Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ma ktoś panele fotowoltaiczne? Proszę o opinie.


Kolores

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 21,2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Otrzymałem właśnie ofertę na instalację PV (Firma Viessman montaż przez firmę partnerską).

Cena 15 800zł brutto

Instalacja fotowoltaiczna 2,925 kWp:

Materiał do wykonania elektrowni:

 Płyta monokrystaliczna Vitovolt 300 M325 PB – 9szt

10 lat gwarancji

Gwarancja mocy wg producenta liniowo 25 lat 80%

 Inwerter Symo SB 2,5-1 VL40

 Przewód przył.MC4-offen 4mm2

 Zabezpieczenie przepięciowe 2szt.

 Konstrukcja montażowa do paneli (szyna, klemy, łapy, śruby i kołki montażowe)

 Okablowanie

Usługa montażowa z uruchomieniem

Suma pozycji = 15 800,00 zł brutto z 8% VAT

 

Co o tym sądzicie? co to za panele i inwerter, którego nie idzie znaleźć w sieci. Czy to dobra oferta?

 

Mnie wyszło 17800 za 3,92 kwp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie o fachowców nie chodzi natomiast mam mowę do konca 2021 czyli nie za długo, Czy od tej promocji można odstąpić bez kar? Chyba tak? Natomiast naiwnością jest mieć nadzieję ze nie będzie podwyżek cen prądu. BTW ja co prawda mam opust 80% ale te 20 % tez trzeba będzie zapłacić.

 

Sam już nie wiem co robić.

 

Jestem łosiem :bash:, [ATTACH=CONFIG]437732[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizycznie nie płacisz .

Nie rozumie takiego podejścia każdy płaci podatki tak to jest stworzone

 

Nie rozumiem tego pytania Zakładając PV wiedziałeś jakie są zasady więc po co to robiłeś?

 

Zakup energii elektrycznej nie jest podatkiem. Podatek jest świadczeniem nieekwiwalentnym zakup usługi w tym przypadku tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat kary płaci się w przypadku rozwiązania umowy lub uniemożliwienia jej funkcjonowania przeze mnie, ja umowy nie wypowiadam jedynie rezygnuje z promocji.

 

31 października kończył się okres ważności mojego cennika. Dostałem opcje podpisania umowy na kolejne dwa lata (elektryk 24 z gwarancją ceny). Powiedziano mi, że przez okres trwania cennika nie mogę zmienić warunków. Wydaje mi się, że jeśli coś jest w pakiecie, a gwarancja ceny jest w pakiecie np. z elektryk 24, to nie możesz zrezygnować z jej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 października kończył się okres ważności mojego cennika. Dostałem opcje podpisania umowy na kolejne dwa lata (elektryk 24 z gwarancją ceny). Powiedziano mi, że przez okres trwania cennika nie mogę zmienić warunków. Wydaje mi się, że jeśli coś jest w pakiecie, a gwarancja ceny jest w pakiecie np. z elektryk 24, to nie możesz zrezygnować z jej części.

 

Ale masz Tauron , ja mam PGE. W regulaminie jest napisane o karach umownych za rozwiązanie umowy a ja tego nie chce jedynie wycofam oświadczenie o przyjęciu oferty. Wybieram się jutro do BOK to opowiem jak było. Aha w pge nie ma gwarancji ceny o ile się doczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Energa nie przestaje mnie zadziwiać. Wymienili mi 12 listopada licznik na taki z LTE. I co? I nic. W aplikacji Mój Licznik widnieje informacja, że odczyt danych został wykonany zdalnie przy użyciu inteligentnego licznika pod koniec listopada. Na maila wysłanego 3 tygodnie temu oczywiście odpowiedzi brak. :bash: Ciekawe kiedy i czy w ogóle doczekam się na dane podawane na bieżąco. Zainstalowali inteligentny licznik po to, żeby korzystać z niego raz na 2 miesiące. GE-NIAL-NE! Ech, ten beton.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem również posiadaczem paneli... czy szczęśliwym to się okaże :-). po miesiącu mogę potwierdzić że to rzeczywiście działa, u mnie moc 5,5kwh wschód-zachód po połowie czyli po 10 paneli z każdej strony. w listopadzie "naciągnęło" 120kwh. A moje pytanie jest do abonentów Taurona, licznik elegancko wymienili po ok 2tyg (co było pozytywnym zaskoczeniem), ale do tej pory nie "przepięli mi umowy, tzn nie zaktualizowali, a minęło 1,5 miesiąca. Jak to u Was wyglądało?. Póki tego nie zrobią to nie widzę mojego konta na "mójtauron" i nie mogę zdalnie odczytywać konsumpcji energii oraz tej oddanej do taurona. Podobno da się odczytać z licznika ale tam nie chce mi się chodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umowa nie ma nic wspólnego z instalacją licznika. Po umowę trzeba ruszyć dupę do BOK OSD i ją podpisać. U mnie umowa 22 października, Licznik 18 listopada.

Przypiąć to sobie możesz kwiatek do kożucha.

 

w Eneii umowę przysłali mi pocztą do podpisania , ja też odsyłałem . Licznik miałem po 5 dniach od montażu , a z umową zeszło jeszcze dwa miesiące .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...