interlosik 20.07.2010 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 (edytowane) Witam, Jestem tu nowy, piszę pierwszy post. Jestem laikiem w sprawach budowlanych. Rozpocząłem budowę domu. Aktualnie jestem na etapie konstrukcji dachu - prawie skończona więźba. Na budowie powstał zgrzyt między cieślą a dekarzem. Chodzi o głębokość nacięcia krokwi narożnej i koszowej (wym. 22x11 cm). Dekarz twierdzi, że nie powinna być głębsza niż 1/3 wysokości krokwi, tymczasem cieśla naciął głębiej. Z jednej strony 12 cm a z drugiej 6 cm (krokwa idzie skośnie do murłaty). Długość krokwi zwisającej poza krawędź murłaty to prawie 1,5. Istnieje obawa, że pod wpływem ciężaru dachówki, śniegu i naporu wiatru, krokwa trzaśnie. Czy obawa jest uzasadniona? Niestety kierbud umywa ręce - twierdzi, że jak cieśla tak mówi to tak ma być. czytając forum natrafiłem na fachowe opinie, proszę o pomoc. Załączam zdjęcia. Edytowane 20 Lipca 2010 przez interlosik sprecyzowanie tematy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej belka 20.07.2010 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 dekarz ma racje , kama zbyt głeboka , tylko dlaczego.przekrój elementów dobiera sie tak aby zacinka nie była wieksza niz 1/4 wysokosci elementu. i tak wogule to chyba grad a nie kosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DACxxxAZ 20.07.2010 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2010 Wklej projekt i kilka fotek z innego widoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania