jerzyw 24.07.2010 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2010 Mam dwa cieknące kominy wykonane z cegły klinkierowej 'dziurawki', dwie górne warstwy z pełnej.Wkład ceramiczny, komin zakończony jest czapą betonową, którą specjalnie pomalowałem dwukrotnie farbą do betonu.W wylotach wentylacyjnych zrobiłem spadki.Po dużych opadach kominy przeciekają (mokre plamy na regipsach)Opierzenie komina było kilkukrotnie poprawiane przez dekarzy, co nie przyniosło efektów.Co robić? Czy ma ktoś pomysł na zlokalizowanie przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 24.07.2010 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2010 może obróbki zrobić z blachy nie z pierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 24.07.2010 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2010 Przyczyny trzeba szukać w wykonaniu komina i obróbce. Oczywiście cegła tzw dziurawka, to nie jest materiał na kominy ale ludziska dalej ładują się w problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_12* 24.07.2010 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2010 Co robić? Czy ma ktoś pomysł na zlokalizowanie przyczyny? Dla postawienia diagnozy konieczna jest większa ilość informacji o konstrukcji tych kominów (rysunki, zdjęcia). Na podstawie tylko tego, co napisałeś, to ...wróżenie z fusów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arturromarr 27.07.2010 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 Jeśli cegła dziurawka (sam taki mam) to:-koniecznie pełne spoiny,-obróbka z blachy wsuniętej w podcięcie w kominie,-czapa wodoszczelna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotr Myszk 29.07.2010 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 Ja miełem tez ten sam problem.Mianowicie w głownym kominie mam dwa kanały spalinowe dwa wentylacyjne.Komin wymurowany z pełnego klinkieru,zakonserwowany specjalnym srodkiem.Do tego dwa wkłady jeden do gazowego pieca drugi do kominka.Oba z opierzeniami to znaczy daszki blachy itd.Dzwoniłem do dekarzy dwa razy aby sprawdzili opierzenie sam tez sprawdzałem.Wszystko wyglada ok.Tasmy ołowiane wokoł komina blachy silikon wszystko jak nalezy a jednak gdzies cieklo.W domu od jednej strony komin był mokry.Dekarze doszli do wniosku ze kanałami wentylacyjnymi przy opadach z wiatrem zacina do środka komina cieknie po klinkierze (ktory jest wymurowany dwie warstwy pod deskowaniem pozniej juz czerwona cegła) i pod dachem przesiaka na czerwonej cegle.Wiec wstawiłem kratki plastykowe wentylacyjne na przelotach pod wymorowana czapą komina i jest ok jak narazie.Mam nadzieje ze cos pomogłem o ile u Ciebie dziurawka nie przepuszcza.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adi3335 29.07.2010 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 Czy na na góre komina starczy cegła klinkierowa o wytrzymałości 250 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aro_32 30.07.2010 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 Właśnie murarz obudowuje mi kominy systemowe klinkierem połówkowym – dziurawka. Specjalista z Schiedla stwierdził że dla komina systemowego to jest tylko okleina, czyli wykończenie i może być z dziurawki. Żeby uniknąć problemów z tytułu tego posta proszę o informację:- czy klinkier należy odstawić od pustaków systemowych (dylatacja)- jeżeli tak, to jak wentylować tę szczelinę,- jak wykończyć górę komina czapą – końcówka z pełnych cegieł i potem na to beton, czy jakoś inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 02.08.2010 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Właśnie murarz obudowuje mi kominy systemowe klinkierem połówkowym – dziurawka. Specjalista z Schiedla stwierdził że dla komina systemowego to jest tylko okleina, czyli wykończenie i może być z dziurawki. Żeby uniknąć problemów z tytułu tego posta proszę o informację: - czy klinkier należy odstawić od pustaków systemowych (dylatacja) - jeżeli tak, to jak wentylować tę szczelinę, - jak wykończyć górę komina czapą – końcówka z pełnych cegieł i potem na to beton, czy jakoś inaczej? Tez jestem ciekaw odnośnie powyższego...kominy systemowe stoja i zastanawiam się czy kupować cegłę klinkierową pełna czy może być dziurawka? Choć z mojego pkt widzenia nie ma różnicy czy komin systemowy czy murowany, bo klinkier na obudowie i tak schodzi poniżej dachu i dziurawka tym samym może podciekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 02.08.2010 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2010 Jak w przyszłości nie chcesz mieć kłopotów, to muruj z cegły pełnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 31.08.2010 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 A co myślisz o obudowaniu systemowego od góry pełną (kilka warstw), a poniżej dziurawką lub drążoną? Bo nie dość że pełna w ciemnych kolorach trudno dostępna to jeszcze cenowo > 5zł/szt:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 31.08.2010 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2010 Tylko pełna, dziurawką (kratówką) nie powinno się murować kominów. Chociaż niektórzy budowlańcy dalej zalecają na kominy cegłę kratówkę.Mówią: postawiłem już dużo kominów i nic nie cieknie, jest też tańsza. Ale ten murarz, budowlaniec nie będzie mieszkał w tym domu.Weźmie zapłatę i pójdzie murować u kogoś innego. Ty w tym domu będziesz mieszkał i nie życzę ci rozbierania kominów..Przećwiczyłem ten temat osobiście i do dziś żałuję, że dałem się namówić na cegłę kratówkę.Owszem mniej zapłaciłem za cegłę, bo kratówka jest tańsza od pełnej. Niestety jest to pozorna oszczędność bo potem zaczyna przeciekać. Blacharz rozkładaręce, więc wołasz następnego. Potem jak zrozumiesz, że to wina materiału to próbujesz uszczelnić. Niestety uszczelnianie nie wystarczy na długo. Znowu się leje, cegła zaczyna się rozpadać i w końcu rozbierasz komin który raptem wytrzymał kilka lat.Jeszcze jedna uwaga, kupując cegłę klinkierową pełną również trzeba uważać. Bo można naciąć się na cegłę która tylko nazywa się klinkierową i rozpada się po pierwszej zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aro_32 03.09.2010 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2010 Tylko pełna, dziurawką (kratówką) nie powinno się murować kominów. Chociaż niektórzy budowlańcy dalej zalecają na kominy cegłę kratówkę. Mówią: postawiłem już dużo kominów i nic nie cieknie, jest też tańsza. Ale ten murarz, budowlaniec nie będzie mieszkał w tym domu. Weźmie zapłatę i pójdzie murować u kogoś innego. Ty w tym domu będziesz mieszkał i nie życzę ci rozbierania kominów.. Przećwiczyłem ten temat osobiście i do dziś żałuję, że dałem się namówić na cegłę kratówkę. Owszem mniej zapłaciłem za cegłę, bo kratówka jest tańsza od pełnej. Niestety jest to pozorna oszczędność bo potem zaczyna przeciekać. Blacharz rozkłada ręce, więc wołasz następnego. Potem jak zrozumiesz, że to wina materiału to próbujesz uszczelnić. Niestety uszczelnianie nie wystarczy na długo. Znowu się leje, cegła zaczyna się rozpadać i w końcu rozbierasz komin który raptem wytrzymał kilka lat. Jeszcze jedna uwaga, kupując cegłę klinkierową pełną również trzeba uważać. Bo można naciąć się na cegłę która tylko nazywa się klinkierową i rozpada się po pierwszej zimie. A jak miałeś ten komin wykończony - do samej góry pociągnięte dziurawką? Były jakieś miejsca gdzie woda mogła się dostać do otworów wewnątrz tej dziurawki, np. otwory wentylacyjne komina? I po jakim czasie rozpadły (!) Ci się cegły??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 05.09.2010 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2010 aro 32 poniżej dachu cegła pełna palona, od dachu do góry komina dziurawka. Czapka komina wykonana z 3 warstw pełnego klinkieru.Dziurawka po dwóch latach od postawienia komina zaczęła się rozpadać, odpadały lica cegły. Jeszcze wcześniej bo po pierwszej zimie, popękała czapa komina wykonana z trzech warstw pełnej cegły. Trafiłem niestety na bubel, cegła była najprawdopodobniej z dodatkiem marglu. Jej nasiąkliwość była bardzo duża i w zimie mróz ją rozsadzał.Cegła pełna i dziurawka z której postawiłem kominy była firmy LODE Według zapewnień sprzedawcy (skład budowlany) miał to być klinkier w I gatunku.Niestety sprzedano mi cegłę klinkieropodobną. Czapki kominów były rozbierane i ponownie wymurowane po roku.Kominy rozebrałem po 9 latach od postawienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 06.09.2010 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Akurat firma LODE czy raczej jej klinkier może budzić podejrzenia patrząc na jej cenę, niższą od innych o kilkanaście %...ale wiadomo, wszytskiego sprawdzić nie można. A co sądzicie o obłozeniu kominów płytkami Struktonit? I jak wykonać pod taka okładzinę prawidłową konstrukcję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 06.09.2010 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Akurat firma LODE czy raczej jej klinkier może budzić podejrzenia patrząc na jej cenę, niższą od innych o kilkanaście %... Cena cegły w moim wypadku nie odgrywała roli. Wziąłem ją bo tylko taka była na składzie budowlanym.Zapewniano mnie, że cegła jest dobra, produkt znanej firmy itd.Po moich przykrych doświadczeniach (opis wyżej), będę z daleka omijał wyroby firmy Lode. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 06.09.2010 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2010 Akurat firma LODE czy raczej jej klinkier może budzić podejrzenia patrząc na jej cenę, niższą od innych o kilkanaście %... Cena cegły w moim wypadku nie odgrywała roli. Wziąłem ją bo tylko taka była na składzie budowlanym. Zapewniano mnie, że cegła jest dobra, produkt znanej firmy itd. Po moich przykrych doświadczeniach (opis wyżej), będę z daleka omijał wyroby firmy Lode. To jest właśnie u ans problem, sprzedawca potrafi wcisnąć wszystko jako najlepszy produkt; naprawdę rzadko ale spotykam też składy gdzie osoby potrafią doradzić i powiedzieć żetego czy tego to lepiej nie brać. MK, a co myślisz o tym Struktonicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M K 06.09.2010 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2010 a co myślisz o tym Struktonicie? Komin jest jednym z elementów domu bardzo narażonym na warunki zewnętrzne.Jest kilka sposobów zabezpieczenia komina przed przemakaniem lub przesiąkaniem wody z opadów.Przykładowo: obmurowanie klinkierem, otynkowanie tynkiem, obłożenie blachą lub struktonitem.Każda z tych metod jest dobra pod warunkiem dobrego / fachowego wykonania i użycia sprawdzonych materiałów.Wybór z czego i jak to zrobić to już naprawdę indywidualna decyzja. Warto również przy okazji pomyśleć o ociepleniu komina ponad dachem i na strychu nie ogrzewanym.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aro_32 08.09.2010 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2010 O kurcze, ale miałem szczęście bo w ostatnim momencie przed zakupem klinkieru zmieniłem zamówienie z LODE na Wienerbergera. Chodziło o kolor bo o marnej jakości LODE nie zdawałem sobie sprawy. Rzeczywiście cena dla LODE jest WYJĄTKOWO korzystna, ja miałem cenę 0 40% niższą od ceny cegieł innych producentów. Ostatecznie mam dziurawkę połówkową jako otoczenie komina systemowego z pozostawioną wentylowaną szczeliną i 4 ostatnie warstwy ponad systemowym z pełnej, tak by otwory wentylacyjne komina były w otoczeniu pełnej cegły. Dodatkowo do otworów dziurawki murarz napchał zaprawy do klinkieru w czasie murowania. Czapka zabetonowana wokół systemowego i dodatkowo na tym blacha odstawiona o 1cm z boku tak by nie ciekło po ściankach komina. Czas pokaże czy to wystarczy.Na struktonit byłem zdecydowany ale nie mogłem znaleźć kogoś kto doradzi jak wykończyć "kanty" komina tymi płytkami, w jedynej hurtowni gdzie trafiłem na te płytki, nikt nie mógł mi pomóc (rzadko to schodzi). Ale generalnie jest to z pewnością trwałe rozwiązanie. Płytki zamierzałem nabić na płytę OSB, która byłaby przykręcona do aluminiowego stelażu ściśniętym na kominie systemowym. Trzeba zachować odpowiednie odległości tej płyty od obudowy komina by kominiarz sie nie czepiał. Ostatecznie ze względu na pośpiech i brak technicznego suportu zrezygnowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mp_krk 12.09.2010 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2010 a co myślisz o tym Struktonicie? Komin jest jednym z elementów domu bardzo narażonym na warunki zewnętrzne. Jest kilka sposobów zabezpieczenia komina przed przemakaniem lub przesiąkaniem wody z opadów. Przykładowo: obmurowanie klinkierem, otynkowanie tynkiem, obłożenie blachą lub struktonitem. Każda z tych metod jest dobra pod warunkiem dobrego / fachowego wykonania i użycia sprawdzonych materiałów. Wybór z czego i jak to zrobić to już naprawdę indywidualna decyzja. Warto również przy okazji pomyśleć o ociepleniu komina ponad dachem i na strychu nie ogrzewanym. Pozdrawiam. A nie ma problemow z odbiorem kominiarskim z powodu polozenia na kominie systemowym katownika drewnianego oraz plyty osb? Komin od kominka oraz kotla na ekogroszek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.