Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Posty do Anuli


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 5,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Taa, syna urodziłam, dom zaraz skończę, jeszcze drzewo posadzę i tylko mi wiadomo czego brak... Wcale nie jestem zadowolona z takiej sytuacji i chętnie poleżałabym, popachniała, pochodziła w szpilkach i takie tam... oj chętnie...

 

Ty sobie pomyśl jaką będziesz miała za rok satysfakjcję. Ludzie (uśmiecham się tu do Ciebie) będą chodzić po Twoich pięknych wnętrzach, a Ty pachnąca i w tych szpilkach będziesz mogła powiedzieć, że ten dom to w całości Twoja robota. To jest kurde coś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anula, dajesz radę i dasz do końca. Jednak współczuję, bo budowa to spore wyzwanie. Ja przynajmniej nie muszę jeździć z dzieckiem. Problem to godzenie budowy z pracą i zebranie siły, aby poświęcić czas dziecku jak ląduję w domu ok. 18-19. Od pewnego czasu łudzę się, że jak już się przeprowadzimy, to się sytuacja zmieni.

 

W związku z tym, że rozmawiacie o wylewkach - jaki macie u siebie stosunek styropianu do wylewki, czyli ile styropianu i ile wylewki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się nie zgodzić - nie ma czegoś takiego jak 'jedyna słuszna grubość' :)

Ilość styropianu na gruncie w dużym stopniu odpowiada za straty do gruntu.

Im więcej styropianu, tym mniejsze straty i dom dobrze zaizolowany.

W domach energooszczędnych się daje z reguły 15cm, w pasywnych od 20cm w górę.

Spirea buduje dom energooszczędny, stąd moje pytanie 'ile cm ma do dyspozycji'.

Z reguły grubość wylewki determinuje grubość styropianu jaką można dać.

I jeszcze jedno - oznaczenia 'EPS100', 'EPS200', to oznaczenia twardości styropianu, nie jego lambdy.

Może być styropian EPS100 0.040, a może być też 0.032

Oczywiście - w garażu się daje twardszy, w domu - zależy :)

Edytowane przez salik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się nie zgodzić - nie ma czegoś takiego jak 'jedyna słuszna grubość' :)

Ilość styropianu na gruncie w dużym stopniu odpowiada za straty do gruntu.

Im więcej styropianu, tym mniejsze straty i dom dobrze zaizolowany.

W domach energooszczędnych się daje z reguły 15cm, w pasywnych od 20cm w górę.

Spirea buduje dom energooszczędny, stąd moje pytanie 'ile cm ma do dyspozycji'.

Z reguły grubość wylewki determinuje grubość styropianu jaką można dać.

I jeszcze jedno - oznaczenia 'EPS100', 'EPS200', to oznaczenia twardości styropianu, nie jego lambdy.

Może być styropian EPS100 0.040, a może być też 0.032

Oczywiście - w garażu się daje twardszy, w domu - zależy :)

 

A kto powiedział, że pisząc o twardości styropianu, ma na myśli jego ciepłotę ???? Nie rozumiem

Żaden styropian, nawet 50 cm i lambda 0,030 nie zatrzyma ciepła które idzie do góry i ucieka szkłem i słabo zaizolowanym dachem

Edytowane przez monsanbia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na deser coś, co to wyklucza, czyli kilkaset m2 szyb i jeszcze w ramach z aluminium

A rozmawiamy o jakimś konkretnym domu?

Bo nie przypominam sobie żeby Spirea miała aluminiowe okna i kilkaset m2 szyb...

I w ogóle jeszcze nie widziałem kogoś kto by budował dom pasywny i wstawiał aluminiowe profile o bardzo dużych połaciach (inna sprawa że na dużych przeszkleniach, powierzchnia profilu w stosunku do powierzchni szyby nie jest tak dużo i przez to okno nie jest wcale jakieś super zimne) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozmawiamy o jakimś konkretnym domu?

 

Oczywiście, że nie! (i żeby nie było nie myślałam w tym momencie o domu Spirei!)

Po prostu często spotykam się z określeniem dom energooszczędny i taką właśnie sytuacją. Albo jedno albo drugie. Te dwie rzeczy w parze ze sobą nie idą bo nie ma takiej fizyki

Okno zawsze jest zimne, zespolone, 3 szybowe, z powłoką niskoemisyjną - dalej ucieka tędy najwięcej ciepla

 

Zamiast w styropian (gruby i ciepły) inwestować grubą kasę na pewno lepiej dołożyć i zakupić najlepszą*na rynku ocieplinę dachu. To że do dachu jest wysoko, nie ma znaczenia. Tzn ma, bo im wyższe pomieszczenie tym ciepło jeszcze szybciej ucieka!

 

Tyle w temacie. Zaśmiecamy Anuli wątek.

Sorry Ania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ups, zrobiło się zamieszanie (przepraszam Anula). Na parterze mam 23 cm, a możliwe, że 24, bo okna chyba ciut wyżej zamontowane. Na poddaszu 12 cm i tu może być problem, bo na etapie projektu nie planowaliśmy podłogówki na całości. Potem już tak, ale jakoś wydawało się, że wystarczy.

Ile trzeba liczyć grubości na kafle+klej i panele?

 

Kiedyś czytalam wypowiedź Janzara (i usiłuję ją znaleźć), że musi być jakaś proporocja między grubościa styropianu a wylewką. Inaczej może zacząć pękać czy coś takiego.

 

Pytałam tez o EPS do garażu - jedni mówią, że brać EPS200 a inni, że wystarczy EPS100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...