Andrzej Wilhelmi 14.03.2016 00:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Z całym szacunkiem dla firmy Dorken nie warto. Już od jakiegoś czasu producenci folii pracują nad produktami podobnymi do pap. Te produkty stawiają duży opór parze wodnej czyli wymagają przestrzeni wentylacyjnej pod nimi. Ich deklarowana odporność na UV to około 6 miesięcy. Natomiast trudno coś powiedzieć o ich żywotności czyli procesie starzenia. Podstawowa wada to mała grubość wymagająca uszczelnienia kontrłat. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 14.03.2016 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 (edytowane) Z całym szacunkiem dla firmy Dorken nie warto. Już od jakiegoś czasu producenci folii pracują nad produktami podobnymi do pap. Te produkty stawiają duży opór parze wodnej czyli wymagają przestrzeni wentylacyjnej pod nimi. Ich deklarowana odporność na UV to około 6 miesięcy. Natomiast trudno coś powiedzieć o ich żywotności czyli procesie starzenia. Podstawowa wada to mała grubość wymagająca uszczelnienia kontrłat. Pozdrawiam. Panie Andrzeju to np te: IZOLMAT opti 20 PYE PV200 S4,0 IZOLMAT PLAN PYE PV250 S5,0 IZOBIT Extra P-PYE 200 S4 SBS nie zniszczy sie jak bedzie lezala od pazdziernika do marca czy UV je "rozlozy"? ewentaulnie znalazlem taki arytukul o zabezpieczeniu papy - ale czy to dobre rozwiazanie? http://www.budnet.pl/Jak_zabezpieczyc_bitumiczne_pokrycia_dachowe_przed_degradacja,Pokrycia_dachowe,a=2883.html Edytowane 14 Marca 2016 przez .:Paco:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 29.03.2016 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 może się komuś przyda: Dzwoniłem bezpośrednio do dwóch producentów pap i powiedzieli praktycznie to samo - odporność UV pap jest 3 miesiące ALE te 3 miesiące to jest obliczone na całą żywotność papy także dodali,że jak papa jest dłużej wystawiona na działanie UV to traci się gwarancję.....(nie wiem jak to sprawdzą - może mają możliwość rozpoznać degradację). Czyli generalnie to średnio zostawiać papę podkładową na dachu przez zimę.... osobiście będę próbował dach ale jak nie zdążę to myślę czy na deski nie dać wielkiej plandeki poprzyczepianej gęsto zszywkami i tak niech przeleży do wiosny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 29.03.2016 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Moim skromnym zdaniem spokojnie wytrzyma a to dlatego, że w okresie zimy:- jest inny kąt padania promieni słonecznych,- dzień jest krótki,- jest wiele dni pochmurnych,- przez jakiś czas (czasami dość długi) dach jest pokryty śniegiem.Ja zawsze doradzam, że jak powyżej 6 miesięcy nie będzie krycia docelowego to należy stosować papę wierzchniego krycia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.Paco. 30.03.2016 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Moim skromnym zdaniem spokojnie wytrzyma a to dlatego, że w okresie zimy: - jest inny kąt padania promieni słonecznych, - dzień jest krótki, - jest wiele dni pochmurnych, - przez jakiś czas (czasami dość długi) dach jest pokryty śniegiem. Ja zawsze doradzam, że jak powyżej 6 miesięcy nie będzie krycia docelowego to należy stosować papę wierzchniego krycia. Pozdrawiam. ale UV to UV nie ważny kąt padania promieni niemniej bym się zgodził - tak na chłopski rozum niemniej ciężko przewidzieć. A pod dachówką papa wierzchniego krycia byłą by trwalsza od pokładówki czy już podobnie będą się sprawować na przestrzeni np. 20 lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario9 03.04.2016 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam wszystkich znakomitych doradców na forum, w szczególności Pana Jana i Andrzeja - świetne porady, wątek przeczytałem praktycznie cały, tylko szkoda, że dopiero teraz, kiedy dekarze pokryli mi już połowę dachu papą i "rusztem". Dach o spadku 8*. Stare deskowanie + stara papa w niektórych miejscach dziurawa - to odrywają. Na to zgrzewają papę wierzchniego krycia Mida TOP PV250 S5. Pytanie zasadnicze, co zrobić jeśli "dekarze" nie dali uszczelnienia pod kontrłatami? Mam jakiś Izoplast B (resztka) o konsystencji budyniu, może kazać im przesmarować kontry z boków? Jeśli się skończy to co dokupić?Drugą część dachu każę zrobić do porządku i posmarować uszczelnieniem kontrłaty. Prosiłbym o wytłumaczenie dokładnie jak to jest z tą wentylacją przy pokryciu dachy papą. Wiem że w kalenicy mam rozciąć deskowanie, tak żeby szczelina między deskami była 2-5 cm. Na to wzdłużnie rolka papy (równolegle do krawędzi spływu) tak żeby połowa (50 cm) była po jednej i po drugiej stronie. Na koniec to rozciąć i co dalej? Jakaś łata kalenicowa na wspornikach - nie bardzo wiem o co chodzi. Potem taśma kalenicowa i wystarczy? Trzeba dawać gdzieś folię paroprzepuszczalną? https://zapodaj.net/342a821a10be6.jpg.html Jak to wygląda wentylacja prawidłowo zrobionego dachu w praktyce? Chodzi mi konkretnie o to jak dostaje się powietrze pod warstwę papy żeby odprowadzić wilgoć i "wylecieć" przez kalenicę. Trzeba robić jakieś otwory wentylacyjne pomiędzy krokwiami?Czy stosować jakieś kominy wentylacyjne? Czy przy attyce kominowej stosować na przegięciu wypełnienie z wełny mineralnej/pianki poliuretanowej? Czy po prostu podgrzać i dobrze wygiąć, oczywiście wcześniej stosując podkłąd z lepiku na zimno? Czego oczywiście firma dekarska nie zrobiła! Co zrobić przy takim nachyleniu dachu - przypominam 8*, jeśli nie widać wypływów masy asfaltowej 0,5-1 cm w miejscach zgrzewów? Przyznam, że im więcej czytam tym bardziej mam dość... jak to im dyplomatycznie powiedzieć, że tyle rzeczy robią źle? Potem będzie niesmak i kwasy do końca roboty, jeszcze cenę wymyślą z kosmosu dla odwetu. Edytowane 3 Kwietnia 2016 przez mario9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 05.04.2016 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2016 Cenę ustala się przed rozpoczęciem robót! Te wszystkie pytania należy zadać wykonawcy przed rozpoczęciem robót. Przy tak płaskim dachu konieczne staje się uszczelnienie boków kontrłat na już wykonanej połaci np. lepikiem na zimno (każda masa do podklejania gontów bitumicznych będzie dobra). Poziome połączenia papy też muszą być zgrzane lub uszczelnione. Wszystkie widoczne łby gwoździ muszą być uszczelnione. Po rozcięciu kalenicy należy ją przykryć papą w połowie grubości kontrłaty. Wloty powietrza pod pokrycie oraz pod deskowanie powinny być zapewnione w okolicach okapu. Co to jest "attyka kominowa"? Jakie jest przewidziane krycie docelowe? Jak blachodachówka to w kalenicy łata na wspornikach, taśma kalenicowa i gąsior. Grubość kontłat przy tym pochyleniu to minimum 3 cm. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario9 11.04.2016 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Już po pracach. Niestety mądry Polak po szkodzie. Następny dach będę wiedział jak robić. To jest śmieszne, że jak bierze się fachowców to samemu trzeba posiadać wiedzę większą niż on sam żeby go sprawdzać. Godziny wysiedziane w internecie + swój urlop i robota będzie "może" dobrze wykonana, a Pan majster będzie na nas patrzył krzywym okiem... przecież on wykonał setki dachów i "dobrze jest". Kontrłata 2,8 mm, krycie docelowe Blachotrapez T-18.Na jednej części dachu kazałem dać lepik na zimno pod kontrłaty (Izoplast B) - niby masa budyniowa ale jak słońce przygrzało to wszystko płynęło.Na drugą próbowałem uszczelniać kontrłaty sam - tylko boki... to dwie rajki zrobiłem sam a dwie kolejne zleciłem ekipie - to wzięli pędzla, posmarkali i jak z roboty przyjechałem to już blachę kładli... normalnie partacze. I jeszcze mieli pretensje że kto to widział takie coś robić, że są cali brudni i wszystko się klei.. ehh. Przy zgrzewaniu papy byłem sam osobiście i sam dociskałem arkusze... mimo uprzednich tłumaczeń o wypłynięciu lepiku 0,5-1cm zgrzewali po swojemu. Tłumaczyli się że 20 lat przy dachach robi swoje i wiedzą kiedy palnik odłożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 11.04.2016 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Argument, że ktoś robi 20 lat nie jest żadnym argumentem bo przez te 20 lat robi źle i niczego się nie nauczył. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario9 12.05.2016 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2016 A jak powinny być montowane farmery w blachotrapezie? Znajomy mówił żeby zamówić dłuższe farmery i przykręcać blachę częścią wypukłą, bo z wypukłej zawsze spłynie woda, a uszczelka pod farmerem prędzej czy później zacznie przeciekać. Niby w dokumentacji blachotrapezu pisze żeby montować na wklęsłej ale może też to być ich chwyt na to żeby blacha skorodowała szybciej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 13.05.2016 04:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2016 Głupota. Na górze farmer zgniata blachę. Powstaje dźwignia i obrusza się. Trzeba kręcić na dole . uszczelka ma wystawać 1 mm.Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario9 24.05.2016 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Prosiłbym jeszcze raz o wytłumaczenie jak ma wyglądać wentylacja budynku?Mury będę ocieplał styropianem 15 cm grafit. Wiem, że u dołu budynku robi się "cokół wentylacyjny", którym powietrze wchodzi pomiędzy styropian a mur, następnie biegnie przez całą wysokość muru... i teraz... gdzieś ma się wydostawać a świeże ma wchodzić pomiędzy papę a wełnę mineralną?Trzeba robić jakieś otwory pomiędzy krokwiami w murze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1razowy 23.10.2016 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Zapewne odpowiedzi na moje pytania znajdują się w tym temacie, ale po przeczytaniu wszystkich postów mam już mętlik w głowie zatem pokuszę się o zadanie pytań do mojej indywidualnej sytuacji. Otóż za +- 2 tygodnie zaczynają kryć u mnie dach - dwuspadowy, 25 stopni, pełne deskowanie pod dachówkę ceramiczną topas 13v. Pytania: - jaką papę zastosować - jaka grubość, jaki rodzaj, polecane firmy- czy przy termozgrzewalnej należy również używać papiaków pod zakładem - ile to może leżeć bez dachówki (warunki pogodowe mogą spowodować że może nastąpić odstęp czasowy położeniem papy a dachówki)? Niestety moi "fachowcy" pozostawiają mi decyzję dot. wyboru materiału na krycie folią/papą.Jakby Pan Jan lub Andrzej wypowiedzili się w temacie byłbym bardzo kontent. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi i ewentualne dodatkowe sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 23.10.2016 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2016 Przygrzać termozgrzewalną do desek. Bez papiaków. Papa na osnowie poliestrowej. Można deski zagruntować (są grunty) ale niekoniecznie. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 24.10.2016 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2016 (edytowane) mam głupie pytanie czy nie boicie się grzać palnikiem papy. Przecież jak zacznie się papa tlić to wszystko może iść z dymem. Kilka razy w telewizji pokazywali że cała więźba spłonęła. Może wystarczy położyć papę termozgrzewalną, przymocować kontrłatami i czekać na lato aż się sama przyklei??? (wiem nie znam się) Edytowane 24 Października 2016 przez Slyder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 24.10.2016 08:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Sama się nie przyklei. Można kupić palnik bezpłomieniowy. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 24.10.2016 23:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2016 Ja nigdy nie zgrzewam papy do desek bo nie ma takiej potrzeby i nie jest to niczym uzasadnione. Mało tego nie zgrzewam poziomych połączeń papy na połaciach od 30*. Kontrłata daje wystarczające trzymanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 25.10.2016 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 czyli co przy dachach powyżej 30* tylko przybijasz papę w górnej krawędzi pod zakładem, smarujesz lepikiem i nakładasz drugą warstwę a na koniec przybijasz wszystko kontrłatami? przy spoinach pionowych też tylko lepik pomiędzy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 25.10.2016 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 czyli co przy dachach powyżej 30* tylko przybijasz papę w górnej krawędzi pod zakładem, smarujesz lepikiem i nakładasz drugą warstwę a na koniec przybijasz wszystko kontrłatami? przy spoinach pionowych też tylko lepik pomiędzy ? Przy papie termo nie używasz lepiku. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 25.10.2016 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2016 to już nic nie rozumię Jan P. 26-07-2010, 07:52 Nie chce się zajrzeć do moich postów. Dobrze , jeszcze raz. Kładziemy wzdłuż rynny , przybijamy papiakami bez podkładek tylko górę pod zakładką którą smarujemy lepikiem na zimno i następna warstwa . NIGDZIE nie ma prawa być widać papiaka, wszystkie pod spodem. Papę przy kominach wywijamy do góry i przyklejamy. Papa na tekturze , chyba ,że termo z SBS-em , ale to inna cena. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.