Piotr G 10.07.2010 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 (edytowane) nic -zalewać betonem - przed zalaniem zaprosić kogoś, aby ocenił, wyłapał ewentualne błędy. i umawiać się z kimś na podłączenie reszty - nieraz robiłem tak i wszystko działa. Ja na swojej budowie też robiłem wiele rzeczy zamiast fachowców bo było taniej - doskonale to rozumiem Piotr Edytowane 10 Lipca 2010 przez Piotr G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 10.07.2010 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Mądry Polak po szkodzie....... Instalacja na całej powierzchni podłogi tj. 350m2. Właśnie doczytałem, że bez projektu to kicha. Osbna pętla pod oknami na dole (ale nie zagęszczona) aby puścić w ten obieg wodę o wyższej temp. Osobne rozdzielacze na grzejniki (wspomaganie podłogówki w łazienkach) Osobna pętla lub początek pętli zagęszczona pod oknami balkonowymi i trochę przy ścianach zewnętrznych - ale nie wyższa temperatura - szkoda podwajać układy sterowania i mieszania tylko dla stref brzegowych Grzejniki owszem można ale nie dla wspomagania podłogówki - ona sobie da radę ale dla komfortu suszenia ręczników po kąpieli. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 10.07.2010 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 PS pozostałą chamską część twojego wywodu zignoruję co tam jest chamskiego? że w układzie meander i rurkach co 10-15 cm są większe różnice temperatur ale fachowcy polecają ten układ bo się łatwiej układa Którzy fachowcy polecają meandry? a jednocześnie ganią rozstaw co 30 bo mniej na tym zarobią, i przy układaniu trzeba trochę pomyśleć Uwież mi że zysk na materiale szczegónie rurce do podłogówki którą każdy może kupić na allegro po 2,2 PLN brutto jest znikomy i nie mów że zaoszczędzenie 500 m rury to oszczędności 50% kosztów instalacji C.O. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 10.07.2010 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 na forum jest bardzo stary wątek o drewnie na podłogówce, gdzie jeden user szczegółowo opisuje jak to bardzo długo fachowcy drwili z jego wiedzy bo to nigdy nie zadziała, po czym włączył i zadziałało, a fachowce do dzisiaj twierdzą że to niemożliwe Nikt nie drwi z Twojej wiedzy - wielokrotnie podkreślałem że w Twoim domu to zadziała ALE TO NIE DAJE TOBIE PRAWA NAZYWAĆ INSTALATORÓW NACIĄGACZAMI I ROBIĆ WYCIECZEK DO WYKSZTAŁCENIA BO TO JEST CHAMSTWO Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 10.07.2010 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 (edytowane) To jest taki wątek, gdzie uporczywie obie strony muszą ten swój 1gr. postawić na górze.Wszystko co było istotne, zostało powiedziane. odniosę się do wpisu z ciekawości:mpoplaw napisał:"nadmienię tylko że mój domek ma 260m2 ogrzewanego, 440m2 łącznie, i OZC=8KW, ponieważ w moich czasach nie robili sterowników PID to ja dla siebie zaprojektowałem bufor wodny 1,6m3 + najtańszy górniak z zwykłym miarkownikiem ciągu i komorą paleniskową na min 20kg węgla" Jakiej mocy jest ten najtańszy górniak z miarkownikiem?Kocioł o zasypie 20kg węgla może mieć moc znamionową 20kW, zdajesz sobie z tego sprawę? Mimo, iz ma 20kW mocy znamionowej również może pracować na mocy 7-10kW.260m2 pow grzewczej można ogrzać kotłem mocy 10,5kW (straty 40W/m2) a równie dobrze 34kW (130W/m2) Wniosek, jaki staram się wyciągnąć - każdy ma prawo wyboru. Jeden chce grzać kopciuchem i nabijać bufor, za którym odbywa się właściwe sterowanie rozdziałem ciepła, druga osoba wybierze kocioł na ekogroszek z nieco uproszczona instalacją sterowaną poprzez sterownik kotła z alg PID, trzecia będzie szukać pompy ciepła a czwarta stwierdzi,że lepiej grzać prądem. Jak chcesz grzać kopciuchem, który w żadnym wypadku produktem ekologicznym nie jest, to jest to Twoja indywidualna sprawa. Podobnie jest z tematem wymienianej tutaj podłogówki. Jak inwestor chce w jednym pokoju mieć rozstaw 15, w drugim 20 a w trzecim 30, to daj mu opcje takiego wyboru i nie krytykuj. pawelpiwowarczyk:Jak potrafisz zrobić sobie znaczną część prac samodzielnie, z pewnością znajdziesz instalatora, z którym możesz przedyskutować poprawność swoich założeń i dogadać się na zakres robót końcowych. Poproś na koniec, aby rozrysował Tobie co, gdzie i z czym i temat załatwiony. Edytowane 10 Lipca 2010 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 10.07.2010 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Casus oblężonej twierdzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 10.07.2010 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Casus oblężonej twierdzy... Niestety żadne argumenty nie są w stanie dotrzeć do mpoplaw, on jest GURU i finał. Powtórzę, bo może nie doczytałeś: Jak potrafisz zrobić sobie znaczną część prac samodzielnie, z pewnością znajdziesz instalatora, z którym możesz przedyskutować poprawność swoich założeń i dogadać się na zakres robót końcowych. Poproś na koniec, aby rozrysował Tobie co, gdzie i z czym i temat załatwiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 10.07.2010 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 potrafisz zacytować gdzie krytykuje inwestora za to że sobie w domku zrobił to co chciał ?? jakbyś jeszcze nie zauważył, krytykuję instalatorów naciągaczy którzy albo z niewiedzy albo z premedytacją wrabiają nieświadomego inwestora w niepotrzebne wydatki PS co do kotła, był dobierany pod bufor, 20kg węgla to dokładnie tyle ile potrzebuje 1600L wody, i nie ma tutaj znaczenia czy bedzie robił 10KW przez 4 godziny czy 20KW przez 2 godziny, wystarczy jak bufor się zagrzeje, z dystrybucją ciepła poradzi sobie zawór trójdrożny, koszt kociołka szacuję na góra 2 tyś, ale rozważałem tez kilka tańszych Problem jest innego typu, prowadzisz dyskusję w sposób wysoce niekulturalny. Włóż głowę pod zimny prysznic. Wybudowałeś dom, zaprojektowałeś w nim x spraw. Pochwal się tym, co zrobiłeś a nie atakuj zajadle jakbyś połknął wszystkie rozumy. Doradź koledze, "słuchaj do projektowania swojego domu i instalacji podłogowej użyłem programu o nazwie "XYZ", u siebie w pomieszczeniach typu łazienka, spiżarnia czy co tam jeszcze zrobiłem rozstaw taki i taki, a w reszcie budynku taki i taki. " Czy ogólnie napisz,że w całym domu zrobiłeś rozstaw 30cm, bo osobiście uważałeś,że tak jest najlepiej i że Tobie się tak sprawdziło. Nie atakuj natomiast innych, jeżeli w swojej praktyce zawodowej robią w danym pomieszczeniu "24,5" a nie Twoje "30,2", nie byłeś na obiektach, które w ten sposób wykonali i nie znasz zdania użytkowników, którzy mają wykonane przez te osoby instalacje. Zostaw innym możliwość wyboru. Ty chciałeś mieć kopciucha a np. Bobek chciał mieć kocioł z podajnikiem, mniej uciążliwy w obsłudze. Ty się bawisz w rozpalanie i wywalanie popiołu np. raz na dzień a Bobek wywala popiół raz na 3dni a dosypuje do kosza raz na np.7dni. Obaj jesteście zadowoleni ze swoich instalacji oraz kotłów, więc w jakim celu tak zajadle atakujesz innych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 10.07.2010 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 po raz kolejny podważasz swoją wiedzę, rozstaw co 30 cm to nie tylko mniej rurki, to też mniejszy rozdzielacz na 7 obwodów a nie na 14, to też mniejsza szafka na rozdzielacz, mniej złączek, mniej otuliny, jedna pompa, być może nawet wystarczy ta w kociołku bez konieczności montowania tej ekstra na rozdzielaczu, i przede wszystkim mniejsza robocizna, suma sumarum 50% oszczędności dla inwestora, a w porównaniu do puławiak to trzeba by jeszcze uwzględnić że on to co kupi na allegro po 2,2 sprzeda inwestorowi po 4,4 więc w tym szczególnym przypadku oszczędności mogą być znacznie większe tak więc wejdź sobie na wątek o instalatorach naciągaczach ten podlinkowany na samym początku i tam wylewaj swoje żale, spotkasz tam kilku takich jak ty, i całą masę forumową która podziela moją opinię Ciekawe jak będziesz grzał CWU i zasilał podłogówkę jedną pompą w kociołku? wyjaśnij mi to Ja wiem swoje Ty wiesz swoje to nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawelpiwowarczyk 10.07.2010 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Powtórzę, bo może nie doczytałeś: Jak potrafisz zrobić sobie znaczną część prac samodzielnie, z pewnością znajdziesz instalatora, z którym możesz przedyskutować poprawność swoich założeń i dogadać się na zakres robót końcowych. Poproś na koniec, aby rozrysował Tobie co, gdzie i z czym i temat załatwiony. Dziękuję. Z początku myślałem, że zrobię więcej rzeczy sam. Teraz, kiedy rozważam koncepcyjnie różne warianty kolejnych instalacji, dochodzę do przekonania, że wiem zbyt mało, by zaprojektować je od a do zet (stara prawda - "im więcej wiem, tym mniej wiem"). Wierzę, że jestem w stanie zaprojektować instalacje i jakoś to będzie chodziło, ale tu o to "ć" biega. Tu chodzi o własny dom, a nie o udowodnienie, że ma się mocarny umysł Dziś na to zbyt wcześnie, ale jak przyjdzie czas, z pewnością poszukam takiego instalatora. Jeden namiar już mam, nawet udziela się w tym wątku Swoją drogą, warto byście włączyli wyświetlanie miejscowości lub w inny sposób sugerowali inwestorom swój obszar działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 10.07.2010 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Komentując to 20kg wystarczające na 1600litrów. np. z 1kg węgla zakładamy,że wyciskamy 8,2kW, ale:w kopciuchu spalając 1kg węgla produkujemy już równie dobrze 4,3kW albo w lepszym (droższym, bardziej sprawnym) 5,74kWZatem owe 20kg w procesie spalania może nieść łącznie (możesz z tego wyprodukować) 86kW albo 114,8kW jakbym teraz wziął podobnej mocy kocioł z podajnikiem o wyższej sprawności, to z jednego kg równie kalorycznego opału (zakładamy też 8,2kW w 1kg) mogę uzyskać w procesie spalania np. 6,9kW, co łącznie z 20kg da nam 138kW. Jeszcze inaczej i bardziej obrazowo, liczby z kosmosu. W mało sprawnym kopciuchu przy pracy na mocy np.20kW spalisz w godzinę 4,30kg, w odpowiedniku kotła z podajnikiem spalisz tak samo kalorycznego paliwa 2,8kg/godz również uzyskując moc 20kW Zatem tak, mogłeś kupić taniej a użytkować drożej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 10.07.2010 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Komentując to 20kg wystarczające na 1600litrów. np. z 1kg węgla zakładamy,że wyciskamy 8,2kW, ale: w kopciuchu spalając 1kg węgla produkujemy już równie dobrze 4,3kW albo w lepszym (droższym, bardziej sprawnym) 5,74kW Zatem owe 20kg w procesie spalania może nieść łącznie (możesz z tego wyprodukować) 86kW albo 114,8kW Uwaga na jednostki, bo jakieś bzdury Ci powychodziły. Niestety żadne argumenty nie są w stanie dotrzeć do mpoplaw, on jest GURU i finał. Nie bez przyczyny ma tytuł "najlepszego doradcy od energooszczędzania". Sam go sobie nie przyznał ani nie dostał z automatu za odpowiednią liczbę postów na liczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 10.07.2010 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2010 Panowie facet siedzi sobie w fotelu i się z nas śmieje - nie dajmy się ponosić Ja wolę to forum dla wymiany zdań i poglądów np z Piczmanem krótko na temat każdy przedstawia swoje. Bez obrazanie poniżania Po to jest to forum i do tego nalezy dążyć. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 11.07.2010 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Mądry Polak po szkodzie....... Instalacja na całej powierzchni podłogi tj. 350m2. Właśnie doczytałem, że bez projektu to kicha. Co wiem: Pętle do 90m Na dole rozłożone co 10cm Osobna pętla pod oknami na dole (ale nie zagęszczona) aby puścić w ten obieg wodę o wyższej temp. Na górze rozłożone co 15cm Osobne rozdzielacze na grzejniki (wspomaganie podłogówki w łazienkach) Szklane "banieczki" do regulacji przepływów Izolacja termiczna 15cm na dole, 5cm na piętrze co teraz???? Jak zminimalizować efekty instalacji "na oko". Jakieś sprytne sterowanie ??? Że ja dopiero teraz wypier&^#&* (podziękowałem) generalnemu wykonawcy.....MASAKRA Jaka masz szkode? Instalacja zle działa czy nie działa? To jak zrobiona wydaje sie byc ok. Ale czy wykonawca ja skonczyl, wyregulował itp. czy nie? Rozstawy moga byc dobre a moga byc zle (bo robione na oko i doswiadczenie). Ale to wzgledne bo zawsze mozna do pewnego stopnia zwiekszyc parametry czynnika lub je zmniejszyc. Jesli dom masz ocieplony normowo to rozstaw nie bedzie przewymiarowany , jesli gorzej ocieplony to w razie niedogrzania zwiekszysz parametry czynnika. A jesli dom masz dobrze ocieplony to byc moze inwestycyjnie troche przeplaciłes ale system zadziała a z PCi jak pisal wczesniej mpoplav polepszy to COP bo bedziesz mogl obnizyc temperature czynnika w obiegach. Ale jesli masz PCi to te ewentualne wieksze koszty na podlogówke to pikus w porównaniu z nieopłacalnoscia ogrzewania z PCi- im cieplejszy domek tym gorzej dla tej oplacalnosci. Reasumujac: Jesli dom masz normowo, przecietnie ocieplony to bedzie OK. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 11.07.2010 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 PS problem w tym że ty nawet nie próbujesz otworzyć się na wiedzę innych, przyszło ci kiedyś do głowy że są na tym świecie instalacje CO zupełnie innego rodzaju niż to co robiłeś do tej pory ?? wybacz ale miałem w życiu lepszych nauczycieli niż "oświecona góra" która nie ma pojęcia o instalacji grawiracyjnej i w domku nie potrzebuje kotła do grzania CWU a poucza i obraża wszystkich dolokoła. miałem nie udzielać się w durnych dyskusjach. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 11.07.2010 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 kociołek 17KW który skonfigurował samodzielnie dzięki pomocy doradców tego forum na 3KW, i mimo kilku takim jak ty osobą którzy twierdzili że to niemożliwe, system działa bardzo sprawnie, bardzo ekonomicznie, Cały zespół inżynierów i naukowców przy olbrzymim nakładzie środków finansowych (np. Vaillant i inni producenci kotłów) nie znależli sposobu na modulowanie mocy kotła poniżej 40 % bo dramatycznie spada sprawność i jest to nieuzasadnione ekonomicznie, a na forum muratora doradcy zjechali do 17% i wszystko sprawnie działa - ciekawe jak określić w domowych warunkach sprawność takiego kotła. Czy przy takim zapotrzebowaniu budynku nie taniej i lepiej byłoby po prostu zastosować jak sam pisałeś farelkę albo kilka mat grzejnych elektrycznych - gdzie tu logika i ekonomia. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 11.07.2010 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 Cały zespół inżynierów i naukowców przy olbrzymim nakładzie środków finansowych (np. Vaillant i inni producenci kotłów) nie znależli sposobu na modulowanie mocy kotła poniżej 40 % bo dramatycznie spada sprawność i jest to nieuzasadnione ekonomicznie, a na forum muratora doradcy zjechali do 17% i wszystko sprawnie działa - ciekawe jak określić w domowych warunkach sprawność takiego kotła. Czy przy takim zapotrzebowaniu budynku nie taniej i lepiej byłoby po prostu zastosować jak sam pisałeś farelkę albo kilka mat grzejnych elektrycznych - gdzie tu logika i ekonomia. Piotr no chyba nie do końca, De Dietrich, od lat ma kotły, które moduluję i od 17 % mocy nominalnej i wspaniale funkcjonują nie tracąc na sprawności, Vaillant to wcale nie pępek świata i produkuje przeciętne kotły, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 11.07.2010 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 który kocioł dokładnie de dietrich Dane ze strony De dietrich MCR 24/II - Palnik gazowy ze stali nierdzewnej z całkowitym wstępnym zmieszaniem, modulujący w zakresie od 25 do 100 % mocy INNOVENS MCA - Palnik gazowy ze stali nierdzewnej z całkowitym wstępnym zmieszaniem, modulujący w zakresie od 22 do 100% mocy ECODENS DTG - Palnik gazowy z całkowitym wstępnym zmieszaniem, modulujący w zakresie od 25 do 100 % mocy i nigdzie nie ma napisane jaką sprawność ma urządzenie przy 22% mocy nominalnej Wszystko da się tak ograniczyć tylko gdzie jest sens - ferrari też da się jechać 20 km/h tylko po co. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 11.07.2010 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 sprawdziłem różnych producentów te 22% innovens to największa modulacja (jaka znalazłem) nikt nie podaje jaką sprawność ma urządzenie przy takiej mocy - ciekawe dlaczego. Vailant uczciwie mówi że lepiej jest wyłączyć kocioł przy 40% bo sprawność jest zbyt niska i nie ma sensu modulować niżej ( ja cenię taką postawę i przemawia to do mnie ) dlaczego samochodem najekonomiczniej jeżdzimy 80-90 km/h na 4-5 biegu a nie 20 km/h na 2 biegu - bo to się nie opłaca. Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 11.07.2010 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2010 poprzednik MCA, MC 25 wisielec, modulował od 18%z serii MC, kocioł MC 90 też wisielec, moduluje od 15,5%,nie produkowany od 3 lat Domolight, także wisielec modulował od 18% przy mocy 18 kW,i to się sprawdza, ich sprawności wcale z tego powodu nie spadają, a klient ma naprawdę kocioł o bardzo szerokim zakresie modulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.