Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Suszenie wylewki - czym i jak ?


er-es

Recommended Posts

Kamyków nie było bo miałem piach przesiewany. Butli nie aklimatyzowali, kulki były 3, albo 4 nie zwróciłem uwagi, ale kilka. Przed mierzeniem CM, nie robili innych pomiarów. Nie wiem o co chodzi z piaszczeniem wylewki, była twarda jak diabli, musieli mocno kuć żeby coś odłupać. Moim zdaniem mierzyli w złym miejscu, bo mocno nasłonecznionym, a w salonie mam od wschodniej strony zawsze cień, tam powinni mierzyć. Ale jeszcze przed samym montażem powiem im żeby to tak zrobili jak piszesz. Czy mają mi to wpisać w gwarancję, gdzie mierzyli, ile wyszło itd. ?

 

ICH OBOWIĄZKIEM JEST WSZYSTKO WPISYWAĆ DO PROTOKOŁU I TOBIE WRĘCZYĆ. Również temperaturę powietrza i wilgotność w trakcie układania a także wilgotność drewna i to na 10m2 około 4-5 pomiarów. Przy 100m2 wystarczy około 20 deszczułek z różnych paczek zmierzyć, wynik uśrednić ale podać zakres wilgoci drewna od do. Zróbcie również próby klejowe, młotkowe i na chłonność wylewki.

Mocno kuć to sprawa bardzo względna. Kułeś kiedyś prawdziwy beton? Wylewka to nie beton. Obawiam się tego przesiewania piasku? Zapytaj wylewkarza jakiego ziarna piasku użył do cementu i jakiego użył cementu np czy CEM I czy CEM II B-M 32,5 lub inny podobny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam podobną sytuację jak użytkownik er-es. Wilogotność 2,5-4%. Chciałbym zapytać czy przy klejeniu podłogi drewnianej gotowej - typu Ipowood klejem poliuretanowym Mapei ULTRABOND P902 2-K można zastosować zaporę przeciw wilogociową (z gwarancją np do 4%). Jeśli tak to jaką polecacie? Jakie są wady takiego rozwiązania?

 

Chciałbym zapytać również użytkownika er-es jakiego typu urządzenia używasz do osuszania.

 

Czy osuszanie tylko przy włączonym ogrzewaniu może być rozsądnie efektywne. Jeśli tak to jak najlepiej się do tego zabrać aby nie tracić niepotrzebnie energii?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wypożyczyłem 2 osuszacze o dużej wydajności - za 10 dni osuszania + dmuchawa zapłaciłem 1600 zł. Nie jestem i tak do końca przekonany, czy to naprawde dużo dało. Wydaje mi się że nagrzewnica dała więcej. Ustawiam ją na wylewkę i jak już jest ciepła to wyłączam. Mi na początku proponowali zalanie podłogi żywicą, ale koszt ok. 50 zł za metr nieco zniechęca.

 

 

Piach był użyty wiślany przesiewany, a cement portlandzki, bez popiołów - tyle mi wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam podobną sytuację jak użytkownik er-es. Wilogotność 2,5-4%. Chciałbym zapytać czy przy klejeniu podłogi drewnianej gotowej - typu Ipowood klejem poliuretanowym Mapei ULTRABOND P902 2-K można zastosować zaporę przeciw wilogociową (z gwarancją np do 4%). Jeśli tak to jaką polecacie? Jakie są wady takiego rozwiązania?

 

Chciałbym zapytać również użytkownika er-es jakiego typu urządzenia używasz do osuszania.

 

Czy osuszanie tylko przy włączonym ogrzewaniu może być rozsądnie efektywne. Jeśli tak to jak najlepiej się do tego zabrać aby nie tracić niepotrzebnie energii?

 

Pozdrawiam!

Aby stworzyć zaporę z kleju poliuretanowego przy wilgotności podkładu 2,4-4CM%, trzeba samobójcy. Mam na myśli pomiar metodą karbidową-i to popranej próbki z samego dołu wylewki. Nalęzy zastosować blokadę z epoksydu w ilości 0,5kg/m2 i posypać obficie piaskiem kwarcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby stworzyć zaporę z kleju poliuretanowego przy wilgotności podkładu 2,4-4CM%, trzeba samobójcy. Mam na myśli pomiar metodą karbidową-i to popranej próbki z samego dołu wylewki. Nalęzy zastosować blokadę z epoksydu w ilości 0,5kg/m2 i posypać obficie piaskiem kwarcowym.

 

Tak, chodzi mi o zastosowanie dwuskładnikowego gruntu epoksydowego Mapei Primer MF przy klejeniu podłogi klejem poliuretanowym. Pytanie czy zamknięcie takiej ilości wilgoci w podłodze nie stworzy w przyszłości jakichś innych problemów niekoniecznie powiązanych z parkietem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja pytałem o zaporę z żywicy to powiedzieli, że na tak montowany parkiet nie dają gwarancji. W ogóle z parkietem to jest jakieś tabu i każdy ma inne teorie. Ale moim zdaniem na 3-4 % wilgotności kłaść dechy to chyba spore ryzyko, pomimo żywicy.

 

 

U mnie w paru miejscach rozwarstwia się wylewka, jak postukam młotkiem to tak ze 2-3 mm odłazi. Mam, to skuwać, aż do skutku, czy niech parkieciarz się tym martwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wypożyczyłem 2 osuszacze o dużej wydajności - za 10 dni osuszania + dmuchawa zapłaciłem 1600 zł. Nie jestem i tak do końca przekonany, czy to naprawde dużo dało. Wydaje mi się że nagrzewnica dała więcej. Ustawiam ją na wylewkę i jak już jest ciepła to wyłączam. Mi na początku proponowali zalanie podłogi żywicą, ale koszt ok. 50 zł za metr nieco zniechęca.

 

 

Piach był użyty wiślany przesiewany, a cement portlandzki, bez popiołów - tyle mi wiadomo.

 

Witam jesli na pierwszym podłożu na gruncie nie zastosowano papy termozgrzewalnej jako izolacji od wilgoci kapilarnej z gruntu to nie uzyska się wilgotności mniejszej niż 4%.

Folia nie stanowi w budownictwi izolacji a napewno nie 0,2mm.

Ato z kolei eliminuje możliwość położenia parkietu bez warstwy odcinającej żywicą

pozdrawiam JZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wypożyczyłem 2 osuszacze o dużej wydajności - za 10 dni osuszania + dmuchawa zapłaciłem 1600 zł. Nie jestem i tak do końca przekonany, czy to naprawde dużo dało. Wydaje mi się że nagrzewnica dała więcej. Ustawiam ją na wylewkę i jak już jest ciepła to wyłączam. Mi na początku proponowali zalanie podłogi żywicą, ale koszt ok. 50 zł za metr nieco zniechęca.

 

 

Piach był użyty wiślany przesiewany, a cement portlandzki, bez popiołów - tyle mi wiadomo.

 

Z piasku wiślanego można zrobić posadzkę z zaprawy cementowej, nadającą się pod podłogi pływające, ewentualnie pod drobne parkiety dębowe ułożone w jodełkę. Pod większe elementy drewniane posadzka powinna być wykonana z betonu /piasek + żwirek + cement w odpowiedniej recepturze i technice wykonania/.

Izolacja, o której pisze "janzar" jest jednym z postawowych zabezpieczeń przed wilgocią, przy czym potrzebny jest komplet izolacji hydrotermicznych.

Blokada dyfuzyjna na słabej i mokrej posadzce to "pieniądze wyrzucone w błoto".

Powierzchnię słabej posadzki należy sfrezować, jeśli jest mokra to wysuszyć, a następnie zgodnie z zaleceniami producenta wylać odpowiednią pod parkiet masę.

O jakość swojej posadzki musisz sam zadbać. Jeśli nie zrobisz tego teraz to póżniej będziesz musiał, o kosztach nie wspomnę.

Natomiast jeśli nie ma właściwie wykonanych izolacji hydrotermicznych, to przy słabej posadzce jest okazja żeby wykonać je od podstaw, na pewno się opłaci. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jesli na pierwszym podłożu na gruncie nie zastosowano papy termozgrzewalnej jako izolacji od wilgoci kapilarnej z gruntu to nie uzyska się wilgotności mniejszej niż 4%.

Folia nie stanowi w budownictwi izolacji a napewno nie 0,2mm.

Ato z kolei eliminuje możliwość położenia parkietu bez warstwy odcinającej żywicą

pozdrawiam JZ

Brawo, wreszcie ktoś podziela mój pogląd na temat tego czegoś o grubości 0,2mm czyli folii. Wilgoci nie przepuszcza folia metalowa i szkło. Z pozostałymi materiałami jest różnie i stosuje się je do odpowiednich warunków. Folia 0,2 może byc położona na wyschnięte do minimum 2CM% wylewkę pod panele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...