Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ranking paliwa typu ekogroszek.


Mattin

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

"zwykłych" tzn. ??

czy eko plus 16 kW to jest zwykła retorta ?

może uda się przy okazji znowu potestować ;)

 

Zwykłych tzn, konwencjonalnych, tradycyjnych - tzn, tych nazywanych również fajkowymi lub kolanowymi - tzn. tych, które mają najwyższe wymagania co do jakości paliwa.

EKO PLUS ma retortę nowej generacji, pozwalającą spalać paliwa gorszej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłych tzn, konwencjonalnych, tradycyjnych - tzn, tych nazywanych również fajkowymi lub kolanowymi - tzn. tych, które mają najwyższe wymagania co do jakości paliwa.

EKO PLUS ma retortę nowej generacji, pozwalającą spalać paliwa gorszej jakości.

 

Ja mam właśnie tą zwykłą, jeśli mam pan jakieś zdjęcie jak wygląda ta nowej generacji to bardzo bym prosił. Ciekawych pewnie jest więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam właśnie tą zwykłą, jeśli mam pan jakieś zdjęcie jak wygląda ta nowej generacji to bardzo bym prosił. Ciekawych pewnie jest więcej.

 

Chodzi o brucera, tam mamy dużą gardziel paleniska i taki antracyt spokojnie na większej powierzchni teoretycznie będzie lepiej się palił.

Węgiel wypychany jest w górę przeciwzwojem zamiast zagęszczany w fajce paleniska. Ma to swoje plusy ale też występują minusy na małych mocach.

Jak zawsze każdy medal ma dwie strony.

 

Możemy wymienić jeszcze jakieś retorty obrotowe ewentualnie z przeciwzwojem wypiętrzającym paliwo do strefy spalania ale bez obrotu paleniska np. AZP-MŻ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o brucera, tam mamy dużą gardziel paleniska i taki antracyt spokojnie na większej powierzchni teoretycznie będzie lepiej się palił.

Węgiel wypychany jest w górę przeciwzwojem zamiast zagęszczany w fajce paleniska. Ma to swoje plusy ale też występują minusy na małych mocach.

Jak zawsze każdy medal ma dwie strony.

 

Możemy wymienić jeszcze jakieś retorty obrotowe ewentualnie z przeciwzwojem wypiętrzającym paliwo do strefy spalania ale bez obrotu paleniska np. AZP-MŻ.

 

Co Ty z tym antracytem. Palenie antracytem w retortach jest niebezpieczne dla palnika. Przy pewnym "szczęściu" można nawet stopić palnik.

 

A zdanie "Ma to swoje plusy ale też występują minusy na małych mocach" można zastosować do każdej retorty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co ? Nie handluję czeskim ale jakby to wymieszał z czechem ? ciekawe co by wyszło ? Panie Jacku co by z tego wyszło ? Piszę o antracycie.

 

Można dodać 10-20% antracytu do węgla energetycznego (o dużych częściach lotnych) w celu podwyższenia kaloryczności. Ale nie więcej.

 

Z drugiej strony jednak - podwyższanie kaloryczności DOBREGO węgla (dobrego tzn. nie dającego ani spieków koksowych, ani spieków żużlowych) jest zbędne. Spali się go po prostu trochę więcej, i tyle. Ważne jest, żeby miał cenę proporcjonalną do kaloryczności - nie zawyżoną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty z tym antracytem. Palenie antracytem w retortach jest niebezpieczne dla palnika. Przy pewnym "szczęściu" można nawet stopić palnik.

 

A zdanie "Ma to swoje plusy ale też występują minusy na małych mocach" można zastosować do każdej retorty.

 

Zostałem źle zrozumiany.

 

Nie zalecam palenia antracytem, miałem gdzies fotkę ładnie stopionej retorty.

 

Mam też fotkę lekko popękanej koronki obrotowej, bo użytkownik też nie żałował powietrza a i wilgotność paliwa pozostawiała do życzenia.

Mówię tylko,że można trochę tego antracytu domieszac do takiego ekogroszku 21-24tys...

uszkodzona koronka.jpg

uszkodzona koronka2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że 4pln/km to spokojnie znajdziesz transport, to i tak przy 24T wychodzi prawie 81 na tonie transport, a przy 5pln/km to 95 do tony.

 

Jak to liczysz, bo nawet biorąc pierwszą lepszą ofertę z internetu wygląda to tak:

 

Transport 24 Ton CAŁA POLSKA Plandeka / Wywrotka / Chłodnia, od 200 km = 2,7zł [3,30 PLN do 200 km za 1 km] - to są ceny brutto za całość [auto+kierowca], link: http://oferia.pl/usluga/item306699-transport-do-24-ton-palety-i-materialy-sypkie-cala-polska-zobacz

, więc wychodzi nawet taniej niż podałem - policzmy:

 

Jelcz-Bytom ok. 180 km [autostradą], czyli 360x2,7=972/24=40,5 zł/tonę

 

Wcześniej liczyłem 5 zł/km w obie strony + kierowca, ale jak widać chwila szukania i znalazłem taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci nie wróg ale się upewnij bo z tego co wiem to za darmo nie dojadą żeby zapłacić tylko km jak sobie policzyłeś.

Muszę powiedzieć że bardzo tanio. u mnie poniżej 4 nie chcą gadać. Ta firma jest spod Opoczna Jak dobrze patrzę.

Kozenin - Bytom około 190km

Bytom - Miłoszyce około 180km

Miłoszyce - Kozenin około 230 km

Nie wiem czy nie doliczą za postój pod załadunek i wyładunek

trzeba ekipę zebrać mocną bo:

1 T - 50 worków

24 T - 1200 worków

Chyba dobrze policzyłem

lepiej sprawdź i dopytaj dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci nie wróg ale się upewnij bo z tego co wiem to za darmo nie dojadą żeby zapłacić tylko km jak sobie policzyłeś.

Muszę powiedzieć że bardzo tanio. u mnie poniżej 4 nie chcą gadać. Ta firma jest spod Opoczna Jak dobrze patrzę.

Kozenin - Bytom około 190km

Bytom - Miłoszyce około 180km

Miłoszyce - Kozenin około 230 km

Nie wiem czy nie doliczą za postój pod załadunek i wyładunek

trzeba ekipę zebrać mocną bo:

1 T - 50 worków

24 T - 1200 worków

Chyba dobrze policzyłem

lepiej sprawdź i dopytaj dobrze.

 

Cieszę się, że zwracasz uwagę na ważne szczegóły :-)

 

Co do transportu to mam w mojej miejscowości znajomego który już mi różne materiały woził, i pojechałbym z nim, więc zapłaciłbym osobiście na miejscu.

 

Na te worki wezmę te 30 palet na wymianę [szwagier ma ich spory składzik], więc chyba bez problemu załadują mi widlakiem worki na paletach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do transportu to mam w mojej miejscowości znajomego który już mi różne materiały woził, i pojechałbym z nim, więc zapłaciłbym osobiście na miejscu.

 

Na te worki wezmę te 30 palet na wymianę [szwagier ma ich spory składzik], więc chyba bez problemu załadują mi widlakiem worki na paletach ?

U mnie w razie czego to też kilka palet jeszcze stoi po ostatniej dostawie.

 

Zastanawia mnie jednak rozładunek takiego transportu. Najlepiej mieć samochód z HDSem lub rampą. Masz do czegoś takiego dostęp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem chłopaki ja wam nie wróg, próbujcie. Jestem kierowcą i trochę doświadczenia w tym temacie mam. Windy raczej takie auta nie mają. Niektóre mają z tyłu podwieszane wózki widłowe, w waszym przypadku najlepsze wyjście coś takiego poszukać albo muskle już nacierać (1200 worków). To jest długie auto i ważyło będzie około 40 ton z ładunkiem. Wiem że o ponad połowę mniejsze auto miało trochę problem z wjazdem do was.

Pogadamy w sobotę może to całe zamierzenie będzie nie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...