Barbara74 18.04.2012 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 Jeśli chodzi o bramę garażową to bym wybrała szarą ,ale tylko z tego względu ,że możecie mieć problem dopasowac kolorystycznie bramę pod wasze "deski" elewacyjne.Gdyby się jednak dało dopasować , to dla mnie bardziej pasuje w kolorze drewna.Czy garaż własnie będzie tak stał koło domu jak na tej wizualizacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koktajl 18.04.2012 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Koktajl, mamy zdjecia z montazu brodzika. Zanim był posadowiony brodzik, zrobiona była wylewka w dziurze na brodzik. Brodzik opiera się częsciowo na ytongu, cześciowo na istniejącej wczesniej wylewce wielkie dzięki!!! widzisz chyba bym nie wpadła na to żeby rozwalić trochę wylewki. pytałam f.5 o to jak on to montował ale on powiedział ze montował na parterze a tam wiadomo że wylewka jest wyższa niz na pietrze ( no więcej izolacji więc można go ukryć) rozumiem że ogrzewanie podłogowe pod brodzikiem zostało? oo chyba coś pokreciłam-brodzik zmieścił wam się w wylewce-nie wkuwaliście się w strop. ale to b.dobra wiadomośc bo oznacza to że te brodziki mieszcza sie na wysokosci wylewki Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez koktajl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sheenaz1719505693 18.04.2012 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Barbara, garaż będzie przed domem, mnie jwiecej tak jak na rysunku (garaz to to na dole). A z kolorem "drewninym" nie powinno być większych problemów. To na elewacji to mniej więcej złoty dąb. Obawiamy się jedynie, że kolor bramy może płowieć inaczej niż kolor płytek na elewacji. płytki w jedno popłudnie odświeże farbą, bramy raczej nie Pod tym względem szarosć jest bezpieczeniejsza kolorystycznie. Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez sheenaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sheenaz1719505693 18.04.2012 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Koktajl, brodzik jest na pietrze. W wylewce zostawiliśmy dziurę po to ,że by później nie kuć wylewki. Brodzik mamy zlicowany z płytkami. Ogrzewanie podłogowe zostało. Brodzik jest bardzo płytki. Kupiliśmy ten 2.5cm, więc musiał się zmieścić. Cieszę się że moglam pomóc Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez sheenaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koktajl 18.04.2012 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 a nie wiesz może czy wszystkie ich brodziki tez sa takie płytkie?(mnie interesuje conoflat albo ladoplan)a co do bramy to jaki kolor drzewa na elewacji planujecie? bo kolorystyka bram drewnopodobnych jest dośc ograniczona i myślę ze najbezpieczniej jest zrobić szarą bramę (mimo wszystko jest kilka kolorów więc może akurat cos dobierzecie:) np teak nie kojarze zeby ktos miał w ofercie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sheenaz1719505693 18.04.2012 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 Koktajl,Różne brodziki mają rózne głebokości, Conoflat ok 32mm, ale chyba wymaga pionowego wpięcia w rurę kanalizacyjną czyli odpływ w dół a nie z boku (choć nie jestem tego pewna, może coś pomyliłam), Ladoplan chyba 35mm. Sprawdź na ich stronie - wszystko jest opisane. Elewację domu już mamy - zdjęcia w dzienniku - (wg producenta farby kolor to sekwoja, w praktyce wygląd właśnie na zloty dąb, albo coś w tych okolicach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koktajl 18.04.2012 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 Elewację domu już mamy - zdjęcia w dzienniku - (wg producenta farby kolor to sekwoja, w praktyce wygląd właśnie na zloty dąb, albo coś w tych okolicach). faktycznie co za faux pas:) i to w dodatku na ostatniej stronie dziennika:) z tego co widzę (nie wiem na ile wiarygodny jest kolor desek bo i zdjecia czasem przekłamują i jest śnieg) ale złoty dąb nie będzie pasował najwięcej kolorów drewnopodobnych ma chyba wiśniowski-wejdz na ich stronę i pooglądaj sobie (musisz wejsc w bramy garażowe a później w bramy segmentowe i wzory i kolory) ale myślę ze będzie ciężko dobrać jakiś kolor (no chyba ze pomalujecie farbą taką bramę ale wtedy nie będzie juz efektu słoi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tatarak 19.04.2012 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 mnie się podoba wersja z "drewnianą" bramą - jest absolutnie logiczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 19.04.2012 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 absolutnie logiczna??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 19.04.2012 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 A można ją według producenta stosować na takim spadku? Bo np. Lindab podaje minimalny kąt 14 stopni. Jeszcze pozostaje jeden detal który mnie niepokoi - wykończenie łączenia ogniomurka z ukośnym dachem. Według projektu ogniomurek ma obróbkę blacharską zachodzącą na dach, ale jak zrobić szczególnie połączenie papy na deskowaniu ze ścianą ogniomurka? Wywinąć papę na ogniomurek i na to dopiero obróbkę blacharską? Chodzi o to żeby nie zaciekało na styku ściany ogniomurka z połacią dachu... blacha jest w celach wizualnych, za szczelność odpowiada papa (wierzchniego krycia). Attykę od wewnętrz ocieplaliśmy jeszcze (akurat został z ocieplania fundamentów wodoodporny styropian, to poszedł) - ale u Was w garażu to raczej niepotrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 19.04.2012 12:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Madeleine - w Ruukki twierdzą że absolutne minimum dla tej blachy to 8 stopni W innym wypadku woda zbiera się pod rąbkiem i nie ma odpływu, co w dłuższym okresie czasu może prowadzić do nieszczelności dachu. Nawet jeśli pod spodem jest papa, czy inna 'trwała' izolacja. No i w tym momencie traci się gwarancję techniczną na produkt (czyli jak się wygnie to nie można reklamować). Podobno jest inny produkt Ruukki - TSP Purex HB, ale to jest po prostu specjalna blacha w rulonie i wymaga formowania na budowie (czyt. specjalna ekipa, ze specjalnymi narzędziami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 19.04.2012 12:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Aha.Czyli zrobiłaś mniej więcej tak jak ja myślałem aby zrobić.Pytanie tylko czy po jakimś czasie papie nie zacznie cieknąć.U nas sufit ma normalnie ocieplenie wełną, więc byłoby kiepsko jakby zaczęło przeciekać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adk 19.04.2012 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Co do blachy na dachu płaskim. Żaden z moich wykonawców (mam 10% spadku) nie zgodził się pokryć nią dachu. Przy dużej ulewie woda przecieka między rąbkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 19.04.2012 14:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 A co miałaś mieć pod tą blachą?No bo po to się daje papę jako izolację przeciwwodną, żeby przeciekanie pod nie było problemem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adk 19.04.2012 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 (edytowane) A co miałaś mieć pod tą blachą? No bo po to się daje papę jako izolację przeciwwodną, żeby przeciekanie pod nie było problemem... Ja nie robię deskowania na dachu płaskim. Warstwy są układane na stropodachu. Mówię o domu. Garażu nawet nie mam na rysunkach . Warstwy od dołu: - paroizolacja - specjalna folia klejona na zakład/lub specjalna papa termozgrzewalna - styrodur 2 x 10 cm - papa zgrzewana 2 warstwy, lub membrana epdm - folia kubełkowa - geowłóknina - żwir. Tak będzie, przez chwilę miałam pomysł aby zamiast żwiru dać blachę, bo mój dach będzie widać od wjazdu. I myślałam, że tak będzie ładniej. Największym marzeniem był dach zielony ale jest poza moim zasięgiem finansowym. I teraz tak - same warstwy to jedno, druga rzecz to usuwanie wody z dachu. Będą 2 spusty po dwóch stronach dachu. Jeżeli woda dostawałaby się pod blachę to jakoś musisz ją stamtąd usunąć. Bo ona nie będzie tak łatwo wyparowywała spod blachy. Jeden z wykonawców jako paroizolację (pierwsza warstwa na betonie) zaproponował specjalną szczelną papę i spomiędzy tej papy a styroduru również jest zaplanowane zbieranie wody. Jeszcze nie podjęłam decyzji co do wyboru dachowców, ustalam szczegóły. Tak dach jest zaplanowany u mnie. Czy tak samo robi się dach na deskowaniu? Wątpię. Ale mały spadek i deskowanie trochę by mnie niepokoił. Bo papę do deskowanie się przybija - czyli dziurawi się izolację przeciwwodną. A sadek pisałeś jest tam zaplanowany mały - 10%. Inaczej wg mnie to wygląda na dachu z dużym spadkiem, kiedy ta woda od razu spływa i leci do rynny. Na dachu z małym spadkiem, przy dużym deszczu woda stoi na dachu. Zwłaszcza jeśli masz attyki dookoła. Można zrezygnować z attyki z najniższej strony ewentualnie. Najlepiej pogadać z dachowcami jakimiś. to tylko moje teoretyzowanie. Wiem tylko tyle ile przeczytałam czy dowiedziałam z rozmów z dachowcami. Edytowane 19 Kwietnia 2012 przez adk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 19.04.2012 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Madeleine - w Ruukki twierdzą że absolutne minimum dla tej blachy to 8 stopni W innym wypadku woda zbiera się pod rąbkiem i nie ma odpływu, co w dłuższym okresie czasu może prowadzić do nieszczelności dachu. Nawet jeśli pod spodem jest papa, czy inna 'trwała' izolacja. No i w tym momencie traci się gwarancję techniczną na produkt (czyli jak się wygnie to nie można reklamować). Podobno jest inny produkt Ruukki - TSP Purex HB, ale to jest po prostu specjalna blacha w rulonie i wymaga formowania na budowie (czyt. specjalna ekipa, ze specjalnymi narzędziami). kurczę, zasiałeś we mnie wątpliwość, czy ja aby nie mam 10 stopni. Teraz sobie przypominam, że był taki motyw, że ja chciałam całkiem płasko, a jednak nie dało się, dlatego attyka poszła wyższa, żeby zasłonić. A jak zerknę na daszek, to on całkiem płaski nie jest. Aha, i mam normalne, tylko małe, krokwie, kalenicę, łaty, kontrałaty itd. Spadek mam normalnie do rynny na obie strony, a szerokość daszku to 5,5 i 8m (dzielone na pół, z kalenicą, czyli jedna połać ma niecałe 3m, druga 4, plus daszek nad tarasem - tutaj więcej, ale to konstrukcja lekka. Spadek podobny, pod blachą jest pełne deskowanie vel nadbitka - nic nie cieknie przy deszczach, przy słabych też nie stoi, a tu jeszcze papy pomiędzy nie ma. adk, to nie jest blacha normalna, to jest blachodachówka na zatrzask. Taki fake. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 19.04.2012 19:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Madeleine - znaczy Ty masz dach dwuspadowy? No to też jednak trochę inaczej, bo woda Ci lepiej spływa niż z jednospadowego Czyli u siebie nie masz papy między blachą a deskowaniem, bo już nic nie rozumiem (wcześniej pisałaś że masz papę, a teraz że nie ma papy adk - ok, tylko Twój dach płaski to zupełnie inna para kaloszy. U nas będą normalne krokwie, deskowanie itd. Nie ma żadnego stropu, więc nie bardzo da się zrobić dach płaski. Co do przebijania papy - to jest to samo co mocowanie łat i kontrłat na normalnym dachu. Także trzeba je przecież jakoś zamocować do czegoś, przy okazji dziurawiąc w tym miejscu membranę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Madeleine 19.04.2012 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Zależy, gdzie. Nad salonem i garażem mam dwuspadowe, te daszki. Generalnie konstrukcja jest idealnie standardowa, czyli więźba, membrana, papa, blacha. Nad tarasem natomiast jednospadowa połać, 4,5m długa, jakieś 5-6m szeroka. Więźba + nadbitka + blacha. Kąt nachylenia jw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
salik 19.04.2012 20:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 No tak - teraz jasne. Tylko nad tarasem jak Wam będzie ciekło to się nic nie stanie, a nam do garażu lepiej żeby nie ciekło No nic - muszę to pokazać jakiemuś wykonawcy dachu i zapytać co on o tym sądzi. Acz też już mi przyszło do głowy podniesienie trochę jednej strony, coby dobić do tych 8-10%... Tylko obawiam się że to już przestanie wtedy tak sensownie wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tatarak 20.04.2012 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Salik, a jakby z tej strony, gdzie Wam najbardziej zależy na sensownym wyglądzie, dać ciut wyższą attykę, która zasłoni spadek? przecież i tak od frontu nie będziesz robić rynny. możesz nawet zrobić tę attykę z trzech stron,a na czwartą - najmniej reprezentacyjną - spadek i rynny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.