kobi033 17.08.2010 05:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Nad wylewką będzie jeszcze folia w płynie( lub inny uszczelniacz) + płytki, ze słupków przechodzących przez wszystkie warstwy rezygnuję, nad styropianem trzy warstwy foli budowlanej i coraz częściej myślę nad zadaszeniem tarasu Przeglądając różne rozwiązania izolacji tarasów natknąłem się na folię paraizolacyjną pokazaną na rysunku 9, pozycja nr 2 http://www.technologie-budowlane.com/Izolacja_tarasow_i_balkonow_w_systemie_DRIZORO-1-50-_10-.html wygląda jak folia kubełkowa, rozumiem że jej zadanie to odprowadzanie na zewnątrz wody z ewentualnych przecieków aby osuszyć styropian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 17.08.2010 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 a sorki... nie zauwazylem aktywnosci w tym watku, siedzialem ostatnio w dziale elewacji na FM stad moje milczenie. Wieczorkiem skrobne w tym temacie troszku szerzej bo wlasnie zbieram sie na budowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 17.08.2010 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 wstretny jestem, wiem, ale dopiero wrocilem do domu i mi sie juz dzisiaj nie chce rozpisywac....Balustrada w miare mozliwosci montowana od czola w mysl zasady - im mniej przejsc przez izolacje tym mniej problematycznych miejscopis z rysunkami w w PCIZ tym ze raczej sceptycznie podchodzilbym do rozwiazania uszczelnien powierzchniowych poliuretanowych, w koncu chodzimy bezposrednio po hydroizolacji i wczesniej czy pozniej uszkodzimy ja mechanicznie, jednak wykonanie wg tych wytycznych izolacji podplytkowej zdaje egzamin. Podobne rozwiazania znajdziesz u innych producentow: Kerakoll, Schomburg, Mapei, Sopro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 31.08.2010 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 fighter1983, może jednak skrobniesz w wolnej chwili coś więcej nt. poprawnej izolacji tarasu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 10.05.2011 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Odświeżę trochę temat... taras stanowi płyta benonowa wylana nad garażem. Generalnie jak poprwnie zaizolować nie stanowi problemu, pozostaje kwestia wykonania obróbki blacharskiej: pojedyncza czy podwójna? Jeśli pojedyncza to w której warstwie, między stropem a papą? Druga sprawa to spadek. Płyta żelbetowa ma wymiary ok 4.5 x 6.5, niestety wylana jest bez spadku. Pytanie w której warstwie robić ten spadek, czy konieczne jest zrobienie go bezpośrednio na płycie i potem kolejne warstwy czy można zrobić po prostu warstwę spadkową w ramach wylewki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 10.05.2011 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2011 Wszystkie podane rozwiązania są do kitu (będzie ciekło) . Kto chce mieć prawidłowo ,zapraszam do siebie. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 11.05.2011 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Mistrzu Janie.... smaruj proszę, skoro podważasz rozwiązania systemowe i wytyczne producentów chemii takich jak Sika, Basf, Schomburg, Botament, Mc Bauchemie, czyli frm mocno wyspecjalizowanych w zagadnieniach hydroizolacyjnych to podziel się swoja wiedzą, daj możliwość nauczenia się czegoś od Ciebie i wypowiedzenia się na ten temat w przypadku ewentualnych watpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 11.05.2011 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 fighter, mógłbyś zerknać na moje pytanie odnośnie warstwy spadkowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 11.05.2011 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2011 Wszystko osobiście mogę wytłumaczyć czy zrobić. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 12.05.2011 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Wszystko osobiście mogę wytłumaczyć czy zrobić. Jan. Jan, dlaczego jesteś taki tajemniczy i nie chcesz doradzić na forum? Wszystkim sam nie zrobisz, a może niektórzy chcieliby to wykonać samodzielnie, ale postępując za dobrą radą i rozwiązaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 12.05.2011 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2011 Pisałem sporo na ten temat tu i na FB . Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 17.05.2011 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 a jak z tą warstwą spadkową, trzeba na stropie i kolejno wszystkich warstwach czy wystarczy na samej warstwie dociskowej/wylewce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 17.05.2011 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 powinno sie ja zrobic przed polozeniem styropianu i zachowac przez wszystkie warstwy, w praktyce: mozna ja zrobic na warstwie dociskowej, nie ma z tym wiekszego problemu. Pamietajmy o dylatowaniu warstwy dociskowej (obwodowo plus pola robocze) z zachowaniem ciaglasci dylatacji w pionie przez wszystkie warstwy, w tym takze - odpowiednie ulozenie plytek i fugowanie w tym miejscu silikonem lub poliuretanem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 18.05.2011 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) powinno sie ja zrobic przed polozeniem styropianu i zachowac przez wszystkie warstwy, w praktyce: mozna ja zrobic na warstwie dociskowej, nie ma z tym wiekszego problemu. Pamietajmy o dylatowaniu warstwy dociskowej (obwodowo plus pola robocze) z zachowaniem ciaglasci dylatacji w pionie przez wszystkie warstwy, w tym takze - odpowiednie ulozenie plytek i fugowanie w tym miejscu silikonem lub poliuretanem. ok, czyli spokojnie mogę na prostej płycie tarasu ułożyć papę, folię i styropain/styrodur a spadke zrobić dopiero na wylewce. o dylatacjach pamiętam. przy założeniu że spadek robię na warstwie dociskowej jaką założyć jej min. grubość? taras ma wymiar ok 4.5 x 6.5 - spadek bedzie po dlugosci 4.5m. Czy jak dam od ściany 10cm a przy krawędzi 3cm (całośc z siatką) to będzie ok? mam jeszcze pytanie o zakończenie boku/zakończenia poszczególnych warstw. papę i folię dociągnę do obecnej krawędzi płyty, pod papę zapewne okucie na lepiku - planowalem dać blachę jakieś 10cm na płytę, potem zapas 17cm na ocieplenie ściany i 6cm zejście do rynny z kapinosem - będzie ok? wylewka będzie wypuszczona o grubość ocieplenia ściany, natomiast co z styopianem pod nią? też wypuszczać tak by wsparł się na styropianie elewacyjnym? tylko jak wtedy go zakończyć? Dodano: Odnośnie styropianu pod wylewką: zapewne najlepszym rozwiązaniem będzie jego zakończenie przy krawedzi tarasu tak by z czoła doszedł do niego styropian elewacyjny i dopiero na to wylewka:) Edytowane 18 Maja 2011 przez mp_krk Uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 01.06.2011 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 powinno sie ja zrobic przed polozeniem styropianu i zachowac przez wszystkie warstwy, w praktyce: mozna ja zrobic na warstwie dociskowej, nie ma z tym wiekszego problemu. Pamietajmy o dylatowaniu warstwy dociskowej (obwodowo plus pola robocze) z zachowaniem ciaglasci dylatacji w pionie przez wszystkie warstwy, w tym takze - odpowiednie ulozenie plytek i fugowanie w tym miejscu silikonem lub poliuretanem. Bartku, a jak wygląda kwestia dylatacji a zastosowania na izolację podpłytkową szlamów uszczelniających? Czy w takim przypadku nie powinny być zastosowane tylko dylatacje obwodowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 01.06.2011 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 w miejscach dylatacji szlamujemy dodatkowo wtapiajac "pachwinówkę" czyli taśmę. dobrze jest ja nieco wcisnac, tak aby tworzyla w przekroju literke omega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 07.07.2011 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Bartku, wracając do izoalcji tarasu. Planuję zrobić tak... płyta stropowa* 2x papa termozgrzewalna* po obrzeżu obróbka*folia* styropian hydro 10cm (2x5cm)* folia* wylewka ze spadkiem (z zatopianą siatką)* na wylewkę folia w płynie lub nylon Ale Jan poleca np takie rozwiazanie.... płyta stropowa* styropian hydro 10cm (2x5cm) klejony na piankę* po obrzeżu na styropian obróbka - czym kleić obróbkę do styropianu hydro???* pierwsza warstwa papy - czym kleić papę do styropianu hydro???* druga warstwa papy zgrzewana do poprzedniej* folia* wylewka ze spadkiem (z zatopianą siatką)* na wylewkę folia w płynie lub nylon ""Czy tak będzie ok? Co z wspomnianym klejeniem?"" Czy papa ma być taka z SBS za kilkanaście zł/m2 czy np może byc Icopal V60S24 modyfikowana SBS w dwóch warstwach? P.S. Jaką to może mieć generalną przewagę nad systemem z papą pod styropianem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 07.07.2011 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2011 Styropian chłonie wodę jak gąbka , dlatego pod papą. Papa w cenie +- 20 zł m2. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 08.07.2011 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 A gdy zastosuje styrodur? Jaka papa konkretnie i w 1 czy 2 warstwach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 08.07.2011 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2011 to jest taras na pomieszczeniem ogrzewanym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.