Gonzokrak 06.08.2010 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2010 Witam Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami jak dobrze zrobić izolację poziomą podłogi na gruncie? Hydraulicy zrobili mi niezłą pajęczynę na podłodze wię papa raczej nie wchodzi w grę. Myślę o folii tylko czy taka zwykła budowlana 0,5mm wystarczy. Jak ją też połączyć z izolacją która jest położona między fundamentem a ścianą. Spece od wylewek sugerują wywinięcie folii na ścianę ale jeśli jej czymś nie połączę z papą to i tak wilgoć może wnikać w ścianę. Proszę o wasze opinie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 07.08.2010 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2010 Wg mnie moze pomoc teraz metoda natryskowa (natrysniecie bitumu bezrozpuszczalnikowego jako izolacja pozioma) kwestia tylko czy jest wystarczajacy dostep do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faffa2 13.08.2010 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Witam Czy ktoś może podzielić się swoimi doświadczeniami jak dobrze zrobić izolację poziomą podłogi na gruncie? Hydraulicy zrobili mi niezłą pajęczynę na podłodze wię papa raczej nie wchodzi w grę. Myślę o folii tylko czy taka zwykła budowlana 0,5mm wystarczy. Jak ją też połączyć z izolacją która jest położona między fundamentem a ścianą. Spece od wylewek sugerują wywinięcie folii na ścianę ale jeśli jej czymś nie połączę z papą to i tak wilgoć może wnikać w ścianę. Proszę o wasze opinie:) Również mam podobny problem (też buduję na północy Krk) Ja pomimo tego, że instalacje są położone, co prawda jeszcz bez ogrzewania położę papę. Spróbuję ją zgrzać tylko na lączeniach i tak ułożyć, by łączenia nie wypadały pod lnią rur. A i mam zamiar zlikwidować obejmy, którymi są przymocowane do betonu. A tak na marginesie to wydaje mi się,że może dobrze się tak stało bo jak patrzę co wyprawiają tynkarze, to żal bybbyło robić po nich druga izolację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tlalken 15.08.2010 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 Trzeba zachować poprawną kolejność prać. Murowanie ścian, dach, instalacja elektryczna, tynki, izolacja pozioma, ogrzewanie, woda instalacje sanitarne. Wtedy nie bedzie napewno problemów z izolacja poziomą i jej zapapraniem przez tynkarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 18.08.2010 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 Już ktoś to napisał, dziwna kolejność prac, izolacja pozioma to papa i powinna się znaleźć bezpośrednio na chudziaku (połączona z papą wystającą spod ścian), folię dajemy po to aby jastrych, który pracuje, kurczy się i rozciąga miał warstwę poślizgową, nie powinna pełnić roli izolacji poziomej choćby dlatego, że się potrafi łatwo przetrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tadekx 21.08.2010 12:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2010 a co sądzicie o kolejności jaka jest zaproponowana tutaj: http://www.hubomag.com/podloga.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gonzokrak 21.08.2010 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2010 a co sądzicie o kolejności jaka jest zaproponowana tutaj: http://www.hubomag.com/podloga.php Witam Tam nie ma izolacji poziomej jest tylko izolacja pod ogrzewanie podłogowe;) W finale pajęczynę rur zalałem pianką poliuretanową, na to folia budowlana 0,3mm wywinięta z zakładem na ściany. Nie jest to najlepszy system, są specjalne masy uszczelniające do malowania ale strasznie drogie i żeby to zrobić dobrze to muszą być nanoszone natryskowo. Wybrałem więc kompromis między jakością wykonania a ceną. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gonzokrak 21.08.2010 20:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2010 gonzo cos ci sie pomylilo, nie zrobiles izolacji poziomej a szkoda. A masz jakąś propozycję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thor82 23.08.2010 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2010 Mozna uzyc masy bitumicznej (np. dwuskladnikowa masa bitumiczna, lub jednoskladnikowa na bazie wody). Tym mozesz pociagnac cala podloge. Pamietaj jednak o tym, ze taka masa nie stworzy rogow (trzeba uzyc specjalnej tasmy rogowej - rog miedzy chudziakiem a fundamentem). Pozostaje problem polaczenia papy wystajacej spod scian z izolacja pozioma (nawciskac tej mazi gleboko po pape). A wlasnie, najpierw trzeba zagruntowac powierzchnie, ale trzeba uwazac i nie kupic gruntu zywicznego (musi byc na bazie wody, inaczej nie mozna uzywac wewnatrz budynkow). Metoda byc moze pracohlonna (lepiej polozyc 2-3 warstwy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thor82 24.08.2010 06:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2010 Aaa, dopiero doczytalem - izolacja na gruncie? Hm...to ciekawy problem. Z papa moze byc roznie, bo moze sie nie zgrzac, gdy bedzie lezec na zimnej ziemi. Folia moze sie przerwac o jakis kamyczek. Ciekla izolacja nie zaizoluje ziemi - tego sie nie da dobrze spenetrowac. Nie lepiej wylac 5-7 cm betonu, i dopiero to zaizolowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość izolacje_techniczne 13.06.2012 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 żadnej papy tam nie ma a wytrzymałość na ciśnienie negatywne i pozytywne jest ogromne. Do 13 mPa na 1m2 czyli w praktyce to 13 ton wody na metr. Sądzę iż papa przy takim ciśnieniu rozerwie się jak papier. ta technologia jest o wiele tańsza od papy średnio wychodzi 65zł za m2 ale to kwestia dogadania się. Dochodzą fasety z zapraw wodoodpornych taśmy uszczelniające tzw. "fugbandy" i reszta. Materiał izolacyjny reaguje z kapilarami w betonie, czyli je zmniejsza i zamyka. Głębokość wnikania środka czynnego to ok. 10 cm !!! Im bardziej mokry chudziak ( wylewka) tym lepiej. Nie spotkałem bardziej wytrzymałej izolacji na posadzkach na gruncie, szlamy i papy oraz różnego rodzaju masy są tylko ochronną powierzchowną a to ustrojstwo wnika w beton i tam go zabezpiecza. Ma wszelkie aprobaty, atesty i papierkologię. Coraz więcej osób decyduje się na tego typu rozwiązanie. Taniej, szybciej i skutecznie. Nie przeszkadzają rury i kable wystarczy je unieść delikatnie o zrobić swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 13.06.2012 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 [ATTACH=CONFIG]120181[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120182[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]120183[/ATTACH] żadnej papy tam nie ma a wytrzymałość na ciśnienie negatywne i pozytywne jest ogromne. Do 13 mPa na 1m2 czyli w praktyce to 13 ton wody na metr. Sądzę iż papa przy takim ciśnieniu rozerwie się jak papier. ta technologia jest o wiele tańsza od papy średnio wychodzi 65zł za m2 ale to kwestia dogadania się. Dochodzą fasety z zapraw wodoodpornych taśmy uszczelniające tzw. "fugbandy" i reszta. Materiał izolacyjny reaguje z kapilarami w betonie, czyli je zmniejsza i zamyka. Głębokość wnikania środka czynnego to ok. 10 cm !!! Im bardziej mokry chudziak ( wylewka) tym lepiej. Nie spotkałem bardziej wytrzymałej izolacji na posadzkach na gruncie, szlamy i papy oraz różnego rodzaju masy są tylko ochronną powierzchowną a to ustrojstwo wnika w beton i tam go zabezpiecza. Ma wszelkie aprobaty, atesty i papierkologię. Coraz więcej osób decyduje się na tego typu rozwiązanie. Taniej, szybciej i skutecznie. Nie przeszkadzają rury i kable wystarczy je unieść delikatnie o zrobić swoje. Faktycznie jak się przypadkiem dom w Yellowstone postawi to może się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość izolacje_techniczne 13.06.2012 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 Zajmij się swoimi domkami z klocków lego. Masz jakiś kompleks ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aedifico 13.06.2012 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 Zajmij się swoimi domkami z klocków lego. Masz jakiś kompleks ?? Mam.Kompleks budynków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 14.06.2012 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2012 Mam.Kompleks budynków. he,he dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 28.08.2014 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Podnosząc temat. Przymierzam się do zaizolowania podłogi na gruncie (pustynnym). Na dobre 4 m jest sam piach a pierwsze oznaki wody pojawiają sie ok 16-20m. Trochę przespałem temat papy na chudziaku przed położeniem instalacji elektrycznej i centralnego odkurzacza. Już są. Zastanawiam się czy w moim przypadku papa ma sens. Czy może zamiast tego położyć na podłogach nawet dwie warstwy foli izolacyjnej (0,4/0,5mm). Podsiąkania wody jakoś się nie boje, folia powinna zabezpieczyć wszystko na tzw wszelki wypadek. Moim zdaniem mniej pracy przy kładzeniu takiej folii. Jeżeli jestem w błędzie proszę o naprowadzenie na prawidłowy tor? Drugie pytanie to czy folie można kłaść na położone instalacje aby znalazły sie pod folią czy i tak trzeba wszystko podnosić i podkładać? Na chudziaku leżą tylko peszle z przewodami elektrycznymi i rury odkurzacza??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
putek 30.08.2014 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 (edytowane) Cześć, Też jestem na etapie wykonywania izolacji na chudziaku w piwnicy i w garażu. Ja elektryków wygoniłem z podłogi na sufit, a instalacje hydrauliczne rozmontowałem i biorę się za izolowanie. Z tego co tu wyczytałem przez ostatnich 5 nocek, nie znajdziesz tu chyba entuzjastów kładzenia folii, bo przy kolejnych pracach zostanie z niej sitko. Może próba wykonania izolacji jakimiś masami,foliami w płynie? Odkurzacz łatwo rozebrać, a elektrykę wtedy zamalujesz. Warunki gruntowane mam podobne do Ciebie. Woda gruntowa jest może trochę wyżej, ale też mam piach dokoła domu. Ale nie chcę robić tego środkami typu folia budowlana, bo to raczej wyrzucanie pieniędzy w błoto. Ja poprawiam zrąbaną izolację zewnętrzną. Po namysłach i ocenie sytuacji wodno-gruntowej i fakcie iż mam wykonany drenaż opaskowy postanowiłem to zrobić od środka. Piwnice stoją 4 lata i nie mam problemu z wodą gruntową. Zdarzało się zawilgocenie chudziaka wodą deszczową, kiedy dom był nieobsypany i spadki terenu były w jego stronę. Ściany w piwnicy w pionie robię na wysokość około 1m środkami Schomburg, dodatkowo nakładając je w poziomie na 30 cm. Na chudziaka będę dawał papę termozgrzewalną, wywiniętą na ścianę do wysokości góry wylewki. Tematów trochę poczytałem, ale chciałbym podpytać o kilka tematów, bo niestety im więcej się czyta, tym więcej wątpliwości, a chcę to zgrzać we własnym zakresie. Proszę o podpowiedź na kilka pytań: 1. Czy na środek Aquafin 2K firmy Schomburg, do którego w narożach będzie dogrzewana papa trzeba dawać jakiś podkład? Dysperbit czy coś jak np. Siplast Primier z Icopala? Są dwie szkoły na forum, które się diametralnie różnią. Jedna - smarować pod papę, drugą - nie smarować. Do tego jeszcze dochodzi ten Aquafin 2. Czy papę zgrzewać tylko w narożach i na zakładach, czy na całej powierzchni do chudziaka, bo tu na forum mamy również dwie szkoły? 3. Przed tynkami chciałbym jedynie zgrzać papę w narożach, bo piwnice są wysokie (nie wiem czy murarze mieli zamiłowanie do starych kamienic) i obawiam się, że przy tynkach, przy ustawieniu jakiś rusztowań papa na chudziaku może trochę ucierpieć. To chyba nie ma większego znaczenia? 4. Czy macie jakieś proste patenty na zakotwienie instalacji hydraulicznych i wykonanie spadków na rurach kanalizacyjnych na papie? 5. I ostatnie pytanie - w piwnicy w projekcie miałem wymyśloną studzienkę, zagłębioną poniżej chudziaka na ścieki z wpustów i umywalki w kotłowni (co za idiotyczny pomysł...), z której pompa miała te ścieki wyprowadzać do kanalizacji, która jest powyżej posadzki piwnicy. Murarze zostawili mi w chudziaku dziurę 1m x 1m i jest tam teraz piach. Chcę to uzupełnić. Nawiercić delikatnie chudziaka, włożyć tam jakieś zbrojenie i pytanie czym to zalać? Czy zwykłym chudziakiem, czy powinno tam iść coś bardziej elastycznego, żeby to bardzo nie pękało i trzymało się starego chudziaka? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Michał Edytowane 30 Sierpnia 2014 przez putek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grega 14.12.2016 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 A co powiecie na coś takiego. : zagruntowac chudziaka i wymalowac dysperbitem x2 jak do fundamentów się przykleić i jest ok to czemu nie do chudziaku? ..tez mam piaszczyste podłoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grega 14.12.2016 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 A co powiecie na coś takiego. : zagruntowac chudziaka i wymalowac dysperbitem x2 jak do fundamentów się przykleić i jest ok to czemu nie do chudziaku? ..tez mam piaszczyste podłoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
admiralbar 14.12.2016 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2016 tylko jaki będzie tego koszt, bo ilości zrobią się znaczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.