Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom na bagnach...


Recommended Posts

Nie rozumiem czego wy się tak boicie tych peszli, cały dom mam w peszlach, na niektórych odcinkach kilkumetrowych po 4 zakręty 90` pilot w środku i idzie bez najmniejszego problemu, można też stalką przeciągać. W peszlu fi16 kable 3x2.5mm. Siłę, kabel w podwójnej izolacji 5x10,do kotłowni pociągnąłem przez peszla fi32, 2 zakręty 90` tu trzeba było posmarować płynem do naczyń.

 

Nikt się nie boi peszli. Tyle pracy co zostało poświęcone, aby zrobić bruzdy położyć te peszle i teraz jeszcze przeciągnąć kable, to dawno kable byłyby w bruzdach zakryte gipsem. Dwa razy robienie tego samego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 927
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Widzę, że temat moich bruzd jest nadal "gorący". Tyle komentarzy na jeden post, nie miał dotychczas żaden inny temat :)

 

Ponieważ, tynki już schną, nie jestem w stanie zrobić nic więcej niż to co planowałem. Odniosę się tylko do jednego wpisu:

 

(...) Tynkarze jak obsadzają puszki to pchają tam materiału aż miło. Nie wiem w jaki sposób masz połączony peszel z puszką, ale może warto by je na wszelki wypadek zabezpieczyć taśmą (wejścia peszli), bo u mnie w puszkach (mimo, że pozatykane) materiału wcisnęło się sporo i musiałem to wszystko wydłubywać. W puszkach łączonych w kilka to nawet zadarzało się, że łączenia się pozapychały i też musiałem to czyścić (dobrze, że tynk był jeszcze nie całkiem suchy).(...)

 

Ponieważ obraz jest więcej wart niż tysiąc słów:

http://samobudowa.pl/foto/1tynki01.jpg

 

Obsadzając puszki i peszle, na łączeniach dawałem dużo gipsu, dzięki temu mogłem zabezpieczyć przejścia. Praktycznie wszystkie puszki wyglądają jak ta powyżej... prześwit wszędzie jest taki jaki był, zero tynku w peszlach.

 

(...)Także uspokój się i nie wymyślaj, że tynkarze zębami będą Ci te kable jedli...

 

Tynkarze kabli nie jedli, jednak przy sprzątaniu z podłogi (gdzie za chwile pójdą peszle z kablami), udało im się skrócić 2 z wystających peszli. Nie wyobrażam sobie jak by one wyglądały, po kilku przejazdach taczkami, czy wybieraniu z pomiędzy nich zeskrobanego tynku.

 

Jeszcze raz bardzo dziękuję, za tak ożywioną dyskusję i mam nadzieję, że przy kolejnych wątpliwościach, również wesprzecie mnie swoimi opiniami :)

 

A na zakończenie, fotorelacja ze schnięcia tynków:

 

http://samobudowa.pl/foto/1tynki02.jpg

 

http://samobudowa.pl/foto/1tynki03.jpg

 

http://samobudowa.pl/foto/1tynki04.jpg

 

http://samobudowa.pl/foto/1tynki05.jpg

 

http://samobudowa.pl/foto/1tynki06.jpg

 

http://samobudowa.pl/foto/1tynki07.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź coś napisz więcej o tych puszkach, bo mnie zastanawia ich ilość. Jedna koło okna to rozumiem że do sterowania karniszem/roletą, ale po co cztery? Na przedostatnim zdjęciu masz puszki na sześciu poziomach, a oprócz tego na pewno niżej są gniazdka. Co to ma robić? Pytam, bo serio nie rozumiem.

 

Ogólnie powiem Ci doktorze, że to bardzo porządna budowa i dobre wykonanie, ale podchodzisz do tego jak do jakiegoś programu komputerowego. Tu Ci debugger nie wywali braku średnika, więc możesz ciut odpuścić dla łatwości wykonania. I uparty jesteś. Niby zadajesz pytania jak coś zrobić, a i tak robisz po swojemu, więc po co pytasz? W ogóle dużo sam zrobiłeś? Serio pytam - od początku do końca który etap?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź coś napisz więcej o tych puszkach, bo mnie zastanawia ich ilość. Jedna koło okna to rozumiem że do sterowania karniszem/roletą, ale po co cztery? Na przedostatnim zdjęciu masz puszki na sześciu poziomach, a oprócz tego na pewno niżej są gniazdka. Co to ma robić? Pytam, bo serio nie rozumiem.

 

Ależ to proste:

1 szt. przy oknie - sterownie roletami

Przechodząc na ściane:

Poziom z 3 puszkami w kącie to trzy gniazdka nad blatem, dalej dwa pojedyncze (na tym samym poziomie), to gniazdka po jednym z lewej i prawej strony płyty indukcyjnej.

Poziom niżej, podłączenie płyty indukcyjnej, dalej puszka która na razie jest przelotowa, dalej podłączenie piekarnika, nad piekarnikiem gniazdo do mikrofalówki (dwa skrajne gniazdka po prawej).

Na górze zostają jeszcze dwa gniazdka (lodówka) i pochłaniacz.

 

PS. Czy ja już pisałem, że mam awersję do przedłużaczy i rozgałęźników?

 

Ogólnie powiem Ci doktorze, że to bardzo porządna budowa i dobre wykonanie, ale podchodzisz do tego jak do jakiegoś programu komputerowego. Tu Ci debugger nie wywali braku średnika, więc możesz ciut odpuścić dla łatwości wykonania. I uparty jesteś. Niby zadajesz pytania jak coś zrobić, a i tak robisz po swojemu, więc po co pytasz? W ogóle dużo sam zrobiłeś? Serio pytam - od początku do końca który etap?

 

Dzięki za słowa krytyki, staram się zrobić dokładnie (robię dla siebie), wiem że czasami przeginam (ale sprawia mi to radochę :) Co do upartości, bywam uparty, ale też jeśli pojawią się słuszne argumenty potrafię zmienić zdanie. Na tym jednak etapie, ja peszle chciałem od samego początku - nikt mnie nie przekonał, że są zbędne, szczególnie, że połowa z nich jest do kabli sygnałowych (ethernet, instalacja "inteligentna", czy oświetlenie 12V), Na początku dyskusji pytałem m.in. czy wciągać w nie kabel YDYp, czy DY - a dyskusja zeszła na temat peszli i sensu ich montażu.

 

Znikam spać, bo już piszę od rzeczy :)

 

PS. Tydzień nie minął, tynki już prawie suche, ale na 2 ścianach pojawiły się mikro ryski (szerokość 0,5 mm), ale niektóre mają po 20 cm długości, powinienem się martwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

Kubus - tylko proszę nie propaguj swojego rozwiazania. Bezsensu robota i szukanie jakis plusów ujemnych

 

Ryski - zgaduje tynk cementowo wapienny (z nazwy) renomowanej firmy, no i oczywiscie z wora.... Nie przejmuj się każdy tak ma - tylko jedni pisza a inni przemilczają. Poczekasz kilka miesięcy poszpachlujesz i nie bedzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tynki cementowo-wapienne robione z cementu, wapna i piasku (na budowie). Część ścian jest idealna, część z ryskami... poczekam kilka tygodni, ta sama firma ma robić wylewki to przedyskutuje temat.

 

W chwili obecnej mam kilka dylematów, może pomożecie:

1. Mam dwie wyceny na podłogówkę, jedna jest na TECE druga na Rehau RAUTHERM. Różnica w cenie rurek jest ogromna (TECE 3 zł, Rehau prawie 9 zł), czy jest między nimi aż taka różnica, żeby był sens dopłacać do Rehau?

2. Płyta fundamentowa, jest w wannie z XPSu, czy na płytę (pod styropian), powinienem dawać jakąś izolacje (folię, papę)? Jak przymocowywać do tego rurki od odkurzacza, czy peszle z prądem?

3. Na styropianie będzie folia, na tym rurki podłogówki - jaka powinna być min. warstwa wylewki i ja się ją liczy (od styropianu, czy od góry rurek) - muszę wiedzieć ile styropianu położyć, żeby zmieścić się w 20 cm na gotowo, górna warstwa to panele winylowe (chyba że ktoś ma bardzo złe doświadczenia z tym materiałem).

 

grend - obiecuje nie propagować swojego rozwiązania prądowego, to tylko i wyłącznie moja radosna twórczość :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam dwie wyceny na podłogówkę, jedna jest na TECE druga na Rehau RAUTHERM. Różnica w cenie rurek jest ogromna (TECE 3 zł, Rehau prawie 9 zł), czy jest między nimi aż taka różnica, żeby był sens dopłacać do Rehau?

 

To jak Samsung albo Apple. Wiadomo, że Apple robi większy szał i nawet coś tam robi lepiej. Najlepiej jednak robi lans. BTW: rurka za 3zł to już drogo.

 

2. Płyta fundamentowa, jest w wannie z XPSu, czy na płytę (pod styropian), powinienem dawać jakąś izolacje (folię, papę)? Jak przymocowywać do tego rurki od odkurzacza, czy peszle z prądem?

 

Całkiem bezstresowo zrób bez żadnej folii na płycie, bo nie ma sensu. Peszle i rurki powinieneś puścić w bruzdach w styropianie. Aiki ostatnio wrzucał zdjęcia rur wentylacyjnych zapiankowanych i zasypanych piachem. Bierz przykład.

 

3. Na styropianie będzie folia, na tym rurki podłogówki - jaka powinna być min. warstwa wylewki i ja się ją liczy (od styropianu, czy od góry rurek) - muszę wiedzieć ile styropianu położyć, żeby zmieścić się w 20 cm na gotowo, górna warstwa to panele winylowe (chyba że ktoś ma bardzo złe doświadczenia z tym materiałem).

 

Nie wiem ile masz izolacji pod płytą, ale łącznie 30cm to już nadmiar. Im więcej zrobisz wylewki, tym lepiej będzie się ona sprawdzać przy grzaniu akumulacyjnym (nocna taryfa). Jeśli chcesz grzać bezpośrednio, to nie pogrubiaj niepotrzebnie wylewki, tylko daj 4cm nad pexami, co się przekłada na 6cm łącznie - będzie stabilnie i nie popęka. O PEX-y się nie martw, bo nic im nie będzie nawet jeśli będziesz po nich chodził bez wylewki.

 

Co to są panele winylowe? Takie coś co miałem w przedszkolu szkole na podłodze i zawsze brakowało jakiejś płytki? Jeśli tak, to mimo lepszych klejów bym się tym nie skarał bo to jak gumolit... ale niektórzy lubią gumolit. Ja nie lubię, bo mi śmierdzi pastą do froterowania co ją pani sprzątaczka wcierała maszyną w przedszkolu. Że dzisiaj pasty nie śmierdzą? Ale to mi wciąż pachnie końcem tat 80-tych i PRL-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doktorku ja w płytę kładłem rurki kan therm pe rt blue floor to rura typowo do podłogówki. Bardzo łatwo się ją wywija, nie zagina się i ogólnie jestem zadowolony. Kupowałem w miejscowej hurtowni która również ma sklep internetowy coś około 2,4zł za metr. Zaletą jest to że mają te rurki w kręgach nawet po 600m więc niwelujemy odpady do minimum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

Kubus - trzymam za słowo...

 

Z tym tynkiem to dziwna rzecz - bo rozmawialem na ten temat z kilkoma tynkarzami i mówili że z betoniarki z wapnem to nie ma prawa coś się dziać, a z wora "pajączki" to standard co powinno być napisane na opakowaniu. Byłes przy tym jak tynkowali ?? Wapno moczyli ??? Może dawali jakąś chemię aby zastopować proces wiązania - przy takim tynku to musisz się bardzo spieszyć... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup rure to co zostalo aikiemu, na pewno dobrze sprzeda ;)

Reszte na necie. To na prawde dobra i nie droga rura. Duzo ludzi na forum juz ja zastosowało łącznie ze mną.

Nie idz w zadne apple ani inne cuda w podłoge. Nie ma sensu. Tak samo rozdzielacz. Literatura mowi o wylewce 6.5cm aby nad rurkami bylo 4,5cm. To podobno minimum. Ja dawalem folie na plyte chociaz chyba teraz bym nie dał. Ja za te rurki bluefloor placilem chyba jakies 2, 20 zł/mb, ale krąg 600m.

Co do tynkow CW to moj kolega robil jakis czas temu z wora kreisel i ma kazda jedna sciane w pajęczynie. Znawcy mowia ze to zbyt grubo nalozone. Jakie masz grubosci tynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za podpowiedzi, postaram się poniżej odpowiedzieć na pojawiające się w Waszych postach pytania, najpierw fotka ściany, takie rzeczy mam w kilku miejscach, ale tylko na 3 ścianach:

http://samobudowa.pl/foto/1tynki08.jpg

 

Tynki mają ok 0,8 - 1 cm, chociaż, na tych ścianach mogło być grubiej (tam nie było puszek i ciężko mi odpowiedzieć.

 

Wapno, z tego co kojarzę, nie było jakoś specjalnie moczone tylko sypane z worka do maszyny.

 

Co do rurek, potrzebuję akurat 1200m, więc dwa krążki po 600 m, powinny wystarczyć, jak zabraknie, to uśmiechnę się do aiki. Czy te rurki nadają się również do cwu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...