Xesxpox 04.01.2016 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 a drzwi?sebcio ma racje-pomyśl o taśmach w moim przypadku to tylko i aż 1100zł dopłaty wymiary okien masz w moim dzienniku w ostatnim poście, dodatkowo zastanawiam się nad wykorzystaniem resztek xps-a z płyty fu do zrobienia ciepłych boków i może parapetów dla okien ale to w wątku o montażu okien post 454 jakby ktoś chciał coś podpowiedzieć:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?127851-OKNA-CIEP%C5%81Y-MONTA%C5%BB-w%C4%85tek-zbiorczy-spos%C3%B3n-monta%C5%BCu-opinie-czy-warto/page23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 04.01.2016 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Ja mam jedno okno niedorobione w ganku (brak taśmy zewnętrznej i pianki, choć od środka jest otynkowana szpaleta) i w środku tynk jest mokry. Podobnie wokół klapy strychowej, gdzie wilgoć dodatkowo zamarzła. Gdzie indziej zupełnie sucho, więc ta szczelność coś daje i dobra izolacja też. W domu dzisiaj miałem +6stC i woda kapała z klamki od wewnętrznej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 04.01.2016 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Doktorku z nudów znalazłem Ci tasmy. Nie wiem ile masz mb ram ale przyjmijmy ze 75. WIęc najdroższa opcja illbrucka to bedzie za taśmy łącznie 828zł brutto - taśma do wewnątrz 3 rolki 25m - taśma do zewnątrz 3 rolki 25m Drogo? Nie wydaje mi się, można poszukać tańszych firm, isochemie jest tańsza i równie dobra. EDIT: na temat trudności z przyklejeniem takich taśm nie muszę wspominać. Że ktoś w ogóle za to bierze pieniądze to śmiech na sali. Powinno być gratis do okien Edytowane 4 Stycznia 2016 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moniss 04.01.2016 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Chłopaki mają rację. Sama piana i zlicowanie okna z murem to robota, że psu o d... rozbić Ja jestem po kilku rozmowach z firmami i montażystami i np. ci od MS-ów oraz od Vetrexów są zgodni co do tego, że okno należy osadzać częściowo w warstwie ocieplenia (ok.3cm) + oczywiście taśmy. Do osadzenia w ten sposób okna nie są potrzebne drogie konsole, wystarczą tańsze kotwy, a efekt taki sam lub porównywalny (Vetrexowcy przytaczali nawet jakieś badania) do droższego osadzenia z konsolami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.01.2016 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 to ja też ... http://simteq.pl/do/cat/121/Wewnetrzne - tańsza opcja. I koniecznie wystaw okno za mur licując listwę podokienną z murem. Ja też brałem z MS - zwróć uwagę aby listwa podokienna była termo - czyli była wypełnion pianką Będziesz miał rolety ? - mogę ci podrzucić namiar na najtańsze w mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 04.01.2016 21:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Miałem podobne zdanie do Waszego, ale po rozmowie z człowiekiem który "zjadł zęby" na sprzedaży i montażu okien - zwątpiłem. Przeanalizujmy:Montaż okien w warstwie ocieplenia zapobiega tworzeniu się mostka termicznego.Jeśli jednak zlicuję okno z murem i zrobię 3 cm węgarek z 20 cm styropianu - to gdzie niby mam mieć ten mostek? Taśma zewnętrzna - taśma paroprzepuszczalna - ma za zadanie odprowadzać wilgoć z przestrzeni wypełnionej pianką na zewnątrz, jednocześnie zapobiegając dostaniu się do pianki wilgoci z zewnątrz - jeśli zastosuje w/w węgarek z 20 cm styropianu - woda z zewnątrz tam się nie będzie miała jak dostać, a para z wewnątrz również będzie miała problem z przedostaniem się na zewnątrz - czyli zastosowanie tam tej taśmy trochę mija się z celem. Taśma wewnętrzna - taśma paroszczelna - ma za zadanie zabezpieczyć piankę przed przedostawaniem się wilgoci z wewnątrz budynku. Wszystko fajnie, tylko że budynki z rekuperacją cierpią częściej na przesuszenie, niż zawilgocenie, a z drugiej strony, jeśli zrobię tam paroizolacje, to para która jakimś cudem dostanie się do pianki, nie będzie miała gdzie uciec (vide akapit wyżej). Żeby nie było, że okna chce pozostawić "gołe", planuje zastosować termo parapet z XPSa, który uszczelni mi najzimniejszą część okna (z parapetami). Bardzo dziękuję, za próby "uratowania mnie przed błędem", ale czy jesteście w stanie obalić w/w argumenty? Przyznam szczerze, że chętnie bym się z Wami zgodził, ale przedstawione wyżej rozumowanie jest dla mnie logiczne i ciężko jest mi się z nim nie zgodzić (a zawsze 1 tys. w kieszeni). EDIT: Zdaje sobie sprawę, że przed ociepleniem zewnętrznym może pojawiać się wilgoć z zewnątrz, ale z drugiej strony:1. zastosowanie taśmy przed ociepleniem, mija się z celem bo UV ją zeżre2. do czasu ocieplenie, wewnątrz będzie tyle prac mokrych, że taśma i tam nie pomoże piance, bo wilgoć dostanie się tam przez ścianę. Edytowane 4 Stycznia 2016 przez DrKubus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.01.2016 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 coś w tym jest..... ale okna pracuje i nie wiem jak np wyglada szczelność tynk zewnetrzny rama. Jak wystawisz okno to bedziesz miał 3cm + 3cm styro, a chyba to jest bez różnicy czy zlicujesz, czy wystawisz 3 cm zadaj pytanie w dziale o oknach - jestem ciekawy odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 04.01.2016 22:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 a drzwi? A drzwi na 99% będą z Wikęd - model 38a - rozmiar 100, niestety nie ma ich w wersji Thermo Prestige, wiec zadowolę się wersja Premium z ciepłą ramką i progiem, ale zamawiać będę już po wszystkich pracach brudnych i po ociepleniu izolacji. Na razie zamontowałem drzwi, które docelowo będą do garażu - Hormann z wypełnieniem styropianowym, do kupienia za cale 320 zł w Castoramie a drzwi wejściowe "zabije" na głucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.01.2016 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Jeśli jednak zlicuję okno z murem i zrobię 3 cm węgarek z 20 cm styropianu - to gdzie niby mam mieć ten mostek? Tutaj: http://www.oknagalio.pl/images/stories/poradnik/jb_d/01_izoterma_okno_w_ociepleniu.jpg http://www.tape.pl/wp-content/uploads/2013/12/ciep%C5%82y-monta%C5%BC-okien-6.jpg Ciekawi mnie ile ten pan, co zjadł zęby zamontował okien na konsolach. Dziwi mnie, że nie poleca takiego montażu, skoro może dobrze za niego skasować. Może po prostu nie potrafi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 05.01.2016 07:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Tutaj: http://www.oknagalio.pl/images/stories/poradnik/jb_d/01_izoterma_okno_w_ociepleniu.jpg http://www.tape.pl/wp-content/uploads/2013/12/ciep%C5%82y-monta%C5%BC-okien-6.jpg Ciekawi mnie ile ten pan, co zjadł zęby zamontował okien na konsolach. Dziwi mnie, że nie poleca takiego montażu, skoro może dobrze za niego skasować. Może po prostu nie potrafi? Tematu montażu w warstwie ocieplenia możemy nie ruszać - koszty strat przez ten mostek wliczone są w OZC, a nie zamierzam tego ruszać z dwóch powodów: 1. koszty montażu na konsolach są dla mnie nieakceptowalne w stosunku do zysków 2. zakładam rolety zewnętrzne, których puszka ma się schować w ociepleniu. Co do rysunków, izotermy na grafice pokazują, że na ściance różnice są rzędu 2-3 st. taka strata jest dla mnie akceptowalna. Mam wrażenie że zdjęcie z termowizji to już przykład kompletnie skopanego montażu (może nieszczelna izolacja + brak węgarka). Po dokładnej analizie, zauważyłem jeszcze jedną niespójność, na zdjęciu "ciepłego montażu" nie ma skali... a porównując kolor szyby przy ramie i ściany okazuje się, że wyniki są bardzo podobne (kolor na szybie i ściany jest zbliżony, a więc wartości temperatur w tych miejscach są takie same). Gdyby na drugim zdjęciu przeskalować kolory efekt mógłby być podobny. Co do specjalisty, to tak jak pisałem, on nie odradzał mi montażu na konsolach, a jedynie montażu folii... Edytowane 5 Stycznia 2016 przez DrKubus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.01.2016 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 T wróćmy do taśmy wewnętrznej. Skoro wokół okien temperatura jest taka niska: http://www.ikc.com.pl/files/gallery/32/IR016608.jpg to będzie się tam skraplała wilgoć, która będzie psuła tynk i piankę pod nim. Jasne, że WM zrobi swoje, ale jakaś wilgoć w domu będzie (około 40%). Będziesz prawdopodobnie ograniczał wydajność, żeby nie tracić dużo ciepła i wilgoci, więc zawsze będzie się miało co wykraplać.Myślę, że te taśmy wymyślono żeby zwiększyć skuteczność izolacji, co jest ważne w domach ogrzewanych prądem, a mniej w domach z kotłami. One działają i nie są bardzo drogie. Pomyśl ile Ci te kilka stówek zrobi różnicy i porównaj to do kosztów np. ścian, czy stropu. Tam też mogłeś taniej, a zrobiłeś tak, jak uważałeś że będzie dobrze. Ostatecznie o tych pieniądzach i tak szybko zapomnisz, a zimne i wilgotne szpalety zostaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 05.01.2016 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Posłuchaj go, bo mimo że wariat to dobrze mówi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 05.01.2016 08:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) T wróćmy do taśmy wewnętrznej. Skoro wokół okien temperatura jest taka niska: http://www.ikc.com.pl/files/gallery/32/IR016608.jpg to będzie się tam skraplała wilgoć, która będzie psuła tynk i piankę pod nim. Jasne, że WM zrobi swoje, ale jakaś wilgoć w domu będzie (około 40%). Będziesz prawdopodobnie ograniczał wydajność, żeby nie tracić dużo ciepła i wilgoci, więc zawsze będzie się miało co wykraplać. Myślę, że te taśmy wymyślono żeby zwiększyć skuteczność izolacji, co jest ważne w domach ogrzewanych prądem, a mniej w domach z kotłami. One działają i nie są bardzo drogie. Pomyśl ile Ci te kilka stówek zrobi różnicy i porównaj to do kosztów np. ścian, czy stropu. Tam też mogłeś taniej, a zrobiłeś tak, jak uważałeś że będzie dobrze. Ostatecznie o tych pieniądzach i tak szybko zapomnisz, a zimne i wilgotne szpalety zostaną. No argument słuszny, ale co ma mi dać ta taśma? Nie poprawi izolacyjności cieplnej, nie spowoduje, że woda nie będzie się tam skraplać, czyli nadal tynk dostaje wilgoć, a założenie jej spowoduje, że wilgoć która (np. przez ścianę) dostanie się do pianki, nie będzie miała gdzie uciec, bo z jednej strony zablokuje ją taśmą paroizolacyjną, a z drugiej strony blokować ją będzie bloczek styropianu. PS. W powyższym zdjęciu największy niepokój wg. mnie budzi to +1.0 przy parapecie, tego właśnie będę chciał uniknąć stosując ciepły parapet. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez DrKubus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 05.01.2016 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) T wróćmy do taśmy wewnętrznej. Skoro wokół okien temperatura jest taka niska: http://www.ikc.com.pl/files/gallery/32/IR016608.jpg to będzie się tam skraplała wilgoć, która będzie psuła tynk i piankę pod nim. Jasne, że WM zrobi swoje, ale jakaś wilgoć w domu będzie (około 40%). Będziesz prawdopodobnie ograniczał wydajność, żeby nie tracić dużo ciepła i wilgoci, więc zawsze będzie się miało co wykraplać. Myślę, że te taśmy wymyślono żeby zwiększyć skuteczność izolacji, co jest ważne w domach ogrzewanych prądem, a mniej w domach z kotłami. One działają i nie są bardzo drogie. Pomyśl ile Ci te kilka stówek zrobi różnicy i porównaj to do kosztów np. ścian, czy stropu. Tam też mogłeś taniej, a zrobiłeś tak, jak uważałeś że będzie dobrze. Ostatecznie o tych pieniądzach i tak szybko zapomnisz, a zimne i wilgotne szpalety zostaną. Ile tej wilgoci musi być aby przejść przez tynk i dostać się do pianki?? Myślę że jest to wyolbrzymiony problem który przy WM nie ma miejsca. Teść w piwnicy ma piankę wokół okienka od kilku lat. Pianka wygląda jak nałożona wczoraj. To samo mówili mi moi tynkarze. Nie raz tynkowali remontowany dom i widzieli stan pianek aplikowanych kilka/kilkanaście lat temu. Zresztą sam Jareko nie raz o tym wspominał.... Ja taśm nie dawałem ale dla świętego spokoju nałożyłem silikon. Wyszła dość gruba i mocna warstwa. Mam wrażenie że lepiej się to sprawdzi niż taśma bo chroni mechanicznie piankę przed uszkodzeniem podczas tynkowania. Ale czas pokaże... Edytowane 5 Stycznia 2016 przez hektor80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 05.01.2016 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 No argument słuszny, ale co ma mi dać ta taśma? Nie poprawi izolacyjności cieplnej, nie spowoduje, że woda nie będzie się tam skraplać, czyli nadal tynk dostaje wilgoć, a założenie jej spowoduje, że wilgoć która (np. przez ścianę) dostanie się do pianki, nie będzie miała gdzie uciec, bo z jednej strony zablokuje ją taśmą paroizolacyjną, a z drugiej strony blokować ją będzie bloczek styropianu. PS. W powyższym zdjęciu największy niepokój wg. mnie budzi to +1.0 przy parapecie, tego właśnie będę chciał uniknąć stosując ciepły parapet. Mam ciepły parapet i uważam że pomimo jego ceny był to dobry wybór. Spokój na lata. Żadnych przewiewów. Dało to się zaobserwować podczas ostatnich wichur. Teraz po fakcie, widząc jak jest skonstruowany ten ciepły parapet, pokusił bym się o jego samodzielne wycięcie ze styroduru. Żadna filizofia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.01.2016 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Też mnie dziwi ten +1 przy parapecie. U mnie jest w tej chwili około +5stC, woda skrapla się na szybach i kapie na parapet i nie zamarza, a na zewnątrz było -19. Parapety nie są jeszcze ostatecznie uszczelnione i na teście szczelności były małe przecieki - w miejscu łączenia dwóch kawałków taśmy wewnętrznej właśnie (jeden na spód, drugi na boki i górę), czyli na dolnych rogach. Akurat moi tynkarze nie kwestionowali sensu tej taśmy, tylko sposób jej aplikacji. Według nich należy osadzić okno, opiankować, obciąć nadmiar i obkleić taśmą (jak będzie ciepło). U mnie kolejność była inna i wyszły takie wałki (zgrubienia) pod taśmą, ale na szczęście gruba warstwa tynku na szpaletach to zakryła. U Ciebie doktorze wystarczy pewnie 3 takie rolki: http://simteq.pl/do/item/049933/Folia-wewnetrzna-z-butylem-i-siatka-100-mm Cena 3 stówki z wysyłką. Za dodatkowe max. 2 stówki nabędziesz zewnętrzną, ale jej zastosowanie akurat mnie nie przekonuje, choć zrobiłem i mam. Może jeszcze być potrzebne kilka kartuszy kleju butylowego, więc max 600-700zł. Ile dopłaciłeś do niestandardowego koloru? Zrób sobie jak się robi, a nie szukaj dziadowskich oszczędności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 05.01.2016 09:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Też mnie dziwi ten +1 przy parapecie. U mnie jest w tej chwili około +5stC, woda skrapla się na szybach i kapie na parapet i nie zamarza, a na zewnątrz było -19. Parapety nie są jeszcze ostatecznie uszczelnione i na teście szczelności były małe przecieki - w miejscu łączenia dwóch kawałków taśmy wewnętrznej właśnie (jeden na spód, drugi na boki i górę), czyli na dolnych rogach. Akurat moi tynkarze nie kwestionowali sensu tej taśmy, tylko sposób jej aplikacji. Według nich należy osadzić okno, opiankować, obciąć nadmiar i obkleić taśmą (jak będzie ciepło). U mnie kolejność była inna i wyszły takie wałki (zgrubienia) pod taśmą, ale na szczęście gruba warstwa tynku na szpaletach to zakryła. U Ciebie doktorze wystarczy pewnie 3 takie rolki: http://simteq.pl/do/item/049933/Folia-wewnetrzna-z-butylem-i-siatka-100-mm Cena 3 stówki z wysyłką. Za dodatkowe max. 2 stówki nabędziesz zewnętrzną, ale jej zastosowanie akurat mnie nie przekonuje, choć zrobiłem i mam. Może jeszcze być potrzebne kilka kartuszy kleju butylowego, więc max 600-700zł. Ile dopłaciłeś do niestandardowego koloru? Zrób sobie jak się robi, a nie szukaj dziadowskich oszczędności. Przemek, ale mnie nie chodzi już o oszczędności... tylko o sens stosowania... jeśli od wewnątrz zamknę tą szczelinę, to jeśli jakaś wilgoć się tam pojawi, to nie będzie miała dokąd uciec... z zewnątrz będzie zaklejone styropianem... a tak jestem w stanie to od środka osuszyć (znaczy WM, nie ja). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 05.01.2016 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Jeśli zamkniesz, to skąd ma się tam wziąć? Zamknięcie styropianem nie jest szczelne, bo współczynnik oporu dyfuzyjnego styropianu (60) jest co prawda kilka razy większy niż dla betonu komórkowego (10), czy tynku (10), ale nie umywa się do taśmy paroizolacyjnej (kilkadziesiąt, czy kilkaset tysięcy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 05.01.2016 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 A drzwi na 99% będą z Wikęd - model 38a - rozmiar 100, niestety nie ma ich w wersji Thermo Prestige, wiec zadowolę się wersja Premium z ciepłą ramką i progiem, ale zamawiać będę już po wszystkich pracach brudnych i po ociepleniu izolacji. Na razie zamontowałem drzwi, które docelowo będą do garażu - Hormann z wypełnieniem styropianowym, do kupienia za cale 320 zł w Castoramie a drzwi wejściowe "zabije" na głucho. Dokładnie takie same dostaniesz z KMT w wersji tzw 75tek, drzwi w tej cenie co premium w Wikedzie ale...mają U-0,92 sory, w wersji z przeszkleniem u=1,0, jednak w zestawie już w standardzie dostajesz ościeżnicę termo stalową ciepła nieprzemarzającą i za 100 mozesz dokupić próg pasive - czyli taki który posiada wypełnienie z xps. Reasumując za cene Wikędowskich Premium dostaniesz drzwi cieplejsze od Termo Prestiga, KMT ma tez większą ilośc możliwości przeszkleń i wybór kolorów a cenowo wyjdą prawie tak samo. A jeśli chcesz coś w cenie TermoPrestigea i ciepłe t w KMT masz 75 passive o współczynniku 0,92 dla drzwi z przeszkleniem - dla porównania Termo prestige mają 1,1 nie byłoby w tym nic dziwnego ale....drzwi z KMT maja 75mm grubości a z Wikęda 86mm. Czyli grubsze a zimniejsze. Polecam bo widziałem i montowałem takie, skrzydło waży 70kg. Robia wrażenie. W KMT ten wzór co Ci się podoba nazywa się 13s2 I w wersji 75 passive dostaniesz rozmiar 100:lol2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DrKubus 05.01.2016 20:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Dokładnie takie same dostaniesz z KMT w wersji tzw 75tek, drzwi w tej cenie co premium w Wikedzie ale...mają U-0,92 sory, w wersji z przeszkleniem u=1,0, jednak w zestawie już w standardzie dostajesz ościeżnicę termo stalową ciepła nieprzemarzającą i za 100 mozesz dokupić próg pasive - czyli taki który posiada wypełnienie z xps. Reasumując za cene Wikędowskich Premium dostaniesz drzwi cieplejsze od Termo Prestiga, KMT ma tez większą ilośc możliwości przeszkleń i wybór kolorów a cenowo wyjdą prawie tak samo. A jeśli chcesz coś w cenie TermoPrestigea i ciepłe t w KMT masz 75 passive o współczynniku 0,92 dla drzwi z przeszkleniem - dla porównania Termo prestige mają 1,1 nie byłoby w tym nic dziwnego ale....drzwi z KMT maja 75mm grubości a z Wikęda 86mm. Czyli grubsze a zimniejsze. Polecam bo widziałem i montowałem takie, skrzydło waży 70kg. Robia wrażenie. W KMT ten wzór co Ci się podoba nazywa się 13s2 I w wersji 75 passive dostaniesz rozmiar 100:lol2: [email protected] - czy ty jestes w KMT na prowizji:P, bo to już któryś kolejny Twój wpis, w którym zachwalasz KMT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.