DrKubus 28.05.2015 07:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Właśnie mam dylemat, w projekcie ścianki działowe są z Silki, wiem że jest to mało wdzięczny materiał do obróbki (przycinanie, bruzdowanie, itp). Co raz mocniej zastanawiam się nad zmianą materiału i zastosowanie ścianek KG. Może macie jakieś przemyślenia w tym temacie (wady, zalety, spostrzeżenia z użytkowania)? A co do tynków, czy przy gładkich ścianach (różnica max 1-2 mm) kładzie się tynk, czy może wystarczy gładź? Jakie są wskazania do użycia tynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 28.05.2015 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Ścianki KG są lekkie i słabe. Trudno na tym coś powiesić i przenikają przez nie dźwięki. Poza tym pękają na łączeniach. Z zalet to szybka i łatwa budowa, więc świetnie nadają się na zachodnie wysokie stawki za roboczogodzinę. Oni mają podejście, że rodzina wyjeżdża na 2 tygodnie, a po powrocie ma być wszystko zrobione i tak co kilka lat. Odnośnie gładzi, to trudno wygładzić strop. Jeśli nie masz stropu, to na pewno masz wieńce i je też trudno wygładzić, bo trzeba wtopić siatkę itp. Sama gładź może pękać na pracującej ścianie, trzeba głęboko wpuszczać kable elektryczne, trudniej zapewnić szczelność domu, a cienka gładź na miękkim pustaku to wrażliwa ściana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mother_nature 28.05.2015 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 U mnie w projekcie też jest silka lub opcjonalnie ytong. Co zastosujemy to jeszcze nie wiem, ale z pewnością nie zdecydowałabym się na działówki z samych płyt k-g, powody te same, które wymienił Przemek. Nie daj boże jakaś awaria w domu z udziałem wody i ściany idą do roboty na nowo, przynajmniej w naszym starym domu tak było gdy się powódź zdarzyła. No i te łączenia... oprócz pękania, jeszcze brak wysokiej staranności w zacieraniu łączeń skutkuje tym, że później je widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 28.05.2015 08:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Ścianki KG są lekkie i słabe. Trudno na tym coś powiesić i przenikają przez nie dźwięki. Widzę że masz te same wątpliwości co ja. Co do wieszania, po pierwsze nie planuje nic wieszać na tych ścianach - poza wieszakami w garderobie, które i tak będą na stelażu przykręconym do profili. Co do dźwięków - moja największa obawa - to w chwili obecnej ściana na profilu 100 z watą w środku, ma zbliżone parametry do silki, zostawiając Ytonga daleko w tyle. U mnie w projekcie też jest silka lub opcjonalnie ytong. Co zastosujemy to jeszcze nie wiem, ale z pewnością nie zdecydowałabym się na działówki z samych płyt k-g, powody te same, które wymienił Przemek. Nie daj boże jakaś awaria w domu z udziałem wody i ściany idą do roboty na nowo, przynajmniej w naszym starym domu tak było gdy się powódź zdarzyła. No i te łączenia... oprócz pękania, jeszcze brak wysokiej staranności w zacieraniu łączeń skutkuje tym, że później je widać. Myślałem o Ytongu, ale współczynnik izolacyjności dźwięku dla ściany 12 cm nie spełnia naszych podstawowych oczekiwań. Powodzi nie przewiduje - w pomieszczeniach gdzie jest woda, znajdują się odpływy w podłodze, więc nawet w razie awarii woda pójdzie w podłogę, a automat odetnie zasilanie wody. Co do łączeń, to z pewnością będą wykonane precyzyjnie, a pracująca ściana, nawet murowana może powodować rysy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 28.05.2015 16:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Dzisiaj bez budowy, ale muszę pochwalić się fotkami: Robiona pod słońce:http://samobudowa.pl/foto/9mury2.jpg I z nowej perspektywy (widać układ pomieszczeń):http://samobudowa.pl/foto/9mury1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mecenas41 28.05.2015 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Rośnie jak na drożdżach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 28.05.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 bardzo very nice ale kurde tyle tych ścian już masz, gdzie Ty chcesz dac te działówki? Chodzi o samo poddasze? Ja jeżeli bym robił jeszcze raz to znów zrobiłbym z silki. BK moim zdaniem to tylko na zewnętrzne. A płyty GK czy dobre? Wydaje mi się że nie, spytaj się forumowego atrixa jak u niego bo on ma własnie działówki z płyt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 29.05.2015 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Właśnie mam dylemat, w projekcie ścianki działowe są z Silki, wiem że jest to mało wdzięczny materiał do obróbki (przycinanie, bruzdowanie, itp). Co raz mocniej zastanawiam się nad zmianą materiału i zastosowanie ścianek KG. Może macie jakieś przemyślenia w tym temacie (wady, zalety, spostrzeżenia z użytkowania)?... Ja w swoich dotychczasowych realizacjach stosuje tylko systemy z płytami GK, nie widzę wad które opisuje poprzednik, przy prawidłowym wykonaniu styki nie mogą pękać, na takich ścianach można powiesić wszystko, jeden odpowiedni kołek przenosi 30-50kg, jeśli ktoś mimo tego się obawia można zastosować listwy montażowe bądź umieścić pod płytą paski osb, co do tłumienia hałasu to najczęstszym błędem jest niezastosowanie taśmy na profilach zewnętrznych, a jak do tego dołożymy brak wełny mineralnej wewnątrz, to tak, płyty wręcz wzmacniają fale dźwiękowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 29.05.2015 07:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Ja w swoich dotychczasowych realizacjach stosuje tylko systemy z płytami GK, nie widzę wad które opisuje poprzednik, przy prawidłowym wykonaniu styki nie mogą pękać, na takich ścianach można powiesić wszystko, jeden odpowiedni kołek przenosi 30-50kg, jeśli ktoś mimo tego się obawia można zastosować listwy montażowe bądź umieścić pod płytą paski osb, co do tłumienia hałasu to najczęstszym błędem jest niezastosowanie taśmy na profilach zewnętrznych, a jak do tego dołożymy brak wełny mineralnej wewnątrz, to tak, płyty wręcz wzmacniają fale dźwiękowe Lejesz miód na moje serce Właśnie podobną opinie słyszałem od chrzestnego, który od lat pracuje z płytami GK i również polecał mi ten system. A jeśli chodzi o Twoje doświadczenie, to ścianki stawiasz na surowym betonie i między nimi lejesz wylewkę (z podłogówką), czy najpierw robicie całą podłogę, a do niej dopiero ścianki GK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
inż.maliniak 29.05.2015 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Lejesz miód na moje serce Właśnie podobną opinie słyszałem od chrzestnego, który od lat pracuje z płytami GK i również polecał mi ten system. A jeśli chodzi o Twoje doświadczenie, to ścianki stawiasz na surowym betonie i między nimi lejesz wylewkę (z podłogówką), czy najpierw robicie całą podłogę, a do niej dopiero ścianki GK? ...w domku jednorodzinnym można zrobić i tak i tak, problemów nie powinno być, stawiając bezpośrednio na stropie uzyskasz lepszą izolację akustyczną, trzeba pamiętać o zastosowaniu taśmy wzdłuż ścian przed wykonaniem posadzek... ...szczególną uwagę trzeba zwrócić przy otworach, nie robi się łączenia płyt w ościeżu a wbrew takiej oczywistości wielu nagminnie popełnia ten błąd i wtedy faktycznie będą zarysowania, pierwsze płyty montowałem u rodziców ponad 20 lat temu a wtedy nie było takiego wyboru w zakresie technologi obróbki, począwszy od narzędzi po taśmy, masy itp. a płyty mimo tego nie pękają do dzisiaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bob_budownik 29.05.2015 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Pierwsze bym zrobił działówki GK a potem podłogę, bo jak położysz podłogówkę to masz wielką szanse przewiercić rurkę montując profile przypodłogowe do GK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 29.05.2015 10:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Pierwsze bym zrobił działówki GK a potem podłogę, bo jak położysz podłogówkę to masz wielką szanse przewiercić rurkę montując profile przypodłogowe do GK. Podlogowke bede montowal wg wymiaru pomieszczen, wiec pod sciankami ze 100% pewnoscia nie bede mial rurek. Bardziej chodzi mi o 2 sprawy: 1. Czy sciance KG nie zaszkodzi wylewka - sama wylewka, albo maszyna do wygladzania 2. W razie W, scianki postawione na wylewce bede mogl przesuwac (oczywiscie majac dokladny projekt rurek i ich zdjecia w rece) uwazajac przy montazu listwy dolnej. K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 29.05.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Nie wiedziałem ze stosuje się jakieś taśmy pomiedzy profile a GK, moze to i działa. Ale jeżeli już bedziesz robił te działowki z płyt to moim zdaniem lepiej je zrobić na wylewce. Tak jak piszesz, pod ścianami nie bedziesz dawał rurek. Looknij tutaj do atrixa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 31.05.2015 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Jeżeli masz rowne ściany to można spokojnie kłaść cienka spoine zamiast tynku. Ja też o tym myslalem ale u mnie był problem powypychanych wytyków i nierównych scian na poddaszu... Z drugiej strony nie wiem jak to cenowo wygląda bo to musi być trochę więcej warstw, jakies siatki na łaczniach beton cegła. Ja widziałem tylko raz jak robili w ten sposób sufity ,ale były one lane z betonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 31.05.2015 16:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Na 99% będą działówki z KG, oczywiście z taśmami i watą dźwiękoizolacyjną. Jednak zanim dojdziemy do ścianek działowych, trzeba postawić mury. Wczoraj trochę im pomogłem. Ściana północna i zachodnia (widać już małe okno salonowe w pełnym wymiarze):http://samobudowa.pl/foto/10mury6.jpg "Małe" (180x150) okno z wewnątrz:http://samobudowa.pl/foto/10mury5.jpg A tu trochę większe okno kuchenne (240x150):http://samobudowa.pl/foto/10mury4.jpg i z zewnątrz:http://samobudowa.pl/foto/10mury2.jpghttp://samobudowa.pl/foto/10mury1.jpg I standardowy już widok na całość:http://samobudowa.pl/foto/10mury6.jpg Została jeszcze druga strona (po 3 warstwy), ale w między czasie mam jeszcze ściany w których mam obsadzić nadproża drzwi i tutaj mam do Was pytanie:- Ponieważ nie wybrałem jeszcze drzwi (ani wewnętrznych ani zewnętrznych) na jakiej wysokości najlepiej obsadzić te nadproża, abym miał możliwość swobodnego wyboru w przyszłości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 31.05.2015 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Pod drzwi wewnętrzne i wejściowe musisz zrobić otwór o wysokości 208cm względem ostatecznego poziomu podłogi. Drzwi balkonowe praktycznie według uznania. Ja mam 240cm, ale inni robią niższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 31.05.2015 17:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Pod drzwi wewnętrzne i wejściowe musisz zrobić otwór o wysokości 208cm względem ostatecznego poziomu podłogi. Drzwi balkonowe praktycznie według uznania. Ja mam 240cm, ale inni robią niższe. Drzwi balkonowe już przyjechały 300 x 240, problem w tym ze co przeglądam katalogi, to każdy producent podaje inne wymiary i np. drzwi zewnętrzne Hormann'a mają wymagania 2110 mm wysokości otworu w murze (od poziomu posadzki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 31.05.2015 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Z drzwiami wejściowymi jest najtrudniej. Drzwi balkonowe wcześniej mierzą i kilka cm w te czy wewtę to standard. Drzwi wewnętrzne pozbawione progu można przyciąć. Zewnętrzne zrób na wymiar jak ja, albo daj nadproże wyżej. Kilka (5-6) centymetrów szpalety (węgarka) to nie kłopot, więc przyjdzie kit i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 31.05.2015 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 Drzwi wewnętrzne są albo 205 albo 208 a otwór robi się 210. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 31.05.2015 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2015 lepiej zrobić kilka cm większe - 210cm drzwi wewnetrne, natomiast z drzwiami wejściowymi to co firma to cos innego podaje i tak naprawdę gdy nie wiesz jakie to z 214 powinno być.... Ja mam 211 i pod otwór będę kupować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.