Kac-Per 13.03.2016 22:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mother_nature 14.03.2016 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Dom pięknie się prezentuje! Ciekawy kolor stolarki, widzę że dębem można nazwać każdą barwę Bardzo dużo pracy włożyłeś, a ile jeszcze jest do zrobienia... Ja jeszcze z ziemi nie wyszłam, chciałabym być na tym etapie co Ty Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dez 14.03.2016 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 A czym się kierowałeś przy wyborze podnoszono przesuwnych? Z tego co się orientowałem uchylno przesuwne drzwi tarasowe wypadają sporo taniej, a praktycznie są identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 14.03.2016 20:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 A czym się kierowałeś przy wyborze podnoszono przesuwnych? Z tego co się orientowałem uchylno przesuwne drzwi tarasowe wypadają sporo taniej, a praktycznie są identyczne. Myślałem podobnie, do czasu kiedy nie przyszło do wyboru, cechy które nas przekonały do rezygnacji z PSK (uchylno przesuwnych) to: 1. mają zawsze próg, co utrudnia przemieszczanie i mam wrażenie jakbym wychodził przez okno. 2. jest na nich ohydna plastikowa maskownica (przykrywająca mechanizm) 3. znacznie ciężej się je otwierało coś jeszcze przekonało nas do HST, w tej chwili już nie pamiętam. Argumentem była też promocja cenowa, w sumie wyszło że HST było droższe od PSK o niecałe 25%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 15.03.2016 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 A czym się kierowałeś przy wyborze podnoszono przesuwnych? Z tego co się orientowałem uchylno przesuwne drzwi tarasowe wypadają sporo taniej, a praktycznie są identyczne. ...u siebie mam duże HST i mniejsze w łazience PSK, przy wymiarach mojego HST 590x250 PSK odpada a użytkowo to powiem szczerze że HST super ale z PSK w łazience zrezygnowałbym na rzecz klasycznie otwieranego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dez 15.03.2016 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Przy niedużej różnicy cenowej pewnie też bym brał HST, pytanie tylko czy w regularnej cenie zdecydowałbyś się mimo wszystko na HST? Rozmyślałem kiedyś nad różnicami i sensem tak dużej dopłaty, i wychodzi że jednak przy podejmowaniu decyzji będę musiał empirycznie obadać jedno i drugie okno zanim podejmę decyzję. U mnie szerokość będzie niecałe 3m więc nie musi być tylko i wyłącznie HST. Maliniak Ty to nie masz okna tylko przeszkloną ścianę, niektórzy nie mają 6 metrowego salonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 18.03.2016 22:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2016 Okna już prawie wykończone, zamówiłem 3 palety Ytong'a 12, będę musiał postawić jeszcze kilka ścianek działowych na parterze i powoli zaczynam planować kolejne prace. I tutaj gorąca prośba do tych co mają już temat za sobą, o odpowiedź na poniższe pytania: 1. jakie prace wykonać przed tynkami - w chwili obecnej planuje montaż peszli od stropu (przestrzeni nad podwieszanym sufitem) do włączników, gniazdek?2. czy kanalizę i wodę rozprowadzać do kuchni i łazienki już teraz, czy po tynkach?3. kiedy montować stelaż do wc, teraz czy dopiero po wylewce (poziom 0, będę miał ok 21 cm, nad płytą, stelaże z tego co widziałem mają regulację 0-20cm)?4. czy wodę prowadzić w bruzdach w ścianach, czy w podłodze (styropianie, na którym pójdzie podłogówka i wylewka)?5. nie mam jeszcze kotłowni, jak "zaplanować" start rurek, które pójdą do kuchni i łazienki, żeby monterzy kotłowni mnie nie ubili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 20.03.2016 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Okna już prawie wykończone, zamówiłem 3 palety Ytong'a 12, będę musiał postawić jeszcze kilka ścianek działowych na parterze i powoli zaczynam planować kolejne prace. I tutaj gorąca prośba do tych co mają już temat za sobą, o odpowiedź na poniższe pytania: 1. jakie prace wykonać przed tynkami - w chwili obecnej planuje montaż peszli od stropu (przestrzeni nad podwieszanym sufitem) do włączników, gniazdek? 2. czy kanalizę i wodę rozprowadzać do kuchni i łazienki już teraz, czy po tynkach? 3. kiedy montować stelaż do wc, teraz czy dopiero po wylewce (poziom 0, będę miał ok 21 cm, nad płytą, stelaże z tego co widziałem mają regulację 0-20cm)? 4. czy wodę prowadzić w bruzdach w ścianach, czy w podłodze (styropianie, na którym pójdzie podłogówka i wylewka)? 5. nie mam jeszcze kotłowni, jak "zaplanować" start rurek, które pójdą do kuchni i łazienki, żeby monterzy kotłowni mnie nie ubili? Co do steluzu wc. Ja mam Geberita i poziom podlogi 22cm. Nie bylo problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 20.03.2016 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Ścianki działowe z Ytonga, czy Solbetu 12cm to kiepski pomysł. Mam i wiem, ale już za późno - lepsze byłyby z silikatów. Ad.1 Zrób całą instalację elektryczną, antenową, LAN, głośnikową, alarmową i porozciągaj WSZYSTKIE kable, zamontuj rozdzielnię elektryczną i multimedialną i zostaw peszle, albo aroty do doprowadzenia kablówki, anteny, internetu kablowego, paneli PV itp. Jak masz mieć sufity podwieszane, to zrób puszkę i w tej puszcze później podłączysz oświetlenie sufitu.Ad.2 Po tynkach. Trzeba wprawdzie naprawić tynk, ale tego nie ma dużo, a głównie w łazience i WC, gdzie i tak idą płytki.Ad.3 Po tynkach i wodzie, a przed wylewką.Ad.4 W bruzdach w ścianach tylko podejścia, a reszta w podłodze. Jeśli planujesz cyrkulację to opatul rury z ciepłą wodą jak najgrubszą warstwą styropianu, szczególnie od spodu.Ad.5 Najlepiej od razu skontaktuj się z monterami, to może pomogą Ci z instalacją wodną i kanalizacją. Ja tak zrobiłem i nie żałuję, a montaż kotłowni będzie mi robić majster po zamontowaniu płytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 20.03.2016 11:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Ścianki działowe z Ytonga, czy Solbetu 12cm to kiepski pomysł. Mam i wiem, ale już za późno - lepsze byłyby z silikatów. Ad.1 Zrób całą instalację elektryczną, antenową, LAN, głośnikową, alarmową i porozciągaj WSZYSTKIE kable, zamontuj rozdzielnię elektryczną i multimedialną i zostaw peszle, albo aroty do doprowadzenia kablówki, anteny, internetu kablowego, paneli PV itp. Jak masz mieć sufity podwieszane, to zrób puszkę i w tej puszcze później podłączysz oświetlenie sufitu. Ad.2 Po tynkach. Trzeba wprawdzie naprawić tynk, ale tego nie ma dużo, a głównie w łazience i WC, gdzie i tak idą płytki. Ad.3 Po tynkach i wodzie, a przed wylewką. Ad.4 W bruzdach w ścianach tylko podejścia, a reszta w podłodze. Jeśli planujesz cyrkulację to opatul rury z ciepłą wodą jak najgrubszą warstwą styropianu, szczególnie od spodu. Ad.5 Najlepiej od razu skontaktuj się z monterami, to może pomogą Ci z instalacją wodną i kanalizacją. Ja tak zrobiłem i nie żałuję, a montaż kotłowni będzie mi robić majster po zamontowaniu płytek. Dlaczego twierdzisz, że bloczek komórkowy jest kiepski? Te ścianki to tylko pomieszczenie gospodarcze i garderoba, dźwięków przenosić nie będą. Co do rozdzielni elektrycznej, będzie ona na ścianie zewnętrznej, czy zastosowanie podtynkowej nie osłabi ściany (w sumie trzeba by ją "wkuć" na połowę grubości ściany)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 20.03.2016 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 No właśnie przez te dźwięki i jak taką ścianę uderzysz, to drga, co słychać. Słabe po prostu, ale ludzie tak mają i nawet ja tak mam. Ale nie polecam. Rozdzielnię elektryczną wkułem w ścianę, a ja mam taką 5x20, czyli wielką. Powiedzmy, że lokalnie nacisk na pustaki wzrósł dwukrotnie (choć to nieprawda), co odpowiada dobudowaniu kolejnego piętra, albo stropu. Nic złego się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 20.03.2016 12:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 No właśnie przez te dźwięki i jak taką ścianę uderzysz, to drga, co słychać. Słabe po prostu, ale ludzie tak mają i nawet ja tak mam. Ale nie polecam. Rozdzielnię elektryczną wkułem w ścianę, a ja mam taką 5x20, czyli wielką. Powiedzmy, że lokalnie nacisk na pustaki wzrósł dwukrotnie (choć to nieprawda), co odpowiada dobudowaniu kolejnego piętra, albo stropu. Nic złego się nie stanie. Też planuję rozdzielnię dość dużą, myślę że 6x24, więc jeśli się zdecyduje na podtynkową, będzie co kuć. Dlatego to tej pory rozważałem natynkową, tylko właśnie mam dylemat, jak to wszystko pogodzić, żeby zrobić kable, ale rozdzielić je dopiero po tynkach. Przemek, mógłbyś wkleić zdjęcie swojej (bo w Twoim dzienniku nie znalazłem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 20.03.2016 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Proszę: http://i.imgur.com/SCnRtuF.jpg?1 http://i.imgur.com/GHU4ZBS.jpg http://i.imgur.com/gCCfjAa.jpg Jeszcze nie skończona. Przekaźniki od światła (drugi i trzeci rząd od góry) będą w całości do wymiany, bo kupiłem tani szmelc i się palą cewki. Przy okazji te kable trochę lepiej pod nimi zorganizuję, bo teraz to źle wygląda. A w tym wolnym miejscu będzie most ~230V na +5V, który odczyta stan przekaźników i je wysteruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 20.03.2016 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Dziura w ścianie na jakieś 9cm bo jeszcze tynk czy płyta. I nic nie powinno się stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 20.03.2016 17:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 No ok, to teraz jeszcze 2 pytania:1. czy są jakieś odległości które należy zachować, pomiędzy TR a pompą ciepła, albo zbiornikiem2. czy ma znaczenie gdzie będzie załącznik, ochronnik przeciwprzepięciowy Planuje większość przewodów puścić pod sufitem, a kabel wprowadzić od dołu i zastanawiam się, jak rozplanować TR. PS. Ma ktoś na zbyciu erbetkę budowlaną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 20.03.2016 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Możesz to jakoś bardziej .... Planuje większość przewodów puścić pod sufitem, a kabel wprowadzić od dołuTR ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 20.03.2016 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Jak chcesz taką ilość kabli od góry to musisz je zagłębić pewnie albo w jakiś korytkach lub kanałach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 20.03.2016 18:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Możesz to jakoś bardziej .... Planuje większość przewodów puścić pod sufitem, a kabel wprowadzić od dołu TR ?? Przewody to te które idą po chacie... Kabel - przewód ziemny którym wprowadzam prąd ze skrzynki do chaty TR - tablica rodzielcza grend - masz fotkę swojej tablicy, to wrzucaj, popatrzę sobie i może jakieś wnioski wyciągnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 20.03.2016 18:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 Jak chcesz taką ilość kabli od góry to musisz je zagłębić pewnie albo w jakiś korytkach lub kanałach. przewodów 3x2,5 będzie niewiele - może z 7 - tylko do gniazdek, 3x1,5 będzie może kilka - głównie oświetlenie na zewnątrz, reszta to cienkie przewody 12V - całość oświetlenia na LEDach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 20.03.2016 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2016 ... niestety musze dopiero zrobic fotę. Ja mam wersje prostą, bardzo prosta - bezpieczniki i różnicówki. Nie mam żadnych wyłaczników bistabilnych bo wszystkie schodowe, krzyzowe mam połaczone w puszkach i na wyłacznikach. Kable przy suficie to moga rodzic problemy przy przejściach nad oknami, bo tam się wierci.... Po drugie będziesz miał pełno kucia przy krzyżówkach kabli - wyłacznik - lampa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.