Puławiak 13.07.2010 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Napisałem: cena dobrze wykonanego projektu branżowego (dokładne obliczenia, szczegółowe rysunki, optymalizacja materiału) to koszt 4000 PLN przynajmniej gdzie tu jest napisane bez OZC Zadzwoń do pierwszego lepszego biura projektów w Poznaniu i zapytaj o cenę dobrze wykonanego projektu Po raz ostatni wzywam Ciebie MPOPLAW nie zaczepiaj mnie bo kompromitujesz sie na każdym kroku. Piotr ha ha ha a co było jak nie było OZC jak to było policzyć ?? Czy też może się poprostu nie budowało ???? Albo może tylko ziemianki z ogniskiem na środku. A swoją drogą to ciekawe jak rozstaw rurek jest w budynku dawnego KC (budowanego ho ho ho albo i dawniej) w Wa-wie i ciekawe czy projektant tej instalacji liczył w OZC ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 13.07.2010 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Ale to się nakręca, jasny gwint Bobek, napisze jak ja to widzę, ze swojego punktu widzenia, tj. kotły z podajnikiem na ekogroszek. Wspominałeś,że masz 180m2 Jakbym wiedział, że dom budowany w ciągu ostatnich 4-5lat i nic do gotowego projektu nie dokładałeś, to większosć typowych domów np. z pracowni Archon, ale tez cała seria projektów muratora ma podawane 90W/m2 Więc dobrałbym kocioł w sposób nastepujący (ciekawe, czy mi się dostanie??)90W/m2 - ok.16-17kW80W/m2 - ok.15kW70W/m2 - ok.13kW60W/m2 - ok.11-12kW Przy czym:1. Kocioł węglowy to nie gaz, a więc zakładam:a) róznice w jakości paliw, kupi sie badziew i mocy max. nie uzyskujemyb) użytkownik może byc średnio kumaty i nie będzie potrafił dopieścić sterowania do potrzeb swojego budynku i instalacji (a więc ponownie zapominamy o sprawności z badań czy mocy max. z badań)c) jak porównujemy już do samochodów, to one maja liczniki do 200km/h a jeździmy 90-110, aby było ekonomicznie, kocioł z podajnikiem spala mało na 30%mocy, co odpowiada tym 90km/h... Teraz bardziej istotna kwestia róznica między 15 a 17kw jest praktycznie żadna w kołach węglowych. Różnice widac jednak między 12 a 15 czy 17kW, dlaczego::a) najmniejszy znany mi palnik to PPS 10 do max 15kW Pancerpola na sam ekogroszek, ja go montuję w wymienniki 12kWb) do 15-17kW montowane są palniki w zakresie mocy 17-25kW przy wersjach typowo groszkowych (PPS 17kw Pancerpol, czy obrotówki PPSM 25kW), ale np. żeliwne palniki II-ej generacji Brucer montowane w Ogniwie 15 maja już podawany zakres mocy 15-40kW (choc potrafią pracować na mocach<5kW), ja stosuję obecnie poprawiona Ekoenergię o zakresie mocy do 35kW w wymiennik 17kW) Czekam na debiut mniejszych wersji żeliwnych. Tego typu niuansów jest więcej.... Myślę,że dotyczy to także ścian, okien, podłogówki itp itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 13.07.2010 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Jarecki to dom budowany w zeszłym roku wylanie ław -kwiecień, w maju zaczęte roboty murarskie. koncówka lutego- wprowadzenie, grzanie od listopada dom nieocieplony wiec policz sobie jakie miałem straty ps dom parterowy bez poddasza uzytkowego Odpisze Ci z relacji klientów, jak czasami opisują swoje doświadczenia (mówię o nowym tradycyjnym budownictwie): Jak rozpalają i "dosuszają budynek" często piszą czy też dzwonią i pytają dlaczego tak dużo spala na dobę, przy wielkości średnio 160m2 z relacji słyszę o ilościach 35-50kg/dobę. Takie ilości sa spalane dopóki w domu nie pojawią się drzwi i meble. Jak już sie osoby wprowadzają i mają meble dywany, itp., to słyszę,że spalania spada do poziomu 18-25kg/dobę. Jeżeli zamieszkałeś, to sądzę,że drzwi masz, meble także, nawet jak w pełni nie dociepliłeś ścian, to nie sądzę, abys spalał >30kg/dobę, w ciemno strzelam,że jest to w granicy 22-25kg. ps. jeszcze 2lata temu na 180m2 skłaniałbym się bezwarunkowo do 25kW.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 14.07.2010 05:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 (edytowane) CO za3,5 tyś - napisz co jeszcze zostało do zrobienia bo nie wierze w działającą instalację z kotłownią za taką cenę ale my instalatorzy naciągamy. A nie zapomnij dodać ile czasu poświęciłeś i ile policzyłbyś za Twoją roboczogodzinę Piotr Edytowane 14 Lipca 2010 przez Piotr G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 14.07.2010 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 W jakim przypadku szybciej i ekonomiczniej osiągnę np.temp.22-23st.C w pomieszczeniu i prędzej nagrzeję 20cm płytę fundamentową przy jak najniższych kosztach czy to będzie przy rozstawie 30-35cm czy przy 10-15cm (10cm-panele,parkiet,15cm-gres) ? Szybciej nagrzejesz płytę fundamentową przy większym zagęszczeniu, ekonomicznie będzie tak samo w obydwu przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 14.07.2010 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 Dla Twojej wiedzy żadne grzałki (zdziwiony,że może być coś innego jak grzałki w baniaku ? ) nie są mi potrzebne,na całą kotłownie do płyty,podłogówki i cwu wystarczy piec elektryczny 8-12kW i bojler 140l-2x1,2kW,moc przyłączeniowa wystarczy 20-22kW z zabezpieczeniem 25-35A A ten piec elektryczny (a poprawniej mówiąc -- elektryczny kocioł) to nie ma grzałek? To jak on wodę grzeje? Mikrofalami? Dzięki,tak też myślałem i...nie dam się nabić w butelkę i nikt mnie nie oszuka-robię rozstaw 10-15cm Zależy mi właśnie na szybkim nagrzaniu płyty w II taryfie bo jak wiadomo 30cm betonu o pow.12x14 trochę czasu się nagrzewa. No to sobie policz, czy te 30-35 cm by Ci nie wystarczyło. Chyba, że koniecznie musi być "szybciej" a nie wystarczy "dostatecznie szybko"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chris_w 14.07.2010 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 Czasem stosuje się grzanie wody przez przepływ w niej prądu, ale do nie w instalacjach grzewczych z obiegiem tylko zbiorniczkach typu nawilżacze w klimatyzatorach itp.Piszę tylko dla wiadomości. Liczenie jest doskonałe dla działań typu x+y, ale dla rozpatrywanych tu przypadków lepiej mówić o szacowaniu matematycznym, ilość czynników wchodzących do równania i rozrzut ich tolerancji powoduje że liczeniem w sensie matematycznym nie sposób tego nazwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 14.07.2010 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 (edytowane) no to oszacujmy tą tolerancję, 12*14=168m2 płyty, po +-150W/m2 dla rozstawu co 15cm daje to 25,2KW zapotrzebowania, a on zamierza napędzać to kociołkiem 8 lub 12KW, niedobór to między 52 a 68%, tyle właśnie brakuje do tego szybciej, w terminologii samochodowej ma zamiar kupić sobie ferrari z silnikiem od malucha i idzie w zaparte że to doskonała okazja dygresja: rozstaw co 30cm czyli +-70W/m2 * 168m2 = 11,7KW wątek zaczyna się robić komiczny, do pełnej groteski brakuje tylko żeby pochwalił się w przyszłości ile konkretnie to przeinwestowanie którego nigdy w życiu nie wykorzysta go realnie kosztowało, 500 zł czy może 5 tyś, normalnie do tej pory się powstrzymywałem od wyśmiewania na forum publicznym ale Arturo72 przebił bobka 2 razy Kolejne wyliczenia które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością - zapotrzebowanie budynku na ciepło określają straty ciepła tego budynku a nie moc grzejnika, jeżeli jest większy grzejnik to znaczy tylko tyle że osiągniemy tan sam efekt cieplny przy niższych parametrach. Teraz moje obliczania wykonane przy pomocy programu Wavin C.O. wersja 3.5 założenia podłoga: gres 0,008 m beton 0,07 m - w tym rury od podłogówki PEX/AL/PEX styropian szczelnie 0,2 m podbeton 0,1 m piasek 0,5 m Parametry c.o temp zasilenia 45 st C schłodzenie 10 stC rozstaw 0,15m - q=81 W/m2 - temp podłogi 27,4 stC rozstaw 0,35m - q=52 W/m2 - temp podłogi 25,0 stC lub Parametry c.o temp zasilenia 30 st C schłodzenie 5 stC rozstaw 0,15m - q=29,1 W/m2 - temp podłogi 22,9 stC rozstaw 0,35m - q=19,1 W/m2 - temp podłogi 22,0 stC Wnioski 1. Przy wyskoich parametrach wody grzewczej rozstaw 15 cm jest zdecydowanie zbyt gęsty 2. Przy wysokich parametrach wody grzewczej rozstaw 35 cm jest jak najbardziej zalecany teraz specjalnie dla oponentów 3. Przy zastosowaniu bufora i okresowym paleniu w kotle na paliwo stałe.WARTO ZASTOSOWAĆ ROZSTAW CO 15 cm aby do maksimum wykorzystać ciepło zebrane w buforze i korzystać z temperatury zasilania 30 stC - po co biegać palić gdy mamy jaszce 45 st C w buforze Przy rozstawie 35cm tą samą wydajnośc uzyskujemy przy temp zasilania o 8 st C wyższej niż przy rozstawie 15cm czekam na komentarze Piotr Edytowane 14 Lipca 2010 przez Piotr G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 14.07.2010 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 I to muszę chyba policzyć na piechotę ale zależy mi właśnie,żeby nie grzać przez bite 8h tylko jak najszybciej doprowadzić do odpowiedniej temp.a masa akumulacyjna będzie robiła swoje. Dlatego wolę dać gęściej,żeby się nie wk..ać,że nie dogrzewam pomieszczeń w przeciągu II taryfy.Cena za święty spokój-500zł II taryfa to 10 godzin dziennie. Jeśli zamiast tych 10 godzin będziesz dostarczać tę ilość ciepła w ciągu 5 godzin to świetnie, ale co Ci to da? Poza pierwszym nagrzewaniem w sezonie kompletnie nic. No i rację ma mpoplaw, że wąskim gardłem w Twoim przypadku będzie kocioł elektryczny. Ja tam Cię do niczego nie namawiam, bo to nie moje pieniądze, choć na Twoim miejscu po prostu bym tego nie zrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 14.07.2010 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2010 (edytowane) cały ten wątek nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, 5 dni potrzebowałeś żeby usiąść do książki i policzyć że rozstaw co 30 cm wystarcza, ciekawe ile dni będziesz potrzebować żeby zauważyć że post wyżej rozmawialiśmy o domku Arturo72 a to jest jedyny domek na świecie gdzie zapotrzebowanie budynku na ciepło jest podporządkowane szybkiemu grzaniu prądem w II taryfie bardzo grubej akumulacyjnej wylewki betonowej i dla niego rozstaw co 15 jest święty tak bardzo że nie zauważył że żeby z szybkości skorzystać trzeba użyć przynajmniej 25,2KW mocy cieplnej, a to co on sobie zamierza wstawić do kotłowni 8-12KW to jest ewidentnie dopasowane dla rozstawu 30cm czytanie ze zrozumieniem jest aż tak trudne ?? PS co do bufora i zasilania +30 to rok temu było wałkowane w wątku o buforze, pomysł w praktyce się nie sprawdził z powodu CWU Po co ten czerwony tekst - czy nie można grzecznie na argumenty. Tu się z Tobą znowu niezgodzę przy niskich parametrach 30 st C 35 cm to zbyt mała wydajność nawet do domku energooszczędnego !!!!!!!!! od początku pisałem że u Ciebie to zadziała ale pozwól że inni mają inne zdanie Co ma bufor do CWU - moim zdaniem zasodnik CWU powinien być osobno - po co ładować latem bufor 500 czy jak sam pisałeś więcej litrów jeżeli można 150 zasobnik CWU z małym kolektorkiem - zupełnie nieuzasadnione ekonomicznie bo masz bufor i wykorzystujesz tylko zakres temperatur 45- 80 st c - to tak jakbyś miał szambo 10m3 ale wypompować możesz tylko 5m3 - użuwasz tylko 50% możliwości a wspomnę tylko że dla pomp ciepła niska temperatura zasilania to wysokie COP Piotr PS może niech każdy robi jak chce - i nikt nie uważa że drugi to jeleń albo naciągacz Edytowane 14 Lipca 2010 przez Piotr G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chris_w 15.07.2010 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 Przy tym małym rozstawie w ostre mrozy trzeba podać czynnik wysokotemperaturowy aby skompensować małą moc wymiany i tyle w tym temacie. Już na początku pisałem że gęściejszy rozstaw pozwoli w każdych warunkach zasilać instalację na najniższych parametrach. Oczywiście obie nadal będą grzać i obie sprawią komfort, kłócimy się jedynie o zasadność tego nadmiaru rurek, bo ja nadal uważam za zasadny (jeśli bym sam to robił). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 15.07.2010 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 takie zdanie mógł napisać tylko ktoś z całkowitym brakiem elementarnej wiedzy, który nigdy w życiu jeszcze nie widział w praktyce żadnej podłogówki, +30 to się puszcza w obieg jak za oknem +8 a OZC domku spada na 10-15W/m2, a gdy jest zima -20 to się puszcza +45, albo nawet +55 bo im większy rozstaw rurek tym niższa temperatura podłogi i wbrew temu co wy tutaj fachowce pisaliście nie grozi to konsekwencjami zdrowotnymi ja mam dosyć dyskusji z tobą na tym poziomie, wróć tu za rok jak będziesz miał choć blade pojęcie o ogrzewaniu, o OZC, o tym że w podłogówce różnicuje się temperatury zasilania w zależności od potrzeby cyli temperatury za oknem przy pomocy sterownika pogodowego, o zaletach większego rozstawu, i wadach mniejszego, o metodologi obliczeń, i choć minimum praktyki żeby dało się merytorycznie dyskutować PS reszty wywodu o buforze nie skomentuję, są tam takie głupawe założenia teoretyczne że dla wprawnego oka widać od razu, że nigdy nawet nie stałeś koło bufora CO, i w związku z tym nie zdajesz sobie sprawy co to jest np: inwersja termiczna i jak w praktyce wpływa to na pobieranie energii czy też na straty postojowe a co tu myśleć, idź w zaparte i w kotłowni ustaw sobie dwa kociołki 12KW każdy, do tego zwiększenie mocy przyłączeniowej, grubsze kable zasilające, wyłączniki priorytetowe, i już możesz skorzystać z dobrodziejstwa upchnięcia 1100mb alupeksa po co miał byś skorzystać z wymiany doświadczeń, po co samemu liczyć, nie lepiej: na złość mamie odmrozić sobie uszy inwektywy pominę, może zacznę od początku, po pierwsze, primo, ogrzewanie - dla użytkownika domu, to jest uzupełnianie strat ciepła w pomieszczeniu, po pierwszym nagrzaniu do temperatury zadanej, to dla Arturo72 po drugie, secundo, podłogówka powinna być liczona, może nie we wszystkich wypadkach, ale i doświadczony instalator może sobie przyjąć mylne założenia, rozstaw rur wynika z przyjętych temperatur zasilania i powrotu oraz założonych temperatur które chcemy uzyskać w poszczególnych pomieszczeniach, dlatego potrzebne jest OZC dla każdego pomieszczenia, mając zapotrzebowanie na ciepło, pomieszczenia, dopiero wtedy wyliczamy rozstaw rur, możne to zrobić głupia maszyna zaopatrzona w odpowiedni program, można to robić na piechotę, można też na podstawie nomogramów, (ja osobiście preferuję trzeci sposób) i tutaj okazuje się, że w każdym pomieszczeniu trzeba zrobić inny rozstaw rur, po trzecie, tertio najważniejsze w podłogówce, to nie rozstaw rur, ale temperatura podłogi, może się zdarzyć, że mimo minimalnych odległości rur, otrzymana ilość ciepła z grzejnika podłogowego jest za mała, z reguły są to małe pomieszczenia, kuchnie, łazienki, wiatrołapy, wtedy można dołożyć grzejnik (ale trzeba wiedzieć o jakiej mocy) albo podnieść temperaturę zasilania ale pod warunkiem, że temperatura podłogi nie przekroczy temperatur normowych, z reguły jest odwrotnie, nikt się nie przejmuje temperaturą podłogi, a później są niestety efekty zdrowotne, ( i tutaj zgadzam się z forumowym Bogusławem) z tego też względu powstały różnego rodzaju wynalazki, typu siłowniki sterowane termostatami pomieszczenia itp, wynalazki dla: niedouczonych instalatorów oraz inwestorów którzy mają wygórowane mniemania o sobie, bo zrobili jedną w życiu podłogówkę, prawidłowo zrobiona podłogówka nie potrzebuje żadnych tego typu wynalazków, grzejnik podłogowy da dokładnie tyle ciepła ile było założone, temperatura zasilania jest wyliczana przez automatykę kotła na podstawie regulatora pogodowego lub pokojowego, dla podłogówki zdecydowanie lepszy jest regulator pogodowy, reasumując, - podłogówka o rozstawie 30 cm w całym domu na pewno nie jest zrobiona prawidłowo, - przyjęte założenia większości instalatorów, ja daję co 10,15, 20, (wybrać dowolną wartość) są założeniami mylnymi i na pewno nie są zgodne ze sztuką, - poziom dyskusji, zarówno merytoryczny a także wynikający z dobrego wychowania, a zwłaszcza inwektywy mpoplaw, poniżej poziomu, mam wrażenie, że wspomniany forumowicz ma kompleksy wynikające z niskiego statusu materialnego, bo czym usprawiedliwić ataki na ludzi którzy chcą wydać asekuracyjnie więcej SWOCH pieniędzy na SWOJE instalacje, albo ataki na właścicieli pomp ciepła, no właśnie, czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 15.07.2010 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 napisał Arturo72 Prosiłbym o ustosunkowanie się do wypowiedzi do użytkownika podłogówki,sprawdzonej w praktyce: Napisał tani_domek moja podłogówka ułożona jest gęsto - rozstaw rur 10 cm, w strefie brzegowej przy drzwiach tarasowych (szer. 3.40 m) i w łazience - ok. 7 cm tak gęste ułożenie rur spowodowane jest niską temperaturą zasilania - ok 30 st. domek ma 100 m2 powierzchni i oprócz ogrzewania podłogowego w łazience mam grzejnik drabinkowy bo sama podłogówka nie dałaby rady ściana z YTONGA 24 cm + ocieplenie ze styropianu 25 cm, pod podłogą też 25 cm styropianu, strop 40 cm wełny tej zimy - dość łagodna - temperatura podłogi 22 st., temperatura powietrza na wys. 1.2 m - 21 st. źródło ciepła kocioł elektryczny 6 kW, ale pracuje tylko jedna grzałka o mocy 2 kW właściwie wykonana podłogówka grzeje przez promieniowanie co można osiągnąć tylko przy niskiej temperaturze podłogi podłogówka grzeje w małym stopniu przez promieniowanie, jednak promieniowanie ma większy udział w grzaniu podłogówką niż przy grzejnikach zwiększenie rozstawu rur do 15 czy 20 cm wymaga zwiększenia temperatury zasilania do 45 - 50 st., co spowoduje podniesienie temperatury podłogi, a co za tym idzie nasz grzejnik podłogowy zacznie grzać przez konwekcję - niekorzystnie patrz wyżej (moje pytanie-czy to jest prawda ?):. Oraz do wieloletniego,doświadczonego instalatora z innego forum budowlanego: Napisał ktoś Cóż....,ja nie korzystam z żadnych programów komputerowych i robię podłogówki z głowy. Od tamtej pory zrobiłem tysiące m2 podłogówek i nikt nie narzeka. Podłogówkę można zbabrać na trzy sposoby; 1.za mało rur 2.za długie obwody 3.trudno wykonalne odpowietrzenie nie chciałbym żeby mi ten Pan robił podłogówkę, chciałbym się dowiedzieć po co jest potrzebne odpowietrzanie w podłogówce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 15.07.2010 23:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2010 takie zdanie mógł napisać tylko ktoś z całkowitym brakiem elementarnej wiedzy, który nigdy w życiu jeszcze nie widział w praktyce żadnej podłogówki, +30 to się puszcza w obieg jak za oknem +8 a OZC domku spada na 10-15W/m2, a gdy jest zima -20 to się puszcza +45, albo nawet +55 bo im większy rozstaw rurek tym niższa temperatura podłogi i wbrew temu co wy tutaj fachowce pisaliście nie grozi to konsekwencjami zdrowotnymi ja mam dosyć dyskusji z tobą na tym poziomie, wróć tu za rok jak będziesz miał choć blade pojęcie o ogrzewaniu, o OZC, o tym że w podłogówce różnicuje się temperatury zasilania w zależności od potrzeby cyli temperatury za oknem przy pomocy sterownika pogodowego, o zaletach większego rozstawu, i wadach mniejszego, o metodologi obliczeń, i choć minimum praktyki żeby dało się merytorycznie dyskutować PS reszty wywodu o buforze nie skomentuję, są tam takie głupawe założenia teoretyczne że dla wprawnego oka widać od razu, że nigdy nawet nie stałeś koło bufora CO, i w związku z tym nie zdajesz sobie sprawy co to jest np: inwersja termiczna i jak w praktyce wpływa to na pobieranie energii czy też na straty postojowe a co tu myśleć, idź w zaparte i w kotłowni ustaw sobie dwa kociołki 12KW każdy, do tego zwiększenie mocy przyłączeniowej, grubsze kable zasilające, wyłączniki priorytetowe, i już możesz skorzystać z dobrodziejstwa upchnięcia 1100mb alupeksa po co miał byś skorzystać z wymiany doświadczeń, po co samemu liczyć, nie lepiej: na złość mamie odmrozić sobie uszy Brawo nic dodać nic ująć - jestem pod wrażeniem Towjej wiedzy i miejętności dzielenia się tą wiedzą. Piotr PS Czy można gdzieś ocenić poziom NAJLEPSZYCH DORADCÓW - i wyrazić opinię na ich temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 16.07.2010 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 takie zdanie mógł napisać tylko ktoś z całkowitym brakiem elementarnej wiedzy, który nigdy w życiu jeszcze nie widział w praktyce żadnej podłogówki, +30 to się puszcza w obieg jak za oknem +8 a OZC domku spada na 10-15W/m2, a gdy jest zima -20 to się puszcza +45, albo nawet +55 bo im większy rozstaw rurek tym niższa temperatura podłogi i wbrew temu co wy tutaj fachowce pisaliście nie grozi to konsekwencjami zdrowotnymi Tylko co zrobić gdy mamy źródło ciepła które przy 35 st C ma najwyższe COP proszę o merytoryczną odpowież Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 16.07.2010 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 (edytowane) takie zdanie mógł napisać tylko ktoś z całkowitym brakiem elementarnej wiedzy, który nigdy w życiu jeszcze nie widział w praktyce żadnej podłogówki, +30 to się puszcza w obieg jak za oknem +8 a OZC domku spada na 10-15W/m2, a gdy jest zima -20 to się puszcza +45, albo nawet +55 bo im większy rozstaw rurek tym niższa temperatura podłogi i wbrew temu co wy tutaj fachowce pisaliście nie grozi to konsekwencjami zdrowotnymi ja mam dosyć dyskusji z tobą na tym poziomie, wróć tu za rok jak będziesz miał choć blade pojęcie o ogrzewaniu, o OZC, o tym że w podłogówce różnicuje się temperatury zasilania w zależności od potrzeby cyli temperatury za oknem przy pomocy sterownika pogodowego, o zaletach większego rozstawu, i wadach mniejszego, o metodologi obliczeń, i choć minimum praktyki żeby dało się merytorycznie dyskutować PS reszty wywodu o buforze nie skomentuję, są tam takie głupawe założenia teoretyczne że dla wprawnego oka widać od razu, że nigdy nawet nie stałeś koło bufora CO, i w związku z tym nie zdajesz sobie sprawy co to jest np: inwersja termiczna i jak w praktyce wpływa to na pobieranie energii czy też na straty postojowe a co tu myśleć, idź w zaparte i w kotłowni ustaw sobie dwa kociołki 12KW każdy, do tego zwiększenie mocy przyłączeniowej, grubsze kable zasilające, wyłączniki priorytetowe, i już możesz skorzystać z dobrodziejstwa upchnięcia 1100mb alupeksa po co miał byś skorzystać z wymiany doświadczeń, po co samemu liczyć, nie lepiej: na złość mamie odmrozić sobie uszy Miałe ignorować Pana MPOPLAWA - ale kusi mnie Jestem niedoświadczony i niedouczony ale zalogowałem się na to forum aby czegoś się dowiedzieć i nauczyć i liczę na merytoryczną dyskusję z NAJLEPSZYMI DORADCAMI NA TYM FORUM, abym mógł u swoich klientów mówić że uczyłem się od najleposzych doświadczonych osób i inaczej być nie może To żart oczywiście (aby ktoś nie brał tegp poważnie Proszę napsz mi co to jest inwersja termiczna i jeki ma wpływ na pobieranie ciepła i straty postojowe - nie mam bladego pojęcia A poważnie mam wrażenie jak napisał 1950 że dotarło do Ciebie że Twoje 3500 wydane na instalację to zmarnowane pieniądze i nigdy już nie wykorzystasz zalet ogrzewania podłogowego - z rozstawem np co 15 cm Mimo wszytko pozdrawiam serdecznie Piotr Edytowane 16 Lipca 2010 przez Piotr G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ponury63 16.07.2010 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 PS Czy można gdzieś ocenić poziom NAJLEPSZYCH DORADCÓW - i wyrazić opinię na ich temat? Jak najbardziej, przecież ktoś wytypował takich a nie innych kandydatów http://forum.muratordom.pl/showthread.php?29697-Najlepsi-doradcy-na-tym-forum-kandydatury Konkretny nick doradcy można szybko znaleźć poprzez "Przeszukaj temat" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr G 16.07.2010 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2010 (edytowane) Wyraziłem swoją opinię na ww temat - a co Do MPOPLAW Grzecznie odpowiadam że nie mam potrzeby dyskutować wyników W MOIM DOMU - bo przyjmowałem inne założenia i mam zupełnie inny pogląd na ten temat i doskonale znam Twoje zdanie - po co konsultować te wyniki aby usłyszeć że wszystko jest źle - nie jestem masochistą. ogólnie mam potrzebe czegoś się dowiedzieć - i czekam na podpowiedzi z Twojej strony zamiast obrażania mnie - wymiana doświadczeń zawsze czegoś uczy Piotr Edytowane 16 Lipca 2010 przez Piotr G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolik2002 17.10.2010 10:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2010 wczoraj "odpaliłem" swoją podłogówkę BEZ projektu. Panowie hydraulicy montujący pompę ciepła przegonili każdą pętlę więc zakładam, że z resztkami powietrza poradzą sobie aut. odpowietrzniki na rozdzielaczach. Co mnie zastanawia: 1. jakie przepływy ustawić na rotametrach. Na początek chcę mieć wszędzie równe ale nie wiem jakie 2. Wydaje mi się, że maksymalny przepływ jaki osiąga pompa Grundfos UPS 25-80 to 1,5l/h......czyżby pompa obiegowa była za mała? Mam wszędzie podłogówkę....na dole 180m2 na górze 180+ściany kolankowe więc daje to sporą powierzchnię. Zmienić tą pompę czy dołożyć drugą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krolik2002 18.10.2010 07:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2010 no to sprawdziłem dokładnie. Maksymalny równy przepływ jaki udaje mi się ustawić na rotametrach to 1l/min i ani deka więcej. Mało tego.......mam jeszcze zamknięte 6 pętli grzejnikowych więc jak je otworzę (jeszcze nie mogę) to zapewne przepływy spadną poniżej 1l/min. W formie testu zamknąłem rozdzielacze na piętrze i ....... przepływy na parterze były super no i co ważne podłoga wyraźnie się podgrzała. Czy możliwe jest, że moja pompa obiegowa jest zwyczajnie za mała na 370m2 gęstej instalacji i trzeba dołożyć drugą na górne rozdzielacze? Czy jest to w ogóle wykonalne? Pompa ciepła steruje pompką obiegową więc ta dołożona musiałaby być jakoś wpięta w układ Zaczynam się wkurzać, że dałem się "wsadzić" na instalację bez projektu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.