Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

W temacie elektryki jestem zielona naprawdę zielona dlatego mam pytanie do speców w zakresie elektryki domków jednorodzinnych.

Mój elektryk za rozdzielnicę na 10 obwodów wraz z zabezpieczeniami (przepięciowe, bezpieczniki itp., itd. ) krzyczy 10k pln. Coś mi się nie podoba ta cena :( czy możecie mi powiedzieć ile taka rozdzielnica realnie może kosztować ??

Wyłącznik główny: FR 303 ok. 70zl

Przepieciowka: B+C 4p ok 1500zl

10xRoznicowka 2p 40A :10x100zl

10xS.. . ok 10zl : 10x10zl

Obudowa ok 200zl

Do tego duperele, lampki zabezpieczenia lampek, przewody, końcówki, naklejka z piorunkiem, może jakiś obwód masz trójfazowy, to też trochę podniesie cenę. Jeżeli masz wodotryski w postaci obwodów oświetleniowych na stycznikach też podniesie cenę. Reasumując, ceny z głowy, ale wdłg. mnie koszt materiałów na taką rozdzielnicę to ok 3k na całkiem dobrych podzespołach. Pewnie da się taniej na tańszym osprzęcie i przy innej konfiguracji: np kilka obwodów oświetleniowych na jedną różnicówkę.

Osprzęt nie najgorszy a ceny detaliczne. Moja wycena za całość 2 000 zł .

MOELLER CLS6-B20/3 WYŁĄCZNIK NADPRĄDOWY B 20A 3-BIEG. MOELLER 1szt. 42,29 PLN

MOELLER CLS6-B16 WYŁĄCZNIK NADPRĄDOWY B 16A 1-BIEG. MOELLER 9szt. 83,88 PLN

MOELLER CFI6-25/2 30mA WYŁĄCZNIK RÓZNICOPWOPRĄDOWY 25A 30mA 1-FAZ 2-MOD. 3szt. 277,35 PLN

SVN 127 Lampka sygnalizacyjna POTRÓJNA CZERWONA HAGER 1szt. 26,41 PLN

BY1-B/3+NPE OGRANICZNIK WARYSTOROWY KLASY B+C PRO-TEC 1szt. 635,03 PLN

SZYNA ŁĄCZENIOWA 1-FAZOWA S-12 3szt. 22,50 PLN

672.4024 Skrzynka rozdzielcza 24DIN SCAME 1szt. 160,28 PLN

razem: 1 247,75 PLN (około)

Witam.

W temacie elektryki jestem zielona naprawdę zielona dlatego mam pytanie do speców w zakresie elektryki domków jednorodzinnych.