomiędzy ruszt 5cm na to folia paroizolacyjna i płyta gk

czy

dać 20 cm pomiędzy krokwie i potem jeszcze 5 cm pomiędzy ruszt na to folia i płyty gk. Wtedy będzie ocieplenia 25cm ale czy to nie za dużo?

 

Takie to mam dylematy.

 

Fugas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...