krolik2002 09.07.2010 21:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2010 w związku z tym, że NIE MA podbitki pcv w kolorze moich okien (ciemny orzech) a drewniana nie wchodzi w grę jestem zmuszony do wykonania całości "pod tynk". Jako, że płyta OSB nie ma odporności na wilgoć wybrałem Fermacell. PYTANIA1. jakiej szer. zostawiać szpary na łączeniach2. czym te szpary wypełnić3. czy Fermacell trzeba gruntować przed zaciągnięciem kleju/siatki?4. słyszałem, że do płyt OSB mocuje się najpier styropian......po co ? do fermacell'a też trzeba? pytam bo moi dekarze kiedyś robili z OSB ale 99% prac to PCV więc muszę ich przypilnować. Wszelkie uwagi/sugestie bardzo mi pomogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skorlaje 06.09.2010 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Hello! My też chcemy robić podbitkę pod tynk, ale dlatego, że taka nam się podoba. Pomijam fakt, że dekarz tak się zdziwił, jakbyśmy chcieli co najmniej tam marmurem wykładać No i zmartwiło mnie to, bo znaczy, że tak jeszcze nie robił. Mój sąsiad buduje sam dom i właśnie powiedział nam o tej płycie. Ponoć jest już zagruntowana i właściwie można bezpośrednio na nią dawać tynk. Styro + siatkę daje się na OSB, żeby zagruntować, bo OSB jest nasiąkliwa i może się wyginać potem. Choć w sumie wszędzie gdzie obserwuję to jak robią podbitkę pod tynk to zawsze z OSB. No nic...idę w czeluści netu zgłębić temat. A jak u Ciebie? Może już przeszedłeś temat w praktyce ))))))))))))))))))...będzie mi łatwiej ))))))))))))))))))))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skorlaje 07.09.2010 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2010 Otóż oto jestem...temat zgłębiony. Są dwa rodzaje płyty Fermacell, które się nadają do podbitki: 1. płyta gipsowo-włóknowa - nasiąkliwa tak samo jak OSB choć po wyschnięciu ponoć wraca do poprzednich właściwości odzyskuje stabilność i wytrzymałość, trzeba ją po położeniu zagruntować specjalnym środkiem i położyć na nią siatkę tak jak na styro i dopiero wówczas tynkować, cena ok 20-25 zł/ m kw. 2. płyta cementowo-włóknowa - wodoodporna, ognioodporna i cała super, nadaje się do nakładania tynku od razu, tylko jej koszt 70-80 zł/ m kw. Generalnie piszą na str Fermacell, że obie płyty są ponoć wodoodporne i, że ta pierwsza też świetnie nadaje się do wilgotnych pomieszczeń, ale facet ze sklepu powiedział mi, że jest to płyta gipsowa jakby nie było i trzeba ją najpierw zagruntować, a potem położyć siatkę i dopiero tynk, jak chcemy ją na podbitkę. Ta druga jest o wiele lepsza, ale jej cena powala. Do tego trzeba mieć specjalne wkręty tylko do tych płyt przeznaczone, więc to kolejny koszt, no i czy dekarz będzie wiedział co z tym zrobić ????? My chyba zostaniemy jednak przy OSB, bo w sumie jak się położy siatkę i otynkuje to będzie ok. No chyba, że masz jakieś inne info na ten temat, to chętnie posłucham i stanę się mądrzejsza )) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ukashekk1982 21.10.2010 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2010 Witam Wkrótce będziemy wykonywać taką podbitkę z płyty G-W Fermacell, wszystko wg zaleceń doradcy technicznego i tak w planie.... wykonanie stelażu metalowego (profil kapeluszowy ze względu na brak miejsca) płyta Fermacell 12,5mm grunt pod tynk (tu akurat ceresit CT16) tynk będzie nakładany dopiero na jesień przyszłego roku dlatego gruntujemy płytę tak jak resztę elewacji. kleju i siatki nie będziemy nakładać. nie radzę zostawiać płyty gipsowo-włóknowej na jesień czy nawet samą zimę bez gruntu. po wykonaniu poddasza z tej płyty odpady wyrzuciliśmy na dwór, przyszedł deszcz i płyta robi się jak plastelina więc ryzyko obwiśnięcia na podbitce dość duże. łączenia płyt :do czoła: wykonuję się na klej Fermacell (klej w tubach jak silikon). płyta raczej niechłonna (zwykły grunt pod emulsję nakładany pędzlem zachowuje się prawie jak woda na kaczce). płyta po wyschnięciu faktycznie "odzyskuje" swoje pierwotne właściwości. Cena usługi: stelaż metalowy, płyta Fermacell, grunt = 30zł/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 22.10.2010 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2010 Tynkowanie na gołej płycie OSB to nieporozumienie. Radziłbym deski (jest ich pełno na budowie) ażurowo do nich mechanicznie mocować twardy styropian grubości 3 cm dalej klej z siatką grunt i tynk. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skorlaje 02.11.2010 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2010 A dlaczego tynkowanie na gołej OSB to nieporozumienie???Przed tynkowaniem położyć styropian? Co do właściwie daje?Deskę czołową mam już z OSB, a do tego przymocowane są haki doczołowe do rynien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 04.11.2010 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 Jak otynkujesz to zobaczysz. Płyta OSB nie jest nośnikiem dla tynku. Cienki styropian zaciągnięty klejem na siatce jest takim nośnikiem. Płyta OSB ma deskę czołową też się nie nadaje. Na deskę czołową stosuje się deski grubości minimum 32 mm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mea 02.01.2011 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2011 pokazcie mi jak to wyglada ?? chetnie wezme to pod uwage !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jaaacek 07.02.2018 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2018 witam. akurat zgłębiam temat podbitki i okapowej deski. mam wiązary co 90 i dach kopertowy z połową koperty nad garażem. problemem jest różnica w wysokościach między dołem górnego dachu a wchodzącym pod niego dachem garażu. nie mam miejsca na osb, styropian, pewnie trzebaby pod osb dać też jakieś łaty. stąd moje pytanko - czy dobrze kombinuję : pod wiązary (okap) dam cienkie łaty 2-3cm i do nich płyta cementowa 8mm. koniec. potem poleci tynk przy okazji wykonywania elewacji. Pytanie czy styropianem elewacyjnym 15-18cm wjeżdzać wyżej i ile wyżej względem poziomu podbitki? okap ma 80 minus 15 styro + deska czołowa. no i tą deskę trzebaby też otynkować z podbitką stąd pytanie czy robić ją z deski - doklejać styropian czy może do deski też dokręcić płytę i całość otynkować ? pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 10.02.2018 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Najlepiej spód i czoło okapu obłożyć płytą cementową. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacentyy 11.04.2018 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 Jak otynkujesz to zobaczysz. Płyta OSB nie jest nośnikiem dla tynku. Cienki styropian zaciągnięty klejem na siatce jest takim nośnikiem. Płyta OSB ma deskę czołową też się nie nadaje. Na deskę czołową stosuje się deski grubości minimum 32 mm. Pozdrawiam. Może i stary temat, ale nie zgadzam się ze stwierdzeniem tynkowania OSB, jest to w pełni wykonalne, tylko wiadomo trzeba zachować technologię czyli przeszlifować powierzchnię OSB , zagruntować specjalnym gruntem na podłoża krytyczne,wykonać warstwę zbrojąca a nastepnie tynk, najlepiej elastyczny czyli np silikonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.04.2018 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2018 Już parokrotnie spotkałem się ze zjawiskiem odparzania tynku całymi płatami razem z siatką. No ale każdy może u siebie spróbować. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaspers 04.05.2018 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 Cześć również przymierzam się do podbitki w wersji otynkowanej. Pytanie do kogoś kto ma to już sprawdzone zrobić na płytach OSB + styropian siatka klej i na to tynk czy jakieś płyty np. włóknowo cementowe i na to tylko siatka klej i tynk. Mam jeszcze mały problem bo generalnie dach mam płaski przez długość domu przechodzą cztery murbelki o przekroju 30cm na 20cm, wystają one poza obrys dachu z dwóch stron, na nich są krokwie teraz jak podbitkę zrobię do krokwi to mnurbelki będą wystawać nie wiem jak to estetycznie rozwiązać. Bo chcąc je przykryć z jednej ztrony dach nie wiem czy nie będzie za gruby z wyglądu a z drugiej muszę obniżyć i zbudować ruszt do podbitki. Na projekcie wygląda to super projekt( zx21) belek nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.