Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Powolli zabieram się za montaż drewnianych stopni na betonie... HELP, HILFE, POMOCY!!


Recommended Posts

Jako,ze niedawno stanął mój wymarzony domek... i kasę pochłonęło wykończenie, w większości kuchnia żony która miała zamknąć się w 10 tyś zł... po wielkiej histerii, płaczu, rwaniu włosów z głowy, argumentów wyciąganych z różnych najdziwniejszych miejsc:jawdrop::eek:... pochłonęła zdecydowanie więcej funduszy niż było to możliwe. W chwili obecnej , udało mi się wyczarować parę groszy na wycięte na wymiar dębowe stopnie, postanowiłem,że zamontuję je do końca wakacji.. Niestety nie mam bladego pojęcia jak... Sprawa wygląda tak:

- betonowe schody raczej mocno nierówne,

- stopień z drewna dębowego,

- podstopnica z płyty regipsowej pomalowana na biało

Co mam zrobić najpierw?? Jak się do tego zabrać?? Co kupić?? Jestem totalnym laikiem ... a żonka szczęśliwa z kuchni, głowa ją rzadziej boli ;) może jak schody dobrze wyjdą to przestanie zrzędzić :p Pozdrawiam i czekam nas odpowiedź :)

Czy w trepach masz podfrezowania na podstopnice? To po pierwsze. Dalej idąc - pianka montażowa, kołki do mocowania trepów - będziesz musiał je najpierw włożyć w przygotowane wcześniej otwory w trepach a potem w otwory w betonie. A dokładniejsze informacje na: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?127949-mocowanie-trep%C3%B3w-drewnianych-do-schod%C3%B3w-betonowych

Czytałem opinię kilku stolarzy że na piankę w zupełności wystarczy. Pomocna rzecz to jeden poziomuje trepy na konfirmatach i potem je obciąża dwoma wiaderkami z betonem po czym piankuje. Też mam zamiar sam montować trepy choć nigdy tego nie robiłem. Moim zdaniem największy problem może być z listwami wykończeniowymi aby szczelin nie było o ile takie będziesz miał

 

P.S. A twoja żonka to chyba kończyła tą sama szkołę co moja

Dwa wiaderka z betonem są niezłym pomysłem żeby pianka nie podniosła stopni ale może być wtedy problem z poziomowaniem. Głównie dlatego są kołki. Z jednej strony pozwalają wypoziomować bo wtedy to kwestia dobicia na kołku z lewej albo z prawej, a z drugiej strony trzymają stopień w ustalonym wcześniej miejscu żeby go pianka nie podniosła. Wiaderkami z betonem nie ma pola manewru. Jak je położysz tak docisną i finish.

Rozumiem że chodzi o kołki np fischer TBB. Czy to jest na tyle mocne pasowanie że bez obciażenia pianka nie wypchnie stopnia?Oczywiście mówimy o piance nisko rozprężnej. I moje pytanie po co te podkładki dystansowe czy na te kołki najpierw się poziomuje np. jakiś wzór ze sklejki poziomujesz na podkładkach i nabijasz później Trep. W przypadku konfirmat poziomujesz stopień na konfirmatach i po wypoziomowaniu piankujesz.

Jak najwygodniej montować podstopnice?(drewniane )

Kołki się zgadzają. Te albo http://www.franke-zamocowania.pl/site/uniwersalne_k-tsb.htm dla przykładu.Możesz spokojnie poziomować na kołkach np poziomką - dwie płaszczyzny spokojnie ustawisz. Co do podstopnic to najlepszym sposobem jest frezowanie trepa od spodu i wpuszczanie podstopnicy.

Kevinlomax

A jakiego lakieru i bejcy używasz do malowania trepów i który się sprawdza?( chodzi o mat)

I czy gotowe trepy szlifuje się drobnym papierem ściernym np.200 i na to maluje się bejca i później lakierem czy są jakieś inne wypróbowane metody

Ha...Wykonanie trepów zlecam stolarzowi. Ja zajmuję się przede wszystkim balustradami i schodami. Ale stolarz z tego co wiem wykonuje mi to na tej samej zasadzie co pochwyty czyli towar jest najpierw szlifowany papierem tak do 320, potem bejca wg wzornika sopur i na koniec lakier bezbarwny. Niewykluczone że jakiś proces technologiczny przede mną ukrywa ale ten który mi podał jest całkiem niezły i przy pochwytach się sprawdza. Co do marki lakieru to niestety nie wiem czego używa.
Każdy element przed bejcowaniem i lakierowaniem należy dokładnie wyszlifować . Granulacja papieru, najlepiej zacząć od 80-tki do 240. Bejca jęsli nie masz odpowiedniej wprawy można narobić plam. W przypadku bejcowania ręcznego nakładaj bejce gąbką staraj się, aby równo rozprowadzać, następnie element odstaw na płasko. Po dokładnym wyschnięciu najlepiej po 24h można przystąpić do lakierowania. Lakiery poliuretanowe o wysokiej odporności na ścieranie . Pierwsza warstwa to grunt najlepiej nakładać pistoletem, lub wałkiem ponoć się da. Po dokładnym wyschnięciu przeszlifować papierem 280-320. Kolejna warstwa i znowu szlifowanie. Trzy warstwy powinny wystarczyc. Lakiery poliuretanowe występują jako jedno lub dwu składnikowe, trochę śmierdzą ale są dobre.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...