bohusz 07.08.2010 14:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Twoja wypowiedz potwierdza, że przy wykonawstwie i planowaniu można popełnić wiele, wiele błędów. Kominek może być piękny śliczny. Obklejony złotem, platyną, najdroższymi kamieniami z wodotryskami i kolorowymi fontannami, itp.Cóż z tego... jak do końca nie spełnia swoich funkcji. Witaj Wojtku w tym temacie. Przyznam, że teraz zaskoczyłem, że zabrałeś tu głos.Wojtek jest specjalistą od ceramiki, materiałów ognio i temperaturo odpornych, betonów, klei, itp. to moje wyjaśnienie dla wszystkich odwiedzających.Wojtek przysłał mi próbki betonu, do testów. Myślę, ze sa ok i będziemy je stosować do odlewania płyt i kształtek do budowy obudów kominków ciepłych.O samych betonach niech się wypowie sam Wojtek, bo sam je przecież opracował.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 07.08.2010 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Każdy przypadek trzeba analizować indywidualnie mam obecnie zimną obudowę, i wystarczy na pokój kominkowy ciepło oddawane przez szybę, przy ciepłej obudowie bym się ugotował, to samo będzie jak w salonie z takim kominkiem jet ogrzewanie podłogowe ps. nawet z wełną można zrobić dobrze (duży przepływ powietrza ) ale łatwiej sp... jak wszystko. Też od paru lat zrezygnowałem z wełny. Ciepła obudowa odbiera tylko część ciepła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 08.08.2010 10:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 To jest zrozumiałe, że ciepła obudowa odbiera tylko część ciepła. Można zwiększyć zdolność akumulacji dodając w obudowie ceramikę.Sporą część można przekazać do innych pomieszczeń.Tutaj raczej nie trzeba tego szerzej omawiać.Tylko niezrozumiałe jest dla mnie po co grzeje ogrzewanie jak grzeje kominek... Zimna obudowa z reguły oprócz grzania szybą zionie gorącem z kratek... bo tak w 99% działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 08.08.2010 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 To jest zrozumiałe, że ciepła obudowa odbiera tylko część ciepła. Można zwiększyć zdolność akumulacji dodając w obudowie ceramikę. Sporą część można przekazać do innych pomieszczeń. Tutaj raczej nie trzeba tego szerzej omawiać. Tylko niezrozumiałe jest dla mnie po co grzeje ogrzewanie jak grzeje kominek... Zimna obudowa z reguły oprócz grzania szybą zionie gorącem z kratek... bo tak w 99% działa. Musisz planować palenie w komonku kilka dni wcześniej aby podłogówka deczko ostygła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 09.08.2010 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Zimna obudowa z reguły oprócz grzania szybą zionie gorącem z kratek... bo tak w 99% działa. same płyty ciepłej obudowy zmniejszą zionięcie gorącem o kilka % bywa że mogą bardziej szkodzić niż pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 10.08.2010 06:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2010 Witam. same płyty ciepłej obudowy zmniejszą zionięcie gorącem o kilka % bywa że mogą bardziej szkodzić niż pomóc. An-bud - dobrze zrobiona tego rodzaju zabudowa to najprostszy sposób by nie przekroczyć temp. 70-80 stopni na wylotach z kratek obudowy i nie spalać kurzu. Z moich obserwacji wynika że to nie kilka, jak piszesz ale tak z 50% niższa temperatura z kratek. I to pomimo relatywnie mniejszych wylotów niż w "normalnej" zabudowie konwekcyjnej. No i jeszcze jedna zaleta - można taką zabudowę "zamknąć całkiem na głucho" bez jakichkolwiek kratek. A to czasami jedyne rozwiązanie dla alergików, którzy "duszą" się przy kominkach konwekcyjnych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grigo 12.08.2010 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Witam. Coś mi tu nie pasuje. Ciepły kominek w moim odczuciu to taki który nie ma kratek (albo ma malutkie), ma kilkaset kilo szamotu, by miało co grzać przez następne kilka godzin po wygaśnięciu. Do takiej bez kratkowej są przeznaczone specjalne piece np. niemieckiej firmy olsberg. Obudowy z szamotem grubości 3cm i tradycyjnym wkładem Spartherm czy Unico które mają w instrukcji wyraźnie napisane, że wielkość kratek wlotowych i wylotowych ma mieć co najmniej 500cm2, można zakwalifikować jako pseudo ciepłe. Konwekcja w takich zabudowach jest tak duża, że bardzo wątpię by szamot odebrał 50% ciepła. Nie wierze, że taka zabudowa grzeje więcej niż godzinę po wygaśnięciu kominka. Myślę że Anbud ma rację. Ja bym wolał zrobić zabudowę z super isolu i lepszy wkład niż te niby ciepłe zabudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 12.08.2010 17:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 (edytowane) grigoKompletnie się mylisz. Jedynie co do wagi obudowy udało Ci się w dużym przybliżeniu trafić. No i zgrubością płyt szamotowych 3 cm, ale też nie wszędzie... i nie zawsze. Szamot (płyty), a w niektórych wersjach beton akumulujący ciepło, to nie tylko konstrukcja. w zależności od decyzji klienta dokładamy bloki ceramiczne, nad wkładem na niezależnym stojaku metalowym, one same ważą kilkaset kilo. No i jeszcze można zrobić tak, albo tak, ale nie będe rozpisywał się szczegółowo. Zapomniałem Wersje z konstrukcyjnych płyt izolacyjnych też robimy, nawet jak klient chce to GK + wełna. . Nieraz również i z kamienia + czopuch Jest zamówienie, klient rozmawia z nami, my rozmawiamy z nim. Klient podejmuje decyzje.My robimy.Tak to działa. Edytowane 12 Sierpnia 2010 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki.fm 12.08.2010 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Bohusz - napisałeś, że kominki z zastosowaniem płyt GK i wełny z ekranem aluminiowym posiadają więcej wad niż zalet. Chciałbym poznać argumentację Twojego wniosku. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 12.08.2010 18:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Panie Danielu, ależ proszę czytać to forum uważnie. Pisałem o tym ja i nie tylko ja zresztą wielokrotnie. Nawet są tutaj zdjęcia jak wygląda taka obudowa w środku po 2-4 latach. Wiem, że pan ma mało czasu, ale proszę zrozumieć mnie i troszkę szanować mój czas.Ja tutaj staram dzielić się swoim doświadczeniem i nie tylko swoim. Jestem tutaj również bo dowiaduje się innych wielu informacji. No i również jestem aktualnie od jakiegoś czasu reklamowo. Zresztą za to płacę.Pozdrawiam pana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki.fm 12.08.2010 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Zaskoczył mnie Pan tą odpowiedzią, a właściwie brakiem odpowiedzi. O kominkach konwekcyjnych też wiele już się pisało, a jednak założył Pan ten temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
an-bud 13.08.2010 04:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam. An-bud - dobrze zrobiona tego rodzaju zabudowa to najprostszy sposób by nie przekroczyć temp. 70-80 stopni na wylotach z kratek obudowy i nie spalać kurzu. Z moich obserwacji wynika że to nie kilka, jak piszesz ale tak z 50% niższa temperatura z kratek. I to pomimo relatywnie mniejszych wylotów niż w "normalnej" zabudowie konwekcyjnej. No i jeszcze jedna zaleta - można taką zabudowę "zamknąć całkiem na głucho" bez jakichkolwiek kratek. A to czasami jedyne rozwiązanie dla alergików, którzy "duszą" się przy kominkach konwekcyjnych. Pozdrawiam dobrze zrobiona czy wypasiona akumulacyjna rozbudowa za kilka tysięcy zł ? miałem na myśli deklarowane "lekarstwo" znaczy kilka płyt ciepłych rozwiązujących wszystkie bolączki. Ja tak z natury czepiam się do wszystkiego, nawet do samego siebie. Jak wiesz troszkę "otarłem". się o budownictwo i kominki Konkretny dom ogranicza możliwości zastosowania wielu rozwiązań itd. Można zrobić z "byle czego" coś super, a z najlepszych materiałów stworzyc bubla, widać to na każdym kroku Widziałem kominki zajmujące tylko miejsce, bo wyłączały centralne, lub smrodziły, tu było piekło a w innym pomieszczeniu lodówka. A jakie ilości kurzu i popiołu zbierają się w obudowie wie ten co kilka rozebrał. Największy wpływ na ilość syfu i kurzu ma bublowata jakość wkładu kominkowego (palenisko brzmi zbyt dumnie ) Pozdrawiam Jurek Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez an-bud Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 13.08.2010 06:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Trochę faktów: Kominek wykonany z płyt szamotowych, grubości 3 cm. W srodku na niezależnym stojaku umieszczone są bloki akumulujące ciepło o wadze około 400 kg. Kominek nie posiada kratek górnych. Powietrze z obudowy rozprowadzone jest grawitacyjnie do 2 pomieszeń, jedno za kominkiem, drugie to duża sypialnia domowników na poddaszu. Wkład kominkowy nie przewymiarowany (10 KW) wystarczający do planowanej powierzchni dogrzewania okresowego. Bo takie są wymagania domowników. Kominek może być przykładowo wykończony ramą wokół fasady wkładu szerokości około 20 cm i wizualnej grubości 3 cm wykonanej z nierdzewnej stali. Może to być również w wersji tańszej rama z kamienia. Poniżej przykładowy kominek wykonany z płyt GK "ogień" + wełna. Według projektu i wyboru materiału domowników. Powietrze z obudowy puszczone jedynie do pomieszczenia za kominkiem. Jest tutaj górna kratka wywiewna. Znów tutaj komienek zupełnie inny, obudowę stanowią kafle... Czopuch szamotowy. Inne zadania, inne cele. Inne wymagania i gust domowników. Poniżej kominek wykonany z kafli rozbiórkowych z pieca kaflowego, według projektu domowników. Przykładów można mnożyć. Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 13.08.2010 09:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Poniżej również obudowy wykonane z płyt GK + wełna Ta obudowa w starym domku jednorodzinnym wykonana według projektu domowników. Zainstalowane górne kratki wywiewne. Planowana powierzchnia do ogrzania to 70 m2, powietrze z obudowy puszczone jest do 1 sąsiadującego pomieszczenia. Kominek stoi w pomieszczeniu 40 m2. Wystarczający wkład 10 kw. Poniżej również lekka obudowa z płyt GK + wełna. Obudowa wykonana w bloku na 2 piętrze według projektu domowników. Ma być namiastką marzeń o niezrealizowanych planach posiadania własnego domku z kominkiem. Tutaj obudowa z elementami z kafli. Ma grzać i dawać przyjemność grzania przez promieniowanie ciepłem z całej obudowy. Obudowa nie ma kratek górnych. Powietrze rozprowadzone do pomieszczeń na poddaszu. Sumując. Kominki powinny być dostosowane do oczekiwań domowników i sytuacji w konkretnych budynkach gdzie mają stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 13.08.2010 09:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Drążąc temat obudów. Poniżej obudowa narożna typowo szamotowa, wykonana z kształtek i płyt szamotowych. Odlanych przez nas. W środku dodatkowo bloki akumulacyjne. Jest zainstalowana kratka z żaluzjami. Poniżej standardowy kominek z elementami kaflowymi. Czopuch z płyt szamotowych. Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grigo 13.08.2010 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Widzę że nie do końca się rozumiemy. Są ludzie którzy mówią że szamot we wkładzie stalowym służy do akumulacji ciepła, co jest kompletną bzdurą. Ciepła zabudowa w wersji Pana Bohusza Ciepła obudowa szamotowa. Bryła szamotowa jak na zdjęciu wykończona tynkiem strukturalnym - 3500 zł, z montażem wkładu, jeden dzień u klienta..., U nas tego typu kominek kompleksowo razem z wkładem UNICO 14 KW, z kamieniami i innymi materiałami kosztowałby około 8000 zł Ale to wersja podstawowa, tylko wkład kominkowy w środku, no i rury dymne. Czyli wersja uboga... Jak sam Pan napisał w ubogiej wersji - 8k z elementem kamiennym to dla mnie zwykła konwekcja z minimalnym efektem radiacji. Pewnie robił Pan wiele Ciepłych obudów z prawdziwego zdarzenia. Widziałem jedną w Krakowie zrobioną przez znaną firme na C... był specjalny wkład do zabudów bezkratkowych (ma to jakąś nazwę na literkę H...). Mnóstwo szamotu, kafle, wkład miał dodatkowo nakładkę wodną. Całość kosztowała ponad 30k. Reasumując: Zwykłe zabudowy z tradycyjnymi wkładami to dla mnie obudowy konwekcyjne mimo iż obłożone szamotem zamiast super iso czy g-k i wełny. Robiąc je bez kratek narażamy się na utratę gwarancji producenta. Wkład może się przegrzewać. Obudowy ciepłe z prawdziwego zdarzenia często kosztuję co najmniej dwukrotnie więcej. Fajnie jeśli ktoś chce tyle zainwestować w kominek, jeśli nie pozostają obudowy konwekcyjne albo pseudo ciepłe. Myślę że bardzo się nie pomylę stawiając między nimi znak równości. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 13.08.2010 12:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 (edytowane) Ja zabardzo nie mam wpływu, że są na świecie osoby uważające że szamot, lub inny materiał w wkładzie kominkowym w palenisku służy głównie do akumulacji ciepła.Staram się wyjaśniać po co on tam jest, ale mam bardzo małe możliwości. Jedynie jak ktoś dzwoni, na swoich stronach komercyjnych i tu na forum. No ale to jest zasięg minimalny. Zastanawia mnie jedynie fakt, że jest taki upór i przekonanie, że źródło ciepła (wkład kominkowy) należy izolować, obudowywać wełną, czy innymi materiałami izolacyjnymi.Zaznaczam że ten wkład stoi w mieszkaniu i właśnie to mieszkanie ma ogrzewać.Obudowa służy do funkcjonalnego i również estetycznego opakowania wkładu kominkowego. Również opcjonalnie do "złapania" gorącego powietrza i rozprowadzenia go w te miejsca gdzie chcemy, ale to wymaga pewnego racjonalnego działania, aby odniosło zakładany efekt. Uważam że:Nie zawsze, a praktycznie nigdy nie uda nam się ogrzać kominkiem powietrznym całego sporego budynku. Różne systemy kaskadowe, używanie dwóch i więcej wentylatorów, dodatkowe wentylatory kanałowe itp. nie pomogą wiele. Lepiej więc wychodzić z założenia, że warto skutecznie dogrzać kilka pomieszczeń, niż nieefektywnie wszystkie. Co do kratek i gwarancji:Zależy jakie uzgodnienia no i certyfikaty ma dana firma kominkowa u producentów wkładów kominkowych. No ale to są odrębne sprawy nie na ten temat. Co do róznych rozwiązań typu obudowy konwekcyjne, czy konwekcyjno - akumulujące ciepło, to faktycznie jest temat rzeka i jest tu sporo do zrobienia w zakresie informacyjnym i w zakresie rozwiązań technicznych. A ile co i gdzie kosztuje to zupełnie inny temat, dotyczący raczej kosztorysowania w konkretnych firmach. O co mi chodzi głównie.Podczas spotkania u klienta po wysłuchaniu jego oczekiwań i planów związanych z kominkiem, przedstawiamy opcje z jakich materiałów konstrukcyjnych kominek może być wykonany, jakie opcje można zastosować, jaki wkład według nas jest optymalny i o DGP. Potem możemy rozmawiać o kształcie bryły i na samym końcu o kosmetyce, czyli wykończeniu z zewnątrz. Tak właśnie kształ i wykończenie zewnętrzne to kwestia indywidualna i nie pierwszoplanowa w kominku, bo kształt i wykończenie może być praktycznie dowolne, jednak właściwe dla konkretnego kominka. Uzyskawszy informacje ostateczną decyzje podejmuje klient. A czy my podejmiemy się wykonawstwa zależy tylko od nas.Tak to działa Wydaje mi się, że warto powolutku i stopniowo wdrażać i propagować informacje o kominkach ciepłych, na początek o kominkach konwekcyjno - akumulujących i ogrzewających również całą powierzchnią przez promieniowanie. Gdyż nikt do tej pory nie wymyślił zdrowszego ogrzewania...Polecam artykuł:http://www.godkowie.pl/fckFiles/file/zdrowotne_walory_piecow_kaflowych.pdf Edytowane 13 Sierpnia 2010 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 13.08.2010 15:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Przykładowo nie wykonujemy elementów grzewczych w takiej technice. Według nas na dłuższe użytkowanie się nie nadaje. Chociaż kierunek jest znany u nas, ale inaczej się go wykonuje. Przedstawiony na rysunkach sposób jest napewno niedrogi, ale uniemożliwia dostanie się do wyczystek, itp.. Można zamiast pieca zastosować go w wkładach. Raczej ten sposób jest bardziej wart rozwoju i stosowania To akurat nie Polskie wykonawstwa, tak wykonują ogrzewania u naszych południowych sąsiadów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 13.08.2010 16:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 My raczej aby zoptymalizować odzysk ciepła z wkładu i spalin stosujemy przykładowo takie własne rozwiązania. Jest ono praktycznie bezobsługowe, jeżeli spalamy właściwy opał. Ten stojak sięgający ponad wkład jest przeznaczony na zainstalowanie bloków akumulujących ciepło. Coś w rodzaju pudełka otaczającego widoczne widełki przewodów dymnych (rekuperator - dopalacz) a wsrodku zasypka ceramiczna o odpowiedniej granulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 14.08.2010 06:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Wojtek_796 Według Ciebie z jakich materiałów, chodzi o cenę i dostępność będzie ta "zasypka" optymalna. Chodzi o maksymalne zdolności akumulacji ciepła.To pudełko to Twój pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.