Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

potrzebuję porady

robasior

Recommended Posts

Witam wszystkich --mój problem jest tego typu że czeka mnie remont domu parterowego który ucierpiał po tegorocznej powodzi i chciałbym was prosić o jakieś rady bo szczerze mówiąc jestem troszkę zielony w tym temacie i zanim skorzystam z ekipy budowlanej chciałbym co nieco się zagłebić w temacie.

A sytuacja wygląda tak dom o wymiarach 1100x660 na fundamentach gł.ok60cm. strop drewniany dom z lat 60 problem jest taki że 1- popękał fundament w 4 miejscach na rogach domu ,2-sciany nosne wykonane z zew.cegła 12 od środka pustaki hasz własnej produkcji wykonane z dostępnych materiałów w tych czasach i z nimi jest problem bo się poprostu rozsypują i to są takie największe problemy .Dom stwierdzono do remontu wiec proszę o jakieś podpowiedzi jak powinien wyglądać taki remont i jesli ktoś się orientuje jakie są kwoty takich napraw to byłbym wdzięczny za każdą pomoc .Z góry przepraszam za treść posty ,ale nie znam fachowego języka .

Zacznij nie od ekipy a od zatrudnienia jakiegos kierownika inzyniera. Potrzebujesz kogos kto na miejscu oceni zarówno przyczyne powstania pekniecia jak i metode naprawy. Jeżeli fundament popekal bo wypłukalo z pod niego grunt to nalezy to uzpulenic, odkopac fundament podbić, pekniecia w murze wyminic lub wykonac dodatkowe wieńce.

Dzięki za zainteresowanie .Ekspert budowlany już był ekspertyzę zrobił ale dalej nic z niej nie wynika bo jest bardzo ogólna -wzmocnić fundamenty ściany i tyle się rozpisał dodam że jest to ekspert wystawiony przez gminę ,a ja dalej nie wiem jak się za to zabrać i jak to powinno wyglądać a chodzi mi tylko oto że jak znajdę ekipę żeby mi kitu nie wciskała i fuszerkę odstawiła.Szczególnie mnie niepokoją te sypiące się pustaki.